Vypros za 4a-fe
Vypros za 4a-fe
Kolegi imam edin malko informativen vypros otnosno dvigatel 4a-fe .Zahto dvigatel s takava malka kubatura 1600 se pravi s dva razpredelitelni vala?Kakvo predimsvo davat dvata vala spremo edin val?
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Vypros za 4a-fe
Както вече е разисквано тук мощността е функция на въртящия момент и оборотите. При двигателите с малки кубатури, физически е невъзможно да се постигне голям въртящ момент без въвеждане на принудително пълнене. Затова там се разчита на поддържане на що-годе висок въртящ момент при по-високи обороти с цел произведението (мощността) да е по-голямо. За да се постигне това обаче е необходимо да се подобри 'дишането' на двигателя чрез увеличаване на диаметъра на клапаните или използване на повече от 2 клапана на цилиндър. Оттам нататък идеята е ясна - два разпределителни вала (DOHC).Petar написа:Kakvo predimsvo davat dvata vala spremo edin val?
Re: Vypros za 4a-fe
не е задължително да е dohc за да е 16 клапанов..ма няма значение деScott написа:Както вече е разисквано тук мощността е функция на въртящия момент и оборотите. При двигателите с малки кубатури, физически е невъзможно да се постигне голям въртящ момент без въвеждане на принудително пълнене. Затова там се разчита на поддържане на що-годе висок въртящ момент при по-високи обороти с цел произведението (мощността) да е по-голямо. За да се постигне това обаче е необходимо да се подобри 'дишането' на двигателя чрез увеличаване на диаметъра на клапаните или използване на повече от 2 клапана на цилиндър. Оттам нататък идеята е ясна - два разпределителни вала (DOHC).Petar написа:Kakvo predimsvo davat dvata vala spremo edin val?
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Vypros za 4a-fe
Абсолютно вярно. Просто не ми се пишеше от работа днеска по-подробно. Ако искаш можем да поразсъждаваме върху двете възможни решения. biggrin.gifrudolf написа:...не е задължително да е dohc за да е 16 клапанов..ма няма значение де
Re: Vypros za 4a-fe
Scott написа:Абсолютно вярно. Просто не ми се пишеше от работа днеска по-подробно. Ако искаш можем да поразсъждаваме върху двете възможни решения. biggrin.gifrudolf написа:...не е задължително да е dohc за да е 16 клапанов..ма няма значение де

ахам...двувалов...8 клапанов го премълчаваш....ам аз за тва ся ще си купя 4 валов...Bass_Man написа:Е как ква ве мноо по-яко е да кажеш , че ти е двувалов мотора в кварталното кафе biggrin.gif .Vesko написа:И от гледна точка на потребителя каква е разликата от 1 или 2 вала?

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
- Georgimitrovich
- Мнения: 1375
- Регистриран на: 08 Апр 2008 00:59
- Местоположение: Пловдив
Нека и аз да се опитам дасе направя на умен
Според мен използването на два вала дава доста предимсва, като например:
- По-малки габаритни размери на вала, от кадето по-малка маса (ако приемем че са от един и същи материал), съответно и по-малки центрубежни сили, ускорения и т.н.. Всичко това спомага за по-малко триене в лагери, по-малки напрежения на срязване и пр. при високи обороти. Както колегата каза за да се постигне мощност при малка кубатура и атмосферно пълнене ти трябват обороти.
- При използването на два вала изгорат от наклониа на клапаните, дължини и размери е доста по-голям благодарение на по лесното им пространствено разполойение.
Дали е по-добре с един, два или Х броя валове вече да си го смятат хората които разбират и са наясно какво целят като краен резултат.
Надявам се да не ми се смеете много за мнението

- По-малки габаритни размери на вала, от кадето по-малка маса (ако приемем че са от един и същи материал), съответно и по-малки центрубежни сили, ускорения и т.н.. Всичко това спомага за по-малко триене в лагери, по-малки напрежения на срязване и пр. при високи обороти. Както колегата каза за да се постигне мощност при малка кубатура и атмосферно пълнене ти трябват обороти.
- При използването на два вала изгорат от наклониа на клапаните, дължини и размери е доста по-голям благодарение на по лесното им пространствено разполойение.
Дали е по-добре с един, два или Х броя валове вече да си го смятат хората които разбират и са наясно какво целят като краен резултат.
Надявам се да не ми се смеете много за мнението

1992 Celica 2,0 GTI cabriolet
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
1982 Camri GLi (sold)
1997 RAV4
2000 Lexus GS300
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Georgimitrovich написа:... - При използването на два вала изгорат от наклониа на клапаните, дължини и размери е доста по-голям благодарение на по лесното им пространствено разполойение...

И едно малко отклонение - едно от гениалните решения на 16V SOHC, Triumph Dolomite Sprint:
- Прикачени файлове
-
- 16V.jpg (91.88 KiB) Преглеждано 2408 пъти
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: ccvetan и 3 госта