Колко е макс. допустимо напрежение на заряд от алтернатора?

proscrip
Мнения: 373
Регистриран на: 26 Мар 2006 12:46
Местоположение: Варна

Колко е макс. допустимо напрежение на заряд от алтернатора?

Мнение от proscrip » 26 Мар 2009 16:49

Изникна един проблем - два поредни акумулатора се скапват в рамките на две седмици и то след главно извънградско движение - накрая замерих напрежението при вкл. двигател и ми лепна на 14.5 Волта, като ръчна оборотите си стои толкова, качва максимум на 14.6 Волта, на пръв поглед на мен всичко ми изглежда добре, но ми се струва, че напрежението е леко високо, така ли е в действителност и какви са нормите и дали от това напрежение може да са се сринали и двата акумулатора. Като ги сваля и заредя както трябва - с 9.5 волта зарядно, стават пушка. Акумулаторите не са първа младост, но след като ги заредя си работат безотказно, ако карам градско или на кратки разстояния, но след дълъг път се усеща, че тока пада и вътрят мудно.

Аватар
coolone
Мнения: 140
Регистриран на: 18 Яну 2009 22:44
Местоположение: Бургас

Мнение от coolone » 26 Мар 2009 17:56

нещо ти прецаква батерията, но това не е алтернатора. номиналното напрежение е 14.2 - 14.4 По-скоро трябва да търсиш утечка, а може и изпушил диоден блок, но е малко вероятно да са диоди.
Замери U на празен ход с включени възможно наи-много консуматори, фарове, запалка, реотан на съклото, вентилатор на парното... трябва да ти покаже под 13.5V
И другия тест който можеш да направиш е с изгасен мотор и затворени врати(за да не светят плафоните в купето) разкачаш клема + и мериш консумацията на ток, трябва да е не пове4е от 0.02А ако ти покаже повече значи търсиш утечка. А пък утечките обикновено не се появяват от самосебе си, почти инаги са резултат от някаква интервенция. Така че спомни си какво последно си правил по ел инсталацията на колата, може от там да е тръгнало вси4ко
Пачо Кардана - Президент !!!

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 26 Мар 2009 21:54

И при мен е 14,6 и на обороти и на празен ход. Като пусна фаровете и вентилатора на 4 степен-14,5 волта. Мисля, че е малко високо напрежението, но винаги е било така, а акумулатора е много стар.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 27 Мар 2009 00:17

Максималното напрежение за оловен акомулатор е 14.2В. Малките вариации >14.2В се далйат на увеличеното вътрешно съпротивление на акомулатора. Което пък се дължи на скапан/стар акомулатор.

proscrip
Мнения: 373
Регистриран на: 26 Мар 2006 12:46
Местоположение: Варна

Мнение от proscrip » 27 Мар 2009 13:55

Ами при включени консуматори - 13.5 В, консумация при всичко изкл - нещо ми се стори странна - 0.04 при 10А, 0.4 при 200мА и 0.4 при 20 мА - може нещо да ми се е прецакал мултимера. Селф теста ми дава някъв код за грешка, който отговаря на релето на стартера, че нещо не е както трябва напрежението - ще го свалим да видим.

Мерси.

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 27 Мар 2009 20:13

Vesko написа:Максималното напрежение за оловен акомулатор е 14.2В. Малките вариации >14.2В се далйат на увеличеното вътрешно съпротивление на акомулатора. Което пък се дължи на скапан/стар акомулатор.
Трябва ли да сменям работещ акумулатор,защото е стар, или да си карам докато един ден откаже?
Carina E 4AFE LB 1992

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 27 Мар 2009 21:12

Vesko написа:Максималното напрежение за оловен акомулатор е 14.2В...
Vesko, няма как да се съглася с теб. Не че разбирам от акумулатори, но като разделиш 14.2 на 6 се получава 2.366666... и 6 в период. tongue.gif

Аватар
Zero`Cool
Мнения: 254
Регистриран на: 23 Май 2008 21:30
Местоположение: Асеновград
Обратна връзка:

Мнение от Zero`Cool » 27 Мар 2009 22:40

14.6 не е никакъв проблем за акумулатора ... диодна плочка със сигурност не е .. ако е тя или въобще няма да зарежда или на ниски обороти няма да зарежда а на високи ще ... ако е второто значи е изгоряла едната диодна група ...
Toyota Avensis 1.8 VVT-I - 2000 RHD
Изображение
http://www.el-inst.eu/ - електроуслуги
http://fenixbg.org/ - Доставка и посредничество при закупуване на стоки от Англия

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 28 Мар 2009 06:48

Scott написа:
Vesko написа:Максималното напрежение за оловен акомулатор е 14.2В...
Vesko, няма как да се съглася с теб. Не че разбирам от акумулатори, но като разделиш 14.2 на 6 се получава 2.366666... и 6 в период. tongue.gif
Скотт, правси. 14.4 е.

Аватар
coolone
Мнения: 140
Регистриран на: 18 Яну 2009 22:44
Местоположение: Бургас

Мнение от coolone » 28 Мар 2009 11:51

ся за 0.2V проблем ли шъ прайм ?! :supz: drunk.gif
Пачо Кардана - Президент !!!

proscrip
Мнения: 373
Регистриран на: 26 Мар 2006 12:46
Местоположение: Варна

Мнение от proscrip » 28 Мар 2009 16:41

Тъй развитието на проблемата е следната - ще земам нов акумулатор, че от толкоз много японски коли, съм объркал акумулаторите - че те всите еднакви - все панасоник, та тея двата, които се скапаха - просто са на по над 10 г. - въпреки, че като състояние на електролита и цвят на течността ми мязаха на две-три годишни. Днес единия след зарядката вчера - след два часа на оставени отворени врати и багажник - замина - пък тя едната крушка е 10 Вата, другата 13 - и кво излиза за 2 часа съм дръпнал 4 А ток от акумулатора и той вече едвам върти - ама така е то - няма вечни работи..

Отивам за батерийка

Мерси за напътствията!

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 28 Мар 2009 18:14

С тези стари акумулатори изби рибата. ohmy.gif biggrin.gif
Купувай си само нови акумулатори бе, човек. С тия тънежи измъчи умовете на хората biggrin.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

proscrip
Мнения: 373
Регистриран на: 26 Мар 2006 12:46
Местоположение: Варна

Мнение от proscrip » 28 Мар 2009 19:00

Аз акумулатори не съм купувал - всичките са от колите и буса, работата е там, че всичките са панасоник бели с черна плоча отгоре и един калибър и просто мислих, че единия е новия от новия бус - ма кой да гледа щампите.

Някой да има впечатления от Ексайд или Варта - да зема два-три да имам, че акумулатор не съм купувал от повече от 10 г.

Аватар
zi_zi_top
Мнения: 4234
Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
Местоположение: София
Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Мнение от zi_zi_top » 28 Мар 2009 23:40

Варта и ACDelco са най-доброто на нашия пазар по мое мнение. Аз поне купувам такива и до сега не съм имал проблеми!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 29 Мар 2009 01:23

zi_zi_top написа:Варта и ACDelco са най-доброто на нашия пазар по мое мнение. Аз поне купувам такива и до сега не съм имал проблеми!
Ako si gi kopuwal za enid i sashti avtomobil opredeleno imash problem biggrin.gif

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 6 госта