Авензис 2.0 D4D 2008 - много бавно стопля и парното...
При мен температурата е с един барграф(оптерон табло) и нормалната е по средата стълбицата.
Мотора е D-4D 2.0 и забелязах, че от както застудя за 10км до работата ми не успява да загрее напълно. Парното почва да топли по-рано естествено и не ми прави впечатление да загрява бавно. То и температурите още не са много ниски. За първа зима я карам тази кола и засега това са впечатленията ми.
Друго което забелязах е, че днес сутринта стигайки пред офиса колата все още държеше 1000 оборота на празен ход, а нормалните са 900.
Колата е Аурис. В описанието, когато я купувах пишеше, че има "Пакет за студен климат (за двигателите D-4D)" каквото и да значи това.
Ще видим как ще се представи през зимата.
Мотора е D-4D 2.0 и забелязах, че от както застудя за 10км до работата ми не успява да загрее напълно. Парното почва да топли по-рано естествено и не ми прави впечатление да загрява бавно. То и температурите още не са много ниски. За първа зима я карам тази кола и засега това са впечатленията ми.
Друго което забелязах е, че днес сутринта стигайки пред офиса колата все още държеше 1000 оборота на празен ход, а нормалните са 900.
Колата е Аурис. В описанието, когато я купувах пишеше, че има "Пакет за студен климат (за двигателите D-4D)" каквото и да значи това.
Ще видим как ще се представи през зимата.

- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Споко, нормално е.
Ама що не си четете книжките бе хора?
1200 оборота държи, за да ти загрее по-бързо - все пак е дизел. Оборотите зависят от това на каква температура си пуснал да загравя. Ако си го избамкал на максимална, има да си караш на 1200 почти до като ти загрее мотора. Ако си на 20 градуса, може и да не ти ги вдигне. Пакет за студен климат се нарича "печката" и имаш едно копче за включване, като в зависимост от разни ситуации пак описани подробно в книжките ви, се командва самата печка. Печките са два вида (поне в далечната 2005 бяха така) - нафтова, която си тегли нафта от резервоара и такава рботеща с горещ въздух. Реално тя кара парното да започне да ти духа топло по-рано - при мен около 3-тата минута от запалването на двигателя. Над определени температури на външния въздух се изключва автоматично.
Ама що не си четете книжките бе хора?
1200 оборота държи, за да ти загрее по-бързо - все пак е дизел. Оборотите зависят от това на каква температура си пуснал да загравя. Ако си го избамкал на максимална, има да си караш на 1200 почти до като ти загрее мотора. Ако си на 20 градуса, може и да не ти ги вдигне. Пакет за студен климат се нарича "печката" и имаш едно копче за включване, като в зависимост от разни ситуации пак описани подробно в книжките ви, се командва самата печка. Печките са два вида (поне в далечната 2005 бяха така) - нафтова, която си тегли нафта от резервоара и такава рботеща с горещ въздух. Реално тя кара парното да започне да ти духа топло по-рано - при мен около 3-тата минута от запалването на двигателя. Над определени температури на външния въздух се изключва автоматично.
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
И аз мислех, че пакета за студен климат е някаква печка. Когато купувах колата обаче ми обясниха, че било само някакво подгряване във въздушния филтър. Така и не разбрах какво точно е, но категорично ми казаха, че не е печка.TATI написа:Споко, нормално е.
Ама що не си четете книжките бе хора?
1200 оборота държи, за да ти загрее по-бързо - все пак е дизел. Оборотите зависят от това на каква температура си пуснал да загравя. Ако си го избамкал на максимална, има да си караш на 1200 почти до като ти загрее мотора. Ако си на 20 градуса, може и да не ти ги вдигне. Пакет за студен климат се нарича "печката" и имаш едно копче за включване, като в зависимост от разни ситуации пак описани подробно в книжките ви, се командва самата печка. Печките са два вида (поне в далечната 2005 бяха така) - нафтова, която си тегли нафта от резервоара и такава рботеща с горещ въздух. Реално тя кара парното да започне да ти духа топло по-рано - при мен около 3-тата минута от запалването на двигателя. Над определени температури на външния въздух се изключва автоматично.
- TATI
- Мнения: 3028
- Регистриран на: 02 Авг 2005 11:54
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 22 пъти
- Получена благодарност: 163 пъти
- Обратна връзка:
Ето ти една статийка на руски, как работи - подгрява антифриза
http://autodata.ru/st/10_vh/vh.htm
http://autodata.ru/st/10_vh/vh.htm
Прочетете правилата на форума!
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
Hi-Ace 1979, 2.2 D, manual
Corolla Sedan 1998, 1.6i, automatic Terra
Avensis Wagon 2005, 2.0, D-4D, manual Sol
Kia Cee'd 2007, 1.6 CVVT EX, automatic
- Rudy
- Мнения: 1347
- Регистриран на: 14 Юни 2009 17:35
- Местоположение: София
- Получена благодарност: 1 път
можеш ли накратко да го преразкажеш, че руския не ми е много силен, особено пък с технически термини?TATI написа:Ето ти една статийка на руски, как работи - подгрява антифриза
http://autodata.ru/st/10_vh/vh.htm
Щото побърка и преводача на гугъл.

- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Вискозитетен отоплител...
Използва силиконна смес, която при размесването си отделя топлина (от фрикцията при мачкане на сместа)...
Прилича на обикновения компресор, изключва при над 2500об/мин и се включва отново при под 2000.
Изключва се над 74С и се включва отново при 69С.
При ускорение при скорост под 40км/ч и подадена газ над 45% се изключва за 6сек.
При престой (скорост под 3км/ч) и изключен от скорост, вдига оборотите до 1200об/мин.
При стартиране на двигателя (под550об/мин) е изключен.
Вискозитетния нагревател се поставя на модели с дизелови двигатели 1HD-FTE и 1KD-FTV в вариантите за региони със студен климат - Land Cruiser HDJ101, KDJ95, KDJ125, HiLux Surf KDN185, KDN215.
Използва силиконна смес, която при размесването си отделя топлина (от фрикцията при мачкане на сместа)...
Прилича на обикновения компресор, изключва при над 2500об/мин и се включва отново при под 2000.
Изключва се над 74С и се включва отново при 69С.
При ускорение при скорост под 40км/ч и подадена газ над 45% се изключва за 6сек.
При престой (скорост под 3км/ч) и изключен от скорост, вдига оборотите до 1200об/мин.
При стартиране на двигателя (под550об/мин) е изключен.
Вискозитетния нагревател се поставя на модели с дизелови двигатели 1HD-FTE и 1KD-FTV в вариантите за региони със студен климат - Land Cruiser HDJ101, KDJ95, KDJ125, HiLux Surf KDN185, KDN215.
Последно промяна от slowtraveler на 08 Ное 2009 20:35, променено общо 1 път.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: 17 Ное 2009 21:11
- Местоположение: София
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Така е , нормално е laugh.gif . Извънградско - 8 км каране на 5-та и загрява до 90 градуса при температура около 0 градуса. Също така при каране на магистрала със 130 км/ч и температура -25 градуса , стрелката започва леко да слиза надолу и не може да поддържа 90 градуса. Явно затова им слагат на най-високото оборудване този зимен пакет , защото е възможно дори и извънградско да не се поддържа оптимална температура за двигателя. Това ми се случи по магистралата от Букурещ към Калараш , всичко по колата беше сковано от лед . Може пък за тези двигатели положението да се подобри с един картон пред радиатора като москвичите и ладите laugh.gif
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- iovkito
- Мнения: 2987
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 17 пъти
- Получена благодарност: 95 пъти
Е как бе ? Нали си с кожено салонче? Пакетът включва допълнително подгряване на двигателя , миене на фаровете , подгряване на предното стъкло , за друго не знам. Копчето за печката май трябва да е до това за тракшън контрола и миенето на фаровете.
Ето една снимчица - http://prikachi.com/images/148/4314148L.jpg
Ето една снимчица - http://prikachi.com/images/148/4314148L.jpg
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 29 Апр 2010 22:07
- Местоположение: Хасково
Да споделя и аз малко зимни перипетий.
Служебната ми кола не е Тойота,а е Шкода Фабиа 1,4 TDI - 2010г.Миналата зима имах проблем със парното - "измръзнах като куче",буквално колата се караше със шапка и ръкавици.Показателя за температурата е лампичка - свети синьо - студена,не свети загряла.Вентилатора увеличен на 4,копчето максимално във "червеното" и след 35-40 км започва едвам-едвам да духа топло,а лампичката вече е загаснала отдавна - тоест колата е загряла.Щях да ходя до сервиза,но днеска утре и доиде време за втора смяна на масло.По книжка филтъра на купето се сменя на 30 000 км.Когато се направи тази интервенция и чудо,вентилатора на 2 работи както на 4 преди и в колата става баня.Вече намалям парното,че иначе не се диша.Сега си сменям филтъра на всяка смяна на маслото,независимо какво пише в книжката.
С две думи,колега ако не си сменял филтъра на купето направи го при мен имаше огромна разлика във парното.Аз също си мислех за преебан термостат,но проблема се оказа друг.
Относно "зимният пакет" от сервиза ми казаха интересна информация - Колите със климатроник имали вградени допълнителни реотанчета във обдухващите отвори за предното стъкло,те спомагали за по бързото затопляне и изчистване на стъклото и по бързото стопляне на купето.
Служебната ми кола не е Тойота,а е Шкода Фабиа 1,4 TDI - 2010г.Миналата зима имах проблем със парното - "измръзнах като куче",буквално колата се караше със шапка и ръкавици.Показателя за температурата е лампичка - свети синьо - студена,не свети загряла.Вентилатора увеличен на 4,копчето максимално във "червеното" и след 35-40 км започва едвам-едвам да духа топло,а лампичката вече е загаснала отдавна - тоест колата е загряла.Щях да ходя до сервиза,но днеска утре и доиде време за втора смяна на масло.По книжка филтъра на купето се сменя на 30 000 км.Когато се направи тази интервенция и чудо,вентилатора на 2 работи както на 4 преди и в колата става баня.Вече намалям парното,че иначе не се диша.Сега си сменям филтъра на всяка смяна на маслото,независимо какво пише в книжката.
С две думи,колега ако не си сменял филтъра на купето направи го при мен имаше огромна разлика във парното.Аз също си мислех за преебан термостат,но проблема се оказа друг.
Относно "зимният пакет" от сервиза ми казаха интересна информация - Колите със климатроник имали вградени допълнителни реотанчета във обдухващите отвори за предното стъкло,те спомагали за по бързото затопляне и изчистване на стъклото и по бързото стопляне на купето.
Без Toyota , засега .......
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта