Парното на Авенсиса се държи странно

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Парното на Авенсиса се държи странно

Мнение от KiLLeR » 02 Фев 2011 22:14

Здравейте колеги! Днес ми се случи нещо много странно.... сутринта при -5,-6 градуса тръгнах с авето на път и пуснах парното на 2 ра степен и завъртях копчето за температурата до червеното кръгче да духа топло колкото може. Първоначално духаше леко топличко, колата си загряваше духаше още по-топло, но в един момент просто започна да духа студено....антифриза беше загрял до малко под половината...променях скоростта на духане, температурата, включвах подгряване на стъклата отпред, отзад никакъв ефект...в последствие отново реши, че иска да ме сгрее и задуха топло...някой има ли представа на какво могат да се дължат тези своеволия dry.gif wink.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 02 Фев 2011 22:27

Най-вероятно ниско ниво на антифриза и въздушна възглавница в радиатора на отоплителя. Провери и долей антифриз!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 03 Фев 2011 22:01

zi_zi_top написа:Най-вероятно ниско ниво на антифриза и въздушна възглавница в радиатора на отоплителя. Провери и долей антифриз!
Проверих, антифриза е на най-високото допустимо ниво. Днес пак същия номер...дали е възможно електрониката(недай си Боже) да върти номера wacko.gif unsure.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Мнение от Petar » 03 Фев 2011 22:05

Probvai da premestih vrytkata za izbor na kyde da duha na druga pozicia da duha.Pri faselifta mai po elektronen pyt se komandva otvarianeto na klapata za vynhen vyzduh vij dali raboti

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 03 Фев 2011 22:11

На първия авенсис средните духалки духат студено ако врътката за посока на въздуха е на нещо друго - например ако си избрал да духа към джама и към краката, и отвориш средните дюзи над радиото, ще духа студено. В същото време крайните духалки духат топло.
Конструктивна особеност - пробвай да завъртиш най-вляво да духа само през духалките на таблото - в този случай трябва и четирите да дават топло.
Решението е да си затваряш централните дюзи когато насочиш въздуха в друга посока.

Да, след фейслифта са сложили серво моторчета да насочват клапите. Което не изключва проблем, но аз не разбрах дали на колегата сега се е появил тоя ефект, а по-рано в същата ситуация му е духало топло.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 03 Фев 2011 23:08

Ами попринцип стоят да духа на главата и краката :thumbsup: Пробвах, въртях ги..не става...днес май имаше подобрение след като го завъртях да духа на студено няколко секунди и после пак на най-топло, но може и да беше съвпадение.
Студеното не ми духаше само от централата конзола, а от всякъде...
Проблема сега го забелязах колата я имам от 2 седмици и това го прави за пръв път докато пътувам...веднъж беше станало така като я бях оставил да работи на място, но духна студено само за няколко секунди mellow.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 03 Фев 2011 23:23

zi_zi_top написа:Най-вероятно ... въздушна възглавница в радиатора на отоплителя.
гарнитура на главата може да е също.виж дали има твърде голямо налягане в охл. система.дано да не е това де.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 03 Фев 2011 23:28

Звучи като да има някакъв проблем - ама идея си нямам какво ще да е, може да е лош контакт от врътките (но пък казваш че като ги развъртиш не се оправя? ). За да пусне напълно студен въздух трябва да затвори клапана за радиаторчето, или да завърти клапа да взема само студен въздух. В първия случай топлото ще изчезва по-плавно, във втория по рязко?
На фордчето имаше един електромагнитен клапан да пуска топлата вода към радиаторчето вътре. Та там чест проблем (фиеста, фокус, мондео, ка от около 2000 година) е повредата на тоя клапан. Някога запецва отворил, в други случаи затворил, а понякога заяда по време на движение.
Истинското търсене ще е в момент на проблем да видиш дали радиаторчето е горещо - ако е изстинало значи или клапана е затворил, или имаш възглавница. Ако е топъл, значи някоя разпределителна клапа е забравила да отиде където трябва - моторче, управление (електроника), врътка?
Питай как се обезвъздушава системата при тоя авенсис. Да си сменял антифриза или да са сменяли нещо по охладителната система - помпа, радиатор?
Кофти е, с тия дизели чакаш сума ти и време да загрее, пък тя после и да ти спре парното ...

Едит: щом се повлиява от въртенето на градусите, може да е лош контакт там. Ако се случи пак опитай но с малко завъртане - няколко мм, да видиш дали ще даде контакт пак.
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 04 Фев 2011 01:23

jim_beam написа:
гарнитура на главата може да е също.виж дали има твърде голямо налягане в охл. система.дано да не е това де.
Не е това, слава Богу!! Проверих първо него вчера biggrin.gif
gicho написа: ...
Доста плашещо звучи, но ще пробвам ако пак го направи да завъртя съвсем малко, дано да не прави добър контакт, че като слушам при останалите варианти цялото табло трябва да сваля wacko.gif
Антифриза го сменяха при обслужването, може и да не са обезвъздушили както трябва :thumbsup:

Колкото до загряването баща ми има джип нисан дизел 3000м3 и загрява дооооооста след авето rolleyes.gif при мен на 4 5 минута подухва топличко smile.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 25 Окт 2011 01:54

тая моята днес реши да ме остави на студено wacko.gif след като вчера си играх да свалям централната конзола, и да пръскам с контактен спрей днес тотално ме разигра! mad.gif Има ли начин да разбера дали ми върти номера от врътката на таблото(от време на време ми се струва, че от там зацепва) защото като друсне и се губи. Кофти контакт на таблото или някъде другаде може да е лабава връзката? На 2 пъти като я загася и след това запаля след 30-40 минути престой и първоначално духа топло...докато не реши, че иска да е хладилник! :censored:
п.с. и мойта не е лесна...при едната на сухо, при другата на студено biggrin.gif
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 25 Окт 2011 06:30

Ами ако проблема е възникнал след сваляне на централната конзола,свали я пак и огледай за нещо смущаващо,което те държи на студено.А за да не си на сухо пак свали нещо.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 25 Окт 2011 06:32

Провери си и термостата като за начало.
Може да е запекъл отворен и да трябва да се смени.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
KiLLeR
Мнения: 1189
Регистриран на: 01 Дек 2010 02:48
Местоположение: Пловдив/София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от KiLLeR » 25 Окт 2011 13:37

проблема го имаше още преди това, но като врътнех ръчката за топлото няколко пъти и се оправяше. След като го свалих и пръсках с контактен спрей "пуска" топло от време на време.

то е ясно, че ще се сваля ама на студено трудно връзват! laugh.gif

не е от термостата, колата си загрява нормално.
Toyota Avensis D4D 2001

Изображение

nowyaris
Мнения: 4507
Регистриран на: 11 Фев 2009 16:17
Местоположение: ЛИНЦ/АТ
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от nowyaris » 25 Окт 2011 20:47

На студено връзват още по лесно.Може би проблема наистина е в някой остарял от употреба копчалък.Иначе какво да и е на тойотката.

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 25 Окт 2011 21:26

ne znam kak e tochno upravlenieto pri Avensis, no taka kakto obiasniavash problema mi napomnia edin dosta tipichen problem pri Toyota Highlander. kopcheto(vratkata) det e za naglasiane na toplo->studeno e vartelivo(kat na pechka), kat go izvadish(prosto se darpa, pone na Highlander-a, ne znam dali e taka pri Avensis), reostata se darji za panela s gaika(11mm), koiato chesto se razhlabva i pochva da pravi opisanite problemi, prosto triabva da se zategne. ta proveri da ne bi i pri teb da e taka.
po niakoga ako gaikata ne se zategne na vreme, ot mnogoto mardane kasa jichkite det otivat do reostata.
http://www.toyotanation.com/forum/showt ... ?p=3652961
http://www.devalcourt.com/2010/03/fixin ... eat-issue/
->

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта