Ярис - хидравликата "замина"
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Ярис - хидравликата "замина"
Тъй като от известно време ми се случва трудно да влезе 3-та скорост, а 2-ра от самото начало влизаше трудно когато е "студена" /имам колата откато е нова - разбрах че това и е характерен проблем/, а съединителя си отлепя ниско, реших да извърша тази процедура - , т.е. да обезвъздуша педала на съединителя през "слейв" цилиндъра.
Отварям, жента натиска, затварям, тя пуска.. в един момент обаче педала на съединителя спря да среща съпротивление, обезвъздушителното маркуче взе да се пълни повече с въздух, отколкото с течност, спирачката стана макс. твърда. Най-ниското ниво на спирачната течност стигна до средата между мин. и макс.
Долях до макс, затворих капачето на резервоарчето, запалих, никаква промяна. Каква е най-верятната причина да се случи това? Какво мога да направя за да се насоча къде е проблема? Някакво временно решение, колкото да стигна до сервиз?
Яриса е 2009г., бензин, 6-ст., механична СК.
Отварям, жента натиска, затварям, тя пуска.. в един момент обаче педала на съединителя спря да среща съпротивление, обезвъздушителното маркуче взе да се пълни повече с въздух, отколкото с течност, спирачката стана макс. твърда. Най-ниското ниво на спирачната течност стигна до средата между мин. и макс.
Долях до макс, затворих капачето на резервоарчето, запалих, никаква промяна. Каква е най-верятната причина да се случи това? Какво мога да направя за да се насоча къде е проблема? Някакво временно решение, колкото да стигна до сервиз?
Яриса е 2009г., бензин, 6-ст., механична СК.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Ярис - хидравликата "замина"
Една спринцовка поне 20 куб. със спирачна течност. Пълни през пробката за обезвъздушаване. Може да има проблем с горната помпа. Вътре в нея има пружина, която трябва да я връща до край и тогава се отваря към резервоара за спирачна течност, за да вземе течност от там.
Със спринцовката ще стане, но по-късно си провери системата дали е наред всичко.
Със спринцовката ще стане, но по-късно си провери системата дали е наред всичко.
Carina E 4AFE LB 1992
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Ярис - хидравликата "замина"
пробвах със спринцовка. нямаше ефект. тогава пак погледнах под колата и видях друга локвичка, различна от тази под пробката - теча тръгва от горе. уж и преди това хвърлих едно око натам, но може да не съм го видял тогава
, или пък се е появил след спринцовката...

Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ярис - хидравликата "замина"
Щом се е появил въздух докато горното казанче е пълно - явно системата е разхерметизирана... Няма друг вариант (освен да е засмукала въздух докато обезвъздушаваш, но предполагам, че не си допуснал такава грешка)...
Т.е. - трябва да тръгнеш по 'следата'... Щом е засмукал въздух - вероятно от там би и капало спирачна течност...

Т.е. - трябва да тръгнеш по 'следата'... Щом е засмукал въздух - вероятно от там би и капало спирачна течност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Ярис - хидравликата "замина"
да,течността беше до гърловината на казанчето, махнах излишната. нормално ли е да е излизала течност от него когато вкарвах със спринцовката, при положение, че капачката му беше завита? има ли нещо друго, което мога да тествам, за да се насоча къде е проблема?
тази тръбичка, която тръгва към двигателя каква роля има, може ли разхерметезирането да е в тази ппосока? в това състояние мога ли да тръгна на ход до сервиза, който е на 6-700м, но с няколко кръстовища, в смисъл да включвам и изключвам 1-ва без съединител?
тази тръбичка, която тръгва към двигателя каква роля има, може ли разхерметезирането да е в тази ппосока? в това състояние мога ли да тръгна на ход до сервиза, който е на 6-700м, но с няколко кръстовища, в смисъл да включвам и изключвам 1-ва без съединител?
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Ярис - хидравликата "замина"
Ако течността е преминала от долната пробка към казанчето, както препоръчах би трябвало да няма въздух вече в системата и съединителя да работи.
Carina E 4AFE LB 1992
- slowtraveler
- Мнения: 6162
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 334 пъти
- Получена благодарност: 364 пъти
Ярис - хидравликата "замина"
Да - там имаш само вентилационно отворче...
Ако не си го правил (виждал наяве как се прави, и да си тренирал превключване без съединител) - няма да се справиш... И е тегаво за автомобила - трябва реално да включиш при изгасен двигател и да палиш двигателя, задвижвайки целият автомобил.... Айде при спиране можеш да изключиш първо от скорост преди да угасиш двигателя за ново включване, за да няма чак такива удари и стрес върху трансмисията, ама си е тегаво..
Според мен - просто го обезвъздуши правилно - нещо бъркаш в процедурата....
Бих направил следното:
1. Прозрачно бурканче с добре уплътнена прозрачна тръбичка, която да залепва добре по щуцера (за да не те подлъгва влизащ от там въздух...
2. В бурканчето слагаш малко течност така, че тръбичката да е в течността (при грешка в изпълнението да не засмуче от там въздух
3. Проверяваш нивото на казанчето на съединителя (не съм гледал схемите дали е същото както на спирачките - да не е отделно? Ако е общо - със сигурност има вътрешна преграда, която да 'раздели' двете течности ако нивото спадне под половината (идеята е ако например ти се пробие/изтече течността от системата на съединителя , да има достатъчно течност в частта на казанчето, откъдето засмукват спирачките - да са разделени двете системи)... Т.е. може да си видял частта на спирачките, а частта на съединителя да се спаднала под минимума и да е засмукало въздух... П.С. Затова при обезвъздушаване нивото се държи на максимума

4. Напомпваш няколко пъти рязко педала на съединителя, задържаш долу и отваряш/затваряш щуцера
5. Повтаряш процедури 3-4 докато спре да излиза какъвто и да е въздух през маркучето.
Ако си я закъсал много - звънкай

П.С. ако е засмукало въздух горната помпа, обезвъзушаването ще отнеме доста време - помпичката е колкото спринцовка, а трябва да 'издухаш' цялата течност барабар с мехурчето ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
- didak
- Мнения: 1230
- Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
- Местоположение: Варна
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 2 пъти
Ярис - хидравликата "замина"
така, минах наново процедурата по обезвъздушаване и нещата вече са ок.
не знам защо първия път системата толкова рано глътна въздух, но най-вероятно е било от ниско ниво в казанчето, сега предварително долях над макс., и беше готова малко под макс-а.
времето ще покаже има ли положителен ефект /да влизат по-лесно 2-ра и 3-та/ от процедурата, за сега единствено педала се чувства малко по-твърд.
отчитам, че вероятно заради това, че рядко човъркам по колата, се филмирах ненужно за настъпила повреда, вместо да пробвам веднага ново обезвъздушаване....
не знам защо първия път системата толкова рано глътна въздух, но най-вероятно е било от ниско ниво в казанчето, сега предварително долях над макс., и беше готова малко под макс-а.
времето ще покаже има ли положителен ефект /да влизат по-лесно 2-ра и 3-та/ от процедурата, за сега единствено педала се чувства малко по-твърд.
отчитам, че вероятно заради това, че рядко човъркам по колата, се филмирах ненужно за настъпила повреда, вместо да пробвам веднага ново обезвъздушаване....
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта