Заслужава ли си Тойота?Мит ли е качеството на Тойота?

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
Публикувай отговор

Качеството на Тойота

КАЧЕСТВОТО Е МИТ
14
8%
КАЧЕСТВОТО НЕ Е МИТ
95
54%
КАЧЕСТВОТО НА СТАРИТЕ Е ОК, НО НОВИТЕ СА НЕКАЧЕСТВЕНИ
65
37%
КАЧЕСТВОТО НА НОВИТЕ Е ОК, НО СТАРИТЕ СА НЕКАЧЕСТВЕНИ
3
2%
 
Общо гласове: 177

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 17 Дек 2006 03:53

V35GTR написа: Oshte poveche, bih iskal da otbeleja che vse pak temata e otnosno zapadnoloto cachestvo na Toyota, a ne "ami vij Nissan, vij Honda"
Темата,колега,е абсурдна! rolleyes.gif Който се смята за велик мислител,нека докаже ,че Тойота е снижила качеството на колите си!Но Тюв,Адак и т.н. показват запазване на старото качество,затова ви моля,без празни приказки! wink.gif smile.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 17 Дек 2006 04:00

V35GTR написа: Vse pak kato imate niakakvi pretencii che sthe "number one" pone imatite i malko mesto za critika! Ima li niakoi neshto protiv?????
Аз нямам нищо против!С удоволствие бих чул забележките относно недостаъците на Тойота от един фен на Нисан.Това би било чест,а не да слушам забележки от германофили,които говорят празни приказки.
Бих повторил,че уважавам Нисан,както и всички останали Японски и Корейски фирми.Между другото от всички японски фирми,нисан най-НЕ ми харесва,защото винаги е имал прекалено европейски и семпъл дизайн,но това не ми пречи да уважавам Нисан и неговите модели,а и Инфинити. smile.gif
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Restless
Мнения: 7
Регистриран на: 16 Дек 2006 18:05

Мнение от Restless » 17 Дек 2006 09:56

дали не смесвате нещата малко?
Според мен ( а аз не съм разбирач) и най-вече това което чувам от познати, вкл. изкарващи си хляба ремонтирайки коли, тенденцията е както при принтерите - евтина машинка, скъпи консумативи и ремонти... оттам обяснимото желание колата да издържи безпроблемно гаранционните години и след това да ти резнат главата. Коя марка доколко практикува това - въпрос, но тенденцията се забелязва...

Аватар
V35GTR
Мнения: 2943
Регистриран на: 09 Мар 2005 00:43
Местоположение: Chicago
Обратна връзка:

Мнение от V35GTR » 18 Дек 2006 03:13

LEXUS написа:
V35GTR написа: Oshte poveche, bih iskal da otbeleja che vse pak temata e otnosno zapadnoloto cachestvo na Toyota, a ne "ami vij Nissan, vij Honda"
Темата,колега,е абсурдна! rolleyes.gif Който се смята за велик мислител,нека докаже ,че Тойота е снижила качеството на колите си!Но Тюв,Адак и т.н. показват запазване на старото качество,затова ви моля,без празни приказки! wink.gif smile.gif
Ne mojesh da sporish che e absurdna sled kato e zapochnata ot kolega- sobstvenik na toyota! Oshte poveche, ne e edinstvenia sobstvenik, koito iziaviava neduvolstvo! A Sled kato edin chovek ne e dovelen ot daden avtomobil, v ramkite na razmunoto, ima pravo da neduvolstva pone vuv suotvetnia internet forum.
Shift_Изображение
Supra vs Skyline
Japanese_fever написа: Обещавам да не се отклонявам от темата и да...

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

И аз да се намеся!!!

Мнение от Reptile » 19 Дек 2006 13:47

Много интересна темичка сте си заформили, пък аз да не съм забелязал или съм видял и забравил....нали минах 30-те и почнах да забравям!
Ще споделя впечатления и личен опит, по отношение на качеството на Тойота и по отношение BMW(случайно имам наблюдения).

1. BMW 740, на магитрала със 180км/ч и 10 литра разход, ако го постигнеш "елЪ мЪ ритни"! Невъзможно! Както е почти невъзможно да даде САМО 18л. градско особено в "днешна" София. BMW - "лъжат" с около 1-2 литра т.е при 90-100км/ч можеш да го свалиш на 10.5-11, ама трудно!!!!

2. Споменатият разход от 10/100км при 180км/ч е непостижим за далеч "по-слаб" автомобил, като 525(12-14 при такава скорост).
Имам продължителни наблюдения върху 525 - 1997г. Сега е момента да споемна и ХУБАВОТО за BMW. Моторите над 2.0 литра вървят ЯКО - няма спор! Чувстват се конете, които пише - осбено 325 с чип - направо "дига паветата", ускорява много яко, дори на 5-та предавка! Возия и комфорт - отлични. Въпросният автомобил(525) за 140 000км + 80 000(на толкова беше купен) е ходил в "Дару Кар", САМО ЗА СМЯНА НА МАСЛО и консумативи. Автмобила се караше винаги с доста газ и не показа НИКАКВИ дефекти! Новите автомобили НЕ ГИ ЗНАМ!

3. Относно Тойота - ще дам само един пример, който за мен е достатъчен. Фирма Ингелхайм Бьорингер България закупи над 20 Короли(1.6) 2002 година . От тези автомобили почти всички отидоха на ОСНОВЕН ремонт преди 100 000км. Имаше и няколко Авенсис-а - те СЪЩО! Всички "японски" автомобили(среден клас), които влизат у нас, всъщност са ТУРСКА сглобка и ако това някой се съмнява си е за негова сметка. Други дефекти автомобилите, като цяло не са показали освен проблеми с боята........
Аз няма да коментирам, изводите и сами можете да си ги направите!

ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Re: И аз да се намеся!!!

Мнение от ALTEZZA » 19 Дек 2006 19:54

Reptile написа:Фирма Ингелхайм Бьорингер България закупи над 20 Короли(1.6) 2002 година . От тези автомобили почти всички отидоха на ОСНОВЕН ремонт преди 100 000км.
kakvo oznachava "ОСНОВЕН ремонт"?
->

Аватар
sluchaen_fen
Мнения: 510
Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: И аз да се намеся!!!

Мнение от sluchaen_fen » 19 Дек 2006 20:29

Reptile написа:... Фирма Ингелхайм Бьорингер България закупи над 20 Короли(1.6) 2002 година . От тези автомобили почти всички отидоха на ОСНОВЕН ремонт преди 100 000км. Имаше и няколко Авенсис-а - те СЪЩО! Всички "японски" автомобили(среден клас), които влизат у нас, всъщност са ТУРСКА сглобка и ако това някой се съмнява си е за негова сметка. Други дефекти автомобилите, като цяло не са показали ...
Проблема е в дефектна серия двигатели, сглобени в Европа с немски сегменти KOLBENSCHMIDT. По този въпрос сме изписали поне 10-15 страници. Затова гаранционно са подменени бутала, сегменти и щеката за измерване нивото на маслото в двигателя. Собственикът на ТМ-ауто е грък и е изкупил почти всички залежали Короли и Авенсиси с двигатели от дефектната партида. Например м. декември 2001 година в ТМ-ауто продаваха Корола 1.4 vvt-i седан турска сглобка за 16 670 лева включително 20 % ДДС. Японска сглобка на Корола 1999 год. със стария двигател 4Е-FE (преди технологията vvt-i) струваше почти 24 000 лева. Разликата в оборудването е климатик и десен еърбег, а разликата в цената е над 7 000 лева.
По първата буква от рамата се познава къде е сглобена дадена Тойота:
J - Япония
S - Англия
N - Турция
Погрешно е да се твърди, че всички Тойоти, които се продават у нас са турска сглобка. В Турция се сглобява само Корола седан. Авенсиса се сглобява само в Англия, а не в Турция.
В японската сглобка са вложени части DENSO, а в европейските сглобки се влагат части BOSCH, които често дефектират. Проблема е в европейските части, а не в японските конструктори.

bobsn
Мнения: 119
Регистриран на: 16 Сеп 2005 11:49
Местоположение: Sofia

Мнение от bobsn » 19 Дек 2006 21:59

Факт е обаче, че наистина особено в салона вече преобладават евтините материали. Аз лично на моята, която е 2001г. забелязвам вече след 1,5г. ползване доста дребни проблеми, които обаче са изцяло конструктивни и плод на евтини материали, и това ме успокоява щото не се разрастват. Например, нещо което дао сега не съм срещал тук да се коментира е проблема със скърцането на джойстика на волана за аудиоконтрола. Появява се само при определени обороти като резонансна вибрация, пробвах да ми го оправят, ма не става, а се оказа че и други го имат, а това е заложено в конструирането му. За сравнение обаче между салона на моя Авенсис и Новата Корола Версо смея да твърдя, че тна Версото може и да е с по-съвременен и футуристично изглеждащ салон, но мат'риалите вложени в него са ниво по-долу. Е, още не са стигнали нивото на Дачия Логан, ама на там са се запътили с пълна сила, за жалост! Иначе като ниво на механика и техника от нищо не мога да се оплача...

straight
Мнения: 1
Регистриран на: 20 Дек 2006 09:42

Мнение от straight » 20 Дек 2006 10:23

От около 3 години съм разочарован от новите тойоти. Имам чувството че колкото по-красиви ги правят повече се чупят. Ако един ден си купя нова, ще бъде задължително made in japan.

Reptile
Мнения: 113
Регистриран на: 25 Яну 2006 11:39

Re: И аз да се намеся!!!

Мнение от Reptile » 20 Дек 2006 15:13

sluchaen_fen написа: Проблема е в дефектна серия двигатели, сглобени в Европа с немски сегменти KOLBENSCHMIDT. По този въпрос сме изписали поне 10-15 страници.
Е, като са изписани 10-15 страници, к'во?!? От това станаха по-добри или спряха да се чупят!
Серия дефектни сегменти, ами нали за т'ва "пеем" - КОНТРОЛ, КОНТРОЛ и ПАК КОНТРОЛ на качеството на всеки детайл - НАЛИ ТОВА Е ТОЙОТА, ама НЕ!
Може всичко това да ознчава повече вложения в разработки за сигурност и т.н, ама нас т'ва ни "грее" само при катастрофа, иначе ни къса нервите с дребни проблемчета.
Аз не се притеснявам от евтин материал, важното е да е с ВЯРНА КОНЦЕПЦИЯ т.е добре изчислен и произведен детайл, да не се чупи, да не скърца, да не се бели и т.н, пЪ ако ще от хартия да е направен!
Моята Корола е 1990 година - евтин бърз автомобил, много добре измислен и реализиран. Не намиран "тъпи" изпълнения!
Темата е "Дали сегашното качество е, като преди време", ами според мен отговорът е - ТВЪРДО НЕ!
Проблема бил в европейските части......еми европейските доставчици на Тойота, кой ги контролира - Баба ми, може би.....да ги контролират, ако не могат, да вкарват ДЕНСО!
Истината е че с тези части им излиза МНОГО по-евтино - BOSH и DENSO, е нЕма нуджа да сравняваме, нито качество нито цени. Като излиза по-евтино близко до "акъла", че няма да е толкова качествено т.е пак разбираме, че промяна в качеството ИМА и то към по-лошо.
Ако говорим за конструктивни и очевидни неодостатъци!
Ами конвенционалните Тойоти и преди и сега нямат добра спирачна система.
Едно BMW 520 1981 - е не моЕ си представите как спира с оригиналните си дискове/барабани и накладки кола на почти 30 години!
Преди 5 години беше с оригиналната си помпа, дискове и качествени накладки, е нЕма такова спиране......тази кола си има обаче други кусури!
Да не ме разберете криво, аз съм си фен на японски автомобили по принцип, но се стремя да съм обективен и ИНФОРМИРАН!

ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ НА ВСИЧКИ

bobsn
Мнения: 119
Регистриран на: 16 Сеп 2005 11:49
Местоположение: Sofia

Мнение от bobsn » 20 Дек 2006 16:14

Фирмите сами знаят още с пускането на пазара какви дефекти ще дадат колите. Просто за да са конкурентни се налага много по-често да освежават с фейслифт или направо да подменят моделите си с нови. Така нямат време или въобще дори не се занимават с търсене на дефекти по прототипните серии. Ще ви дам пример с мой приятел, който през 2003-та си купи Мерцедес Е320CDI. На четвъртия ден забелязва на пода в гаража си петно като от спирачна течност. Закарва го в БалканСтар. И там още преди да му я вдигнат на подемника при разпита от какво се оплаква, след като им обяснява за вероятност от теч, шеф-техника приемчик му заявил спокойно, че най-вероятно му тече хидроусилването на волана. Но да бъдел спокоен, от Мерцедес знаели за тоя проблем, който бил конструктивен и ако до година и половина от пускането на пазара тоя модел дадял повече от 11% дефектни коли с тоя проблем, фирмата сама щяла да го извика са безплатно отстраняване. А дотогава щели нещо да му затягат при смяната на консумативите и по-малко щяло да тече. След още три седмици им я закара за ремонт на прехвалената им автоматична скоростна кутия. После го викаха за смяна на софтуера, щото имал грешка и не можел да достига до предвидените 200 и незнам колко си конски сили. И това е за нова кола за над 130000 лв. Обаче понеже сам знае, че вече всичко ново е боклук си поръча и от месец кара по-нов мерцедес, на който поне се радва, че нямал за сега течове...Та поговорката за "бързата работа..." важи за всички производители по света. Не е изключение и Тойота, особено Европейското им подразделение. Е вярно е и това, че са по-добри и надеждни от повечето европейски марки, нали затова сме ги купили, но в никакъв случай не са на нивото от 90-те или 80-те!

Аватар
TheOrcrist
Мнения: 129
Регистриран на: 19 Сеп 2006 05:53

Re: И аз да се намеся!!!

Мнение от TheOrcrist » 20 Дек 2006 20:03

ALTEZZA написа:
Reptile написа:Фирма Ингелхайм Бьорингер България закупи над 20 Короли(1.6) 2002 година . От тези автомобили почти всички отидоха на ОСНОВЕН ремонт преди 100 000км.
kakvo oznachava "ОСНОВЕН ремонт"?
Алтезов това е едно "нещо" дето в БГ се смята за нормално (смяна на сегментите и подмяна или наваряване/пристъргване на буталата )... досега несъм чувал кола в US да и е правен "основен" ремонт. Митсубишито ми е на 160к мили и не си и мисли за такъв ремонт, старото ми chevy беше и на повече. А разни кемрита се разкарват от индийците по над 250к мили без да са чули какво е "основен" ремонт.
The End is at hand!

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 20 Дек 2006 20:57

Kakvo kakvo na butalata ?????
Osnoven remont e smiana na butala/segmenti/lageri, prestyrgvane cilinder, shlajfane val, eventualno nova vodna pompa - takiva nesta. Edni segmenti samo ne sa osnoven remont.

Аватар
TheOrcrist
Мнения: 129
Регистриран на: 19 Сеп 2006 05:53

Мнение от TheOrcrist » 20 Дек 2006 21:02

Old School основен ремонт е наваряване с елекрожен и пристъргване на струг или фреза докато се достигне необходимия размер за да се избегне СМЯНА което е забранена дума в БГ механиката
The End is at hand!

b_d

Мнение от b_d » 20 Дек 2006 21:58

TheOrcrist написа:Old School основен ремонт е наваряване с елекрожен и пристъргване на струг или фреза докато се достигне необходимия размер за да се избегне СМЯНА което е забранена дума в БГ механиката
Ти явно живееш в 50-те още :laughing3: :laughing3: :laughing3: :laughing3:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта