Вероятен бъдещ проблем с турбото??!

cicomanco
Мнения: 24
Регистриран на: 23 Юни 2009 09:34
Местоположение: София
Обратна връзка:

Вероятен бъдещ проблем с турбото??!

Мнение от cicomanco » 26 Окт 2011 13:47

Здравейте!
Обръщам се за информация към знаещите тук, с въпрос относно черупката на жена ми.
Имам Тойота Ярис Д4Д и съм предоволен вече 6г. от нея, но напоследък забелязвам сълзене на масло от маркуча влизащ в радиатора на интеркулера и доста солидно опушване на каращите зад мен когато подам повече газ. Имам усещането че не върви също така както преди...
Посъветваха ме да отида на преглед, защото това може би е индикация за бъдещ проблем с турбината, но не знам честно казано към кого да се обърна. Досега сам съм ремонтирал всичко което съм имал (Хонда сивик, Субару, Дайхацу) , но за пръв път ми попада кла с турбо!
Някакви съвети?
Благодаря предварително!!
Ако не е снимано - не се е случвало!

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 26 Окт 2011 21:41

така е,това омасляване означава,че през турбото преминава масло от картера и се засмуква,за да изгори в цилиндрите.някаква керамична втулка мисля се казваше,е сдала багажа.за последните модели само съм чувал,че са направени да изкарат около 100-150к.жалко наистина,моята прехвърли 100к и още се държи,ама да видим.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 26 Окт 2011 23:57

Така е,през турбото винаги преминава масло от картера,през маслената помпа за да смазва вала.нормално е малка част от него да премине в студения охлюв и оттам в цилиндрите.А ти през тези 6год научи ли разликата в експлоатацията между коли с турбо и такива без?

Аватар
dany.killmister
Мнения: 200
Регистриран на: 14 Май 2009 15:43
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Мнение от dany.killmister » 27 Окт 2011 10:42

Колега,поясни я
Mercedes S 560, 2018, Toyota Auris 1.4 D4D2009,Toyota Rav 4,2.0D4D 2004

cicomanco
Мнения: 24
Регистриран на: 23 Юни 2009 09:34
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от cicomanco » 27 Окт 2011 12:07

Не ми се е налагало да правя нищо по колата за тези 6г. освен 2 биалетки, свещи, масло, филтри и накладки!
Това е първия път в който дава някаква индикация за проблем.
Когато я купих, единственото което направих е да сменя една изгоряла крушка и акумулатора. Забих едно "Делко" и оттогава почти не съм отварял капака.
Признавам - турбо не съм пипал.
Ако не е снимано - не се е случвало!

мехаННика
Мнения: 1704
Регистриран на: 28 Юли 2008 11:17
Местоположение: София
Получена  благодарност: 38 пъти

Мнение от мехаННика » 27 Окт 2011 21:16

Преди да изгасиш турбодвигателя трябва да го оставиш няколко минути да поработи на празен ход,особено след по голямо натоварване,мисля че го пише и в owner's manual.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 7 госта