преди 1 месец си взех RAV4, модел 2001г., автоматик. Въпроса ми е, на скоросния лост (ако така може да се нарече

O/D = overdrive... Един вид - по-спортен режим на скоростната кутия. Когато е включен, сменя предавките на около 1000 оборота повече, т.е., можеш да я "изцеждаш" малко повече.zumzarko написа:Здравейте,
преди 1 месец си взех RAV4, модел 2001г., автоматик. Въпроса ми е, на скоросния лост (ако така може да се нарече) има един малък бутон, под големия, който се използва за предключване. На малкия бутон пише O/D и когато го натисна на таблото светва един индикатор O/D Off . Няма разлика в поведението на колата (поне не съм усетил). Някой има ли представа какво е това O/D ?
Ако съдим по подписа му, и в момента кара автоматик, но лошото е че преди това е карал Варбург автомат.... laugh.gif biggrin.gif laugh.gif ....1.6 VVT-i написа:Колега, извинявай, автоматик карал ли си някога...? Просто питам...gogo написа:
Това за което говориш ти обикновено е на отделен бутон долу на конзолата Power или Sport нещо такова, който като се натисне сменя на по- високи обороти и може да "пълниш" скоростите1.6 VVT-i написа:Колега, извинявай, автоматик карал ли си някога...? Просто питам...gogo написа:
ОК, колега, извинявам се. Явно аз съм останал в заблуда поради факта, който изтъкна ALTEZZAgogo написа:Това за което говориш ти обикновено е на отделен бутон долу на конзолата Power или Sport нещо такова, който като се натисне сменя на по- високи обороти и може да "пълниш" скоростите1.6 VVT-i написа:Колега, извинявай, автоматик карал ли си някога...? Просто питам...gogo написа:
Благодяря му много за така изчерпателното обяснение на overdrive функцията!i da, na mnogo ot kolite kogato si na O/D OFF, ECU-to predpolaga che dvigatelia raboti v po tejak rejim i saotvetno ostavia da se vdigat po visoki oboroti predi da prevkluchi transmisiata. no ne shtot tova e sportno karane, ami shtot si misli che teglish neshto.
tova za koeto ti govorish se naricha "lock-up clutch"Evil написа:До колкото знам при включен овърдрайв се блокира torque converter-a, което води до намаляване на загубите в кутията => до икономия на гориво. Това нещо естествено се случва само на най-високата предавка.
Lock-up torque converters
As described above, pumping losses within the torque converter reduce efficiency and generate waste heat. In modern automotive applications, this problem is commonly avoided by use of a lock-up clutch that physically links the pump and turbine, effectively changing the converter into a purely mechanical coupling. The result is no slippage, and virtually no power loss.
Потребители разглеждащи този форум: Amazon [Bot], Semrush [Bot] и 7 госта