Въпрос за автоматик

zumzarko
Мнения: 2
Регистриран на: 05 Мар 2009 19:59

Въпрос за автоматик

Мнение от zumzarko » 05 Мар 2009 20:03

Здравейте,
преди 1 месец си взех RAV4, модел 2001г., автоматик. Въпроса ми е, на скоросния лост (ако така може да се нарече cool.gif ) има един малък бутон, под големия, който се използва за предключване. На малкия бутон пише O/D и когато го натисна на таблото светва един индикатор O/D Off . Няма разлика в поведението на колата (поне не съм усетил). Някой има ли представа какво е това O/D ?

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Re: Въпрос за автоматик

Мнение от Рошко » 05 Мар 2009 21:25

zumzarko написа:Здравейте,
преди 1 месец си взех RAV4, модел 2001г., автоматик. Въпроса ми е, на скоросния лост (ако така може да се нарече cool.gif ) има един малък бутон, под големия, който се използва за предключване. На малкия бутон пише O/D и когато го натисна на таблото светва един индикатор O/D Off . Няма разлика в поведението на колата (поне не съм усетил). Някой има ли представа какво е това O/D ?
O/D = overdrive... Един вид - по-спортен режим на скоростната кутия. Когато е включен, сменя предавките на около 1000 оборота повече, т.е., можеш да я "изцеждаш" малко повече.

gogo
Мнения: 38
Регистриран на: 03 Фев 2007 23:18
Местоположение: София

Не е баш така май

Мнение от gogo » 05 Мар 2009 22:15

Не е баш това, поне според мене.Овердрайва е по скоро като свободен ход, или фрайлайфа на вартбурга едно време. Като пуснеш газта и продължава да се движи като по инерция. Ако лампата свети то двигателя може да се ползва като спирачка, тоест задържа като пуснеш газта(както на обикновените скорости, почти). Обикновено се кара без да ти свети лампата тоест овердрайва е включен, ако решиш че трябва да спираш "на скорост" натискаш копчето лампата светва и двигателя задържа все едно спираш "на скорост" ама не съвсем.
TOYOTA AVENSIS 1.8 VVTI AUTOMATIC' 2001

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Re: Не е баш така май

Мнение от Рошко » 05 Мар 2009 23:16

[quote="gogo"][/quote]Колега, извинявай, автоматик карал ли си някога...? Просто питам... :whistle:

Аватар
martod
Мнения: 1501
Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .

Re: Не е баш така май

Мнение от martod » 05 Мар 2009 23:38

1.6 VVT-i написа:
gogo написа:
Колега, извинявай, автоматик карал ли си някога...? Просто питам... :whistle:
Ако съдим по подписа му, и в момента кара автоматик, но лошото е че преди това е карал Варбург автомат.... laugh.gif biggrin.gif laugh.gif ....
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....

gogo
Мнения: 38
Регистриран на: 03 Фев 2007 23:18
Местоположение: София

Re: Не е баш така май

Мнение от gogo » 06 Мар 2009 10:35

Добре де като не може просто, ще го направиме сложно.
Overdrive - ускоряваща предавка. С натискане на копчето се задава 3 предавка при изключен O/D OFF(индикатора на таблото свети) или 4 предавка при включен O/D (индикатора на таблото не свети).
Препоръка: За икономия на гориво и по- добър комфорт (по-нисък шум) карайте с включена ускоряваща предавка.
При загасване на двигателя с изключена ускоряваща предавка (O/D OFF) при стартирането му отново ускоряващата предавка се включва автоматично.
За да се използва двигателя като спирачка е възможно следното:
Натискате бутона и изключвате ускоряващата предавка (O/D OFF)
Ако това не достатъчно може с големия бутон да превключите направо на 2 предавка - положение 2
Ако и това не е достатъчно отивате на L - или 1 предавка.

Общо взето това е накратко, ако колегата не иска да си изтегли ръководството за експлоатация, мога да му пратя само частта за автоматични скорости на мейла.
TOYOTA AVENSIS 1.8 VVTI AUTOMATIC' 2001

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 06 Мар 2009 11:15

O/D kakto kazaha veche e overdrive. i ne, ne e za sportno karane ili pak da darji gasta ili tam i az ne znam oshte kvo. overdrive poprincip oznachava predavka koiato e po malka ot 1:1. ili na prost ezik, ako karash kola sas rachni skorosti, tipichen primer bi bila 5 skorostna kutia. pri neia parva predavka e gore dolu 4:1(4 zavartania na dvigatelia zavarta transmisiata 1 pat), vtora e okolo 3:1, treta e kam 2:1, chetvarta obiknoveno e 1:1(oshte narechena direktna, tai kato togava dvigatelia i transmisiata se vartiat s edna i sashta skorost), peta predavka e primerno 0,8:1(ili oshte narechena overdrive, togava transmisiata se varti po barzo ot ot dvigatelia). ako ima shesta skorost, tia togava se iaviava kato vtori overdrive.
pri avtomaticite e sashtoto, vsiaka edna predavka pri koiato transmisiata se varti poveche ot dvigatelia se naricha overdrive. kogato izkluchish overdrive-a(na tabloto pokazva O/D OFF), togava kolata ne prevkluchva na poslednata si predavka(vse edno da karash rachni skorosti i da prevkluchvash samo do 4-ta, 5-ta nikoga ne ia prevkluchvash). ako si igraesh s kopcheto kogato si sas sravnitelno visoka skorost(primerno 100km/h) shte vidish kak oborotite se promeniat(ne s mnogo, no se promeniat). izpolzva se obiknovenno kato teglish neshto ili pak si na bair, togava se izkluchva, inache ne go pipai.
i da, na mnogo ot kolite kogato si na O/D OFF, ECU-to predpolaga che dvigatelia raboti v po tejak rejim i saotvetno ostavia da se vdigat po visoki oboroti predi da prevkluchi transmisiata. no ne shtot tova e sportno karane, ami shtot si misli che teglish neshto.
Последно промяна от ALTEZZA на 06 Мар 2009 11:20, променено общо 2 пъти.
->

gogo
Мнения: 38
Регистриран на: 03 Фев 2007 23:18
Местоположение: София

Re: Не е баш така май

Мнение от gogo » 06 Мар 2009 11:17

1.6 VVT-i написа:
gogo написа:
Колега, извинявай, автоматик карал ли си някога...? Просто питам... :whistle:
Това за което говориш ти обикновено е на отделен бутон долу на конзолата Power или Sport нещо такова, който като се натисне сменя на по- високи обороти и може да "пълниш" скоростите
TOYOTA AVENSIS 1.8 VVTI AUTOMATIC' 2001

Аватар
Рошко
Мнения: 918
Регистриран на: 09 Ное 2008 14:41
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 3 пъти
Обратна връзка:

Re: Не е баш така май

Мнение от Рошко » 06 Мар 2009 12:01

gogo написа:
1.6 VVT-i написа:
gogo написа:
Колега, извинявай, автоматик карал ли си някога...? Просто питам... :whistle:
Това за което говориш ти обикновено е на отделен бутон долу на конзолата Power или Sport нещо такова, който като се натисне сменя на по- високи обороти и може да "пълниш" скоростите
ОК, колега, извинявам се. Явно аз съм останал в заблуда поради факта, който изтъкна ALTEZZA
i da, na mnogo ot kolite kogato si na O/D OFF, ECU-to predpolaga che dvigatelia raboti v po tejak rejim i saotvetno ostavia da se vdigat po visoki oboroti predi da prevkluchi transmisiata. no ne shtot tova e sportno karane, ami shtot si misli che teglish neshto.
Благодяря му много за така изчерпателното обяснение на overdrive функцията! :thumbsup:

Аватар
Evil
Мнения: 16
Регистриран на: 14 Фев 2009 14:44

Мнение от Evil » 07 Мар 2009 08:43

До колкото знам при включен овърдрайв се блокира torque converter-a, което води до намаляване на загубите в кутията => до икономия на гориво. Това нещо естествено се случва само на най-високата предавка.
Toyota Corolla e11 4E-FE '98 3 врати
Citroen XM 2.5 TD exclusive '96

ALTEZZA
Мнения: 3672
Регистриран на: 10 Сеп 2004 20:19
Местоположение: Chicago

Мнение от ALTEZZA » 07 Мар 2009 09:34

Evil написа:До колкото знам при включен овърдрайв се блокира torque converter-a, което води до намаляване на загубите в кутията => до икономия на гориво. Това нещо естествено се случва само на най-високата предавка.
tova za koeto ti govorish se naricha "lock-up clutch"
Lock-up torque converters

As described above, pumping losses within the torque converter reduce efficiency and generate waste heat. In modern automotive applications, this problem is commonly avoided by use of a lock-up clutch that physically links the pump and turbine, effectively changing the converter into a purely mechanical coupling. The result is no slippage, and virtually no power loss.
->

zumzarko
Мнения: 2
Регистриран на: 05 Мар 2009 19:59

Мнение от zumzarko » 09 Мар 2009 14:42

Мерси за отговорите. Стана ми горе долу ясно за какво е. Най-важното е, че разбрах да си го държа влкючено постоянно :)

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта