Въпрос за Ламбда сонда и ABS.
Въпрос за Ламбда сонда и ABS.
Добър ден, колеги. Днес бях на компютърна диагностика и както се очакваше не разбрах точно за какво платих 30лв. Като цяло всичко е идеално и няма никакви грешки по двигателя и никакви проблеми с него. Имам питане за сондата обаче. При загрят мотор когато е в idle сондата стои забита на 0.47V. Когато започне ускорение или оборотите са по-високи се "събужда" и почва да играе м/у 0.2 и 0.8V както трябва да бъде. Като се отпусне газта отново остава на 0.47V. Нормално ли е да стои на 0.47V на idle или трябва и тогава да играе м/у 0.2 и 0.8V?
Според ЕКУ-то няма проблем със сондата и освен това разходът е съвсем приличен. 6.5L/100km извън града с включен климатик. Около 10L/100km в града.
Относно ABS-а. Диагностичната програма каза, че имало грешка No 29 и грешка No 31, но не бяха назовани. Някой знае ли какво означават тези грешки?
Според ЕКУ-то няма проблем със сондата и освен това разходът е съвсем приличен. 6.5L/100km извън града с включен климатик. Около 10L/100km в града.
Относно ABS-а. Диагностичната програма каза, че имало грешка No 29 и грешка No 31, но не бяха назовани. Някой знае ли какво означават тези грешки?
Avensis 7A-FE



Avensis 7A-FE
Ламбда сонда само с мерене на сигнала няма как разбереш със сигурност дали е ок - просто я смени с нова, ако имаш съмнения (50 кинта, но едно главоболие по-малко).
Без да изпадам в подробности -> компютърът следи сигнала на сондата и съответно обогатява или обеднява сместа докато получи ниво на сигнал, към който се стреми в момента. Проблемът е, че ако сондата е тръгнала да се разваля, нивото на сигнала не съответства на реалното състояние на газовете. Съответно компютърът ще променя сместа докато получи волтажа, който чака, но сместа реално ще е прецакана, а не тази, която би трябвало да отговаря на тоя волтаж.
Единственият начин да си сигурен, че ламбда сонда е напълно ок, е да сверяваш сигнала в лаборатория, ползвайки калибрирани газове. И понеже това няма как да го направиш - вземаш си нова, разчитайки, че производителят я е калибрирал правилно и калибрацията все още не е прецакана, защото сондата не е ползвана.
Без да изпадам в подробности -> компютърът следи сигнала на сондата и съответно обогатява или обеднява сместа докато получи ниво на сигнал, към който се стреми в момента. Проблемът е, че ако сондата е тръгнала да се разваля, нивото на сигнала не съответства на реалното състояние на газовете. Съответно компютърът ще променя сместа докато получи волтажа, който чака, но сместа реално ще е прецакана, а не тази, която би трябвало да отговаря на тоя волтаж.
Единственият начин да си сигурен, че ламбда сонда е напълно ок, е да сверяваш сигнала в лаборатория, ползвайки калибрирани газове. И понеже това няма как да го направиш - вземаш си нова, разчитайки, че производителят я е калибрирал правилно и калибрацията все още не е прецакана, защото сондата не е ползвана.
Последно промяна от MX5 на 27 Окт 2010 10:54, променено общо 1 път.
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Тия 29 и 31 номера не изглеждат , като номера на Тойота грешки .
И след , като загрее сондата би трябвало да си променя стойността през цялото време . Ако забива в някаква стойност значи има някаква мистерия но не е задължително да е сонда . Може и инжектор да е може много неща да са . За това освен уред хората , които се правят на диагностици трябва и да поназнайват туй онуй .
И след , като загрее сондата би трябвало да си променя стойността през цялото време . Ако забива в някаква стойност значи има някаква мистерия но не е задължително да е сонда . Може и инжектор да е може много неща да са . За това освен уред хората , които се правят на диагностици трябва и да поназнайват туй онуй .
Поразрових се малко. Прав си колега така пише и в аутодатата, но ме притесниява още нещо. Това нещо монтирано в колата ми не е стандартен oxygen sensor, а е lean burn oxygen sensor и двата типа съвсем не са съвместими нито механично, нито по начина по който реагират на изгорелите газове. От прочетеното по чуждите форуми останах с впечатление, че променя нивото на напреженето в зависимост от това колко е обогатена сместа и нищо не се споменаваше за постоянни флуктоации както е при стандартните ламбда сонди, което обаче е в противоречие с информацията в autodata-та. И още нещо, което не е за пренебрегване - цената й изобщо не е около 50 лв. , както спомена колегата по-горе. Най-евтиното в БГ е 420лв, а онлайн - 135 паунда без доставката. Мнго повече ще ме заболи главата ако дам тези пари и се окаже, че е имало още хляб в неякато загрее сондата би трябвало да си променя стойността през цялото време

Avensis 7A-FE
Това може да е от полза:
http://www.picoauto.com/tutorials/emiss ... ators.html
http://www.picoauto.com/tutorials/emiss ... ators.html
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
89463-29055 Tова е сензора.От къде разбра ,че ти е такъв сензора ?
http://www.lambdasensor.com/main/lean.htm
Благодаря на gicho за линка. Там обаче е описана работата на стандартната лабда сонда, за която вече знам, че мени напрежението от 0.2 .. 0.8 V приблизително всяка секунда. Не знам как стоят нещата при Lean burn sensor-a обаче, а моя определено може да си седи на 0.47V и цял ден когато мотора е на тихи обороти стига да имам достатъчно гориво

Bass_man спомена и инжекторите. Чистени са на ултразвук и тествани на стенд. ОК са. Последното ми наблюдение е, че след като се рових и мерих с осцилоскопа сигналите на Leanburn sensor-a и датчиците на коляновия и разпределителния вал, двигателя заработи равномерно и даже не приритва колата като потеглям, както е и сега но след 5 6 дена каране вероятно ще се влоши отново. Така стана и след диагностиката. Съмненията ми са, че не забърква коректно гориво-въздушната смес.
Относно това, че ... там вариантите са доста и трябв ада се види точно какъв е случая ... загубил съм вяра, че във Варна е останал майстор дето вижда толкова добре какво му говорят уредите, а аз не съм песимист по природа. Досега никой не е уцелвал диагнозата за нито една от колите, които съм карал. А може би просто ми е бил лош късмета.
Утре ще кача осцилограмите.
Avensis 7A-FE
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Щом по време на бърникане нещо се променя значи е много вероятно някой контакт някъде да те бъзика . Вземи купи един контактен спрей и мини всички букси и особенно тази на ламбда сензора .
Принципно и твоя сензор си го дават Циркониев и си работи , като нормалните сензори . Това , че напрежението стои 0.47 означава , че сигнала от ламбдата прекъсва или е нарушена комуникацията .
Принципно и твоя сензор си го дават Циркониев и си работи , като нормалните сензори . Това , че напрежението стои 0.47 означава , че сигнала от ламбдата прекъсва или е нарушена комуникацията .
Не съм голям спец, но доколкото знам тия Lean-burn сонди са на същия принцип, но с друг обхват на измерване (в смисъл мерят и по-бедни смеси с повече кислород). Така че сигнала трябва да е същия като форма, но в нормалния (за нея) работен обхват.
Сега, това дали значи че ако мотора не е в lean-burn режим, сондата ще забие нанякъде, а след като поработи и влезе в режим ще почне да показва, е интересен въпрос?
Едит: wikipedia пише:
http://en.wikipedia.org/wiki/AFR_sensor ... _operation
Сега, това дали значи че ако мотора не е в lean-burn режим, сондата ще забие нанякъде, а след като поработи и влезе в режим ще почне да показва, е интересен въпрос?
Едит: wikipedia пише:
http://en.wikipedia.org/wiki/AFR_sensor ... _operation
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...
- Bass_Man
- Мнения: 5559
- Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Пичове това е сензор той не може да забива ! Той просто отчита стойност ! Няма вариант в , който колата да си стои на 0.47 волта . Когато се махне сондата компютъра си генерира тази стойност и си включва сервизен режим на работа докато не се оправят нещата . И да пуска си го това напрежение дори по кабела към сондата . Така , че не го умувайте повече . Трябва да се намери къде е проблема и той е или в лоша връзка или в сондата .
-
- Мнения: 275
- Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
- Местоположение: Sofia
Това вече го направих и понеже ми се стори, че ш****ния спрей Philips не изветрява като хората махнах всички куплунги наново и ги минах с 98% спирт. Относно грешките - никога не ми е светвало таблото и в двигателя никога не е имало грешки. Горепосочените бяха в ABS-a но въпреки това на таблото не светвше нищо и ABS-a си бачка нормално. От всичко изписано до тук (за което съм благодарен на всички, които се включиха в дискусията) става ясно, че Leanburn sensor-a ми е хванал алцхаймер и забравя за какво е сложен в колата. Остава може би да направя 1 последен тест - да откача ЕКУ-то и да прозвъня кабелите дотам макар, че като откача ламбда сондата веднага светва "check engine" лампата на таблото. Ето и снимковия материал:Щом по време на бърникане нещо се променя значи е много вероятно някой контакт някъде да те бъзика .
- Прикачени файлове
-
- OS at Idle speed.JPG (17.92 KiB) Преглеждано 3192 пъти
-
- OS when accelerating 01.JPG (18.41 KiB) Преглеждано 3191 пъти
-
- OS idling again 04.JPG (17.81 KiB) Преглеждано 3189 пъти
-
- OS when decelerating 03.JPG (18.52 KiB) Преглеждано 3189 пъти
-
- OS when accelerating 02.JPG (19.99 KiB) Преглеждано 3189 пъти
Последно промяна от KingSteve на 25 Окт 2010 15:06, променено общо 1 път.
Avensis 7A-FE
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 8 госта