Парното на Авенсиса се държи странно
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Парното на Авенсиса се държи странно
Здравейте колеги! Днес ми се случи нещо много странно.... сутринта при -5,-6 градуса тръгнах с авето на път и пуснах парното на 2 ра степен и завъртях копчето за температурата до червеното кръгче да духа топло колкото може. Първоначално духаше леко топличко, колата си загряваше духаше още по-топло, но в един момент просто започна да духа студено....антифриза беше загрял до малко под половината...променях скоростта на духане, температурата, включвах подгряване на стъклата отпред, отзад никакъв ефект...в последствие отново реши, че иска да ме сгрее и задуха топло...някой има ли представа на какво могат да се дължат тези своеволия

- zi_zi_top
- Мнения: 4236
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 35 пъти
Най-вероятно ниско ниво на антифриза и въздушна възглавница в радиатора на отоплителя. Провери и долей антифриз!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
На първия авенсис средните духалки духат студено ако врътката за посока на въздуха е на нещо друго - например ако си избрал да духа към джама и към краката, и отвориш средните дюзи над радиото, ще духа студено. В същото време крайните духалки духат топло.
Конструктивна особеност - пробвай да завъртиш най-вляво да духа само през духалките на таблото - в този случай трябва и четирите да дават топло.
Решението е да си затваряш централните дюзи когато насочиш въздуха в друга посока.
Да, след фейслифта са сложили серво моторчета да насочват клапите. Което не изключва проблем, но аз не разбрах дали на колегата сега се е появил тоя ефект, а по-рано в същата ситуация му е духало топло.
Конструктивна особеност - пробвай да завъртиш най-вляво да духа само през духалките на таблото - в този случай трябва и четирите да дават топло.
Решението е да си затваряш централните дюзи когато насочиш въздуха в друга посока.
Да, след фейслифта са сложили серво моторчета да насочват клапите. Което не изключва проблем, но аз не разбрах дали на колегата сега се е появил тоя ефект, а по-рано в същата ситуация му е духало топло.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Ами попринцип стоят да духа на главата и краката
Пробвах, въртях ги..не става...днес май имаше подобрение след като го завъртях да духа на студено няколко секунди и после пак на най-топло, но може и да беше съвпадение.
Студеното не ми духаше само от централата конзола, а от всякъде...
Проблема сега го забелязах колата я имам от 2 седмици и това го прави за пръв път докато пътувам...веднъж беше станало така като я бях оставил да работи на място, но духна студено само за няколко секунди
Студеното не ми духаше само от централата конзола, а от всякъде...
Проблема сега го забелязах колата я имам от 2 седмици и това го прави за пръв път докато пътувам...веднъж беше станало така като я бях оставил да работи на място, но духна студено само за няколко секунди
Звучи като да има някакъв проблем - ама идея си нямам какво ще да е, може да е лош контакт от врътките (но пък казваш че като ги развъртиш не се оправя? ). За да пусне напълно студен въздух трябва да затвори клапана за радиаторчето, или да завърти клапа да взема само студен въздух. В първия случай топлото ще изчезва по-плавно, във втория по рязко?
На фордчето имаше един електромагнитен клапан да пуска топлата вода към радиаторчето вътре. Та там чест проблем (фиеста, фокус, мондео, ка от около 2000 година) е повредата на тоя клапан. Някога запецва отворил, в други случаи затворил, а понякога заяда по време на движение.
Истинското търсене ще е в момент на проблем да видиш дали радиаторчето е горещо - ако е изстинало значи или клапана е затворил, или имаш възглавница. Ако е топъл, значи някоя разпределителна клапа е забравила да отиде където трябва - моторче, управление (електроника), врътка?
Питай как се обезвъздушава системата при тоя авенсис. Да си сменял антифриза или да са сменяли нещо по охладителната система - помпа, радиатор?
Кофти е, с тия дизели чакаш сума ти и време да загрее, пък тя после и да ти спре парното ...
Едит: щом се повлиява от въртенето на градусите, може да е лош контакт там. Ако се случи пак опитай но с малко завъртане - няколко мм, да видиш дали ще даде контакт пак.
На фордчето имаше един електромагнитен клапан да пуска топлата вода към радиаторчето вътре. Та там чест проблем (фиеста, фокус, мондео, ка от около 2000 година) е повредата на тоя клапан. Някога запецва отворил, в други случаи затворил, а понякога заяда по време на движение.
Истинското търсене ще е в момент на проблем да видиш дали радиаторчето е горещо - ако е изстинало значи или клапана е затворил, или имаш възглавница. Ако е топъл, значи някоя разпределителна клапа е забравила да отиде където трябва - моторче, управление (електроника), врътка?
Питай как се обезвъздушава системата при тоя авенсис. Да си сменял антифриза или да са сменяли нещо по охладителната система - помпа, радиатор?
Кофти е, с тия дизели чакаш сума ти и време да загрее, пък тя после и да ти спре парното ...
Едит: щом се повлиява от въртенето на градусите, може да е лош контакт там. Ако се случи пак опитай но с малко завъртане - няколко мм, да видиш дали ще даде контакт пак.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
Не е това, слава Богу!! Проверих първо него вчера biggrin.gifjim_beam написа:
гарнитура на главата може да е също.виж дали има твърде голямо налягане в охл. система.дано да не е това де.
Доста плашещо звучи, но ще пробвам ако пак го направи да завъртя съвсем малко, дано да не прави добър контакт, че като слушам при останалите варианти цялото табло трябва да сваляgicho написа: ...
Антифриза го сменяха при обслужването, може и да не са обезвъздушили както трябва
Колкото до загряването баща ми има джип нисан дизел 3000м3 и загрява дооооооста след авето
- KiLLeR
- Мнения: 1189
- Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
- Местоположение: Пловдив/София
- Получена благодарност: 1 път
тая моята днес реши да ме остави на студено
след като вчера си играх да свалям централната конзола, и да пръскам с контактен спрей днес тотално ме разигра!
Има ли начин да разбера дали ми върти номера от врътката на таблото(от време на време ми се струва, че от там зацепва) защото като друсне и се губи. Кофти контакт на таблото или някъде другаде може да е лабава връзката? На 2 пъти като я загася и след това запаля след 30-40 минути престой и първоначално духа топло...докато не реши, че иска да е хладилник!
п.с. и мойта не е лесна...при едната на сухо, при другата на студено biggrin.gif
п.с. и мойта не е лесна...при едната на сухо, при другата на студено biggrin.gif
- Japanese_fever
- Мнения: 9475
- Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
- Местоположение: Touge, Japan
- Автомобил: 2014 Toyota Zelas
- Получена благодарност: 1 път
ne znam kak e tochno upravlenieto pri Avensis, no taka kakto obiasniavash problema mi napomnia edin dosta tipichen problem pri Toyota Highlander. kopcheto(vratkata) det e za naglasiane na toplo->studeno e vartelivo(kat na pechka), kat go izvadish(prosto se darpa, pone na Highlander-a, ne znam dali e taka pri Avensis), reostata se darji za panela s gaika(11mm), koiato chesto se razhlabva i pochva da pravi opisanite problemi, prosto triabva da se zategne. ta proveri da ne bi i pri teb da e taka.
po niakoga ako gaikata ne se zategne na vreme, ot mnogoto mardane kasa jichkite det otivat do reostata.
http://www.toyotanation.com/forum/showt ... ?p=3652961
http://www.devalcourt.com/2010/03/fixin ... eat-issue/
po niakoga ako gaikata ne se zategne na vreme, ot mnogoto mardane kasa jichkite det otivat do reostata.
http://www.toyotanation.com/forum/showt ... ?p=3652961
http://www.devalcourt.com/2010/03/fixin ... eat-issue/
->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта
