Ярис - хидравликата "замина"

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Ярис - хидравликата "замина"

Мнение от didak » 18 Апр 2025 11:42

Тъй като от известно време ми се случва трудно да влезе 3-та скорост, а 2-ра от самото начало влизаше трудно когато е "студена" /имам колата откато е нова - разбрах че това и е характерен проблем/, а съединителя си отлепя ниско, реших да извърша тази процедура - , т.е. да обезвъздуша педала на съединителя през "слейв" цилиндъра.
Отварям, жента натиска, затварям, тя пуска.. в един момент обаче педала на съединителя спря да среща съпротивление, обезвъздушителното маркуче взе да се пълни повече с въздух, отколкото с течност, спирачката стана макс. твърда. Най-ниското ниво на спирачната течност стигна до средата между мин. и макс.
Долях до макс, затворих капачето на резервоарчето, запалих, никаква промяна. Каква е най-верятната причина да се случи това? Какво мога да направя за да се насоча къде е проблема? Някакво временно решение, колкото да стигна до сервиз?
Яриса е 2009г., бензин, 6-ст., механична СК.
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Ярис - хидравликата "замина"

Мнение от max-2 » 18 Апр 2025 12:40

Една спринцовка поне 20 куб. със спирачна течност. Пълни през пробката за обезвъздушаване. Може да има проблем с горната помпа. Вътре в нея има пружина, която трябва да я връща до край и тогава се отваря към резервоара за спирачна течност, за да вземе течност от там.
Със спринцовката ще стане, но по-късно си провери системата дали е наред всичко.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Ярис - хидравликата "замина"

Мнение от didak » 18 Апр 2025 18:13

пробвах със спринцовка. нямаше ефект. тогава пак погледнах под колата и видях друга локвичка, различна от тази под пробката - теча тръгва от горе. уж и преди това хвърлих едно око натам, но може да не съм го видял тогава boxed.gif , или пък се е появил след спринцовката...
Clipboard_04-18-2025_01.jpg
Clipboard_04-18-2025_01.jpg (645.54 KiB) Преглеждано 4863 пъти
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Ярис - хидравликата "замина"

Мнение от slowtraveler » 18 Апр 2025 18:26

Щом се е появил въздух докато горното казанче е пълно - явно системата е разхерметизирана... Няма друг вариант (освен да е засмукала въздух докато обезвъздушаваш, но предполагам, че не си допуснал такава грешка)... :thumbsup:
Т.е. - трябва да тръгнеш по 'следата'... Щом е засмукал въздух - вероятно от там би и капало спирачна течност...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Ярис - хидравликата "замина"

Мнение от max-2 » 18 Апр 2025 20:00

Да не се е препълнили казанчето?
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Ярис - хидравликата "замина"

Мнение от didak » 19 Апр 2025 11:36

да,течността беше до гърловината на казанчето, махнах излишната. нормално ли е да е излизала течност от него когато вкарвах със спринцовката, при положение, че капачката му беше завита? има ли нещо друго, което мога да тествам, за да се насоча къде е проблема?
тази тръбичка, която тръгва към двигателя каква роля има, може ли разхерметезирането да е в тази ппосока?
IMG_0928.jpg
IMG_0928.jpg (1.5 MiB) Преглеждано 4764 пъти
в това състояние мога ли да тръгна на ход до сервиза, който е на 6-700м, но с няколко кръстовища, в смисъл да включвам и изключвам 1-ва без съединител?
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
max-2
Мнения: 2089
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 42 пъти
Получена  благодарност: 110 пъти

Ярис - хидравликата "замина"

Мнение от max-2 » 19 Апр 2025 11:52

Ако течността е преминала от долната пробка към казанчето, както препоръчах би трябвало да няма въздух вече в системата и съединителя да работи.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6162
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 334 пъти
Получена  благодарност: 364 пъти

Ярис - хидравликата "замина"

Мнение от slowtraveler » 19 Апр 2025 12:00

didak написа: 19 Апр 2025 11:36 нормално ли е да е излизала течност от него когато вкарвах със спринцовката, при положение, че капачката му беше завита
Да - там имаш само вентилационно отворче...
didak написа: 19 Апр 2025 11:36 в смисъл да включвам и изключвам 1-ва без съединител
Ако не си го правил (виждал наяве как се прави, и да си тренирал превключване без съединител) - няма да се справиш... И е тегаво за автомобила - трябва реално да включиш при изгасен двигател и да палиш двигателя, задвижвайки целият автомобил.... Айде при спиране можеш да изключиш първо от скорост преди да угасиш двигателя за ново включване, за да няма чак такива удари и стрес върху трансмисията, ама си е тегаво..
Според мен - просто го обезвъздуши правилно - нещо бъркаш в процедурата....
Бих направил следното:
1. Прозрачно бурканче с добре уплътнена прозрачна тръбичка, която да залепва добре по щуцера (за да не те подлъгва влизащ от там въздух...
2. В бурканчето слагаш малко течност така, че тръбичката да е в течността (при грешка в изпълнението да не засмуче от там въздух
3. Проверяваш нивото на казанчето на съединителя (не съм гледал схемите дали е същото както на спирачките - да не е отделно? Ако е общо - със сигурност има вътрешна преграда, която да 'раздели' двете течности ако нивото спадне под половината (идеята е ако например ти се пробие/изтече течността от системата на съединителя , да има достатъчно течност в частта на казанчето, откъдето засмукват спирачките - да са разделени двете системи)... Т.е. може да си видял частта на спирачките, а частта на съединителя да се спаднала под минимума и да е засмукало въздух... П.С. Затова при обезвъздушаване нивото се държи на максимума :thumbsup:
4. Напомпваш няколко пъти рязко педала на съединителя, задържаш долу и отваряш/затваряш щуцера
5. Повтаряш процедури 3-4 докато спре да излиза какъвто и да е въздух през маркучето.
Ако си я закъсал много - звънкай :thumbsup:

П.С. ако е засмукало въздух горната помпа, обезвъзушаването ще отнеме доста време - помпичката е колкото спринцовка, а трябва да 'издухаш' цялата течност барабар с мехурчето ...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
didak
Мнения: 1230
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Ярис - хидравликата "замина"

Мнение от didak » 21 Апр 2025 11:11

така, минах наново процедурата по обезвъздушаване и нещата вече са ок.
не знам защо първия път системата толкова рано глътна въздух, но най-вероятно е било от ниско ниво в казанчето, сега предварително долях над макс., и беше готова малко под макс-а.
времето ще покаже има ли положителен ефект /да влизат по-лесно 2-ра и 3-та/ от процедурата, за сега единствено педала се чувства малко по-твърд.
отчитам, че вероятно заради това, че рядко човъркам по колата, се филмирах ненужно за настъпила повреда, вместо да пробвам веднага ново обезвъздушаване....
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта