Здравейте,
Рав4 II, 2003 преди фейслифта, 2.0 дизел 116кс.
Купена италиянка - дюзи близки до перфектни, турбо за тотален рециклаж, пълно обслужване масла, ангренажи, филтри щуротии.
Движи според мен що годе прилично, не свети нищо по таблото, НО според майсторът катализаторите са за махане, защото горният прави "тапа", да се отървавам или сменям или каквото и да е , но да го оправя, защото ще иде по Дяволите оправянето на турбото. И ме праща директно при арабите да ми го махат.
Но на мен не ми звучи, съответно кажете как да проверя дали сам, дали на конкретен майстор, нещо определено, за да съм сигурен какво да правя с катализатора, а не на сляпо да махам, въпреки, че ми гарантират по-добра работа на колата и има логика в "тапа"та, защото колата като повечето италиянки май са я покарали сериозно.
Предложи ми:
1. махаш изцяло двата катализатора и си свиркаш, горният му махаш карантиите, да остане обвивката, а долу режеш и резонантно гърне или правата тръба заваряваш.
2. сменяш с нов как си трябва /мн пари.../
3. махаш дсъдържанието на горния катализатор, който е първи след турбото, оставяш долния, защото е логично да не е толкова мръсен, защото главният ще е обрал саждите, а и може да минеш метър с ГТП.
4. промивка с химикали и оставяш както е сега, като на определено време повтаряш промивката.
5. слагаш на мястото на горния катализатор някакъв общ филтър, който да върши тази работа, долният пак си остава.
Изцялото махане не ми звучи - трябва си БекПрешър на турбото. Промивката със смез повишава температури и т.н. не мисля, че е много полезно.
най ми звучи вариант 3.
Какво ще кажете?
Рав4 II дизел, Майсторът ме съветва да махна катализаторът, НО ...
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Рав4 II дизел, Майсторът ме съветва да махна катализаторът, НО ...
Сменяш горния катализатор с аналог, но не китайски.
Примерно: https://eurocats.co.uk/product/?id=15422
И няма да имаш проблеми със газовете, след като си намериш и решиш проблема защо е отделила толкова много сажди че да се запуши катализатора.
Приятел мина газове с монтиран такъв катализатор на бензинова Хонда, някъде от тия години. Пак "талянка", но със откраднат от джамбазите катализатор.
Примерно: https://eurocats.co.uk/product/?id=15422
И няма да имаш проблеми със газовете, след като си намериш и решиш проблема защо е отделила толкова много сажди че да се запуши катализатора.
Приятел мина газове с монтиран такъв катализатор на бензинова Хонда, някъде от тия години. Пак "талянка", но със откраднат от джамбазите катализатор.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
Рав4 II дизел, Майсторът ме съветва да махна катализаторът, НО ...
Ами уж от турбото. ... Да не говорим как е обслужвана явно през годините, тъй като последните 3-4 г. е карана по 2-3000 кв. на година видно от справка по рама в Италия. Май е изтърбушена милата и после пооставена. Но турбото имаше такива лифтове, такива играещи дифтунги, аксиални луфтове, скърцаше се чуваше в купето и т.н. сега движи. Искам да й вкарам живот за още време, тана се отблагодари

За демонтаж/смяна/монтаж на горен катализатор изисква ли се пак сваляне на турбото, съответно да се центрова после пак и т.н.? Или всичко става отдолу? Звучи ми по-разумен вариант.
- mapamop
- Мнения: 5192
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis WG T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 159 пъти
- Получена благодарност: 579 пъти
Рав4 II дизел, Майсторът ме съветва да махна катализаторът, НО ...
Мисля че може да се стигне отдолу през дупката между купето и мотора, като се свали цялата предна половина на изходящата генерация. Поне на Авенсис Т25/1CD-FTV излизаше по спомен.
Ако ще разглобяваш генерацията задължително трябва да имаш 2 уплътнителни шайби/"лещи" в ръката, като е препоръчително и 4 винта и 4 пружини за сглобката. Лещите се сменят без значение как изглеждат, защото при обратния монтаж няма да легнат по същия начин и най-малкото ще ти "дудне" генерацията в движение.
Ориентиряй се към налягане на горивото - дюзи, уплътнителните им елементи, помпа за горивото, турбо, гарнитури и всичко което има отношение към горивния процес. След като си убеден че нямаш значителен разход на масло, проблеми с дозирането на горивото се ориентирай към смяна на катализатора. Преди това рискуваш да го скапеш и него. Виж си в книжката какво дават като характеристики за маслото и не изизай от препоръките.
И на мен ми предлагаха "да му сложим на тоя 15 годишен (тогава) мотор, малко по-гъсто масълце че да не го гори" - отказах и 5 години по-късно все още си карам с това от книжката, без да го пипа. Въпреки че е "бензинов маслояд" според гайкаджиите.
Нещата с газовете ще се затягат по мое мнение във времето, и няма как да стане да влезе мотора в нормите без съвсем никакъв катализатор. Отделно че гайкаджиите обожават "едни бързи 50 лева за триене на грешки", и/или евентуално вкарване в спиралата "решаване на проблемите с грешките, чрез смяна или добавяне на всякакви части за сметка на клиента". Докато имаш шанс не влизай в спиралата на безкрайните ремонти и експерименти - колата е излязла от фабриката с катализатор и линията на най-ниското съпротивление в дългосрочен план е да я върнеш възможно най-близо до заводското състояние.
Ако ще разглобяваш генерацията задължително трябва да имаш 2 уплътнителни шайби/"лещи" в ръката, като е препоръчително и 4 винта и 4 пружини за сглобката. Лещите се сменят без значение как изглеждат, защото при обратния монтаж няма да легнат по същия начин и най-малкото ще ти "дудне" генерацията в движение.
Ориентиряй се към налягане на горивото - дюзи, уплътнителните им елементи, помпа за горивото, турбо, гарнитури и всичко което има отношение към горивния процес. След като си убеден че нямаш значителен разход на масло, проблеми с дозирането на горивото се ориентирай към смяна на катализатора. Преди това рискуваш да го скапеш и него. Виж си в книжката какво дават като характеристики за маслото и не изизай от препоръките.
И на мен ми предлагаха "да му сложим на тоя 15 годишен (тогава) мотор, малко по-гъсто масълце че да не го гори" - отказах и 5 години по-късно все още си карам с това от книжката, без да го пипа. Въпреки че е "бензинов маслояд" според гайкаджиите.
Нещата с газовете ще се затягат по мое мнение във времето, и няма как да стане да влезе мотора в нормите без съвсем никакъв катализатор. Отделно че гайкаджиите обожават "едни бързи 50 лева за триене на грешки", и/или евентуално вкарване в спиралата "решаване на проблемите с грешките, чрез смяна или добавяне на всякакви части за сметка на клиента". Докато имаш шанс не влизай в спиралата на безкрайните ремонти и експерименти - колата е излязла от фабриката с катализатор и линията на най-ниското съпротивление в дългосрочен план е да я върнеш възможно най-близо до заводското състояние.
Opel Astra F 1.7D(1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251L / Corolla Verso (07.2007), E: 1ZZFE, F: ZNR11L
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
--
Не отговарям в теми, в които не съм задал въпрос.
Не отговарям на лични съобщения.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Рав4 II дизел, Майсторът ме съветва да махна катализаторът, НО ...
Ако не е мерено обратното налягане, на която база да се "разсъждава", би било крайно неуместно да се маха катализатор ей така.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

Рав4 II дизел, Майсторът ме съветва да махна катализаторът, НО ...
Ами затова и пиша - и на мен не ми се влиза в спирала на ремонти или глухо следване на съвет на майстор при положение, че аз някакви сериозни проблеми след ремонт не виждам. От месец е при мен, а обичам да си направя всичко по стриктен начин без цигании и затова генералното махаме/рязане/затапване на каквото и да е никога не ми звучи!
Какво се изисква за мерене на обратно налягане, това е добре ако има как да се измери, за да се мисли в посока състояние на катализатор.
Иначе е обслужена преди седмица основно с всички ангренажи, ремъци, масла на двиг.5w40,диф., скорости, исках да измерят наличието на примеси в антифриза, водни помпи и тн и тн, турбото се махна и се рециклира/настрои, гарнитури. Върви си пущината
Какво се изисква за мерене на обратно налягане, това е добре ако има как да се измери, за да се мисли в посока състояние на катализатор.
Иначе е обслужена преди седмица основно с всички ангренажи, ремъци, масла на двиг.5w40,диф., скорости, исках да измерят наличието на примеси в антифриза, водни помпи и тн и тн, турбото се махна и се рециклира/настрои, гарнитури. Върви си пущината
Рав4 II дизел, Майсторът ме съветва да махна катализаторът, НО ...
Как става това? Звучи ми да се прави с някакъв манометър при работа на двигателя или надуване? Но това не се ли прави изобщо при инсталиране на рециклирано турбо за да се види аджеба какво е рециклирано, при центровка
-
- Мнения: 1430
- Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: служебен
- Благодарил/а: 340 пъти
- Получена благодарност: 92 пъти
Рав4 II дизел, Майсторът ме съветва да махна катализаторът, НО ...
На диагностиката трябва да се вижда това налягане.
При руснаците мерят диференциално налягане. Предполагам е същото.
Разгледай клиповете на MODS в тубата.
https://www.youtube.com/@MODSServiceandCHIPTUNING
При руснаците мерят диференциално налягане. Предполагам е същото.
Разгледай клиповете на MODS в тубата.
https://www.youtube.com/@MODSServiceandCHIPTUNING
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта