Страница 1 от 2
Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 16 Фев 2025 11:12
от toyota777
Да, колеги , след зареждане на цял резервоар на ШЕЛ колата започна да мени обороти на празен ход.
може да е от егр, дебитомер или SCV клапан
трите агрегата са взаимосвързани само с графична диагностика се вижда - кой каки ги върши
от 3те графики се вижда, че налягането в рейката е
най-непостоянно
спестявате си чистене на дебитомери егр и тн ...
оказа се СВЦ клапана, по принцип не може да се почисти и се сменя, ама е скъп и ще пробвам
с 10мм се вади кутията за филтъра (цялата)
извадих го с 2х имбус 5мм и го сложих в
ацетон до горната дупка
с клеми го щракам кратко с акумулатора на кратки импулси, ако е постоянно ще прегрее !!!
ще го оставя 1 час в ацетона и пак ще го пощракам
преди това се вадят гумените пръстени защото се раздуват от силикона и няма слагане после
дано изкара поне до лятото
на края тъмбс уп за тойота

- Screenshot_20250216_000432_Torque.jpg (560.31 KiB) Преглеждано 6192 пъти

- 20250216_103956.jpg (634.55 KiB) Преглеждано 6192 пъти

- 20250216_104006.jpg (1019.18 KiB) Преглеждано 6192 пъти

- 20250216_104025.jpg (698.76 KiB) Преглеждано 6192 пъти
Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 16 Фев 2025 12:41
от toyota777
Видимо клапана се справя с регулацията Дано не ми се налага да го сменям не забравяйте да напомпате помпата преди да запалите

- Screenshot_20250216_121107_Torque.jpg (534.45 KiB) Преглеждано 6171 пъти
Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 16 Фев 2025 14:13
от toyota777
от ацетона се раздуват пръстените, не от силикона
като го киснете ги махате,
киснете го мин 1 час, само с щракане не става ! иначе може да го щркате без да го сваляте.
при монтажа се слага големия пръстен на блока и се завива поетапно от ляво и дясно и влиза

- 20250216_104218.jpg (614.41 KiB) Преглеждано 6148 пъти
Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 20 Фев 2025 09:19
от Тинк
toyota777 написа: ↑16 Фев 2025 14:13
от ацетона се раздуват пръстените, не от силикона
като го киснете ги махате, киснете го мин 1 час, само с щракане не става !
Колега, сигурен ли сте че някъде навътре няма някое друго гумено уплътнение, което да пострада от ацетона? Оста на соленоида как е уплътнена?
Иначе и аз съм за такава процедура, та затова питам.

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 21 Фев 2025 09:33
от toyota777
да, сигурен съм, намотката дърпа оста(като става магнит), няма друго уплътнение клапанът откъм намотката, там е тръба просто/кухо е/.
само да не препълниш с ацетон и да прояде изолацията на намотката
парафина е безцветен ако видимо не излезе нищо пак е почистена - тествай с диагностика,
и още нещо, смяна на филтър не помага на тези клапани, преди месец сложих чисто нов филтър МАНН и нищо , не се занимавайте да го сменяте, но ако ще го сменяте, над него има отвор в кората махнете капака първо, за да не счупите кората.

- Screenshot 2025-02-21 091618.png (183.15 KiB) Преглеждано 4062 пъти
Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 21 Фев 2025 09:51
от toyota777
Ако е много зле, преди да го хвърлиш, може и да го разглобиш напълно. само една скоба го държи, но рискът е по-голям. Проста, но много
прецизна и скъпа част. една лека шкурка и е в кофата.

- Screenshot 2025-02-21 094420.png (186.44 KiB) Преглеждано 4054 пъти
Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 21 Фев 2025 22:12
от Тинк
toyota777 написа: ↑21 Фев 2025 09:33
и още нещо, смяна на филтър не помага на тези клапани, преди месец сложих чисто нов филтър МАНН и нищо , не се занимавайте да го сменяте, но ако ще го сменяте, над него има отвор в кората махнете капака първо, за да не счупите кората.
Какъв е тоя филтър, горивния ли? Или някакъв допълнителен?
Колега, 2 пъти го чистих тоя клапан, първия път с WD-40, втория с ацетон по твоя начин и... нищо.
Нямам нерви за повече. Купих нов клапан и работата "заспа".
Първия издържа 18 години, ако и втория издържи толкова -

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 21 Фев 2025 22:30
от ico1
Ако искаш да разчиташ на колата си този клапан се сменя не се чисти от опит.
Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 21 Фев 2025 23:09
от mapamop
Взел съм си пуканките, и чакам някой да сподели как износения метал се възстановява от сигурно милионите чукания на метал в метал.
Нещо за втвърдяване на метала на пружината да предложите?
И като ги чистите тези клапани, после занулявате ли паметта на помпата че да си намери новите параметри на пропускливоста на клапана?
Те и инженерите на Тойота не разбират, и затова в сервизното за двигателя пише да се смени клапана а не да се чисти. Ако бяхте разровили тук по спомен има поне една тема за промиване на тоя клапан със какви ли не течности, и ефекта след зануляване на паметта на помпата е евфимерен - изчезва до месец.
За един приятел който няма Интернет питам... Може да не ми отговорите. Все пак аз не поддържам 2 джипа РАВ4 и карам Голф, та може и да не разбирам колкото тези с РАВ4, и да не заслужавам отговор.
Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 21 Фев 2025 23:19
от Тинк
mapamop написа: ↑21 Фев 2025 23:09
И като ги чистите тези клапани, после занулявате ли паметта на помпата че да си намери новите параметри на пропускливоста на клапана?
Колега, как се занулява тая помпа?

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 21 Фев 2025 23:33
от mapamop
Тинк написа: ↑21 Фев 2025 23:19
Колега, как се занулява тая помпа?
* Специфично "сервизният манОЕл"
Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 22 Фев 2025 09:33
от toyota777
Тинк написа: ↑21 Фев 2025 22:12
toyota777 написа: ↑21 Фев 2025 09:33
и още нещо, смяна на филтър не помага на тези клапани, преди месец сложих чисто нов филтър МАНН и нищо , не се занимавайте да го сменяте, но ако ще го сменяте, над него има отвор в кората махнете капака първо, за да не счупите кората.
Какъв е тоя филтър, горивния ли? Или някакъв допълнителен?
Колега, 2 пъти го чистих тоя клапан, първия път с WD-40, втория с ацетон по твоя начин и... нищо.
Нямам нерви за повече. Купих нов клапан и работата "заспа".
Първия издържа 18 години, ако и втория издържи толкова -
да, по принцип се сменя, написах го горе, но се пробваш.
18г на нашите горива , едва ли
колко пари струваше и от къде го купи ? и честито
зануляване няма, има адаптация и сама си го адаптира не пипайте нищо, покарайте я няколко дни.
милиони чукания метал в метал също няма - дърпа го само колкото е необходимо
таратора и тук се из ... няма тема просто да не ....
Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 22 Фев 2025 10:39
от mapamop
toyota777 написа: ↑22 Фев 2025 09:33
милиони чукания метал в метал също няма - дърпа го само колкото е необходимо
Аз знам че се управлява на импулсна модулация. Т.е. "иглата" на клапана "вибрира" във времето - отваря и затваря според импулсите на горивния компютър. От там има триене по повърхностите и въпросното "чукане метал в метал". Имаш триене вътре в клапана от механичното му движение, между частите му. Имаш триене от течността в метала - дори и спирателните кранове на чешмата ако си забелязал протичат в някакъв момент, въпреки че там налягането е мизерно малко сравнено с това в помпата и рейла. Но все пак водата успява да ги ерозира. Възвратната пружина като я мачка клапана през бобината и котвата също има умора на материала.
Елементарна обща култура за 8 клас, ама някой е спал в часовете по физика, и/или материалознание.
toyota777 написа: ↑22 Фев 2025 09:33
зануляване няма
Грешен отговор. Прави се с Техстрийм и го пише в сервизното как и защо се прави. Не се занулява помпата само на 1CD-FTV/116 Коня. След това вече има адаптация за допълнителна корекция, която компютъра си я смята и я записва, и не се влияе от свалянето на клемата на акумулатора. Идеята на зануляването на паметта на помпата е да се опреснят базовите параметри на новия клапан, понеже технологично е почти невъзможно да се произведат 2 еднакви, и всеки си има някакви отстъпи от спецификацията. Като не го занулиш в началото ще работи със параметрите на стария, заедно със динамичната корекция на режима му.
Само че чукчата е писател, не е читател (на сервизното ръководство), но пък мечтае за своите 5 минути слава, за да изпъкне като хипопотамски задник в кално блато.
За разлика от теб аз не се хврълям на амбразурата преди да съм си прочел теорията в литературата.
В момента пишеш глупости, за безполезна процедура, която за капак ако беше разровил форума щеше да откриеш че учудващо и при други не работи.
Ето ти четиво да не се излагаш като кифладжия:
Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 22 Фев 2025 10:51
от Тинк
toyota777 написа: ↑22 Фев 2025 09:33
да, по принцип се сменя, написах го горе, но се пробваш.
Горивния филтър го сменям при смяната на маслото, 1 път годишно примерно.
toyota777 написа: ↑22 Фев 2025 09:33
18г на нашите горива , едва ли
Няма лъжа, няма измама. Колата е в нашето семейство вече 18+ години, купена нова от магазина. Знам и сервизната история. Та затова реших да на го мъча повече въпросният клапан, заслужил си е пенсията.
Пък и 200 хил. км с нашите горива, както казваш, не е лесна работа.
Новият клапан е скъп, както сам знаеш колега. Фирми, марки и цени няма да споменавам, за да няма реклама-антиреклама. Във всеки случай не е Ridex за 120 кинта. Може и да върши работа, но не искам да рискувам с тия евтинджоси.
А бе щом запали от първия път при -6
о, няма от какво да се оплача.
Колега таратор, ако зануля колата (
с натискане на копчето на километража и и включване на контакт), това ще занули ли и помпата?

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика
Публикувано на: 22 Фев 2025 11:01
от toyota777
Таратор, Не спами темата и не съм ти чукча ..
