Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

toyota777
Мнения: 192
Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
Местоположение: Wohnort
Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 18 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от toyota777 » 16 Фев 2025 11:12

Да, колеги , след зареждане на цял резервоар на ШЕЛ колата започна да мени обороти на празен ход.
може да е от егр, дебитомер или SCV клапан
трите агрегата са взаимосвързани само с графична диагностика се вижда - кой каки ги върши
от 3те графики се вижда, че налягането в рейката е най-непостоянно
спестявате си чистене на дебитомери егр и тн ... smile.gif
оказа се СВЦ клапана, по принцип не може да се почисти и се сменя, ама е скъп и ще пробвам
с 10мм се вади кутията за филтъра (цялата)
извадих го с 2х имбус 5мм и го сложих в ацетон до горната дупка
с клеми го щракам кратко с акумулатора на кратки импулси, ако е постоянно ще прегрее !!!
ще го оставя 1 час в ацетона и пак ще го пощракам
преди това се вадят гумените пръстени защото се раздуват от силикона и няма слагане после ohmy.gif
дано изкара поне до лятото smile.gif
на края тъмбс уп за тойота :)
Screenshot_20250216_000432_Torque.jpg
Screenshot_20250216_000432_Torque.jpg (560.31 KiB) Преглеждано 6193 пъти
20250216_103956.jpg
20250216_103956.jpg (634.55 KiB) Преглеждано 6193 пъти
20250216_104006.jpg
20250216_104006.jpg (1019.18 KiB) Преглеждано 6193 пъти
20250216_104025.jpg
20250216_104025.jpg (698.76 KiB) Преглеждано 6193 пъти
Прикачени файлове
20250216_103952.jpg
20250216_103952.jpg (528.28 KiB) Преглеждано 6193 пъти
Последно промяна от toyota777 на 16 Фев 2025 13:13, променено общо 1 път.

toyota777
Мнения: 192
Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
Местоположение: Wohnort
Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 18 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от toyota777 » 16 Фев 2025 12:41

Видимо клапана се справя с регулацията Дано не ми се налага да го сменям не забравяйте да напомпате помпата преди да запалите :cheers:
Screenshot_20250216_121107_Torque.jpg
Screenshot_20250216_121107_Torque.jpg (534.45 KiB) Преглеждано 6172 пъти

toyota777
Мнения: 192
Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
Местоположение: Wohnort
Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 18 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от toyota777 » 16 Фев 2025 14:13

от ацетона се раздуват пръстените, не от силикона
като го киснете ги махате, киснете го мин 1 час, само с щракане не става ! иначе може да го щркате без да го сваляте.
при монтажа се слага големия пръстен на блока и се завива поетапно от ляво и дясно и влиза smile.gif
20250216_104218.jpg
20250216_104218.jpg (614.41 KiB) Преглеждано 6149 пъти

Тинк
Мнения: 157
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от Тинк » 20 Фев 2025 09:19

toyota777 написа: 16 Фев 2025 14:13 от ацетона се раздуват пръстените, не от силикона
като го киснете ги махате, киснете го мин 1 час, само с щракане не става !
Колега, сигурен ли сте че някъде навътре няма някое друго гумено уплътнение, което да пострада от ацетона? Оста на соленоида как е уплътнена?
Иначе и аз съм за такава процедура, та затова питам. tooth.gif
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

toyota777
Мнения: 192
Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
Местоположение: Wohnort
Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 18 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от toyota777 » 21 Фев 2025 09:33

да, сигурен съм, намотката дърпа оста(като става магнит), няма друго уплътнение клапанът откъм намотката, там е тръба просто/кухо е/.
само да не препълниш с ацетон и да прояде изолацията на намотката
парафина е безцветен ако видимо не излезе нищо пак е почистена - тествай с диагностика,
и още нещо, смяна на филтър не помага на тези клапани, преди месец сложих чисто нов филтър МАНН и нищо , не се занимавайте да го сменяте, но ако ще го сменяте, над него има отвор в кората махнете капака първо, за да не счупите кората.
Screenshot 2025-02-21 091618.png
Screenshot 2025-02-21 091618.png (183.15 KiB) Преглеждано 4063 пъти

toyota777
Мнения: 192
Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
Местоположение: Wohnort
Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 18 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от toyota777 » 21 Фев 2025 09:51

Ако е много зле, преди да го хвърлиш, може и да го разглобиш напълно. само една скоба го държи, но рискът е по-голям. Проста, но много прецизна и скъпа част. една лека шкурка и е в кофата.
Screenshot 2025-02-21 094420.png
Screenshot 2025-02-21 094420.png (186.44 KiB) Преглеждано 4055 пъти

Тинк
Мнения: 157
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от Тинк » 21 Фев 2025 22:12

toyota777 написа: 21 Фев 2025 09:33 и още нещо, смяна на филтър не помага на тези клапани, преди месец сложих чисто нов филтър МАНН и нищо , не се занимавайте да го сменяте, но ако ще го сменяте, над него има отвор в кората махнете капака първо, за да не счупите кората.
Какъв е тоя филтър, горивния ли? Или някакъв допълнителен?
Колега, 2 пъти го чистих тоя клапан, първия път с WD-40, втория с ацетон по твоя начин и... нищо. tooth.gif
Нямам нерви за повече. Купих нов клапан и работата "заспа".
Първия издържа 18 години, ако и втория издържи толкова - :cheers:
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Аватар
ico1
Мнения: 396
Регистриран на: 22 Окт 2014 18:09
Местоположение: Асеновград
Автомобил: LEXUS RX 450hl
Благодарил/а: 46 пъти
Получена  благодарност: 59 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от ico1 » 21 Фев 2025 22:30

Ако искаш да разчиташ на колата си този клапан се сменя не се чисти от опит.
LEXUS RX450hl

Аватар
mapamop
Мнения: 5192
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от mapamop » 21 Фев 2025 23:09

Взел съм си пуканките, и чакам някой да сподели как износения метал се възстановява от сигурно милионите чукания на метал в метал.
Нещо за втвърдяване на метала на пружината да предложите?
И като ги чистите тези клапани, после занулявате ли паметта на помпата че да си намери новите параметри на пропускливоста на клапана?
Те и инженерите на Тойота не разбират, и затова в сервизното за двигателя пише да се смени клапана а не да се чисти. Ако бяхте разровили тук по спомен има поне една тема за промиване на тоя клапан със какви ли не течности, и ефекта след зануляване на паметта на помпата е евфимерен - изчезва до месец.
За един приятел който няма Интернет питам... Може да не ми отговорите. Все пак аз не поддържам 2 джипа РАВ4 и карам Голф, та може и да не разбирам колкото тези с РАВ4, и да не заслужавам отговор.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Тинк
Мнения: 157
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от Тинк » 21 Фев 2025 23:19

mapamop написа: 21 Фев 2025 23:09 И като ги чистите тези клапани, после занулявате ли паметта на помпата че да си намери новите параметри на пропускливоста на клапана?
Колега, как се занулява тая помпа? happy.gif
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

Аватар
mapamop
Мнения: 5192
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от mapamop » 21 Фев 2025 23:33

Тинк написа: 21 Фев 2025 23:19 Колега, как се занулява тая помпа?
* Специфично "сервизният манОЕл"
Прикачени файлове
clipboard_image_5154ffc1.jpg
clipboard_image_5154ffc1.jpg (107.04 KiB) Преглеждано 3651 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

toyota777
Мнения: 192
Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
Местоположение: Wohnort
Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 18 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от toyota777 » 22 Фев 2025 09:33

Тинк написа: 21 Фев 2025 22:12
toyota777 написа: 21 Фев 2025 09:33 и още нещо, смяна на филтър не помага на тези клапани, преди месец сложих чисто нов филтър МАНН и нищо , не се занимавайте да го сменяте, но ако ще го сменяте, над него има отвор в кората махнете капака първо, за да не счупите кората.
Какъв е тоя филтър, горивния ли? Или някакъв допълнителен?
Колега, 2 пъти го чистих тоя клапан, първия път с WD-40, втория с ацетон по твоя начин и... нищо. tooth.gif
Нямам нерви за повече. Купих нов клапан и работата "заспа".
Първия издържа 18 години, ако и втория издържи толкова - :cheers:
да, по принцип се сменя, написах го горе, но се пробваш.
18г на нашите горива , едва ли
колко пари струваше и от къде го купи ? и честито :cheers:
зануляване няма, има адаптация и сама си го адаптира не пипайте нищо, покарайте я няколко дни.
милиони чукания метал в метал също няма - дърпа го само колкото е необходимо
таратора и тук се из ... няма тема просто да не ....

Аватар
mapamop
Мнения: 5192
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 159 пъти
Получена  благодарност: 579 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от mapamop » 22 Фев 2025 10:39

toyota777 написа: 22 Фев 2025 09:33 милиони чукания метал в метал също няма - дърпа го само колкото е необходимо
Аз знам че се управлява на импулсна модулация. Т.е. "иглата" на клапана "вибрира" във времето - отваря и затваря според импулсите на горивния компютър. От там има триене по повърхностите и въпросното "чукане метал в метал". Имаш триене вътре в клапана от механичното му движение, между частите му. Имаш триене от течността в метала - дори и спирателните кранове на чешмата ако си забелязал протичат в някакъв момент, въпреки че там налягането е мизерно малко сравнено с това в помпата и рейла. Но все пак водата успява да ги ерозира. Възвратната пружина като я мачка клапана през бобината и котвата също има умора на материала.
Елементарна обща култура за 8 клас, ама някой е спал в часовете по физика, и/или материалознание.
toyota777 написа: 22 Фев 2025 09:33 зануляване няма
Грешен отговор. Прави се с Техстрийм и го пише в сервизното как и защо се прави. Не се занулява помпата само на 1CD-FTV/116 Коня. След това вече има адаптация за допълнителна корекция, която компютъра си я смята и я записва, и не се влияе от свалянето на клемата на акумулатора. Идеята на зануляването на паметта на помпата е да се опреснят базовите параметри на новия клапан, понеже технологично е почти невъзможно да се произведат 2 еднакви, и всеки си има някакви отстъпи от спецификацията. Като не го занулиш в началото ще работи със параметрите на стария, заедно със динамичната корекция на режима му.

Само че чукчата е писател, не е читател (на сервизното ръководство), но пък мечтае за своите 5 минути слава, за да изпъкне като хипопотамски задник в кално блато.
За разлика от теб аз не се хврълям на амбразурата преди да съм си прочел теорията в литературата.
В момента пишеш глупости, за безполезна процедура, която за капак ако беше разровил форума щеше да откриеш че учудващо и при други не работи.

Ето ти четиво да не се излагаш като кифладжия:
Прикачени файлове
Screenshot 2025-02-22 103825.jpg
Screenshot 2025-02-22 103825.jpg (208.02 KiB) Преглеждано 3280 пъти
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.

Тинк
Мнения: 157
Регистриран на: 28 Авг 2016 09:39
Местоположение: България
Автомобил: Авенсис Т25
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 7 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от Тинк » 22 Фев 2025 10:51

toyota777 написа: 22 Фев 2025 09:33 да, по принцип се сменя, написах го горе, но се пробваш.
Горивния филтър го сменям при смяната на маслото, 1 път годишно примерно.
toyota777 написа: 22 Фев 2025 09:33 18г на нашите горива , едва ли
Няма лъжа, няма измама. Колата е в нашето семейство вече 18+ години, купена нова от магазина. Знам и сервизната история. Та затова реших да на го мъча повече въпросният клапан, заслужил си е пенсията. bow.gif
Пък и 200 хил. км с нашите горива, както казваш, не е лесна работа. tooth.gif

Новият клапан е скъп, както сам знаеш колега. Фирми, марки и цени няма да споменавам, за да няма реклама-антиреклама. Във всеки случай не е Ridex за 120 кинта. Може и да върши работа, но не искам да рискувам с тия евтинджоси. spell.gif
А бе щом запали от първия път при -6о, няма от какво да се оплача. :)

Колега таратор, ако зануля колата (с натискане на копчето на километража и и включване на контакт), това ще занули ли и помпата? :whistle:
Да помечтае малко е дошъл човек на тоя свят.

toyota777
Мнения: 192
Регистриран на: 09 Авг 2016 18:05
Местоположение: Wohnort
Автомобил: RAV4 XA20 + echtes Auto
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 18 пъти

Рав4 2.2 д4д мени обороти и гасне +Диагностика

Мнение от toyota777 » 22 Фев 2025 11:01

Таратор, Не спами темата и не съм ти чукча .. icon_n_bann

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта