Toyota Corola Verso-дизел 4D-136

dshulev
Мнения: 3
Регистриран на: 02 Дек 2007 12:34
Местоположение: Luxembourg

Toyota Corola Verso-дизел 4D-136

Мнение от dshulev » 02 Дек 2007 12:47

Здравейте.Преди 7 месеца се сдобих с нова Тойота Версо-дизел 136 к.с.Но от два месеца,нещо не ми харесва какви обороти държи на празен ход.Много често,при загрял мотор,вдига оборотите до 1200.От Тойота ми казаха,че това било нормално.Но аз не мисля така.Някой знае ли нещо по въпроса?

павел павлов
Мнения: 156
Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
Местоположение: гр.Царево
Обратна връзка:

Мнение от павел павлов » 02 Дек 2007 19:40

Taka e колега!И при мен е така!И при още 2 такива коли!Когато е пуснат климатроника на АUTO, колата си вдига оборотите взависимост от това какво има да изпълнява като задача!Нищо обезпокоително!!От два месеца стана по студено и започна да пускаш топлото нали......подсушаваш и предното стъкло и т.н.......Карай не бой се!Колата е супер!Мойта е вече на 100 000 км и няма до сега дефект!

dshulev
Мнения: 3
Регистриран на: 02 Дек 2007 12:34
Местоположение: Luxembourg

Мнение от dshulev » 03 Дек 2007 09:49

Благодаря за успокоението г-н Павлов.Само че оборотите се вдигат и без да е включен климатроника.Например,на кръстовище,при загрял мотор и изключен климатроник,от 800 оборота понякога,не винаги,се вдигат до 1200.Аз продължавам да си мисля,че не е нормално.За първи път карам нова кола,а и дизел.Другите коли,които съм карал,вдигах обороти само когато не са загрели и при включен климатик.

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 03 Дек 2007 22:52

имам рав4 със същия мотор.при всички нови d4d 136/177 к.с. е така,оборотите се вдигат заради ниската температура.нали знаеш,че в радиатора има нагреватели,които при ниска температура се включват,за да загрее по-бързо антифриза.това натоварва допълнително ел. системата и датчика за темп. вдига оборотите да се получи оптимално зареждане на акумулатора.след достигане на определена темп. на антифриза падат отново.
не се притеснявай,не е дефект. wink.gif
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

dshulev
Мнения: 3
Регистриран на: 02 Дек 2007 12:34
Местоположение: Luxembourg

Мнение от dshulev » 05 Дек 2007 09:20

Хмм...Виж ти...Змачи пичовете от Тойота ще се окажат прави...Явно така е програмиран компа...да вдига оборотите,при определени условия.Аз продължавам да смятам,че това е глупаво.

tnt
Мнения: 33
Регистриран на: 02 Авг 2007 11:26
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от tnt » 05 Дек 2007 10:44

В този ред на мисли и на сторото версо забелязвам подобно нещо. Държи си на празни обороти около 1100-1200. Нещо не мога да му схвана логиката кога точно ги намалява

павел павлов
Мнения: 156
Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
Местоположение: гр.Царево
Обратна връзка:

Мнение от павел павлов » 05 Дек 2007 18:07

Ха ,не знаех ,че има някъде бучнати нагревателчета!!Предполагам че са набучени в радиаторчето на парното!Не вярвам да са в големия радиатор!А и там няма да има никаква полза от тях!При мен оборотите спадат когато изгасне лампата за температурата и климатроника достигне до зададената температура в купето!Всяка промяна на темп. изписана на дисплея в посока на горе води до увеличаване на оборотите на празен ход!(и все пак не винаги е така,май трябва да е доста студено на вън и тогава ги върти тези номера)

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 05 Дек 2007 18:52

електрическия нагревател,за който говорим е вграден в предния радиатор,а не в този за парното.
повишените обороти на празен ход се получават само под определена външна температура и падат чак след като температурата на антифриза се дигне над определено ниво.
въпреки всичко има някои различия в изпълненията за различните региони.за по-северните и планинските страни като скандинавията,австрия,швейцaрия дизелите имат допълнително вграден подгревател (работи с нафта),както и съответно копче на таблото за включването му.целта му е за много кратко време да загрее антифриза/парното.едно не маловажно предимство на тези подгреватели е,че могат да се модифизират на пълноценна печка за не много пари.печката вече може да работи и без да работи мотора.голямо удобство е,10-15 мин. преди да изляза я пускам(с дистанционно до 3 км) и като тръгна вече е топло вътре.за студовете е супер.да не говорим,че ако изпадне някое гадже в суматохата... biggrin.gif
wink.gif
моя рав е австрийско изпълнение,има освен това и нагревател за предното стъкло.
в общи линии тия повишени обороти дразнят,но това се забелязва само при градско.е човек може да го избегне като си вгради печка като мен wink.gif

ps:ще направя снимка на моето табло,за да се види разликата с бг-изпълнението,всъщност само 2 копчета вповече май и антената на печката,която е залепена на предното стъкло.
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 3 госта