чукане в мотора

Roko
Мнения: 5
Регистриран на: 10 Мар 2008 01:10
Местоположение: kyustendil

чукане в мотора

Мнение от Roko » 10 Мар 2008 03:15

Здравейте на всички TOYOTA маниаци .От 9 месеца карам корола 1.6 1999г,с 4E-FE мотор.Когато я купих имаше едно странно чукане от към мотора.Карах я на много майстори в нашия град но никои не можа да ми каже какво точно чука-много приличаше на клапани,но не беше това.Накрая я откарах в София в ТМ ауто.Там я оправиха за 2 часа.Казаха ми че при смяна на ангренажния ремък имало някакво специфично зацепване на двата вала което не е направено,оправиха го и моторчето запя.Сега обаче пак ми се наложи да свалям ремъка и пак се появи същият проблем/отново чукането/.Моля ако някой знае какво точно се прави и как правилно се зацепва това чудо да ми прати малко информация-много ще сам ви благодарен,че не ми се ходи пак по София само заради това.Пак и там са едни дерачи-по 40лв. на час взимат mad.gif .Чакам
Прикачени файлове
toyota 1.6 16v
toyota 1.6 16v
2007-Toyota-FT-HS-Concept-Front-And-Side-1280x960.jpg (451 KiB) Преглеждано 3716 пъти

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 10 Мар 2008 19:16

Ангренажния ремък само единия вал ли върти или и двата вала имат ремъчни шайби?Имах такъв проблем и се оказа че единият вал има съставна зъбчатка.Но при мен ремъка върти само единия вал ,а другия се зацепва със зъбчатка .
http://img120.imageshack.us/img120/1115 ... osevu2.jpg
Виж този линк.Ако и при теб е така,зъбчатката на" долния" вал(на снимката) е от две части .Едната е цяла с вала,а другата е подвижна.Има около един зъб ход.Трябва да се сглоби в напрегнато състояние,като за целта има фиксиращ отвор между двете и с едно болче мисля че М8 се фиксирет и след монтажа се маха.
Ако обаче не е по тозиначин при теб-съжалявам но немога да помогна
Успех :thumbsup:
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Roko
Мнения: 5
Регистриран на: 10 Мар 2008 01:10
Местоположение: kyustendil

Мнение от Roko » 10 Мар 2008 19:46

мерси,колега мисля че точно това е проблема ще обърна внимание на това.Ще пусна отговор после :thumbsup:

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Мнение от max-2 » 11 Мар 2008 08:56

Защо при смяна на ангр. ремък трябва да се разделят валовете? Не може ли без да се пипат?
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 11 Мар 2008 09:25

И на мен ми е чудно това ,ама.......Незнам защо се бутат валовете.Ако разбирасе това е проблема,защото може да е нещо съвсем различно.Просто аз я сърбах попарата на някои дето беше ровичкал преди мен и след доста обикаляне по елкони и сержизи накрая открих отговора съвсем случайно в един руски сайт.
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Roko
Мнения: 5
Регистриран на: 10 Мар 2008 01:10
Местоположение: kyustendil

Мнение от Roko » 11 Мар 2008 10:06

аз имах друг проблем с мотора и затова се наложи да го разглобят целия и затова се наложи повторно зацепване на всичко.Говорих с 1 майстор и ми обеща за петак да го презацепи по този начин.След това ще пиша какво е станало,но сам почти сигурен че в това е проблема

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 11 Мар 2008 18:05

Roko написа:.............Говорих с 1 майстор и ми обеща за петак да го презацепи по този начин...........
Сам би ти отнело около половин час и даже няма да се изцапаш като хората!
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Roko
Мнения: 5
Регистриран на: 10 Мар 2008 01:10
Местоположение: kyustendil

Мнение от Roko » 12 Мар 2008 21:41

Извинявай колега,но аз много не разбирам от тея неща.Ако не те затруднявам да ми го обясниш стъпка по стъпка мисля че ще се справя и сам.Предеварително ти благодаря :help:

zeit_x
Мнения: 8
Регистриран на: 15 Апр 2007 06:46

Мнение от zeit_x » 13 Мар 2008 06:41

В нещата които е дал sluchaen_fen в тази тема http://toyotabg.eu/viewtopic.php?t=2185 го има.
Ето и директен линк http://ftp.domainbg.com/Mitsubishi/Japan/Toyota/Corola/
Toyota Corolla 1.3, 4Е-FE, Седан 1999 г.
Toyota manuals
Полезни съвети за Corolla E11

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 13 Мар 2008 18:30

Roko написа:Извинявай колега,но аз много не разбирам от тея неща.Ако не те затруднявам да ми го обясниш стъпка по стъпка мисля че ще се справя и сам.Предеварително ти благодаря :help:
Махаш капака на главата, развиваш болтовете на лагерите на вторичния вал,след като си го наместил на белезите(на двете зъбчатки има белези ,които трябва да съвпаднат,като на едната е на върха на зъба а на другата в основата,т.е. на междузъбието)Внимателно и успоредно вадиш вала нагоре ,в средата му би трябвало да има място където можеш да го захванеш на менгеме.НЕ ИЗПОЛЗВАЙ ГЪРБИЦИТЕ ЗА ТАЗИ ЦЕЛ!Външната зъбчатка е подвижната ,има отвори-завираш в един от тях болче М* ис една отверка вкарана м/у болта и вала завърташ зъбчатката.След това я фиксираш както ти писах по-горе.Ще видиш че два отвора ще съвпаднат,като в отвора на неподвижната има резба.И пак по обратния ред-вала на място ВНИМАТЕЛНО ,капачките на лагерите и внимателно стягаш.Почни леко да обираш от средния лагер и след това ги обикаляш последователно ту ляво ту дясно от вътре навън.Крайното стягане трябва да е с около 2кг усилие,тоест сравнително леко.Махаш фиксиращото болче и погледни белезите за всеки случай.
Май това е в общи линии.
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Roko
Мнения: 5
Регистриран на: 10 Мар 2008 01:10
Местоположение: kyustendil

Мнение от Roko » 17 Мар 2008 01:31

Всичко е така както го описа колега.Направихме го и колата отново заработи супер worthy.gif .Благодаря ти много-спести ми много разходки,разправии и пари разбирасе. :thumbsup: .Още веднъж ти благодаря

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 17 Мар 2008 20:32

Радвам се че помогнах и най-вече че си решил да опиташ сам.Не е толкова сложно ,нали? wink.gif
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 18 Мар 2008 10:09

След като описанието е специфично - и е доказано ефективно - може ли да се впише в тема с такива в техническия раздел (закована) ?

Caesar
Мнения: 169
Регистриран на: 06 Апр 2005 08:10
Местоположение: София

Мнение от Caesar » 18 Мар 2008 17:29

И аз потвърждавам, че темата е важна и е за закованене, защото преди време един майстор "на японски коли", както се изрази, след смяна на гумички на клапани, докара Карината ми със същия двигател до това състояние. После ми обясняваше, че шимят бил от ремък или ролка. Отидох на другия ден в ТМ Ауто и срещу 160 лева ми зацепиха ремъка правилно, като споменаха, че редовно им идват коли с този двигател с такива проблеми след намеса на майстори-самоуки "разбирачи".
Toyota Carina E Liftback 1.6,
116ps, 4A-FE, 1994

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 18 Мар 2008 20:52

jamie написа:След като описанието е специфично - и е доказано ефективно - може ли да се впише в тема с такива в техническия раздел (закована) ?
Незнам дали е толкова специфично,просто е много лесно да сгрешиш.Вероятно и повечето майстори не го знаят,и понеже белезите на валовете си съвпадат а отгоре на това изместването на подвижната зъбчатка е точно 1зъб-шанса за грешка е много голям.Като гледам май доста мотори на Тойота са по-този начин.Скоро един колега беше писал за Превия със 7А-... .Снимките бяха абсолютно същите.Това ме навежда на мисълта че ако не всички,то поне повечето двувалки с едно колело към ангренажа ще да са така.....Мое си мнение........... sad.gif
Ей го прословутия вал(или поне моя):
Прикачени файлове
Razpred.val.JPG
Razpred.val.JPG (69.14 KiB) Преглеждано 3256 пъти
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] и 9 госта