Toyota Celica 1.8 VVTL-i (192h.p.)
Toyota Celica 1.8 VVTL-i (192h.p.)
Здравейте колеги! Нов съм във форума. Искам да Ви попитам как стоят нещата при тази Селика ? Като разход на гориво ? Като цени и намиране на части ? Лесно ли се намират ? Дуракоустойчива ли е ? Всяко едно нещо за нея би ми било в полза! Благодаря Ви предварително колеги

-
Джамбазов
- Мнения: 243
- Регистриран на: 31 Авг 2008 17:35
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Какво по точно те интересува. Като кола е здрава, лошото е че макар че двигателя е 1.8, блока става само от селика и трудно се намира като втора употреба. Върви добре, стои стабилно на пътя, частите и са като на другите тойоти. На мен лично не ми харесва като тип автомобил, ама това си е само мое мнение. Просто предпочитам друг вид автомобили. Успех с намирането на запазен екземпляр.
Човек се учи докато е жив.
Ами колега , какво да ме интересува.. всичко свързано с нея. Каза неща , но общи неща, нещо по-конкретно за нея? Като разход на гориво, като качество- чуплива ли е, скъпи ли и са частите("като всички други Тойоти" нищо не ми говори колега) , намират ли се лесно (от Русе съм) , двигателя издръжлив ли е, дуракоустойчив ли е (че малко адреналинчо си падам
) Друго какво да се сетя колега... По-добра ли е от другите конкурентни като цена коли (Като БМВ , Ауди , Хонда) ? 
Колега, като купе не знам как е, но имам Корола със същия двигател и съм доволен. Да не го хваля много, че ще ме чуе дявола, но вече към 20к само консумативи и определено е дуракоустойчив. Върви добре и не страда от никакви фабрични "болести". Селиката доколкото знам е по-устойчива и стой здраво на пътя и едвали ще имаш мойте проблеми с устойчивостта да сменяваш окачване, гуми и тн. Разхода в града е 11.5-12 извън него около 7-8, а при скорост 190-220 около 20
и тогава видимо стрелката слиза надолу
като това са данни за неикономично каране и при наличието на антирадар
. Като цяло ще си доволен от колата, но не очаквай некакви супер спортни качества и имай в предвит, че акциза ти е само 5000лв.
Casparcho , колега , за акциз-а знам ,колкото и да е кофти , но е факт... Това за дуракоустойчивостта ме зарадва и то доста... Но едно не ми хареса много... това , че да не очаквам много спортни качества... Вярно за МНОГО спортни е рано да говорим при сток кола... Но все пак си е японка... 192 кончета ... или си е тежичко купето
? Да задам и един друг малко по-различен въпрос , на който съм почти сигурен в отговора и с риск да изглеждам малко смешно , но... голяма ли е разликата между Селиката ВВТи (143кс) и ВВТЛи (192кс) ... и в какво главно се състой , че да го знам ВВТи-то като резервен вариант в случай на по-нисък бюджет при покупката
Дано не ставам банален и изнервящ от към въпроси... Благодаря предварително на всички

- LEXUS
- Мнения: 3778
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Королата е по-тежка,по-висока и по-бавна.Селиката е под 1 тон или е 1 тон и е доста лека, каквато трябва да е една спортна кола.Време 7 секунди до 100км/ч. си е спортно,при това като говорим за 1.8 атмосферен мотор с цели 192 коня само Тойота и Хонда го владее.Двигателят е разработван в сътрудничество с Yamaha,така че надали е уместно да говорим дали е бърз,дали е спортен и т.н. laugh.gif Щом е 9000 об./мин. на оборотомера,това е доста подсказващо дали върви и дали обича оборотите biggrin.gifuCnaHeTcA написа:Но едно не ми хареса много... това , че да не очаквам много спортни качества... Вярно за МНОГО спортни е рано да говорим при сток кола... Но все пак си е японка... 192 кончета ... или си е тежичко купето? Да задам и един друг малко по-различен въпрос , на който съм почти сигурен в отговора и с риск да изглеждам малко смешно , но... голяма ли е разликата между Селиката ВВТи (143кс) и ВВТЛи (192кс) ... и в какво главно се състой , че да го знам ВВТи-то като резервен вариант в случай на по-нисък бюджет при покупката
Дано не ставам банален и изнервящ от към въпроси... Благодаря предварително на всички
![]()
Разликата между 1.8 VVТ-i 143 коня и 1.8 VVTL-i /192k.s./ е в това ,че този със 192 коня има специална система за гърбиците на клапаните,след 5000-6000 оборота прехвърля на по-остри гърбици,които дават повече въздух и гориво на мотора и почва да върви още повече,все едно си с турбина. Разправям ти отгоре отгоре нещата,щото съм слабо запознат,но това е основната идея.А иначе и двата-VVT-i и VVTL-i са компютърно променяне на фазите на газоразпределение според натоварването.
VVT-i-- Variable valve timing with inteligence
VVTL-i-- Variable valve timing and lift with inteligence.
http://www.celicas.co.uk/VVTLi.htm
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
http://www.cnorth.com.au/vvtli/vvtl_i.htm - това е доста елементарно и нагледно за ВВТЛ-И
Айде сега, Королата че си е висока кобила така е, ама е по-лека със стотина кила и на драг е по-бърза с некви десети, но това не са разлики за който да се хваща човек. Със селиката ще си по-доволен от към спортно усещане.
За по-точни данни на Калояново на събора королата даде 16.08 на драг с малко дървени гуми и май заминал катализатор. До 100км идвете са 8-ци - това имах впредвид под "много спортни качества", но ти си ме разбрал перфектно за сток кола са добри постижения.
Това което не ми харесва е, че да ти върви както може трябва да я държиш във високите обороти (6000-8200) за целта се почва едно сменяне на скорости като луд, но предимство е за ежеднежна кола на ниски и средни обороти е икономична за мощноста си.
Айде сега, Королата че си е висока кобила така е, ама е по-лека със стотина кила и на драг е по-бърза с некви десети, но това не са разлики за който да се хваща човек. Със селиката ще си по-доволен от към спортно усещане.
За по-точни данни на Калояново на събора королата даде 16.08 на драг с малко дървени гуми и май заминал катализатор. До 100км идвете са 8-ци - това имах впредвид под "много спортни качества", но ти си ме разбрал перфектно за сток кола са добри постижения.
Това което не ми харесва е, че да ти върви както може трябва да я държиш във високите обороти (6000-8200) за целта се почва едно сменяне на скорости като луд, но предимство е за ежеднежна кола на ниски и средни обороти е икономична за мощноста си.
Колеги , а някакви мнения за ВВТи-то ? И на почти същата система ли действа , както на ВВТЛи-то в сайт-а , който Каспарчо даде? Доста ли е мудничка... Някак си ме притесняват тия 5000лв само за акциз , който трябва да се хвърли, вместо да се хвърлят по колата....
Дано да има хора и с двете Селики във форума , ще ми е приятно и полезно да се изкажат по темата ... Като плюсове и минуси и т.н. , което би ми било полезно и БЛАГОДАРЯ на помогналите ми досега колеги

Ами, аз съм с по-слабата (143hp) Celica.
Излишно е да казвам, че съм доволен. 99.99% от българите са доволни от колите си независимо какви бараки карат. Определено автомобила стои много добре в завоите. Много по-добре от разни Ford-ове, Opel-и и подобни. Въпреки, че автомобила изглежда нисък, на практика не е. Само така изглежда и смятам, че е поради формата на купето. Ето ТУК имам малко снимки, обърни внимание колко е ниска.
Разход извън-градско, при скорост около 160 km/h ми прави 7.5/100 при включен климатроник. При скорост 200 (и малко повече) разхода скочи над 15/100. Живея в София и карам предимно в задръствания в час пик. Разхода градско за момента ми е около 15/100. Множко ми се струва, но аз винаги (поне за сега) карам с включен компресор на климатика за да ми изсушава въздуха, защото в противен случай ми се изпотяват стъклата. А и обичам да я настъпвам. :)
Както предполагаш, с тези 143hp автомобила не е някаква супер-бегачка. Не набира бавно, но има какво да се желае. Надявам се ти е ясно, че която и двете да избереш, след 2 до 3 месеца ще ти стане бавна и ще искаш повече. Затова препоръчвам да си вземеш тази която е 192hp, поне след време няма да се чудиш защо не си го направил (като мен). :)
Имам я от четири месеца и поне за сега никакъв проблем не ми е създала. Разбира се, веднага след като я взех смених масло, въздушен филтър, маслен филтър, филтър на климатика, ремък и задни накладки. Задницата е по-лека и задните се износват по-бавно, но и корозират. Явно предишния собственик беше сменял само предните и вече беше дошло време и на задните. Горивен филтър не съм сменял, бил в резервоара с горивната помпа и се сменяли заедно.
Общо взето, която и да избереш няма да сгрешиш, но ти препоръчвам по-мощната, защото когато колата ти стане бавна ще ти се иска да си си взел по-мощната.
И въпреки, че това купе същестува от вече 8 години, все още събира погледи. :)
EDIT: В талона ми пише, че теглото й е 1100кг. Не знам за по-мощната, може и да е по-тежка..
Успех.
Излишно е да казвам, че съм доволен. 99.99% от българите са доволни от колите си независимо какви бараки карат. Определено автомобила стои много добре в завоите. Много по-добре от разни Ford-ове, Opel-и и подобни. Въпреки, че автомобила изглежда нисък, на практика не е. Само така изглежда и смятам, че е поради формата на купето. Ето ТУК имам малко снимки, обърни внимание колко е ниска.
Разход извън-градско, при скорост около 160 km/h ми прави 7.5/100 при включен климатроник. При скорост 200 (и малко повече) разхода скочи над 15/100. Живея в София и карам предимно в задръствания в час пик. Разхода градско за момента ми е около 15/100. Множко ми се струва, но аз винаги (поне за сега) карам с включен компресор на климатика за да ми изсушава въздуха, защото в противен случай ми се изпотяват стъклата. А и обичам да я настъпвам. :)
Както предполагаш, с тези 143hp автомобила не е някаква супер-бегачка. Не набира бавно, но има какво да се желае. Надявам се ти е ясно, че която и двете да избереш, след 2 до 3 месеца ще ти стане бавна и ще искаш повече. Затова препоръчвам да си вземеш тази която е 192hp, поне след време няма да се чудиш защо не си го направил (като мен). :)
Имам я от четири месеца и поне за сега никакъв проблем не ми е създала. Разбира се, веднага след като я взех смених масло, въздушен филтър, маслен филтър, филтър на климатика, ремък и задни накладки. Задницата е по-лека и задните се износват по-бавно, но и корозират. Явно предишния собственик беше сменял само предните и вече беше дошло време и на задните. Горивен филтър не съм сменял, бил в резервоара с горивната помпа и се сменяли заедно.
Общо взето, която и да избереш няма да сгрешиш, но ти препоръчвам по-мощната, защото когато колата ти стане бавна ще ти се иска да си си взел по-мощната.
И въпреки, че това купе същестува от вече 8 години, все още събира погледи. :)
EDIT: В талона ми пише, че теглото й е 1100кг. Не знам за по-мощната, може и да е по-тежка..
Успех.
Toyota Celica T23 1.8 VVTi 143 hp, 2001 г., 6-степенна механична скоростна кутия
ТурбоЛаме , колега , благодаря за мненията и препоръките... Няма начин да избегна въпросът -> Тези 5000лв акциз ще си заслужават ли да ги хвърля просто ей така на вятъра
А за килограмите , гледах някъде , че ВВТи-то е 1100кг. , а ВВТЛи-то е 1200кг.
За събирането на погледи.. спор няма ... особено моят
Ще си счупя някой ден врата да я гледам тая Селика като я видя по улиците...
Тъй като вие колеги , се познавате по-добре , отколкото ви познавам вас , знаете ли дали тук влиза някой със Селика ВВТЛи
А за килограмите , гледах някъде , че ВВТи-то е 1100кг. , а ВВТЛи-то е 1200кг.
За събирането на погледи.. спор няма ... особено моят
Тъй като вие колеги , се познавате по-добре , отколкото ви познавам вас , знаете ли дали тук влиза някой със Селика ВВТЛи
ако тръгнеш след време да правиш твойта 5000лв няма да ти стигнат да удариш 200 коня! Сам си прецени. Друг е въпроса какво прави държавата за да ти прибере тез пари...uCnaHeTcA написа:ТурбоЛаме , колега , благодаря за мненията и препоръките... Няма начин да избегна въпросът -> Тези 5000лв акциз ще си заслужават ли да ги хвърля просто ей така на вятъра![]()
А за килограмите , гледах някъде , че ВВТи-то е 1100кг. , а ВВТЛи-то е 1200кг.![]()
За събирането на погледи.. спор няма ... особено моятЩе си счупя някой ден врата да я гледам тая Селика като я видя по улиците...
![]()
Тъй като вие колеги , се познавате по-добре , отколкото ви познавам вас , знаете ли дали тук влиза някой със Селика ВВТЛи

maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 2 госта