Въпрос за Ламбда сонда и ABS.
Въпрос за Ламбда сонда и ABS.
Мнение от KingSteve » 06 Окт 2010 19:58
Според ЕКУ-то няма проблем със сондата и освен това разходът е съвсем приличен. 6.5L/100km извън града с включен климатик. Около 10L/100km в града.
Относно ABS-а. Диагностичната програма каза, че имало грешка No 29 и грешка No 31, но не бяха назовани. Някой знае ли какво означават тези грешки?
KingSteve
Мнение от KingSteve » 08 Окт 2010 19:35



KingSteve
Мнение от MX5 » 08 Окт 2010 20:38
Без да изпадам в подробности -> компютърът следи сигнала на сондата и съответно обогатява или обеднява сместа докато получи ниво на сигнал, към който се стреми в момента. Проблемът е, че ако сондата е тръгнала да се разваля, нивото на сигнала не съответства на реалното състояние на газовете. Съответно компютърът ще променя сместа докато получи волтажа, който чака, но сместа реално ще е прецакана, а не тази, която би трябвало да отговаря на тоя волтаж.
Единственият начин да си сигурен, че ламбда сонда е напълно ок, е да сверяваш сигнала в лаборатория, ползвайки калибрирани газове. И понеже това няма как да го направиш - вземаш си нова, разчитайки, че производителят я е калибрирал правилно и калибрацията все още не е прецакана, защото сондата не е ползвана.
MX5
Мнение от KingSteve » 09 Окт 2010 13:45
Някой има ли идея какво означават грешките 29 и 31 на ABS-a. Нямаше светнала лампа на таблото за грешки, но тези бяха записани в компа.
KingSteve
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 10 Окт 2010 03:30
И след , като загрее сондата би трябвало да си променя стойността през цялото време . Ако забива в някаква стойност значи има някаква мистерия но не е задължително да е сонда . Може и инжектор да е може много неща да са . За това освен уред хората , които се правят на диагностици трябва и да поназнайват туй онуй .
Bass_Man
Мнение от KingSteve » 22 Окт 2010 20:52
Поразрових се малко. Прав си колега така пише и в аутодатата, но ме притесниява още нещо. Това нещо монтирано в колата ми не е стандартен oxygen sensor, а е lean burn oxygen sensor и двата типа съвсем не са съвместими нито механично, нито по начина по който реагират на изгорелите газове. От прочетеното по чуждите форуми останах с впечатление, че променя нивото на напреженето в зависимост от това колко е обогатена сместа и нищо не се споменаваше за постоянни флуктоации както е при стандартните ламбда сонди, което обаче е в противоречие с информацията в autodata-та. И още нещо, което не е за пренебрегване - цената й изобщо не е около 50 лв. , както спомена колегата по-горе. Най-евтиното в БГ е 420лв, а онлайн - 135 паунда без доставката. Мнго повече ще ме заболи главата ако дам тези пари и се окаже, че е имало още хляб в неякато загрее сондата би трябвало да си променя стойността през цялото време

KingSteve
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 24 Окт 2010 15:13
Принципно дори и той трябва да си изменя стойностите . Но там вариантите са доста и трябв ада се види точно какъв е случая .
И принципно сондата си бачка с големи колебания не защото е "нормална" , а поради нуждата от окисляване на катализатора .
Bass_Man
gicho
Мнение от KingSteve » 24 Окт 2010 19:37
89463-29055 Tова е сензора.От къде разбра ,че ти е такъв сензора ?
http://www.lambdasensor.com/main/lean.htm
Благодаря на gicho за линка. Там обаче е описана работата на стандартната лабда сонда, за която вече знам, че мени напрежението от 0.2 .. 0.8 V приблизително всяка секунда. Не знам как стоят нещата при Lean burn sensor-a обаче, а моя определено може да си седи на 0.47V и цял ден когато мотора е на тихи обороти стига да имам достатъчно гориво

Bass_man спомена и инжекторите. Чистени са на ултразвук и тествани на стенд. ОК са. Последното ми наблюдение е, че след като се рових и мерих с осцилоскопа сигналите на Leanburn sensor-a и датчиците на коляновия и разпределителния вал, двигателя заработи равномерно и даже не приритва колата като потеглям, както е и сега но след 5 6 дена каране вероятно ще се влоши отново. Така стана и след диагностиката. Съмненията ми са, че не забърква коректно гориво-въздушната смес.
Относно това, че ... там вариантите са доста и трябв ада се види точно какъв е случая ... загубил съм вяра, че във Варна е останал майстор дето вижда толкова добре какво му говорят уредите, а аз не съм песимист по природа. Досега никой не е уцелвал диагнозата за нито една от колите, които съм карал. А може би просто ми е бил лош късмета.
Утре ще кача осцилограмите.
KingSteve
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 25 Окт 2010 04:56
Принципно и твоя сензор си го дават Циркониев и си работи , като нормалните сензори . Това , че напрежението стои 0.47 означава , че сигнала от ламбдата прекъсва или е нарушена комуникацията .
Bass_Man
Мнение от gicho » 25 Окт 2010 09:44
Сега, това дали значи че ако мотора не е в lean-burn режим, сондата ще забие нанякъде, а след като поработи и влезе в режим ще почне да показва, е интересен въпрос?
Едит: wikipedia пише:
http://en.wikipedia.org/wiki/AFR_sensor ... _operation
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
gicho
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Мнение от Bass_Man » 25 Окт 2010 12:12
Bass_Man
-
- Мнения: 275
- Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
- Местоположение: Sofia
Мнение от sashoskiora » 25 Окт 2010 13:34
sashoskiora
Мнение от KingSteve » 25 Окт 2010 14:47
Това вече го направих и понеже ми се стори, че ш****ния спрей Philips не изветрява като хората махнах всички куплунги наново и ги минах с 98% спирт. Относно грешките - никога не ми е светвало таблото и в двигателя никога не е имало грешки. Горепосочените бяха в ABS-a но въпреки това на таблото не светвше нищо и ABS-a си бачка нормално. От всичко изписано до тук (за което съм благодарен на всички, които се включиха в дискусията) става ясно, че Leanburn sensor-a ми е хванал алцхаймер и забравя за какво е сложен в колата. Остава може би да направя 1 последен тест - да откача ЕКУ-то и да прозвъня кабелите дотам макар, че като откача ламбда сондата веднага светва "check engine" лампата на таблото. Ето и снимковия материал:Щом по време на бърникане нещо се променя значи е много вероятно някой контакт някъде да те бъзика .
- Прикачени файлове
-
- OS at Idle speed.JPG (17.92 KiB) Преглеждано 3255 пъти
-
- OS when accelerating 01.JPG (18.41 KiB) Преглеждано 3254 пъти
-
- OS idling again 04.JPG (17.81 KiB) Преглеждано 3252 пъти
-
- OS when decelerating 03.JPG (18.52 KiB) Преглеждано 3252 пъти
-
- OS when accelerating 02.JPG (19.99 KiB) Преглеждано 3252 пъти
KingSteve
Мнение от KingSteve » 25 Окт 2010 14:57
- Прикачени файлове
-
- OS when accelerating 07.JPG (19.03 KiB) Преглеждано 3247 пъти
-
- OS when accelerating 06.JPG (18.43 KiB) Преглеждано 3247 пъти
-
- OS when accelerating 05.JPG (18.2 KiB) Преглеждано 3247 пъти
-
- OS when accelerating 08.JPG (19.36 KiB) Преглеждано 3246 пъти
KingSteve
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта