лети алуминиеви джанти-предимства и недостатъци
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Да де, аз питах конкретно за МотоЕксперт (Фулда България) - като вносител и голям ритейлър дали искат допълнително пари за втулките най-вече (за гайките е нормално да са в комплекта, мисля си)...slowtraveler написа:При мен бяха в комплект с джантите (20бр гайки, 4 втулки, ключ за гайките).
Но зависи от конкретния доставчик - може да ти ги продадат и без втулки/гайки...
привет.джантите ми дойдоха даже вече и ходих да им нахлузят летните гуми.сега ще изчакам март и ги слагам.понеже сам ша си прехвърлям вече зимни-летни комплект с джанти искам да запитам ......тия летите джанти нужно ли е да ги стягам повече или....нормално колкото се стягат стоманените?аз никога не стягам кат хамалин а съвсем леко.но последната ми кола беше с лети и когато се опитах да развия болтовете--не успях.ходих при гумаджия и ми ги разви с една двуметрова тръба
та той ми каза че лети джанти се стягат мааалко повече от стоманените----ееее не чак толкоз колкото бяха стегнати де.вярно ли е това?

Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
Стягаш ги с динамометричен ключ, колкото ти пише в ръководството за колата. В книжката е даден интервал от допустими стойности, така че нагласяш скалата на ключа да е на число в средата на интервала и затягаш на толкова - без значение дали са железни или алуминиеви.sacho7803 написа:привет.джантите ми дойдоха даже вече и ходих да им нахлузят летните гуми.сега ще изчакам март и ги слагам.понеже сам ша си прехвърлям вече зимни-летни комплект с джанти искам да запитам ......тия летите джанти нужно ли е да ги стягам повече или....нормално колкото се стягат стоманените?аз никога не стягам кат хамалин а съвсем леко.но последната ми кола беше с лети и когато се опитах да развия болтовете--не успях.ходих при гумаджия и ми ги разви с една двуметрова тръбата той ми каза че лети джанти се стягат мааалко повече от стоманените----ееее не чак толкоз колкото бяха стегнати де.вярно ли е това?
Сигурно ще е нещо от сорта на 80 lbs/ft (или превръщай там в нютони или кг/м в зависимост каква е скалата на ключа), но все пак провери дали е толкова в ръководството.
Зятягай на кръст (нали си с 4 x 100).
Първото минаване с ключа нагласен на 80% от въртящия момент, второто на 100% и после минаваш още веднъж на 100%.
Преди да затягаш намажи шпилките/болтовете с antiseize compound (оная алуминиевата паста), та стягането, на което си нагласил ключа, да не е различно заради триенето на резбите.
Минаваш 100 километра и после пак още един път с динамометричния ключ.
Общо взето като са правилно завити, после можеш да ги развиеш съвсем леко на ръка, без напъване и съвсем без да ти трябват 2-метрови тръби и т.н.
Ако се е наложило 2-метрова тръба да се ползва, почти е сигурно, че резбите на шпилките вече са разтегнати в някаква степен, което не е на добре ...
мерси за отговора на колегата MX5.сега един последен въпрос biggrin.gif стоковите стоманени джанти са с ширина 5.5 инча а тия са с ширина 6.5 инча.стоковите ми гуми са 185/60/15.на 5.5 джантата стояха като мекица--всмисъл разлято а сега на 6.5 стоят наравно с джантата.та въпроса ми е със същото предписано налягане ли трябва да ги карам или.........различно?и според мен сега колата ще вози по-твърдо.само се надявам да не почне да бяга из пътя като я изджаскам до ламарина на магистралата 

Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
От Мотоексперт не са ми искали допълнително пари за втулките и гайките, включени са в цената.
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
МХ5 е прав за завиването на гайките.
Необходимата сила е 100-110Nm (по книжка на повечето автомобили).
'Майсторите', които завиват гайки с гайковерта не ги допускам въобще до автомобила. Такива майстори скъсаха две шпилки при развиване, на чисто новия РАВ4 на колегата (колата бе на около 2х.км...
Необходимата сила е 100-110Nm (по книжка на повечето автомобили).
'Майсторите', които завиват гайки с гайковерта не ги допускам въобще до автомобила. Такива майстори скъсаха две шпилки при развиване, на чисто новия РАВ4 на колегата (колата бе на около 2х.км...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Това за силата за завъртане е много вярно, както и никакви винтоверти или други подобни. Че ще спукаш гума някъде и ще си останеш там. На мен така от тея винтоврти ми разбиха секретната гайка и неприятно се получи. Само още нещо, то е леко извън темата може би. Ти все разказваш за това, че сам ще си ги въртиш зимни/летни, но не забравяй да ги балансираш преди смяната.
баканс преди смяна е добра идея.
иначе моите гайки от летите джанти, бяха гадни и ми попрецакаха на места шпилките. от тойота варна ме посъветваха да си сложа гайките от железните джанти (оригиналните), тъй като те са по-здрави и не се гънат като тези (CMS). все пак фабричното си е фабрично. разликата е единствено че ония красивичките изглеждаха по-добре, но ако ги бях оставил щаха да ми прецакат шпилките съвсем. за това смених само две:) и сега си карам с оригиналните ("грозни") гайки и на лети и на железни джанти;) няма никакъв проблем!
иначе моите гайки от летите джанти, бяха гадни и ми попрецакаха на места шпилките. от тойота варна ме посъветваха да си сложа гайките от железните джанти (оригиналните), тъй като те са по-здрави и не се гънат като тези (CMS). все пак фабричното си е фабрично. разликата е единствено че ония красивичките изглеждаха по-добре, но ако ги бях оставил щаха да ми прецакат шпилките съвсем. за това смених само две:) и сега си карам с оригиналните ("грозни") гайки и на лети и на железни джанти;) няма никакъв проблем!
stay up and keep shining!!
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки
slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки

според мен ако гайките са били гадни не биха могли да прецакат шпилките а напротив--прецакват се резбите на самите гайки тъй като са от по-мека сплав.днес говорих с един гумаджия който ми е познат от 100години а аз не знаех че е гумаджия biggrin.gif та той ми обясни доста неща.каза че тойота като цяло имали слаби шпилки и лесно се късали.той редовно ги късал особено на корола-версо дето били не с конус а с няква шайба на гайките.обясни ми че летите джанти като са нови единствено първоначално се стягали повече а после...нормално.и аз викам....бах мааамууу сега кат слагам мойте тряяя ги стегна повече--да не скъсам някой шпилка--оня са хили и вика нема страшно--ела аз ша ти ги сменя biggrin.gif апоказах му мойте гайки и втулки които ми пратиха комплект с джантите---каза че са сууупер.между другото джантите ги поръчах от фулда трейдинг еоод.newmiro написа:баканс преди смяна е добра идея.
иначе моите гайки от летите джанти, бяха гадни и ми попрецакаха на места шпилките. от тойота варна ме посъветваха да си сложа гайките от железните джанти (оригиналните), тъй като те са по-здрави и не се гънат като тези (CMS). все пак фабричното си е фабрично. разликата е единствено че ония красивичките изглеждаха по-добре, но ако ги бях оставил щаха да ми прецакат шпилките съвсем. за това смених само две:) и сега си карам с оригиналните ("грозни") гайки и на лети и на железни джанти;) няма никакъв проблем!
Toyota YARIS 1.33-100кс.2009..... Renault megan-Coatch 1.6-90кс-98г
- slowtraveler
- Мнения: 6166
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Не знам ама тея приказки на 'майстори', че шпилките били слаби са чиста глупост....
Като не му стига акъла на майстора да ги затегне с точния въртящ момент, каквато и да е шпилката - ще се скъса...
Явно толкова му е бил майсторлъка, че да къса редовно шпилки...
Гайковерт - само за развиване...
Като не му стига акъла на майстора да ги затегне с точния въртящ момент, каквато и да е шпилката - ще се скъса...
Явно толкова му е бил майсторлъка, че да къса редовно шпилки...
Гайковерт - само за развиване...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта