разход на гориво Ярис 1.0
разход на гориво Ярис 1.0
Здравейте, утре предстои да стана "собственик" на едно малко Ярис-че с двигател 1.0 VVT-i и скромно ниво на оборудване + климатик biggrin.gif . Може ли някой да даде информация:
1. В крайна сметка какво да очаквам като разход на гориво;
2. Има ли особености при разработка на автомобила;
Предварително благодаря!
1. В крайна сметка какво да очаквам като разход на гориво;
2. Има ли особености при разработка на автомобила;
Предварително благодаря!
Re: разход на гориво Ярис 1.0
Двигателя доколкото знам е разработен на стенд в завода производител. За разхода основно има значение уменията при шофиране ползване на климатик, броя на пътниците, багаж и други. Предполагам си прочел данните за разход.
По въпроса за разработката на двигателя - може и да си прав, въпреки това от сервиза ме предупредиха повече от 2500 оборота да не се развиват първите 5000 км. А относно разхода на гориво - надявам се това което видях на пробното пътуване наистина да е реално т.е при 90 км/ч при равен участък и 3 пътника бордкомпютъра не отчете повече от 4.2 л / 100 км.
Re: разход на гориво Ярис 1.0
Доволен ли си от Ярис-чето? Предполагам си доволен. Ако можеш сподели с нас впечатленията си, ако желаеш разбира се.tsd написа:Здравейте, утре предстои да стана "собственик" на едно малко Ярис-че

Определено ДА! Поне за сега. Изминал съм 150 км ( за около 2 дни). Това което виждам на борд компютъра е среден разход 4.5 л/100 км при максимално развита скорост 90 км/ч и се надявам да се намали още - поне така ме убеждават от Тойота. Возенето е на ниво, ако разбира се сравнявам ятриса с все още експлоатираната корса. Дано да имам късмет!
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Разработката е - не мъчи колата.
Без много ниски обороти/високо натоварване, но и без много високи.
Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км)
Да не забравиш да включваш периодично климатика дори и в студено време (избирай по-топло време през зимата за да успее да сработи - обикновенно над +4С).
Целта е да се 'разбърка' маслото във фреона и да смаже системата, да се раздвижи компресора, а и да се размести водата във фреона (ако не я е обрал осушителя) за да не започне точкова ръжда някъде по тръбопроводите...
Без много ниски обороти/високо натоварване, но и без много високи.
Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км)

Да не забравиш да включваш периодично климатика дори и в студено време (избирай по-топло време през зимата за да успее да сработи - обикновенно над +4С).
Целта е да се 'разбърка' маслото във фреона и да смаже системата, да се раздвижи компресора, а и да се размести водата във фреона (ако не я е обрал осушителя) за да не започне точкова ръжда някъде по тръбопроводите...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Точно казано, до 1500км е най-добре да е караш до 2500об/мин, след тва до 3000км си е карай пак спокойно до 4500об/мин, а след това вече може да е режиш, но пак си имай предвид, че на всички Тойоти има заводско сложени ограничители
В Тойота ако питаш, половината ще ти кажат да, другата, че няма. Няма, ама си ги има и са както следват 5000, 10000 и така до 25000км. Последното ограничаване пада на 25000км - разхода пада още малко и колата се отпушва на вървене
Много хора карат 1000км и след това се шпорят до дупка - това определено е грешка! Разбирам, че има хора, които не правят разликата, то си е до усещане на колата, но определено си ги има тези ограничители. Най-гарантирано се доказа, като дойде един мераклия за PowerBox - ту върви, ту не върви, ту грешка - колата на 12000км laugh.gif Ама и аз не му погледнах километража като за сефте! Дойде като стана на 30хил.км - колата литна
Правилното разработване определя живота и бъдещата дуракоустойчивост на колата 




Me4oKyX, полагам големи усилия за да спазя изискването за 2500 об., но уви - това означава 80-83 км/ч. Ха сега тази скорост я проектирай на отсечката Бургас - Слънчев бряг и си представи колко нерваци са се събрали зад мен biggrin.gif . Въпреки това аз като техник (или поне така си мисля) си давам сметка за важността на проблема и ще се постарая да няма компромиси. Благодаря за съветите!
Брейй, аз на 17,000 км още съм вдигал над 6,000 оборота. Страх ме е да не стане нещо като стигна края на оборотомера. Може ли нещо да се прецака, ако съм загрял добре колата и я настъпя до МАХ?slowtraveler написа:Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км)...
Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
Аве не се притесняваи ве - до 3000 оборота я карай! Аз така я разработих моята. Само че на 3000 оборота съм на 105 км/ч, а ти си около 95 км/ч доколкото си спомням, като карах тоя Ярис 1,0 на тестдрав. Гледай там да не минаваш 100 км/чtsd написа:Me4oKyX, полагам големи усилия за да спазя изискването за 2500 об., но уви - това означава 80-83 км/ч. Ха сега тази скорост я проектирай на отсечката Бургас - Слънчев бряг и си представи колко нерваци са се събрали зад мен biggrin.gif . Въпреки това аз като техник (или поне така си мисля) си давам сметка за важността на проблема и ще се постарая да няма компромиси. Благодаря за съветите!

Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
- slowtraveler
- Мнения: 6178
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 366 пъти
Като стигне края на оборотомера електрониката ще започне да изключва запалването, колата ще 'прехълца' и няма да иска да вдигне оборотите над това и така ще се предпази двигателя от прекомерно високи обороти...Nixter написа:Брейй, аз на 17,000 км още съм вдигал над 6,000 оборота. Страх ме е да не стане нещо като стигна края на оборотомера. Може ли нещо да се прецака, ако съм загрял добре колата и я настъпя до МАХ?slowtraveler написа:Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км)...
Разбира се режима е натоварващ, затова трябва да се използва при загрят двигател..
Двигателя си е пресметнат да издържа такива обороти...
Според теорията - през първите няколко х.км се напасват триещите се повърности, като се полират микронеравностите.
На времето колите се разработваха доста продължително, защото:
1. Технологиите бяха с големи допуски и първоначалното напасване заемаше доста време и отнемаше доста материал (спомнете си 'нулевата' смяна на масло при около 1000км за нов автомобил).
2. Колите се чакаха по 10г и се очакваше да я експлоатираш още 20г biggrin.gif
Ограничителя на всяка кола работи различно: на Авенсиса 'отрязваше' на 6600об/мин. Сега на Маздата достига до 7х.об/мин, но зависи от натоварването на двигателя (според документацията има три режима - 7х.об/мин при кратковременно достигане на оборотите, и по-ниски обороти при плавно/натоварено достигане на оборотите)..
На М5 на БМВ пък зависи от температурата на двигателя - 'червената' зона се мести и на дисплея..
Но за мен 1000км са достатъчен пробег за нормално разработване на автомобила, като след това не се юркаш отведнъж, а плавно увеличаваш натоварването, като 'слушаш' автомобила...
Виждал съм 'пазени' до 30х.км автомобили, на които излязоха доста проблеми, а от друга страна - юркани от 0км, които до 150х.км нямаха никакви проблеми...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
tlen, ясно е че превключването на скоростите е в зависимост от конкретните условия (трафик, атмосферни условия и възможност на автомобила). Считам, че една скорост не по малко от 80 км/ч е нормално да се превключи от 4 на 5 ск. - това обаче не е задължително. А що се касае за движението в града - с корсата проблем няма да ползвам и 5 скорост, там където разбира се може.
Ами то на Хюндай сега колите се налива масло сле първите 1000км.slowtraveler написа: На времето колите се разработваха доста продължително, защото:
1. Технологиите бяха с големи допуски и първоначалното напасване заемаше доста време и отнемаше доста материал (спомнете си 'нулевата' смяна на масло при около 1000км за нов автомобил).


Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта