
Проблем ли е смесването на полусинтетично с минерално масло
Проблем ли е смесването на полусинтетично с минерално масло
Здравейте на всички. Скоро си смених маслото на Тойотата Авенсис 2001 г. 2000 куб. D4D и ми сложиха 6 л. полусинтетика на Liqui Moli 10W40. Трябваше да си долея но имах минерално 15W40 останало от предишни смени и го сипах. Колата ми е по шумна от преди и повече трака. Дали не съм долял достатъчно или съм сбъркал със смесването. 

Po princip moje da karah taka no ne e jelatelno dylgo vreme osven ako nesi rehil dago smeniah skoro . Imah syhtia problem ise obyrnah kym prista oil poneje starata mi kola gorehe maslo ise nalagahe postoianno da i dolivam razli4ni masla i eto kakvo mi napisaha :
Смесването на Приста Супер Бензин 15W-40-minerano с каквото и да е друго масло, в това число и Valvoline Dura Blend 10W-40 би могло да предизвика несъвместимост на присадките в двете масла и евентуално утаяване на част от компонентите. В действителност вероятността да се случи това е малка, но е добре да го имате предвид. От друга страна смазочните материали са разработени за да отговарят на определени изисквания, като това се гарантира с баланса на компонентите в тях, смесването на две масла неминуемо ще доведе до промяна на този баланс. Ефекта от това може да не установите веднага а след години. Все пак Ви препоръчваме да смесвате различни масла само при аварийни ситуации, когато нивото на маслото е ниско и нямате възможност да долеете от същото масло каквото първоначално сте заредили, при това само докато отстраните проблема.
Смесването на Приста Супер Бензин 15W-40-minerano с каквото и да е друго масло, в това число и Valvoline Dura Blend 10W-40 би могло да предизвика несъвместимост на присадките в двете масла и евентуално утаяване на част от компонентите. В действителност вероятността да се случи това е малка, но е добре да го имате предвид. От друга страна смазочните материали са разработени за да отговарят на определени изисквания, като това се гарантира с баланса на компонентите в тях, смесването на две масла неминуемо ще доведе до промяна на този баланс. Ефекта от това може да не установите веднага а след години. Все пак Ви препоръчваме да смесвате различни масла само при аварийни ситуации, когато нивото на маслото е ниско и нямате възможност да долеете от същото масло каквото първоначално сте заредили, при това само докато отстраните проблема.
Как може въобще да си карал кола след 2000 година на минерлно масло?
То е само за стари или издухани двигатели. Въпроса ти щеше да бъде логичен, ако преминаваше от пълна синтенитка на полусинтетика. Такава е еволюцията на маслата - с годините преминаваш на минерално, ако ти гори много малсло. Само че минералното масло няма функцията да почиства (промива) двигателя. Така че преминаването от минералка на полусинтетика при повечето авомобили е проблем, защото може да се е събрало мръсотия в мотора и маслопроводите. Сигурно при следващата смяна на масло всичко ще се стабилизира и няма да имаш проблеми. Обаче за смесването на маслата дето си направил не мисля че е добра идея, но ако не се е пресякло карай така и го смени по-рано (5-8000 км). Един приятел тея дни наля хидравлично масло на БМВ-то си и си кара като пич 1 седмица, но все пак го смени на края.

Toyota Avensis
T25 1,6 VVT-i
2007
T25 1,6 VVT-i
2007
според мен преустанови ползването на колата докато не се увериш че маслото не е пресечено, защото тогава губи необходимите смазочни качества и ако неааварира двигателя--то поне ще доведе до бързото му износване ....ако имаш някакви съмнение-най добре смени цялото масло...
доколкото знам, пресичането зависи не само от несходството,но и от процентините смесвания на двета типа масла.
доколкото знам, пресичането зависи не само от несходството,но и от процентините смесвания на двета типа масла.
- LordDigital
- СупраДжия
- Мнения: 3190
- Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
- Местоположение: Chicag0-Land
Що не си я промил по време на смяната ако имаш чак такива угрзения? Според мен е много малко вероятно при подобна пропорция да се окаже проблем.venturer написа:Искам да кажа, че минералното масло не ми е останало от Тойотата, а от стария автомобил. Въпроса ми беше 500 или 700 грама от минералното масло може ли да съдаде проблеми със смесването с 6 л. полусинтетика.

бе пич,,,що не го смениш вместо да се притесняваш??....испусни 50-100 грама от пропката и виж как ти е маслото,,,никой нито знае какво с какво си месил , и колко с колко....и никой не го прави всеки ден че да знае, досттъчно е да се знае че не се прави...и да няма проблем-дали ще ти е спокойно на теб?venturer написа:Искам да кажа, че минералното масло не ми е останало от Тойотата, а от стария автомобил. Въпроса ми беше 500 или 700 грама от минералното масло може ли да съдаде проблеми със смесването с 6 л. полусинтетика.
Смесването на минерално 15W40 и полусинтетическо масло 10W40 e доста нежелателно. Ако и двете бяха на един производител и с еднакъв вискозитет още бива, но в твоя случай по-добре си смрни маслото и повече не си прави такива експерименти. Аз доста съм експериментирал на тая тема. Като пример мога да ти дам, че след ремонта на двигателя си му налях накаква Прима 15W40, карах я около 500-600км и след това си налях Ликви Моли 10W40 полусинтетика-дизел. Огромна бе разликата в шума на двигателя и особено във шума от турбокомпресора. Практически спрях да го чувам.
Между другото Ликви Молито е доста добро масло качество/цена. Правилен избор. Във Варна си купувам от магазина за 53лв/5л полусинтетиката 10W40. Сменям го на около 7000-8000 км. Отработеното масло има доста работен вид.
Между другото Ликви Молито е доста добро масло качество/цена. Правилен избор. Във Варна си купувам от магазина за 53лв/5л полусинтетиката 10W40. Сменям го на около 7000-8000 км. Отработеното масло има доста работен вид.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта