може ли да се задави пълна ижекция?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Аватар
lord_pz
Мнения: 106
Регистриран на: 19 Ное 2008 10:24

може ли да се задави пълна ижекция?

Мнение от lord_pz » 30 Яну 2011 13:36

Кажете пълната инжекция може ли да се задави(примерно при палене с подаване на газ)?И малко инфо за инжектора-как работи и какви могат да му бъдат параметрите?Имах малък спор снощи и искам да чуя и вашето мнение.При подаване на газ и отваряне на дросела,инжектора впръсква повече гориво за един оборот на двигателя или количеството(за едно впръскване) е константа, а просто оборотите се повишават?Това второто ако е вярно -не го разбирам! :thumbsup:

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 30 Яну 2011 19:09

lord_pz написа:Кажете пълната инжекция може ли да се задави(примерно при палене с подаване на газ)?
Зависи. Инжекторите се управляват от компютър и компютрите при различните автомобили и техния софтуер са различни.

На едната ми кола даже съм програмирал компютъра при палене с натиснат педал на газта до долу да не подава абсолютно никакво гориво - това е ако ми потрябва да продухам бързо цилиндрите ... така, че при нея вероятността да я задавиш с педала до долу е точно нула.



mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 30 Яну 2011 22:16

ако няма ток как ще се задавят тва не е карборатор

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 30 Яну 2011 23:58

mitoko написа:ако няма ток
Няма ток при палене? wink.gif tooth.gif



Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 31 Яну 2011 00:00

mitoko написа:ако няма ток как ще се задавят тва не е карборатор
A като завъртиш ключа на контакт мислиш ли, че няма ток?

От моите наблюдения - да, можеш да задавиш колата, ако подаваш газ, докато палиш.
Не съм сигурен, но мисля, че аз имам моно-инжекцион. Така и не разбрах, на кое в БГ казват пълен и на кое моно...?

В книжката на колата ми, обаче пише, че ако е много студено и колата не запали от 1-2 път, да натисна педала на газта до половината, докато паля. Та така си задавих колата веднъж, но запалих де.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 31 Яну 2011 00:02

MX5 написа: На едната ми кола даже съм програмирал компютъра при палене с натиснат педал на газта до долу да не подава абсолютно никакво гориво - това е ако ми потрябва да продухам бързо цилиндрите ... така, че при нея вероятността да я задавиш с педала до долу е точно нула.
Е това значи, че ако не си го препрограмирал ще ти напълни цилиндрите с тунджа на педал до ламарината, така ли? smile.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 31 Яну 2011 01:02

Japanese_fever написа:.................Така и не разбрах, на кое в БГ казват пълен и на кое моно...?

................................
Тези термини не са измислени и ползвани само в БГ ! Моно инжекция е когато имаш един инжектор за всички цилиндри , а "пълна" или "мулти" или , както там си я наричат производителите е когато имаш поне по един инжектор за всеки цилиндър . Моното се ползва много масово при Рено, VW, Опел и др.

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 31 Яну 2011 01:14

MX5 написа:
mitoko написа:ако няма ток
Няма ток при палене? wink.gif tooth.gif

ключ в джоба- натискаш педала няма ток няма задавяне
ключ контакт, старт - педал натиснат задавяне :thumbsup:

моето мнение :thumbsup:

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Japanese_fever » 31 Яну 2011 01:29

Bass_Man написа:....
Ясно, мерси, значи аз съм с пълна инжекция и като се замисля не съм виждал кола след 90-та тук моно, сигурно има.
mitoko написа:....
Той нали питаше при палене?

А иначе при кола с карбуратор, може ли да се задави без да има ток при положение, че няма всмукване към цилинтрите...?
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 31 Яну 2011 01:36

Ами ако още не се е изпарил бензина докато завъртиш направо си давиш .

mitoko
Мнения: 2015
Регистриран на: 22 Ное 2007 15:31
Местоположение: София
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от mitoko » 31 Яну 2011 01:38

цилиндъра да смуче wacko.gif тоя не е като оня цилиндър

Аватар
Raya
Мнения: 1793
Регистриран на: 10 Апр 2009 12:17
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 2 пъти

Мнение от Raya » 31 Яну 2011 01:44

Може ли да попитам един просташки въпрос: какво значи "да задавиш" колата? Само чувам"задавих", но в какво се изразява? Извинявам се, че се намесвам неуместно.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 31 Яну 2011 02:16

Това е явление много характерно за старите карбураторни автомобили и се получава по време на палене на студен двигател. Понеже тогава сместта е много богата ( количеството на бензина е голямо ) защото колата е на "смуакч" . Колата е студена и бензина не се изпарява лесно , а влиза в цилиндрите , като отделна течност , а не като бензино-въздушна смес . И освен , че трудно се пали и гори лошо може да намокри свещите . А като ги намокри започва да тече тока през течността и не се получава искра . От там и няма палене докато не изсъхнат свещите . Ефекта се подсилва и като се подаде газ докато се върти защото тогава се засмуква още повече гориво , което си влиза , като течност в цилиндъра . Варианта е или да развиеш и изсушиш свещите или да изчакаш 10-тина минути да се изпари бензина . Но ако е много студено второто е трудна работа .
При инжекционите с инжектор на всеи цилиндър се получава много по-трудно защото инжектора впръсква горивото под налягане и го пулверизира . Дори да не е много хомогенна сместта все пак не влиза на капки/течност ами влиза под формата на мъгла .
Последно промяна от Bass_Man на 31 Яну 2011 04:57, променено общо 1 път.

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 31 Яну 2011 03:55

mitoko написа:
MX5 написа:
mitoko написа:ако няма ток
Няма ток при палене? wink.gif tooth.gif

ключ в джоба- натискаш педала няма ток няма задавяне
ключ контакт, старт - педал натиснат задавяне :thumbsup:

моето мнение :thumbsup:
Едно време беше така. В днешни времена с инжекционите си зависи от конкретния софтуер на конкретната кола.



Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от rudolf » 31 Яну 2011 05:10

нямам наблюдения, но ми се вижда олигофренско, при наличието на толко контроли-която и да е заводска фирма да направи толко първобитна карта-на акъл на дедовия карбуратор,което да дави...
еле пък толко податлива на тпс-внушения при подавания на газ..

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта