разход на гориво Ярис 1.0
разход на гориво Ярис 1.0
Мнение от tsd » 09 Ное 2008 09:35
1. В крайна сметка какво да очаквам като разход на гориво;
2. Има ли особености при разработка на автомобила;
Предварително благодаря!
tsd
Re: разход на гориво Ярис 1.0
Мнение от tlen » 10 Ное 2008 09:08
tlen
Мнение от tsd » 10 Ное 2008 10:05
tsd
tlen
Мнение от tsd » 11 Ное 2008 19:12
tsd
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Мнение от slowtraveler » 11 Ное 2008 20:48
Без много ниски обороти/високо натоварване, но и без много високи.
Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км)

Да не забравиш да включваш периодично климатика дори и в студено време (избирай по-топло време през зимата за да успее да сработи - обикновенно над +4С).
Целта е да се 'разбърка' маслото във фреона и да смаже системата, да се раздвижи компресора, а и да се размести водата във фреона (ако не я е обрал осушителя) за да не започне точкова ръжда някъде по тръбопроводите...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
tsd
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Мнение от Me4oKyX » 12 Ное 2008 14:13




Me4oKyX
Мнение от tsd » 12 Ное 2008 15:57
tsd
tlen
Мнение от Nixter » 12 Ное 2008 18:32
Брейй, аз на 17,000 км още съм вдигал над 6,000 оборота. Страх ме е да не стане нещо като стигна края на оборотомера. Може ли нещо да се прецака, ако съм загрял добре колата и я настъпя до МАХ?slowtraveler написа:Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км)...
T25 1,6 VVT-i
2007
Nixter
Мнение от Nixter » 12 Ное 2008 18:36
Аве не се притесняваи ве - до 3000 оборота я карай! Аз така я разработих моята. Само че на 3000 оборота съм на 105 км/ч, а ти си около 95 км/ч доколкото си спомням, като карах тоя Ярис 1,0 на тестдрав. Гледай там да не минаваш 100 км/чtsd написа:Me4oKyX, полагам големи усилия за да спазя изискването за 2500 об., но уви - това означава 80-83 км/ч. Ха сега тази скорост я проектирай на отсечката Бургас - Слънчев бряг и си представи колко нерваци са се събрали зад мен biggrin.gif . Въпреки това аз като техник (или поне така си мисля) си давам сметка за важността на проблема и ще се постарая да няма компромиси. Благодаря за съветите!

T25 1,6 VVT-i
2007
Nixter
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Мнение от slowtraveler » 12 Ное 2008 19:19
Като стигне края на оборотомера електрониката ще започне да изключва запалването, колата ще 'прехълца' и няма да иска да вдигне оборотите над това и така ще се предпази двигателя от прекомерно високи обороти...Nixter написа:Брейй, аз на 17,000 км още съм вдигал над 6,000 оборота. Страх ме е да не стане нещо като стигна края на оборотомера. Може ли нещо да се прецака, ако съм загрял добре колата и я настъпя до МАХ?slowtraveler написа:Плавно увеличаваш натоварването след 1000км (аз за първи път стигнах моментния ограничител - 7х.об.мин. чак на 1500 км)...
Разбира се режима е натоварващ, затова трябва да се използва при загрят двигател..
Двигателя си е пресметнат да издържа такива обороти...
Според теорията - през първите няколко х.км се напасват триещите се повърности, като се полират микронеравностите.
На времето колите се разработваха доста продължително, защото:
1. Технологиите бяха с големи допуски и първоначалното напасване заемаше доста време и отнемаше доста материал (спомнете си 'нулевата' смяна на масло при около 1000км за нов автомобил).
2. Колите се чакаха по 10г и се очакваше да я експлоатираш още 20г biggrin.gif
Ограничителя на всяка кола работи различно: на Авенсиса 'отрязваше' на 6600об/мин. Сега на Маздата достига до 7х.об/мин, но зависи от натоварването на двигателя (според документацията има три режима - 7х.об/мин при кратковременно достигане на оборотите, и по-ниски обороти при плавно/натоварено достигане на оборотите)..
На М5 на БМВ пък зависи от температурата на двигателя - 'червената' зона се мести и на дисплея..
Но за мен 1000км са достатъчен пробег за нормално разработване на автомобила, като след това не се юркаш отведнъж, а плавно увеличаваш натоварването, като 'слушаш' автомобила...
Виждал съм 'пазени' до 30х.км автомобили, на които излязоха доста проблеми, а от друга страна - юркани от 0км, които до 150х.км нямаха никакви проблеми...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Мнение от tsd » 12 Ное 2008 22:36
tsd
Мнение от Nixter » 18 Ное 2008 17:52
Ами то на Хюндай сега колите се налива масло сле първите 1000км.slowtraveler написа: На времето колите се разработваха доста продължително, защото:
1. Технологиите бяха с големи допуски и първоначалното напасване заемаше доста време и отнемаше доста материал (спомнете си 'нулевата' смяна на масло при около 1000км за нов автомобил).


T25 1,6 VVT-i
2007
Nixter
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта