
какво трябва да е маслото за Корола 99г?
какво трябва да е маслото за Корола 99г?
Мнение от v1977 » 23 Фев 2008 15:57

v1977
- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
Мнение от Aleksandar » 23 Фев 2008 16:05
Aleksandar
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от sluchaen_fen » 23 Фев 2008 18:32
Трябва да ползваш 5w30 или в краен случай 5w40.
Маслото, което ползваш, е добро, но не е за твоя мотор.
sluchaen_fen
Мнение от aleksbr » 23 Фев 2008 19:05
Нещо не разбирам според BG-user_manual_Corolla_1999sluchaen_fen написа:Въобще не се замисляй да ползваш 15w40, защото ще сгрешиш.
Трябва да ползваш 5w30 или в краен случай 5w40.
Маслото, което ползваш, е добро, но не е за твоя мотор.
10W30 не е ли по подходящо?
- Прикачени файлове
-
- 234.gif (69.08 KiB) Преглеждано 3565 пъти
aleksbr
- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
Мнение от Aleksandar » 23 Фев 2008 21:45
Aleksandar
- sluchaen_fen
- Мнения: 510
- Регистриран на: 17 Мар 2006 20:01
- Местоположение: София
- Обратна връзка:
Мнение от sluchaen_fen » 23 Фев 2008 21:52
При твоя малък общ пробег - 5W30. Минералното масло ще ти направи утайки и зимата ще ти потропват клапаните при студен старт. Полусинтетиката е добро решение, но пълната синтетика ще ти струва 15 лева повече при твоята малка вместимост на масло в двигателя. За сметка на това ще имаш по-дълъг пробег между две смени. Реално печелиш от по-големия пробег, спестяваш от масления филтър, спестяваш от труда за смяната на маслото, спестяваш от периодичната нужда от почистващи препарати, губиш от по-големия разход при пълната синтетика и губиш 10-15 лева от по-скъпата пълна синтетика. Ако ще ползваш колата още 30-50 хил км, колко ще спестиш или може би спечелиш?
Тези Короли се продаваха заредени с 5W30 и със същото масло се зареждат в гаранционния и след гаранционния срок в ТМ-ауто. Досега не съм слагал друго масло, освен 5W30.
Тази тема отдавна е изчерпана. Все пак не е лошо да се знае дали има други съфорумци, които ползват минерално масло за 9-годишна Корола. Нека се изкажат какво са спестили и за сметка на какво?
sluchaen_fen
v1977
Мнение от aleksbr » 23 Фев 2008 22:07
На графиката 5W30 се препоръчва до 10 градуса по целзий?sluchaen_fen написа:Има разлика между 10W30 и 10W40.
При твоя малък общ пробег - 5W30. Минералното масло ще ти направи утайки и зимата ще ти потропват клапаните при студен старт. Полусинтетиката е добро решение, но пълната синтетика ще ти струва 15 лева повече при твоята малка вместимост на масло в двигателя. За сметка на това ще имаш по-дълъг пробег между две смени. Реално печелиш от по-големия пробег, спестяваш от масления филтър, спестяваш от труда за смяната на маслото, спестяваш от периодичната нужда от почистващи препарати, губиш от по-големия разход при пълната синтетика и губиш 10-15 лева от по-скъпата пълна синтетика. Ако ще ползваш колата още 30-50 хил км, колко ще спестиш или може би спечелиш?
Тези Короли се продаваха заредени с 5W30 и със същото масло се зареждат в гаранционния и след гаранционния срок в ТМ-ауто. Досега не съм слагал друго масло, освен 5W30.
Тази тема отдавна е изчерпана. Все пак не е лошо да се знае дали има други съфорумци, които ползват минерално масло за 9-годишна Корола. Нека се изкажат какво са спестили и за сметка на какво?
aleksbr
Мнение от v1977 » 23 Фев 2008 22:08



v1977
Мнение от aleksbr » 23 Фев 2008 22:11
Според мен 10W30.Трудно за намиране,аз слагам 10W40.v1977 написа:значи да разбирам ли че при следващата смяна на масло да използвам 5w30?Извинете ме за тъпите въпроси но до сега сам карал само коли над 15г. и не ми сее налагало да се претиснявям какво масло им сипвам!И междо другото това ми е първата японска кола
дано да нямя проблеми с нея
aleksbr
-
- Мнения: 147
- Регистриран на: 14 Фев 2007 12:27
- Местоположение: VARNA 1999-toyota corolla AE 111 2007-honda accord sport
- Обратна връзка:
Мнение от niki60 » 23 Фев 2008 22:51
niki60
- Me4oKyX
- Мнения: 2201
- Регистриран на: 10 Яну 2007 14:16
- Местоположение: Пловдив
- Получена благодарност: 1 път
- Обратна връзка:
Мнение от Me4oKyX » 24 Фев 2008 03:28


Me4oKyX
- Aleksandar
- Мнения: 251
- Регистриран на: 26 Авг 2007 09:35
- Местоположение: Sofia
Мнение от Aleksandar » 24 Фев 2008 07:59
Предимствата са му, че си запазва свойствата. И това че е тънко не означава че не смазва. Разбира се уплътнява по-малко и оттам идва също и горенето му. Но това се избягва с не много сложна профилактика на двигателя.Me4oKyX написа:Не искам да обидя някой, ама тази картинка е пълна глупост, още повече, че идея си нямам кой ви пълни главите с тези истории, че по-тънкото масло било по-добре.....Как по-точно е по-добре?! Като е тънко, при достигане на работна температура става по-тънко, а при износен двигател(от 100 000км нагоре) вместо да е по-дебело и да СМАЖЕ/уплътни луфта/мястото където вече е по-хлабаво, то се стича надолу и оставя леко смазано мястото къде вече има луфт (под луфт визирам малко, нормално отклонение, а не 2мм дупка) ?!? Нещо не мога да ви разбера логиката, от която произлизат вашите убеждения.... Ако може да ми обясните как по-тънкото масло, което става като вода е по-добро за вашия двигател??
Aleksandar
Me4oKyX
Мнение от k-7 » 24 Фев 2008 12:38
k-7
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 2 госта