Регулиране на хлабина на клапани посредством шлайфане на повдигачи...
Публикувано на: 20 Юли 2025 20:16
Както знаете има един период от около 10-15 години в който Тойота и Лексус използват размерни повдигачи за осигуряване на правилната хлабина на клапаните. Преди това бяха размерни шайби (пулове), а след това преминаха на хидравлични компенсатори. Умишлено не споменавам определен код на двигател, защото в случая това е без значение, принципът е еднакъв.
Тук обръщам внимание, че ми е пределно ясно, че правилният начин, според сервизната документация е смяна на повдигачите, така че по този въпрос две мнения няма.
Въпросът е, някой колега правил ли е процедурата и по-важното – какво се случва след 50000-100000 км? Има ли проблем?
Става въпрос за намаляване на височината на пънчето от долната страна на повдигача, към клапана. Колко материал може да се отнеме? Има ли информация за тип и дълбочина на термообработката на детайла?
Доколкото знам сервизите за ремонт на цилиндрови глави не сменят повдигачи, а режат/шлайфат опашката (стеблото) на клапана и/или повдигача.
Информацията която се намира е основно от Русия, по обясними причини. Има както откоровено текезесарски изпълнения (пилене на ръка с бормашина, което е без коментар), така и по-гарамотни металообработващи процеси – струг, фреза, със съответното правилно позициониране за да се спази равнинността на обработваната повърхнина. Моментния резултат винаги е налице, но липсва информация, какво се случва след време.
В нашия форум единствено skydiver пише по въпроса, но той шлайфа горната повърхност към разпределителния вал. И доколкото разбрах след време не се наблюдават някакви аномалии по повдигача и по гърбиците.
Питам, за да съм подготвен, ако евентуално не могат да ми доставят необходимите размери и ще трябва да мисля за подобни варианти.
Грамотно шлайфане на машина мога да направя, но въпросът е, дали това е трайно във времето решение?
Тук обръщам внимание, че ми е пределно ясно, че правилният начин, според сервизната документация е смяна на повдигачите, така че по този въпрос две мнения няма.
Въпросът е, някой колега правил ли е процедурата и по-важното – какво се случва след 50000-100000 км? Има ли проблем?
Става въпрос за намаляване на височината на пънчето от долната страна на повдигача, към клапана. Колко материал може да се отнеме? Има ли информация за тип и дълбочина на термообработката на детайла?
Доколкото знам сервизите за ремонт на цилиндрови глави не сменят повдигачи, а режат/шлайфат опашката (стеблото) на клапана и/или повдигача.
Информацията която се намира е основно от Русия, по обясними причини. Има както откоровено текезесарски изпълнения (пилене на ръка с бормашина, което е без коментар), така и по-гарамотни металообработващи процеси – струг, фреза, със съответното правилно позициониране за да се спази равнинността на обработваната повърхнина. Моментния резултат винаги е налице, но липсва информация, какво се случва след време.
В нашия форум единствено skydiver пише по въпроса, но той шлайфа горната повърхност към разпределителния вал. И доколкото разбрах след време не се наблюдават някакви аномалии по повдигача и по гърбиците.
Питам, за да съм подготвен, ако евентуално не могат да ми доставят необходимите размери и ще трябва да мисля за подобни варианти.
Грамотно шлайфане на машина мога да направя, но въпросът е, дали това е трайно във времето решение?