Моята първа Тойота

Дискусии, коментари, идеи, предложения, срещи, история, интересни факти
PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Моята първа Тойота

Мнение от PESHO OT MARS » 12 Яну 2008 00:09

От около 3 седмици съм притежател на Тойота Карина Е седан 95г. 1.6/16 класическия мотор (не LB) благодарение на Diver (има усет за колите втора употреба признал съм му го, а и добре ги пазари worthy.gif ). И съм решил да споделя първи впечатления. Колата е изключително безлична отпред (което много ме радва) и добре изглеждаща отзад. Салона е добър като габарит (това е адски важно за мен голям човек съм и мразя да ми е тясно) като си дръпна шофьорската седалка докрай назад зад мен има около 25 см за краката на задно стоящия (повярвайте ми това е добре карал съм няколко нови и при същите условия зад мени има 4 пръста= 10 сантиметра (Опел Вектра седан модел 2007г.)) единствената кола която ме е радвала истински по този параметър е Пасат Б2 комби ама по разбираеми причини не си взех такъв (стари са, трудно се намират запазени с определен двигател и екстри а и вече не ми трябва комби), но да се върнем на Карината салона и е в перфектно състояние само клапата по средата на таблото не затваря изцяло и малко лъха студено но не е болка за умиране. Колата е с пълен ел.пакет (без люк) и всичко работи перфектно, позицията на шофьора е удобна колата се кара много леко (със серво усилване на волана е) и приятно, скоростите се превключват чудесно, съединителя е твърд и отделя ниско (така ми харесва) толкова от салона на колата. В багажника нещата са отново на висота голям капак на багажника малко висок ръб ама не е проблем, багажника е като хамбар отделно под кора в двойно дъно има пълноразмерна резервна гума. Под капака на двигателя всичко изглежда наред, двигателя на колата не е чистен никаде не тече (капака на клапаните беше допълнително намазан със силикон) както казах двигателя е 4A-FE класически (както се разбра след няколко часа съзерцаване на двигателя, причина за дългото съзерцаване е неточностите описани в руския сайт) малко все още не съм сигурен колко коня е (различните твърдения са 105, 107, 110 и 115 коня) ама това не е от значение защото колата върви добре (за 800 метра от 0 до 150 км/ч само с шофьора) не е бегачка защото купето все пак си е голямо за такава кубатура но аз и не съм тръгнал на съзтезание все пак, колата е снабдена с допълнителен радиатор за маслото както и допълнително слаган климатик (проблема е че бастуните дето са го монтитали са прекарали маркуча от компресора към изпарителя в купето и е непосредствено върху капака на клапаните, проблема е ако ти се наложи да отвориш капака трябва да напрегнеш този маркуч и рискуваш да прецакаш някоя връзка, смених вече ремъка и ролката и се надявам да ми се налага да го отварям скоро пак), друга маловажна грижа е спукан в горния край на водния съд за чистачките. За съжеление оригиналните пръскалки на чистачките бяха си заминали и единствените които намерих и паснаха са онези от магазин АВТО ТУНИНГ ПЕРНИК със светодиодите (разбира се резнах им кабелите веднага няма загрозявам колата де). Колата е оборудвана с фарове за мъгла но истината е че с тях или без тях за мен няма разлика, истината е че фаровете на Карината са много добри според мен светят така на къси че не те заслепяват в мъглата (а около мен са такива мъгли че края на капака на двигателя понякога не виждаш) другото интересно е че за разлика от немските коли усилените габарите отзад са два а не един и светят чудесно. Колата я прегледахме отдолу и е перфектна май преди 2 год. са сменяли изцяло гърнетата и тръбите (дори ръжда не се вижда). Забелязах ме само един спукан маншон на една от биалетите на задната стабилизираща щанга (проблем който подлежи на решаване на пролет). След всичко по горе казано да кажем нещо и за шофирането, колата е както казах много приятна за каране в завой седи много стабилно, ускорява добре (все пак трябва да я вкараш в обороти >3000) спира много добре и стабилно (независимо от барабанните задни спирачки), за 600 км съм долял 52 л. бензин карал съм 30/70 процента градско/извънградско но трябва да добавим и около 2,5 часа работа на място и няколо теста за ускорение така че излиза 50/50 процента и разход 8,6 л/100км. в зимни условия бих казал добър разход. Колата е внос от Италия (произведена е в Англия не е японска сглобка но не виждам проблеми с това) на километража се мъдрят около 199 хил.км и някой факти ме навеждат на мисълта че километража наистина не е пипан.

Така с две приказки адски съм доволен от колата. Ако има хора които се чудят това е наистина една МНОГО добра мислена и здрава кола, няма емоция отвън но отвътре ще ви хареса и ще се чубствате добре и комфортно, двигателя е икономичен и достатачен за спокойните шофьори, няма недостатаци (поне според мен).

Следващата ми кола май пак ще е японска (Тойота или Хонда)
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Re: Моята първа Тойота

Мнение от diver » 12 Яну 2008 10:06

PESHO OT MARS написа:...Следващата ми кола май пак ще е японска (Тойота или Хонда)
Бъркаш. Следващата ти сигурно ще е субаруто ми дет пътува насам.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Totalen
Мнения: 8
Регистриран на: 14 Яну 2008 18:18
Местоположение: Плевен

Инфо за Пешо...

Мнение от Totalen » 14 Яну 2008 18:41

Като по стар ползувател на Карина Е те светвам за следното:
1.Клапата в средата не ти е повредена - направена е да духа студен въздух във всички режими без този в лицето.Аз я затварям, когато не е в режим да духа в лицето.Това е една от японските странности - да ти духа свеж въздух в лицето...Ама в Сибир не става и руснаците преработват клапите - виж ако искаш в техните сайтове.
2.Мощностите са 99, 107 и 115 коня - моята е първия вариант.
3.Километрите едва ли можеш да познаеш без писмени доказателства - виждал съм набор на моята и твоята на 230000 км. а няма нищо скъсано и протъркано,двигателят чист а на километража се мъдрят 144000км.Виждал съм чист двигател на Тойота и на 300000.
4.Има разлика в качеството на работа на японския и английския пролетариат - вервай ми.Предполагам можеш да се сетиш кои работят доста по-качествено - разбира се не тези, които нямат вече и една собствена автомобилна марка...Освен това в Англия монтират аморт. Монро вместо Каяба и ел. оборудване Бош вместо Нипон Денсо, а последното казват че надживява колата(моята е Япоско комби).
5.Ако нещо ти затропа провери първо на стенд амортисьорите - при мен оригиналните биалетки и втулки не са мръднали.
Карай я със здраве.
rolleyes.gif
На японците ръцете им растат от правилното место, докато на европейците и американците отдавна им растат от задниците...

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 14 Яну 2008 21:42

1.Идеята за клапата в средата ми е ясна защото това не е приумица на японците а според мен идва от средата на 80 години, Другата ми кола е АУДИ 80 Б2 и там има същата клапа и на ОПЕЛ кадет същата история, проблема е че когато врътнеш търкалцето на затваряне тя продължава да духа макар и слабо unsure.gif
2.Според документите от Италия е 85kW/115hp ама не мога да преценя според вървенето.
3.На капака на клапаните пишеше километрите на които е сменен 155 хил.км сега колата е на 199 хил.км ремъка изглеждаше перфектно както и ролката, колата не може да е на повече от 230-250 хил.км (защото никой няма да и смени ремъка заради едната препродажба, защото за едни 30-40 хил.км никой няма да разглабя табло, а и на предното стъкло е имало валидна винетка за паркиране в Рим, и е била прашна мърлява не мита захвърлена в края на автокъщата в която това е била най-ефтината кола другите са били 15+ хил.лв)
4. Кажи къде да погледна за електрониката каква марка е защото, в руския сайт пишеше че произведените в и за Европа Карини са само лиин бърн мотори ама не е точно така както установих. Не забравяй че сега няма чисто британски марки не само заради зглобката но и заради скапан маркетинг (визирам луксозния клас) не че Тойота е сравнима с Ролс и Бентли
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Мнение от diver » 14 Яну 2008 22:32

Абе първородно, може да е била ЛБ, ама според мен, тоя двигател както и климата е саден допълнително в тая карина! В оргиналния талон 1 собственик пише 85КВ. Кат гледам обявите в мобиле, бая редък иде. Мисля че ремъка е сменян заедно с гърнетата 2005г, на къде 160000км. За малкото 4000км дет и навъртях, не барна грам масълце, та предполагам, има живец поне за още 100000км. За пренавиване на километража съм 99% убеден че никой не го е барал(на хората дет я внесоха им беше средно тая), а ако двигателя е сменян, реално е на по-малко. В обороти, ми иде леко шумен, ма може и да си внушавам. Инак харчи неприлично малко. За вървене съм леко скептичен. Повече от 170 не съм дигал(преставам да се чуствам комфортно), ама тя и непредразполага към гъзене. Дано се задържи повече в новия собсвеник и нека е все така доволен от колицата...
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

Totalen
Мнения: 8
Регистриран на: 14 Яну 2008 18:18
Местоположение: Плевен

Пак за Карина Е...

Мнение от Totalen » 15 Яну 2008 18:48

1.Исках да кажа, че клапата ти е в ред - нормално е да пропуска студен въздух при затворено. (нормално за Италия)
2. Щом пише, че е 115 коня, значи не е LB. Те са 99 коня и се познават по допълнителните клапи, притварящи един от всмукателните канали на всеки цилиндър за по-добро завихряне на горивната смес при ниски обороти. Това дава възможност на двигателя да работи с по бедни смеси т.е. по-икономично.
3. За сведение ремъка се сменя на 100000, на толкова и платинените свещи.
4.Лексус не отстъпва по нищо друго на РР и Бентли, освен по традиции и консерватизъм.
5. Съвсем нормално е 4АFE да е шумен на високи обороти.
rolleyes.gif
На японците ръцете им растат от правилното место, докато на европейците и американците отдавна им растат от задниците...

Nikolaev
Мнения: 15
Регистриран на: 12 Сеп 2007 03:15

Мнение от Nikolaev » 24 Яну 2008 16:14

Аз карам КаринаII -1989г. Вече около 110хил.км. Много добра кола! Замислям се скоро да я сменям с Карина Е. Единственото, което ме притеснява е, че ми се струва още по-ниска. Не е ли проблем по дупките, тротоарите (при паркиране)и пр.?

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Re: Моята първа Тойота

Мнение от agent dust » 24 Яну 2008 21:22

diver написа:
PESHO OT MARS написа:...Следващата ми кола май пак ще е японска (Тойота или Хонда)
Бъркаш. Следващата ти сигурно ще е субаруто ми дет пътува насам.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
що пък субару? в сравнение с тойотата то си е курник smile.gif аз правя субара, като винаги съм нахлупил шапка TOYOTA, и като ме питат субараджиите дали не съм объркал марката, аз им обяснявам защо те всъщност са объркали марката smile.gif даже на някои по-ербап им затварям устите като ги качвам на тойотата laugh.gif
status: за БАН

diver
Мнения: 3528
Регистриран на: 18 Авг 2007 10:35
Местоположение: София

Re: Моята първа Тойота

Мнение от diver » 24 Яну 2008 23:13

maggkrabar написа:... в сравнение с тойотата то си е курник
Е щом субаруто е курник добре....Инак май утре няма да си купя форестър а пикник....та да му мисли Пешко от марс....
Изображение
maggkrabar написа:останах без пукната пара....
Bad Dog написа:Курвите имат висок разход на градско.

El Camino

Мнение от El Camino » 25 Яну 2008 00:25

Честито първо :thumbsup:

И второ... не пипайте клапата. А руснаците ако наистина ги "оправят" то това го искам на менюъл. Не вярвам да са толкова изтрещяли, да не забележат, че в крайни две положения - т.е. "крака духалки горе" или само "духалки горе", който имат и специален превключвател (примерно не можеш да ги включиш когато вентилатора е на степен над 3та), та не вярвам да не са забелязали/прочели/попитали в Тойота, че при тези положения излиза топъл въздух, който е в състояние да стопи евтин термометър сложен пред грилчето например. И тук не става дума за италианско изпълнение на японска кола:)))))))))))))))))).

Напълно гениално е, да ти духа студен въздух в лицето. Вечер като спите ви е хубаво да ви е топло на краката, ама главата не си я завирате и нея под юрганите нали? Така са и старите, така са и новите коли, така са и климатрониците - само дето те варират +5 градуса по топло в краката, щото имат сензори долу и горе.

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 25 Яну 2008 12:48

Nikolaev написа:Аз карам КаринаII -1989г. Вече около 110хил.км. Много добра кола! Замислям се скоро да я сменям с Карина Е. Единственото, което ме притеснява е, че ми се струва още по-ниска. Не е ли проблем по дупките, тротоарите (при паркиране)и пр.?
Колата в момента е с 195/65R14 зимни гуми и досега никъде не съм я чул да заоре. Само на улицата пред нас но това беше сняг 25см. Така че вземай първият хубав екземпляр който срешнеш (и имаш пари за него де). Колата изглежда ниска но всичко отдолу е прибрано и няма какво да закачи.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Re: Моята първа Тойота

Мнение от PESHO OT MARS » 25 Яну 2008 12:49

diver написа:
maggkrabar написа:... в сравнение с тойотата то си е курник
Е щом субаруто е курник добре....Инак май утре няма да си купя форестър а пикник....та да му мисли Пешко от марс....
На мен в момента ми трябва малка,проста и евтина колица ЗАДЪЛЖИТЕЛНО с автоматична скоросна кутия. Така че приемам съвети.
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

jamie
Мнения: 2495
Регистриран на: 11 Сеп 2004 10:02
Местоположение: U S A

Мнение от jamie » 25 Яну 2008 13:03

В мобилето.бг има опция да се показват само тия с автоматик.
Примерно:

http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details

http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details
http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details

http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details

http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details
*странна цена

http://i.mobile.bg/perl/main.cgi?topmen ... f1=details

Това са оферти докъм 1200 лева, ти си знаеш какво искаш точно.

PESHO OT MARS
Мнения: 863
Регистриран на: 09 Яну 2008 16:31
Местоположение: София

Мнение от PESHO OT MARS » 26 Яну 2008 21:23

Днес направих първия ми тест на Карината на извънградско каране. и Бързам да споделя малко впечатления. Бързахме да сигнеме от София до град Стамболйски област Пловдивска. Тръгнахме около 16.00 и пристигнахме 17.00 разстоянието е по bgmaps а и по моя километраж 130 км. в едната посока. Движих ме се само по магистралата и не съм падал под 120 км/ч средно гледах да държа 130-135 (около 3800 об/мин) на места 140км/ч (4000 об/мин). колата беше много стабилна и управляема (забравих да уточня бяхме аз и един приятел без багаж). Малко е шумна при тази скорост не не от мотора а от околни шумове вятър, гуми и разбира се двигателя. Комфортна ми беше за това кратко пътуване. На връщане съм карал с около 110 км/ч (3000 об/мин) не бързахме. Интересното беше разхода на тръгване заредихме 20,5 литра горе долу запомних положението на горивомера преди зареждането, заредихме и тръгнахме като преди малко се прибрахме погледнах отново горивомера и според моя опит с тази кола от тези 20,5 литра са останали в резорвоара около 4 литра (лична преценка) и това за 260 км. половина според мен с бързо каране (все пак всички си знаеме че най-икономичната скорост обикновенно е около 100-110 км/ч) и като разделим се получава (16,5/260)*100=6,4 л/100км. немам думи...... worthy.gif bow.gif

Странното за мен е в случея че за мен този двигател е едвам достатачен да влачи това хубаво и просторно купе (малко ми е слабоват но не се оплаквам истината е че няма за къде да бързам) лично за мен по-добър би бил 1,8 или 2,0 мотора и си мислех че те ще дадът и по-добрия разход на гориво. Но сега не съм съвсем сигурен, споделете малко лични наблюдения от тази кола за различните мотори??
ex Toyota Carina E 2.0/16V AUTOMATIC
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V EFI
ex Toyota Corolla E11 G6 1.3/16V
ex Toyota Corolla E90 1.3/12V
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 4-door
ex Toyota Starlet EP8 1.3/12V EFI 2-door
ex Toyota Carina E 1.6/16V

gunner
Мнения: 121
Регистриран на: 21 Май 2007 17:31
Местоположение: Sf
Обратна връзка:

Мнение от gunner » 28 Яну 2008 12:28

Значи при мен разхода е както следва:
чисто градско в София- 9/100
магистрала със 140-150 - 7.5/100
извънградско със 110-120 - 6.5/100
Засичам го, като всеки път пълня догоре,а колата е 1.8 бензин,комби
CARINA E 7A-FE

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта