преди 1 месец си взех RAV4, модел 2001г., автоматик. Въпроса ми е, на скоросния лост (ако така може да се нарече
Въпрос за автоматик
Въпрос за автоматик
Здравейте,
преди 1 месец си взех RAV4, модел 2001г., автоматик. Въпроса ми е, на скоросния лост (ако така може да се нарече
) има един малък бутон, под големия, който се използва за предключване. На малкия бутон пише O/D и когато го натисна на таблото светва един индикатор O/D Off . Няма разлика в поведението на колата (поне не съм усетил). Някой има ли представа какво е това O/D ?
преди 1 месец си взех RAV4, модел 2001г., автоматик. Въпроса ми е, на скоросния лост (ако така може да се нарече
- Рошко
- Мнения: 925
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
- Обратна връзка:
Re: Въпрос за автоматик
O/D = overdrive... Един вид - по-спортен режим на скоростната кутия. Когато е включен, сменя предавките на около 1000 оборота повече, т.е., можеш да я "изцеждаш" малко повече.zumzarko написа:Здравейте,
преди 1 месец си взех RAV4, модел 2001г., автоматик. Въпроса ми е, на скоросния лост (ако така може да се нарече) има един малък бутон, под големия, който се използва за предключване. На малкия бутон пише O/D и когато го натисна на таблото светва един индикатор O/D Off . Няма разлика в поведението на колата (поне не съм усетил). Някой има ли представа какво е това O/D ?
Не е баш така май
Не е баш това, поне според мене.Овердрайва е по скоро като свободен ход, или фрайлайфа на вартбурга едно време. Като пуснеш газта и продължава да се движи като по инерция. Ако лампата свети то двигателя може да се ползва като спирачка, тоест задържа като пуснеш газта(както на обикновените скорости, почти). Обикновено се кара без да ти свети лампата тоест овердрайва е включен, ако решиш че трябва да спираш "на скорост" натискаш копчето лампата светва и двигателя задържа все едно спираш "на скорост" ама не съвсем.
TOYOTA AVENSIS 1.8 VVTI AUTOMATIC' 2001
- Рошко
- Мнения: 925
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
- Обратна връзка:
Re: Не е баш така май
[quote="gogo"][/quote]Колега, извинявай, автоматик карал ли си някога...? Просто питам... 
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Re: Не е баш така май
Ако съдим по подписа му, и в момента кара автоматик, но лошото е че преди това е карал Варбург автомат.... laugh.gif biggrin.gif laugh.gif ....1.6 VVT-i написа:Колега, извинявай, автоматик карал ли си някога...? Просто питам...gogo написа:
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
Re: Не е баш така май
Добре де като не може просто, ще го направиме сложно.
Overdrive - ускоряваща предавка. С натискане на копчето се задава 3 предавка при изключен O/D OFF(индикатора на таблото свети) или 4 предавка при включен O/D (индикатора на таблото не свети).
Препоръка: За икономия на гориво и по- добър комфорт (по-нисък шум) карайте с включена ускоряваща предавка.
При загасване на двигателя с изключена ускоряваща предавка (O/D OFF) при стартирането му отново ускоряващата предавка се включва автоматично.
За да се използва двигателя като спирачка е възможно следното:
Натискате бутона и изключвате ускоряващата предавка (O/D OFF)
Ако това не достатъчно може с големия бутон да превключите направо на 2 предавка - положение 2
Ако и това не е достатъчно отивате на L - или 1 предавка.
Общо взето това е накратко, ако колегата не иска да си изтегли ръководството за експлоатация, мога да му пратя само частта за автоматични скорости на мейла.
Overdrive - ускоряваща предавка. С натискане на копчето се задава 3 предавка при изключен O/D OFF(индикатора на таблото свети) или 4 предавка при включен O/D (индикатора на таблото не свети).
Препоръка: За икономия на гориво и по- добър комфорт (по-нисък шум) карайте с включена ускоряваща предавка.
При загасване на двигателя с изключена ускоряваща предавка (O/D OFF) при стартирането му отново ускоряващата предавка се включва автоматично.
За да се използва двигателя като спирачка е възможно следното:
Натискате бутона и изключвате ускоряващата предавка (O/D OFF)
Ако това не достатъчно може с големия бутон да превключите направо на 2 предавка - положение 2
Ако и това не е достатъчно отивате на L - или 1 предавка.
Общо взето това е накратко, ако колегата не иска да си изтегли ръководството за експлоатация, мога да му пратя само частта за автоматични скорости на мейла.
TOYOTA AVENSIS 1.8 VVTI AUTOMATIC' 2001
O/D kakto kazaha veche e overdrive. i ne, ne e za sportno karane ili pak da darji gasta ili tam i az ne znam oshte kvo. overdrive poprincip oznachava predavka koiato e po malka ot 1:1. ili na prost ezik, ako karash kola sas rachni skorosti, tipichen primer bi bila 5 skorostna kutia. pri neia parva predavka e gore dolu 4:1(4 zavartania na dvigatelia zavarta transmisiata 1 pat), vtora e okolo 3:1, treta e kam 2:1, chetvarta obiknoveno e 1:1(oshte narechena direktna, tai kato togava dvigatelia i transmisiata se vartiat s edna i sashta skorost), peta predavka e primerno 0,8:1(ili oshte narechena overdrive, togava transmisiata se varti po barzo ot ot dvigatelia). ako ima shesta skorost, tia togava se iaviava kato vtori overdrive.
pri avtomaticite e sashtoto, vsiaka edna predavka pri koiato transmisiata se varti poveche ot dvigatelia se naricha overdrive. kogato izkluchish overdrive-a(na tabloto pokazva O/D OFF), togava kolata ne prevkluchva na poslednata si predavka(vse edno da karash rachni skorosti i da prevkluchvash samo do 4-ta, 5-ta nikoga ne ia prevkluchvash). ako si igraesh s kopcheto kogato si sas sravnitelno visoka skorost(primerno 100km/h) shte vidish kak oborotite se promeniat(ne s mnogo, no se promeniat). izpolzva se obiknovenno kato teglish neshto ili pak si na bair, togava se izkluchva, inache ne go pipai.
i da, na mnogo ot kolite kogato si na O/D OFF, ECU-to predpolaga che dvigatelia raboti v po tejak rejim i saotvetno ostavia da se vdigat po visoki oboroti predi da prevkluchi transmisiata. no ne shtot tova e sportno karane, ami shtot si misli che teglish neshto.
pri avtomaticite e sashtoto, vsiaka edna predavka pri koiato transmisiata se varti poveche ot dvigatelia se naricha overdrive. kogato izkluchish overdrive-a(na tabloto pokazva O/D OFF), togava kolata ne prevkluchva na poslednata si predavka(vse edno da karash rachni skorosti i da prevkluchvash samo do 4-ta, 5-ta nikoga ne ia prevkluchvash). ako si igraesh s kopcheto kogato si sas sravnitelno visoka skorost(primerno 100km/h) shte vidish kak oborotite se promeniat(ne s mnogo, no se promeniat). izpolzva se obiknovenno kato teglish neshto ili pak si na bair, togava se izkluchva, inache ne go pipai.
i da, na mnogo ot kolite kogato si na O/D OFF, ECU-to predpolaga che dvigatelia raboti v po tejak rejim i saotvetno ostavia da se vdigat po visoki oboroti predi da prevkluchi transmisiata. no ne shtot tova e sportno karane, ami shtot si misli che teglish neshto.
Последно промяна от ALTEZZA на 06 Мар 2009 11:20, променено общо 2 пъти.
->
Re: Не е баш така май
Това за което говориш ти обикновено е на отделен бутон долу на конзолата Power или Sport нещо такова, който като се натисне сменя на по- високи обороти и може да "пълниш" скоростите1.6 VVT-i написа:Колега, извинявай, автоматик карал ли си някога...? Просто питам...gogo написа:
TOYOTA AVENSIS 1.8 VVTI AUTOMATIC' 2001
- Рошко
- Мнения: 925
- Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
- Обратна връзка:
Re: Не е баш така май
ОК, колега, извинявам се. Явно аз съм останал в заблуда поради факта, който изтъкна ALTEZZAgogo написа:Това за което говориш ти обикновено е на отделен бутон долу на конзолата Power или Sport нещо такова, който като се натисне сменя на по- високи обороти и може да "пълниш" скоростите1.6 VVT-i написа:Колега, извинявай, автоматик карал ли си някога...? Просто питам...gogo написа:
Благодяря му много за така изчерпателното обяснение на overdrive функцията!i da, na mnogo ot kolite kogato si na O/D OFF, ECU-to predpolaga che dvigatelia raboti v po tejak rejim i saotvetno ostavia da se vdigat po visoki oboroti predi da prevkluchi transmisiata. no ne shtot tova e sportno karane, ami shtot si misli che teglish neshto.
tova za koeto ti govorish se naricha "lock-up clutch"Evil написа:До колкото знам при включен овърдрайв се блокира torque converter-a, което води до намаляване на загубите в кутията => до икономия на гориво. Това нещо естествено се случва само на най-високата предавка.
Lock-up torque converters
As described above, pumping losses within the torque converter reduce efficiency and generate waste heat. In modern automotive applications, this problem is commonly avoided by use of a lock-up clutch that physically links the pump and turbine, effectively changing the converter into a purely mechanical coupling. The result is no slippage, and virtually no power loss.
->
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 4 госта