Въпрос за Ламбда сонда и ABS.

Публикувай отговор
KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Въпрос за Ламбда сонда и ABS.

Мнение от KingSteve » 06 Окт 2010 19:58

Добър ден, колеги. Днес бях на компютърна диагностика и както се очакваше не разбрах точно за какво платих 30лв. Като цяло всичко е идеално и няма никакви грешки по двигателя и никакви проблеми с него. Имам питане за сондата обаче. При загрят мотор когато е в idle сондата стои забита на 0.47V. Когато започне ускорение или оборотите са по-високи се "събужда" и почва да играе м/у 0.2 и 0.8V както трябва да бъде. Като се отпусне газта отново остава на 0.47V. Нормално ли е да стои на 0.47V на idle или трябва и тогава да играе м/у 0.2 и 0.8V?
Според ЕКУ-то няма проблем със сондата и освен това разходът е съвсем приличен. 6.5L/100km извън града с включен климатик. Около 10L/100km в града.

Относно ABS-а. Диагностичната програма каза, че имало грешка No 29 и грешка No 31, но не бяха назовани. Някой знае ли какво означават тези грешки?
Avensis 7A-FE

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 08 Окт 2010 19:35

sad.gif sad.gif sad.gif Колеги, не може в цяла България никой да не знае как работи Ламбда сондатата и дали е нормално това, което описах по-горе. Помогнете pls. Когато на диагностиката споменах , че колата придръпва на равни интервали като е студена ми посочиха ламбда сондата като вероятен проблем. Възможно ли е да са прави, защото на мен не ми изглежда много логично. Благодаря предварително.
Avensis 7A-FE

MX5
Мнения: 2560
Регистриран на: 20 Ное 2008 09:47
Местоположение: Los Angeles

Мнение от MX5 » 08 Окт 2010 20:38

Ламбда сонда само с мерене на сигнала няма как разбереш със сигурност дали е ок - просто я смени с нова, ако имаш съмнения (50 кинта, но едно главоболие по-малко).
Без да изпадам в подробности -> компютърът следи сигнала на сондата и съответно обогатява или обеднява сместа докато получи ниво на сигнал, към който се стреми в момента. Проблемът е, че ако сондата е тръгнала да се разваля, нивото на сигнала не съответства на реалното състояние на газовете. Съответно компютърът ще променя сместа докато получи волтажа, който чака, но сместа реално ще е прецакана, а не тази, която би трябвало да отговаря на тоя волтаж.
Единственият начин да си сигурен, че ламбда сонда е напълно ок, е да сверяваш сигнала в лаборатория, ползвайки калибрирани газове. И понеже това няма как да го направиш - вземаш си нова, разчитайки, че производителят я е калибрирал правилно и калибрацията все още не е прецакана, защото сондата не е ползвана.
Последно промяна от MX5 на 27 Окт 2010 10:54, променено общо 1 път.

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 09 Окт 2010 13:45

Благодаря за съвета, колега. За съжаление сондата няма да е само 50 кинта, а по-скоро нещо между 150 и 250 лв в добрия случай. Ще проверя.

Някой има ли идея какво означават грешките 29 и 31 на ABS-a. Нямаше светнала лампа на таблото за грешки, но тези бяха записани в компа.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 10 Окт 2010 03:30

Тия 29 и 31 номера не изглеждат , като номера на Тойота грешки .
И след , като загрее сондата би трябвало да си променя стойността през цялото време . Ако забива в някаква стойност значи има някаква мистерия но не е задължително да е сонда . Може и инжектор да е може много неща да са . За това освен уред хората , които се правят на диагностици трябва и да поназнайват туй онуй .

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 22 Окт 2010 20:52

като загрее сондата би трябвало да си променя стойността през цялото време
Поразрових се малко. Прав си колега така пише и в аутодатата, но ме притесниява още нещо. Това нещо монтирано в колата ми не е стандартен oxygen sensor, а е lean burn oxygen sensor и двата типа съвсем не са съвместими нито механично, нито по начина по който реагират на изгорелите газове. От прочетеното по чуждите форуми останах с впечатление, че променя нивото на напреженето в зависимост от това колко е обогатена сместа и нищо не се споменаваше за постоянни флуктоации както е при стандартните ламбда сонди, което обаче е в противоречие с информацията в autodata-та. И още нещо, което не е за пренебрегване - цената й изобщо не е около 50 лв. , както спомена колегата по-горе. Най-евтиното в БГ е 420лв, а онлайн - 135 паунда без доставката. Мнго повече ще ме заболи главата ако дам тези пари и се окаже, че е имало още хляб в нея wacko.gif Много платина.. много цирконий са натъпкали в това нещо. Направих снимки на това което измерих с осцилоскопа вчера. Ще ги кача до ден два.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 24 Окт 2010 15:13

От къде разбра ,че ти е такъв сензора ?
Принципно дори и той трябва да си изменя стойностите . Но там вариантите са доста и трябв ада се види точно какъв е случая .
И принципно сондата си бачка с големи колебания не защото е "нормална" , а поради нуждата от окисляване на катализатора .

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 24 Окт 2010 17:03

Това може да е от полза:
http://www.picoauto.com/tutorials/emiss ... ators.html
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 24 Окт 2010 19:37

От къде разбра ,че ти е такъв сензора ?
89463-29055 Tова е сензора.
http://www.lambdasensor.com/main/lean.htm

Благодаря на gicho за линка. Там обаче е описана работата на стандартната лабда сонда, за която вече знам, че мени напрежението от 0.2 .. 0.8 V приблизително всяка секунда. Не знам как стоят нещата при Lean burn sensor-a обаче, а моя определено може да си седи на 0.47V и цял ден когато мотора е на тихи обороти стига да имам достатъчно гориво
tongue.gif

Bass_man спомена и инжекторите. Чистени са на ултразвук и тествани на стенд. ОК са. Последното ми наблюдение е, че след като се рових и мерих с осцилоскопа сигналите на Leanburn sensor-a и датчиците на коляновия и разпределителния вал, двигателя заработи равномерно и даже не приритва колата като потеглям, както е и сега но след 5 6 дена каране вероятно ще се влоши отново. Така стана и след диагностиката. Съмненията ми са, че не забърква коректно гориво-въздушната смес.

Относно това, че ... там вариантите са доста и трябв ада се види точно какъв е случая ... загубил съм вяра, че във Варна е останал майстор дето вижда толкова добре какво му говорят уредите, а аз не съм песимист по природа. Досега никой не е уцелвал диагнозата за нито една от колите, които съм карал. А може би просто ми е бил лош късмета.

Утре ще кача осцилограмите.
Avensis 7A-FE

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Окт 2010 04:56

Щом по време на бърникане нещо се променя значи е много вероятно някой контакт някъде да те бъзика . Вземи купи един контактен спрей и мини всички букси и особенно тази на ламбда сензора .

Принципно и твоя сензор си го дават Циркониев и си работи , като нормалните сензори . Това , че напрежението стои 0.47 означава , че сигнала от ламбдата прекъсва или е нарушена комуникацията .

gicho
Мнения: 330
Регистриран на: 27 Сеп 2010 08:15

Мнение от gicho » 25 Окт 2010 09:44

Не съм голям спец, но доколкото знам тия Lean-burn сонди са на същия принцип, но с друг обхват на измерване (в смисъл мерят и по-бедни смеси с повече кислород). Така че сигнала трябва да е същия като форма, но в нормалния (за нея) работен обхват.
Сега, това дали значи че ако мотора не е в lean-burn режим, сондата ще забие нанякъде, а след като поработи и влезе в режим ще почне да показва, е интересен въпрос?

Едит: wikipedia пише:
http://en.wikipedia.org/wiki/AFR_sensor ... _operation
Убаво еФтино нема!
Баси! И тия почнали да правят боклуци !!!(Специален поздрав за Тойота във връзка с "чудния" 1ZZ-FE)
Вече и на газ ...

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 25 Окт 2010 12:12

Пичове това е сензор той не може да забива ! Той просто отчита стойност ! Няма вариант в , който колата да си стои на 0.47 волта . Когато се махне сондата компютъра си генерира тази стойност и си включва сервизен режим на работа докато не се оправят нещата . И да пуска си го това напрежение дори по кабела към сондата . Така , че не го умувайте повече . Трябва да се намери къде е проблема и той е или в лоша връзка или в сондата .

sashoskiora
Мнения: 275
Регистриран на: 26 Окт 2007 00:55
Местоположение: Sofia

Мнение от sashoskiora » 25 Окт 2010 13:34

В крайна сметка,са ти изчистили грешките и колата е ОК,сега какъв е проблема?

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 25 Окт 2010 14:47

Щом по време на бърникане нещо се променя значи е много вероятно някой контакт някъде да те бъзика .
Това вече го направих и понеже ми се стори, че ш****ния спрей Philips не изветрява като хората махнах всички куплунги наново и ги минах с 98% спирт. Относно грешките - никога не ми е светвало таблото и в двигателя никога не е имало грешки. Горепосочените бяха в ABS-a но въпреки това на таблото не светвше нищо и ABS-a си бачка нормално. От всичко изписано до тук (за което съм благодарен на всички, които се включиха в дискусията) става ясно, че Leanburn sensor-a ми е хванал алцхаймер и забравя за какво е сложен в колата. Остава може би да направя 1 последен тест - да откача ЕКУ-то и да прозвъня кабелите дотам макар, че като откача ламбда сондата веднага светва "check engine" лампата на таблото. Ето и снимковия материал:
Прикачени файлове
OS at Idle speed.JPG
OS at Idle speed.JPG (17.92 KiB) Преглеждано 3190 пъти
OS when accelerating 01.JPG
OS when accelerating 01.JPG (18.41 KiB) Преглеждано 3189 пъти
OS idling again 04.JPG
OS idling again 04.JPG (17.81 KiB) Преглеждано 3187 пъти
OS when decelerating 03.JPG
OS when decelerating 03.JPG (18.52 KiB) Преглеждано 3187 пъти
OS when accelerating 02.JPG
OS when accelerating 02.JPG (19.99 KiB) Преглеждано 3187 пъти
Последно промяна от KingSteve на 25 Окт 2010 15:06, променено общо 1 път.
Avensis 7A-FE

KingSteve
Мнения: 169
Регистриран на: 05 Юли 2008 14:52
Местоположение: Варна

Мнение от KingSteve » 25 Окт 2010 14:57

Още ...
Прикачени файлове
OS when accelerating 07.JPG
OS when accelerating 07.JPG (19.03 KiB) Преглеждано 3182 пъти
OS when accelerating 06.JPG
OS when accelerating 06.JPG (18.43 KiB) Преглеждано 3182 пъти
OS when accelerating 05.JPG
OS when accelerating 05.JPG (18.2 KiB) Преглеждано 3182 пъти
OS when accelerating 08.JPG
OS when accelerating 08.JPG (19.36 KiB) Преглеждано 3181 пъти
Avensis 7A-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта