Колко е макс. допустимо напрежение на заряд от алтернатора?
Колко е макс. допустимо напрежение на заряд от алтернатора?
Изникна един проблем - два поредни акумулатора се скапват в рамките на две седмици и то след главно извънградско движение - накрая замерих напрежението при вкл. двигател и ми лепна на 14.5 Волта, като ръчна оборотите си стои толкова, качва максимум на 14.6 Волта, на пръв поглед на мен всичко ми изглежда добре, но ми се струва, че напрежението е леко високо, така ли е в действителност и какви са нормите и дали от това напрежение може да са се сринали и двата акумулатора. Като ги сваля и заредя както трябва - с 9.5 волта зарядно, стават пушка. Акумулаторите не са първа младост, но след като ги заредя си работат безотказно, ако карам градско или на кратки разстояния, но след дълъг път се усеща, че тока пада и вътрят мудно.
нещо ти прецаква батерията, но това не е алтернатора. номиналното напрежение е 14.2 - 14.4 По-скоро трябва да търсиш утечка, а може и изпушил диоден блок, но е малко вероятно да са диоди.
Замери U на празен ход с включени възможно наи-много консуматори, фарове, запалка, реотан на съклото, вентилатор на парното... трябва да ти покаже под 13.5V
И другия тест който можеш да направиш е с изгасен мотор и затворени врати(за да не светят плафоните в купето) разкачаш клема + и мериш консумацията на ток, трябва да е не пове4е от 0.02А ако ти покаже повече значи търсиш утечка. А пък утечките обикновено не се появяват от самосебе си, почти инаги са резултат от някаква интервенция. Така че спомни си какво последно си правил по ел инсталацията на колата, може от там да е тръгнало вси4ко
Замери U на празен ход с включени възможно наи-много консуматори, фарове, запалка, реотан на съклото, вентилатор на парното... трябва да ти покаже под 13.5V
И другия тест който можеш да направиш е с изгасен мотор и затворени врати(за да не светят плафоните в купето) разкачаш клема + и мериш консумацията на ток, трябва да е не пове4е от 0.02А ако ти покаже повече значи търсиш утечка. А пък утечките обикновено не се появяват от самосебе си, почти инаги са резултат от някаква интервенция. Така че спомни си какво последно си правил по ел инсталацията на колата, може от там да е тръгнало вси4ко
Пачо Кардана - Президент !!!
Ами при включени консуматори - 13.5 В, консумация при всичко изкл - нещо ми се стори странна - 0.04 при 10А, 0.4 при 200мА и 0.4 при 20 мА - може нещо да ми се е прецакал мултимера. Селф теста ми дава някъв код за грешка, който отговаря на релето на стартера, че нещо не е както трябва напрежението - ще го свалим да видим.
Мерси.
Мерси.
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Трябва ли да сменям работещ акумулатор,защото е стар, или да си карам докато един ден откаже?Vesko написа:Максималното напрежение за оловен акомулатор е 14.2В. Малките вариации >14.2В се далйат на увеличеното вътрешно съпротивление на акомулатора. Което пък се дължи на скапан/стар акомулатор.
Carina E 4AFE LB 1992
14.6 не е никакъв проблем за акумулатора ... диодна плочка със сигурност не е .. ако е тя или въобще няма да зарежда или на ниски обороти няма да зарежда а на високи ще ... ако е второто значи е изгоряла едната диодна група ...
Toyota Avensis 1.8 VVT-I - 2000 RHD

http://www.el-inst.eu/ - електроуслуги
http://fenixbg.org/ - Доставка и посредничество при закупуване на стоки от Англия

http://www.el-inst.eu/ - електроуслуги
http://fenixbg.org/ - Доставка и посредничество при закупуване на стоки от Англия
Тъй развитието на проблемата е следната - ще земам нов акумулатор, че от толкоз много японски коли, съм объркал акумулаторите - че те всите еднакви - все панасоник, та тея двата, които се скапаха - просто са на по над 10 г. - въпреки, че като състояние на електролита и цвят на течността ми мязаха на две-три годишни. Днес единия след зарядката вчера - след два часа на оставени отворени врати и багажник - замина - пък тя едната крушка е 10 Вата, другата 13 - и кво излиза за 2 часа съм дръпнал 4 А ток от акумулатора и той вече едвам върти - ама така е то - няма вечни работи..
Отивам за батерийка
Мерси за напътствията!
Отивам за батерийка
Мерси за напътствията!
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
С тези стари акумулатори изби рибата.
biggrin.gif
Купувай си само нови акумулатори бе, човек. С тия тънежи измъчи умовете на хората biggrin.gif

Купувай си само нови акумулатори бе, човек. С тия тънежи измъчи умовете на хората biggrin.gif
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Аз акумулатори не съм купувал - всичките са от колите и буса, работата е там, че всичките са панасоник бели с черна плоча отгоре и един калибър и просто мислих, че единия е новия от новия бус - ма кой да гледа щампите.
Някой да има впечатления от Ексайд или Варта - да зема два-три да имам, че акумулатор не съм купувал от повече от 10 г.
Някой да има впечатления от Ексайд или Варта - да зема два-три да имам, че акумулатор не съм купувал от повече от 10 г.
- zi_zi_top
- Мнения: 4234
- Регистриран на: 09 Май 2008 22:57
- Местоположение: София
- Автомобил: CorollaCcross MyT 2023
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Варта и ACDelco са най-доброто на нашия пазар по мое мнение. Аз поне купувам такива и до сега не съм имал проблеми!
Известната мъдрост учи да се избягва даването храна на троловете и да се устоява на изкушението да им се отговаря.
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Войнстващата простащина е последната защитна линия на всяко неаргументирано становище, но тя не го прави по-аргументирано!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Jorjooo, Semrush [Bot] и 9 госта