Vypros za 4a-fe

Аватар
Petar
Мнения: 2029
Регистриран на: 16 Юни 2007 21:20
Местоположение: Велико Търново

Vypros za 4a-fe

Мнение от Petar » 30 Яну 2009 16:37

Kolegi imam edin malko informativen vypros otnosno dvigatel 4a-fe .Zahto dvigatel s takava malka kubatura 1600 se pravi s dva razpredelitelni vala?Kakvo predimsvo davat dvata vala spremo edin val?

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Vypros za 4a-fe

Мнение от Scott » 30 Яну 2009 16:57

Petar написа:Kakvo predimsvo davat dvata vala spremo edin val?
Както вече е разисквано тук мощността е функция на въртящия момент и оборотите. При двигателите с малки кубатури, физически е невъзможно да се постигне голям въртящ момент без въвеждане на принудително пълнене. Затова там се разчита на поддържане на що-годе висок въртящ момент при по-високи обороти с цел произведението (мощността) да е по-голямо. За да се постигне това обаче е необходимо да се подобри 'дишането' на двигателя чрез увеличаване на диаметъра на клапаните или използване на повече от 2 клапана на цилиндър. Оттам нататък идеята е ясна - два разпределителни вала (DOHC).

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Vypros za 4a-fe

Мнение от rudolf » 30 Яну 2009 22:07

Scott написа:
Petar написа:Kakvo predimsvo davat dvata vala spremo edin val?
Както вече е разисквано тук мощността е функция на въртящия момент и оборотите. При двигателите с малки кубатури, физически е невъзможно да се постигне голям въртящ момент без въвеждане на принудително пълнене. Затова там се разчита на поддържане на що-годе висок въртящ момент при по-високи обороти с цел произведението (мощността) да е по-голямо. За да се постигне това обаче е необходимо да се подобри 'дишането' на двигателя чрез увеличаване на диаметъра на клапаните или използване на повече от 2 клапана на цилиндър. Оттам нататък идеята е ясна - два разпределителни вала (DOHC).
не е задължително да е dohc за да е 16 клапанов..ма няма значение де

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Vypros za 4a-fe

Мнение от Scott » 30 Яну 2009 23:18

rudolf написа:...не е задължително да е dohc за да е 16 клапанов..ма няма значение де
Абсолютно вярно. Просто не ми се пишеше от работа днеска по-подробно. Ако искаш можем да поразсъждаваме върху двете възможни решения. biggrin.gif

Аватар
Vesko
ЗАВИНАГИ С НАС.....
Мнения: 3835
Регистриран на: 27 Авг 2007 18:25
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Vesko » 30 Яну 2009 23:40

И от гледна точка на потребителя каква е разликата от 1 или 2 вала?

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 30 Яну 2009 23:57

Vesko написа:И от гледна точка на потребителя каква е разликата от 1 или 2 вала?
Принципно двигател с 4 клапана на цилиндър и SOHC е компромис - прави се с цел икономии на средства или място в коша.

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 31 Яну 2009 02:14

Vesko написа:И от гледна точка на потребителя каква е разликата от 1 или 2 вала?
Е как ква ве мноо по-яко е да кажеш , че ти е двувалов мотора в кварталното кафе biggrin.gif .

Аватар
rudolf
Мнения: 4490
Регистриран на: 21 Ное 2007 02:15
Местоположение: София
Обратна връзка:

Re: Vypros za 4a-fe

Мнение от rudolf » 31 Яну 2009 02:48

Scott написа:
rudolf написа:...не е задължително да е dohc за да е 16 клапанов..ма няма значение де
Абсолютно вярно. Просто не ми се пишеше от работа днеска по-подробно. Ако искаш можем да поразсъждаваме върху двете възможни решения. biggrin.gif
:thumbsup: затова казах че няма значение,,щото си личеше че нямаш време и не пита това човека..

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 31 Яну 2009 09:49

Bass_Man написа:
Vesko написа:И от гледна точка на потребителя каква е разликата от 1 или 2 вала?
Е как ква ве мноо по-яко е да кажеш , че ти е двувалов мотора в кварталното кафе biggrin.gif .
ахам...двувалов...8 клапанов го премълчаваш....ам аз за тва ся ще си купя 4 валов...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Аватар
Georgimitrovich
Мнения: 1375
Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
Местоположение: Пловдив

Мнение от Georgimitrovich » 31 Яну 2009 17:28

Нека и аз да се опитам дасе направя на умен tongue.gif Според мен използването на два вала дава доста предимсва, като например:

- По-малки габаритни размери на вала, от кадето по-малка маса (ако приемем че са от един и същи материал), съответно и по-малки центрубежни сили, ускорения и т.н.. Всичко това спомага за по-малко триене в лагери, по-малки напрежения на срязване и пр. при високи обороти. Както колегата каза за да се постигне мощност при малка кубатура и атмосферно пълнене ти трябват обороти.

- При използването на два вала изгорат от наклониа на клапаните, дължини и размери е доста по-голям благодарение на по лесното им пространствено разполойение.

Дали е по-добре с един, два или Х броя валове вече да си го смятат хората които разбират и са наясно какво целят като краен резултат.

Надявам се да не ми се смеете много за мнението tongue.gif
1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Scott » 31 Яну 2009 17:46

Georgimitrovich написа:... - При използването на два вала изгорат от наклониа на клапаните, дължини и размери е доста по-голям благодарение на по лесното им пространствено разполойение...
:thumbsup: Това е изключително важно предимство. При двигателите с директно впръскване, свещта трябва да е в средата(между клапаните) и камерата има специфична форма, осъществимо само с два вала.
И едно малко отклонение - едно от гениалните решения на 16V SOHC, Triumph Dolomite Sprint:
Прикачени файлове
16V.jpg
16V.jpg (91.88 KiB) Преглеждано 2407 пъти

Аватар
max-2
Мнения: 2093
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 111 пъти

Мнение от max-2 » 01 Фев 2009 00:00

Това наистина е страхотно решение-една гърбица движи всмукателен и изпускателен клапан :thumbsup:
Carina E 4AFE LB 1992

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 2 госта