Toyota Corola Verso-дизел 4D-136
Toyota Corola Verso-дизел 4D-136
Здравейте.Преди 7 месеца се сдобих с нова Тойота Версо-дизел 136 к.с.Но от два месеца,нещо не ми харесва какви обороти държи на празен ход.Много често,при загрял мотор,вдига оборотите до 1200.От Тойота ми казаха,че това било нормално.Но аз не мисля така.Някой знае ли нещо по въпроса?
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
- Местоположение: гр.Царево
- Обратна връзка:
Taka e колега!И при мен е така!И при още 2 такива коли!Когато е пуснат климатроника на АUTO, колата си вдига оборотите взависимост от това какво има да изпълнява като задача!Нищо обезпокоително!!От два месеца стана по студено и започна да пускаш топлото нали......подсушаваш и предното стъкло и т.н.......Карай не бой се!Колата е супер!Мойта е вече на 100 000 км и няма до сега дефект!
Благодаря за успокоението г-н Павлов.Само че оборотите се вдигат и без да е включен климатроника.Например,на кръстовище,при загрял мотор и изключен климатроник,от 800 оборота понякога,не винаги,се вдигат до 1200.Аз продължавам да си мисля,че не е нормално.За първи път карам нова кола,а и дизел.Другите коли,които съм карал,вдигах обороти само когато не са загрели и при включен климатик.
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
имам рав4 със същия мотор.при всички нови d4d 136/177 к.с. е така,оборотите се вдигат заради ниската температура.нали знаеш,че в радиатора има нагреватели,които при ниска температура се включват,за да загрее по-бързо антифриза.това натоварва допълнително ел. системата и датчика за темп. вдига оборотите да се получи оптимално зареждане на акумулатора.след достигане на определена темп. на антифриза падат отново.
не се притеснявай,не е дефект.
не се притеснявай,не е дефект.

-
- Мнения: 156
- Регистриран на: 06 Окт 2007 19:40
- Местоположение: гр.Царево
- Обратна връзка:
Ха ,не знаех ,че има някъде бучнати нагревателчета!!Предполагам че са набучени в радиаторчето на парното!Не вярвам да са в големия радиатор!А и там няма да има никаква полза от тях!При мен оборотите спадат когато изгасне лампата за температурата и климатроника достигне до зададената температура в купето!Всяка промяна на темп. изписана на дисплея в посока на горе води до увеличаване на оборотите на празен ход!(и все пак не винаги е така,май трябва да е доста студено на вън и тогава ги върти тези номера)
- jim_beam
- Мнения: 2494
- Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
- Местоположение: Австрия
- Автомобил: Honda HR-V RU
- Благодарил/а: 11 пъти
- Получена благодарност: 6 пъти
- Обратна връзка:
електрическия нагревател,за който говорим е вграден в предния радиатор,а не в този за парното.
повишените обороти на празен ход се получават само под определена външна температура и падат чак след като температурата на антифриза се дигне над определено ниво.
въпреки всичко има някои различия в изпълненията за различните региони.за по-северните и планинските страни като скандинавията,австрия,швейцaрия дизелите имат допълнително вграден подгревател (работи с нафта),както и съответно копче на таблото за включването му.целта му е за много кратко време да загрее антифриза/парното.едно не маловажно предимство на тези подгреватели е,че могат да се модифизират на пълноценна печка за не много пари.печката вече може да работи и без да работи мотора.голямо удобство е,10-15 мин. преди да изляза я пускам(с дистанционно до 3 км) и като тръгна вече е топло вътре.за студовете е супер.да не говорим,че ако изпадне някое гадже в суматохата... biggrin.gif
моя рав е австрийско изпълнение,има освен това и нагревател за предното стъкло.
в общи линии тия повишени обороти дразнят,но това се забелязва само при градско.е човек може да го избегне като си вгради печка като мен
ps:ще направя снимка на моето табло,за да се види разликата с бг-изпълнението,всъщност само 2 копчета вповече май и антената на печката,която е залепена на предното стъкло.
повишените обороти на празен ход се получават само под определена външна температура и падат чак след като температурата на антифриза се дигне над определено ниво.
въпреки всичко има някои различия в изпълненията за различните региони.за по-северните и планинските страни като скандинавията,австрия,швейцaрия дизелите имат допълнително вграден подгревател (работи с нафта),както и съответно копче на таблото за включването му.целта му е за много кратко време да загрее антифриза/парното.едно не маловажно предимство на тези подгреватели е,че могат да се модифизират на пълноценна печка за не много пари.печката вече може да работи и без да работи мотора.голямо удобство е,10-15 мин. преди да изляза я пускам(с дистанционно до 3 км) и като тръгна вече е топло вътре.за студовете е супер.да не говорим,че ако изпадне някое гадже в суматохата... biggrin.gif

моя рав е австрийско изпълнение,има освен това и нагревател за предното стъкло.
в общи линии тия повишени обороти дразнят,но това се забелязва само при градско.е човек може да го избегне като си вгради печка като мен

ps:ще направя снимка на моето табло,за да се види разликата с бг-изпълнението,всъщност само 2 копчета вповече май и антената на печката,която е залепена на предното стъкло.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта