лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 23 Яну 2010 10:10
Но зависи от конкретния доставчик - може да ти ги продадат и без втулки/гайки...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от Creep » 23 Яну 2010 11:30
Да де, аз питах конкретно за МотоЕксперт (Фулда България) - като вносител и голям ритейлър дали искат допълнително пари за втулките най-вече (за гайките е нормално да са в комплекта, мисля си)...slowtraveler написа:При мен бяха в комплект с джантите (20бр гайки, 4 втулки, ключ за гайките).
Но зависи от конкретния доставчик - може да ти ги продадат и без втулки/гайки...
Creep
Мнение от sacho7803 » 12 Фев 2010 22:08

sacho7803
Мнение от MX5 » 12 Фев 2010 23:41
Стягаш ги с динамометричен ключ, колкото ти пише в ръководството за колата. В книжката е даден интервал от допустими стойности, така че нагласяш скалата на ключа да е на число в средата на интервала и затягаш на толкова - без значение дали са железни или алуминиеви.sacho7803 написа:привет.джантите ми дойдоха даже вече и ходих да им нахлузят летните гуми.сега ще изчакам март и ги слагам.понеже сам ша си прехвърлям вече зимни-летни комплект с джанти искам да запитам ......тия летите джанти нужно ли е да ги стягам повече или....нормално колкото се стягат стоманените?аз никога не стягам кат хамалин а съвсем леко.но последната ми кола беше с лети и когато се опитах да развия болтовете--не успях.ходих при гумаджия и ми ги разви с една двуметрова тръбата той ми каза че лети джанти се стягат мааалко повече от стоманените----ееее не чак толкоз колкото бяха стегнати де.вярно ли е това?
Сигурно ще е нещо от сорта на 80 lbs/ft (или превръщай там в нютони или кг/м в зависимост каква е скалата на ключа), но все пак провери дали е толкова в ръководството.
Зятягай на кръст (нали си с 4 x 100).
Първото минаване с ключа нагласен на 80% от въртящия момент, второто на 100% и после минаваш още веднъж на 100%.
Преди да затягаш намажи шпилките/болтовете с antiseize compound (оная алуминиевата паста), та стягането, на което си нагласил ключа, да не е различно заради триенето на резбите.
Минаваш 100 километра и после пак още един път с динамометричния ключ.
Общо взето като са правилно завити, после можеш да ги развиеш съвсем леко на ръка, без напъване и съвсем без да ти трябват 2-метрови тръби и т.н.
Ако се е наложило 2-метрова тръба да се ползва, почти е сигурно, че резбите на шпилките вече са разтегнати в някаква степен, което не е на добре ...
MX5
ValShopov
Мнение от sacho7803 » 15 Фев 2010 22:13

sacho7803
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Мнение от zi_zi_top » 15 Фев 2010 22:26
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
zi_zi_top
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 16 Фев 2010 08:08
Необходимата сила е 100-110Nm (по книжка на повечето автомобили).
'Майсторите', които завиват гайки с гайковерта не ги допускам въобще до автомобила. Такива майстори скъсаха две шпилки при развиване, на чисто новия РАВ4 на колегата (колата бе на около 2х.км...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
SFINKS
Petar
max-2
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Мнение от baba_metca » 17 Фев 2010 15:52
baba_metca
Мнение от newmiro » 22 Фев 2010 19:58
иначе моите гайки от летите джанти, бяха гадни и ми попрецакаха на места шпилките. от тойота варна ме посъветваха да си сложа гайките от железните джанти (оригиналните), тъй като те са по-здрави и не се гънат като тези (CMS). все пак фабричното си е фабрично. разликата е единствено че ония красивичките изглеждаха по-добре, но ако ги бях оставил щаха да ми прецакат шпилките съвсем. за това смених само две:) и сега си карам с оригиналните ("грозни") гайки и на лети и на железни джанти;) няма никакъв проблем!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

newmiro
Мнение от sacho7803 » 27 Фев 2010 22:19
според мен ако гайките са били гадни не биха могли да прецакат шпилките а напротив--прецакват се резбите на самите гайки тъй като са от по-мека сплав.днес говорих с един гумаджия който ми е познат от 100години а аз не знаех че е гумаджия biggrin.gif та той ми обясни доста неща.каза че тойота като цяло имали слаби шпилки и лесно се късали.той редовно ги късал особено на корола-версо дето били не с конус а с няква шайба на гайките.обясни ми че летите джанти като са нови единствено първоначално се стягали повече а после...нормално.и аз викам....бах мааамууу сега кат слагам мойте тряяя ги стегна повече--да не скъсам някой шпилка--оня са хили и вика нема страшно--ела аз ша ти ги сменя biggrin.gif апоказах му мойте гайки и втулки които ми пратиха комплект с джантите---каза че са сууупер.между другото джантите ги поръчах от фулда трейдинг еоод.newmiro написа:баканс преди смяна е добра идея.
иначе моите гайки от летите джанти, бяха гадни и ми попрецакаха на места шпилките. от тойота варна ме посъветваха да си сложа гайките от железните джанти (оригиналните), тъй като те са по-здрави и не се гънат като тези (CMS). все пак фабричното си е фабрично. разликата е единствено че ония красивичките изглеждаха по-добре, но ако ги бях оставил щаха да ми прецакат шпилките съвсем. за това смених само две:) и сега си карам с оригиналните ("грозни") гайки и на лети и на железни джанти;) няма никакъв проблем!
sacho7803
- slowtraveler
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 346 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
Мнение от slowtraveler » 27 Фев 2010 22:38
Като не му стига акъла на майстора да ги затегне с точния въртящ момент, каквато и да е шпилката - ще се скъса...
Явно толкова му е бил майсторлъка, че да къса редовно шпилки...
Гайковерт - само за развиване...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 2 госта