разход на гориво Ярис 1.0

tsd
Мнения: 52
Регистриран на: 24 Окт 2008 11:21
Местоположение: Бургас

разход на гориво Ярис 1.0

Мнение от tsd » 09 Ное 2008 09:35

Здравейте, утре предстои да стана "собственик" на едно малко Ярис-че с двигател 1.0 VVT-i и скромно ниво на оборудване + климатик biggrin.gif . Може ли някой да даде информация:
1. В крайна сметка какво да очаквам като разход на гориво;
2. Има ли особености при разработка на автомобила;
Предварително благодаря!

Аватар
tlen
Мнения: 47
Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16

Re: разход на гориво Ярис 1.0

Мнение от tlen » 10 Ное 2008 09:08

Двигателя доколкото знам е разработен на стенд в завода производител. За разхода основно има значение уменията при шофиране ползване на климатик, броя на пътниците, багаж и други. Предполагам си прочел данните за разход.

tsd
Мнения: 52
Регистриран на: 24 Окт 2008 11:21
Местоположение: Бургас

Мнение от tsd » 10 Ное 2008 10:05

По въпроса за разработката на двигателя - може и да си прав, въпреки това от сервиза ме предупредиха повече от 2500 оборота да не се развиват първите 5000 км. А относно разхода на гориво - надявам се това което видях на пробното пътуване наистина да е реално т.е при 90 км/ч при равен участък и 3 пътника бордкомпютъра не отчете повече от 4.2 л / 100 км.

Аватар
tlen
Мнения: 47
Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16

Re: разход на гориво Ярис 1.0

Мнение от tlen » 11 Ное 2008 17:20

tsd написа:Здравейте, утре предстои да стана "собственик" на едно малко Ярис-че
Доволен ли си от Ярис-чето? Предполагам си доволен. Ако можеш сподели с нас впечатленията си, ако желаеш разбира се.

smile.gif

tsd
Мнения: 52
Регистриран на: 24 Окт 2008 11:21
Местоположение: Бургас

Мнение от tsd » 11 Ное 2008 19:12

Определено ДА! Поне за сега. Изминал съм 150 км ( за около 2 дни). Това което виждам на борд компютъра е среден разход 4.5 л/100 км при максимално развита скорост 90 км/ч и се надявам да се намали още - поне така ме убеждават от Тойота. Возенето е на ниво, ако разбира се сравнявам ятриса с все още експлоатираната корса. Дано да имам късмет!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 11 Ное 2008 20:48

Разработката е - не мъчи колата.
Без много ниски обороти/високо натоварване, но и без много високи.

Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км) tongue.gif
Да не забравиш да включваш периодично климатика дори и в студено време (избирай по-топло време през зимата за да успее да сработи - обикновенно над +4С).
Целта е да се 'разбърка' маслото във фреона и да смаже системата, да се раздвижи компресора, а и да се размести водата във фреона (ако не я е обрал осушителя) за да не започне точкова ръжда някъде по тръбопроводите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

tsd
Мнения: 52
Регистриран на: 24 Окт 2008 11:21
Местоположение: Бургас

Мнение от tsd » 12 Ное 2008 09:12

slowtraveler, благодаря за съвета! Това с климатика още днес ще го приложа - тук ( в Бургас ) все още има възможност да се изпълни тази препоръка. Но не мислиш ли че 1000 км са малко за разработка, въпреки че това съответства на инструкцията за експлоатация!

Аватар
Me4oKyX
Мнения: 2201
Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 1 път
Обратна връзка:

Мнение от Me4oKyX » 12 Ное 2008 14:13

Точно казано, до 1500км е най-добре да е караш до 2500об/мин, след тва до 3000км си е карай пак спокойно до 4500об/мин, а след това вече може да е режиш, но пак си имай предвид, че на всички Тойоти има заводско сложени ограничители wink.gif В Тойота ако питаш, половината ще ти кажат да, другата, че няма. Няма, ама си ги има и са както следват 5000, 10000 и така до 25000км. Последното ограничаване пада на 25000км - разхода пада още малко и колата се отпушва на вървене wink.gif Много хора карат 1000км и след това се шпорят до дупка - това определено е грешка! Разбирам, че има хора, които не правят разликата, то си е до усещане на колата, но определено си ги има тези ограничители. Най-гарантирано се доказа, като дойде един мераклия за PowerBox - ту върви, ту не върви, ту грешка - колата на 12000км laugh.gif Ама и аз не му погледнах километража като за сефте! Дойде като стана на 30хил.км - колата литна tongue.gif Правилното разработване определя живота и бъдещата дуракоустойчивост на колата :thumbsup:

tsd
Мнения: 52
Регистриран на: 24 Окт 2008 11:21
Местоположение: Бургас

Мнение от tsd » 12 Ное 2008 15:57

Me4oKyX, полагам големи усилия за да спазя изискването за 2500 об., но уви - това означава 80-83 км/ч. Ха сега тази скорост я проектирай на отсечката Бургас - Слънчев бряг и си представи колко нерваци са се събрали зад мен biggrin.gif . Въпреки това аз като техник (или поне така си мисля) си давам сметка за важността на проблема и ще се постарая да няма компромиси. Благодаря за съветите!

Аватар
tlen
Мнения: 47
Регистриран на: 08 Ное 2008 11:16

Мнение от tlen » 12 Ное 2008 17:44

tsd на равен участък като този м/у Бургас - Слънчев бряг на каква скорост става превключване от 4та на 5 та предавка? Малко ми е лаишки въпроса ,но не знам на практика как е, а само на теория. Ползваш ли изобщо 5 та предавка в градско?

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 12 Ное 2008 18:32

slowtraveler написа:Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км) tongue.gif ...
Брейй, аз на 17,000 км още съм вдигал над 6,000 оборота. Страх ме е да не стане нещо като стигна края на оборотомера. Може ли нещо да се прецака, ако съм загрял добре колата и я настъпя до МАХ?
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 12 Ное 2008 18:36

tsd написа:Me4oKyX, полагам големи усилия за да спазя изискването за 2500 об., но уви - това означава 80-83 км/ч. Ха сега тази скорост я проектирай на отсечката Бургас - Слънчев бряг и си представи колко нерваци са се събрали зад мен biggrin.gif . Въпреки това аз като техник (или поне така си мисля) си давам сметка за важността на проблема и ще се постарая да няма компромиси. Благодаря за съветите!
Аве не се притесняваи ве - до 3000 оборота я карай! Аз така я разработих моята. Само че на 3000 оборота съм на 105 км/ч, а ти си около 95 км/ч доколкото си спомням, като карах тоя Ярис 1,0 на тестдрав. Гледай там да не минаваш 100 км/ч :thumbsup:
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6178
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 366 пъти

Мнение от slowtraveler » 12 Ное 2008 19:19

Nixter написа:
slowtraveler написа:Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км) tongue.gif ...
Брейй, аз на 17,000 км още съм вдигал над 6,000 оборота. Страх ме е да не стане нещо като стигна края на оборотомера. Може ли нещо да се прецака, ако съм загрял добре колата и я настъпя до МАХ?
Като стигне края на оборотомера електрониката ще започне да изключва запалването, колата ще 'прехълца' и няма да иска да вдигне оборотите над това и така ще се предпази двигателя от прекомерно високи обороти...
Разбира се режима е натоварващ, затова трябва да се използва при загрят двигател..
Двигателя си е пресметнат да издържа такива обороти...
Според теорията - през първите няколко х.км се напасват триещите се повърности, като се полират микронеравностите.
На времето колите се разработваха доста продължително, защото:
1. Технологиите бяха с големи допуски и първоначалното напасване заемаше доста време и отнемаше доста материал (спомнете си 'нулевата' смяна на масло при около 1000км за нов автомобил).
2. Колите се чакаха по 10г и се очакваше да я експлоатираш още 20г biggrin.gif
Ограничителя на всяка кола работи различно: на Авенсиса 'отрязваше' на 6600об/мин. Сега на Маздата достига до 7х.об/мин, но зависи от натоварването на двигателя (според документацията има три режима - 7х.об/мин при кратковременно достигане на оборотите, и по-ниски обороти при плавно/натоварено достигане на оборотите)..
На М5 на БМВ пък зависи от температурата на двигателя - 'червената' зона се мести и на дисплея..
Но за мен 1000км са достатъчен пробег за нормално разработване на автомобила, като след това не се юркаш отведнъж, а плавно увеличаваш натоварването, като 'слушаш' автомобила...
Виждал съм 'пазени' до 30х.км автомобили, на които излязоха доста проблеми, а от друга страна - юркани от 0км, които до 150х.км нямаха никакви проблеми...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

tsd
Мнения: 52
Регистриран на: 24 Окт 2008 11:21
Местоположение: Бургас

Мнение от tsd » 12 Ное 2008 22:36

tlen, ясно е че превключването на скоростите е в зависимост от конкретните условия (трафик, атмосферни условия и възможност на автомобила). Считам, че една скорост не по малко от 80 км/ч е нормално да се превключи от 4 на 5 ск. - това обаче не е задължително. А що се касае за движението в града - с корсата проблем няма да ползвам и 5 скорост, там където разбира се може.

Nixter
Мнения: 584
Регистриран на: 31 Окт 2007 18:39
Местоположение: Бургас

Мнение от Nixter » 18 Ное 2008 17:52

slowtraveler написа: На времето колите се разработваха доста продължително, защото:
1. Технологиите бяха с големи допуски и първоначалното напасване заемаше доста време и отнемаше доста материал (спомнете си 'нулевата' смяна на масло при около 1000км за нов автомобил).
Ами то на Хюндай сега колите се налива масло сле първите 1000км. mellow.gif Това сигурно означава че не са фабрично разработвани на стенд. И ми ги хвалят ... dry.gif
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта