Продължително охлаждане батерия
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
Продължително охлаждане батерия
Колеги днес като си тръгнах от море забелязах всъщност подочух ,че вентилатора на батерията се пусна и така работеше цели 90км … (всъщност долато се приберем)
Колата цял ден беше на слънце и вътре беше 400 градуса ,но нито това и е първото море нито досега вентилатора е работил толкова много .
Тръгнахме си вечерта към 9.30 , не беше жега- някъде
Около 23гр външна!
Терена беше доста тежък - само тежки изкачвания и стръмни пускания.Не знам това има ли значение за батерията.
Почти към края на пътуването ми дойде на акъла - спрях и рестартирах колата и вентилатора спря
Та се чудя батерията ли е толкова прегряла през деня
или нещо е забил вентилатора ?!?
Колата цял ден беше на слънце и вътре беше 400 градуса ,но нито това и е първото море нито досега вентилатора е работил толкова много .
Тръгнахме си вечерта към 9.30 , не беше жега- някъде
Около 23гр външна!
Терена беше доста тежък - само тежки изкачвания и стръмни пускания.Не знам това има ли значение за батерията.
Почти към края на пътуването ми дойде на акъла - спрях и рестартирах колата и вентилатора спря
Та се чудя батерията ли е толкова прегряла през деня
или нещо е забил вентилатора ?!?
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Продължително охлаждане батерия
Топлината се "акумулира". Поради тази причина ти си подкарал колата, когато е била в най-високите си стойности, "събирайки" топлината през целия ден. Поради тази причина не е много редно да отнасяш моментната външна температура към тази на батерията, защото двете имат изместване една спрямо друга.
Това е и причината вентилатора да продължи да работи, защото системата "знае" вътрешната темепратура на батерията, а не само повърхностната, която отчитат сензорите. С рестартирането започваш нов цикъл на охлаждане и "подмамваш" реакцията на охлаждането ѝ.
Това е и причината вентилатора да продължи да работи, защото системата "знае" вътрешната темепратура на батерията, а не само повърхностната, която отчитат сензорите. С рестартирането започваш нов цикъл на охлаждане и "подмамваш" реакцията на охлаждането ѝ.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Продължително охлаждане батерия
Вероятно е така, както казва БоЗ, но имайте предвид, че точно вчера сутринта около 6.00 часа сутринта температурата поне в Бургас беше 23,5 гр. на сянка. Обикновено по това време е 16-18 гр. Просто тези 2 дена (6 и 7 юли) имаше много малка разлика между дневната и нощната температура, което също може да е повлияло... 

- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
Продължително охлаждане батерия
Всъщност час и половина преди тръгване преместих колата на сянка (уж да се охлади), но явно не е било
достатъчно за батерията.
Значи BOz да разбирам това като нещо нормално, а не
притеснително

достатъчно за батерията.
Значи BOz да разбирам това като нещо нормално, а не
притеснително

-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Продължително охлаждане батерия
Привет!
Според мен е нещо нормално, през целия ден колата(батерията) е акумулирала топлина, когато сте потеглили, темепратурата на батерията е била висока, което е наложило по сериозното пускане на вентилатора. С тръгването на автомобила, хибридната батерия започва да се зарежда и разрежда, което също повишава температурата и. Един въпрос, когато тръгнахте с автомобила пуснахте ли климатика да охлади по-бързо купето? И един съвет- проверка и почистване на вентилатора за охлаждането на батерията.
Според мен е нещо нормално, през целия ден колата(батерията) е акумулирала топлина, когато сте потеглили, темепратурата на батерията е била висока, което е наложило по сериозното пускане на вентилатора. С тръгването на автомобила, хибридната батерия започва да се зарежда и разрежда, което също повишава температурата и. Един въпрос, когато тръгнахте с автомобила пуснахте ли климатика да охлади по-бързо купето? И един съвет- проверка и почистване на вентилатора за охлаждането на батерията.

Toyota Yaris 1.3 VVTi 2003
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Продължително охлаждане батерия
Да добавя и аз - изкачванията и спусканията допринасят за голям поток излизаща и влизаща енергия, което добавя температура към текущата на клетките. Климатик винаги в жегите!
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
Продължително охлаждане батерия
Именно,

Климатик не пусках защото децата спяха ,а и в купето
беше норм температура приятна. Може би трябваше
преди тръгване да и пусна климатика на място за 20-30мин. ама не се сетих.
Мисля , че като цяло хибридите не обичат такъв тип терени- планински. Това си е мое мнение
Последно промяна от Chuk Spleskanovski на 08 Юли 2022 13:09, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Продължително охлаждане батерия
Предполагам, че температурата при която се "изключва" охлаждането или поне се редуцира е сравнително доста по-ниска, от температурата при която се задейства. Все пак от въздуха в купето тя практически няма как да се преохлади и затова прага на изключване може да е много по-нисък. Потеглили сте и е имало сравнително голямо натоварване (както казвате) на хибридната система - и топлата от деня батерия, поради интензивното използване се е загряла доста допълнително. Климатик едва ли сте ползвали, купето е било сравнителни топло, а от него охлаждането черпи въздуха за охлаждане и известно време то не е било с много ниска температура, особено ако автомобила е бил сравнително "пълен". Според мен - не е успяла да се охлади до ниския праг, при който се изключва интензивното охлаждане. Ако бяхте рестартирали системата и доста по-рано - вероятно вентилатора също нямаше да работи (след старта), защото температурата вече едва ли щеше да достигне прага на сработване.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Продължително охлаждане батерия
Като имам предвид отличното "ноу хау" на Тойота спрямо охлаждането на техните ДВГ, би трябвало то да е отразено и при батериите на хибридите, пък и защо не към чистите електрички. Щом компът е преценил, че вентилаторът за охлаждане е трябвало да работи, не виждам нищо притеснително, не че човек не може да прилага практически методи за допълнително охлаждане... 

- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
Продължително охлаждане батерия
Въпросът е в това ,че ми стана чудно,странно и т.н как за 1ч 30мин не спря този вентилатор. Толкова топлина да е акумулирала
Забравих да спомена ,че същия маршрут (на отиване) към обяд на 36гр външна температура вентилатора не се включи!! Но пък работеше климатик
Но както казваш ufer ,щом колата си е преценила…

Забравих да спомена ,че същия маршрут (на отиване) към обяд на 36гр външна температура вентилатора не се включи!! Но пък работеше климатик

Но както казваш ufer ,щом колата си е преценила…
- ufer
- Мнения: 2815
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 25 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Продължително охлаждане батерия
Абе все пак я наблюдавай, че понякога и компютрите ги хващат вируси... 

- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Продължително охлаждане батерия
Прочети тази тема от там, където започваме да си говорим за охлаждането на батерията.Chuk Spleskanovski написа: ↑08 Юли 2022 13:46 Въпросът е в това ,че ми стана чудно,странно и т.н как за 1ч 30мин не спря този вентилатор. Толкова топлина да е акумулирала
Забравих да спомена ,че същия маршрут (на отиване) към обяд на 36гр външна температура вентилатора не се включи!! Но пък работеше климатик
Но както казваш ufer ,щом колата си е преценила…
И сега го отнеси към твоя случай и ще намериш допирни точки.
И точно това твърдя там - ако искаш дълготрайност, няма как да зависиш от решението на шофьора дали батерията ще бъде охладена или не. Какъвто е и твоя случай с "вреда", защото ти просто така си си решил да си караш. Което няма лошо. Ама не и за автомобил, който разчита на тази батерия да го движи изцяло.

Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Продължително охлаждане батерия
Не че нещо, но има едно филтърче под седалката за охлаждането на батерията. Не съм сигурен дали го чистят на всяка смяна на масла и филтри. Аз го чистя през месец или два и все има какво да се извади от него. Сега си купих ново, за да ми е по-лесно. Сменям веднага, а другото чистя после.
Не съм забелязал да работи вентилатор някакъв. Това е за камри хибрид от последното поколение.
Не съм забелязал да работи вентилатор някакъв. Това е за камри хибрид от последното поколение.
Carina E 4AFE LB 1992
- WoLF
- Мнения: 3439
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Благодарил/а: 684 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Продължително охлаждане батерия
Тук играят два фактора:
1.Батерията е била топла и е започнала да акумулира още топлина заради спецификата на терена. Щом си усетил вентилатора, батерията е била на около 40 градуса или повече. Ще е нужна доста ниска температура в купето и доста време да свали температурата до 35 и да спре вентилатора.
2.Батерията остарява, повишава си вътрешните съпротивления и по-лесно се нагрява при зареждане/разреждане.
Отделно от това колата при тази температура на батерията ще почне да избягва да я ползва и от там задържане на висок заряд, ниска динамика и повече пуснат двигател. Навярно си усетил тези неща.
Като резюме - нормално поведение при тези външни и вътрешни температури, начина на ползване на батерията(по-голямо натоварване) и възрастта на самата батерия.
Аз бих лично бих искал да видя по-добро охлаждане на сандвича и по-малко влияние на температурата на купето при паркирана кола(тези коли не обичат да седят на слънце)...
П.п. Един човек ми каза следната мъдрост - възрастта на батериите на хибридите се мери не в години, а в преживени лета

1.Батерията е била топла и е започнала да акумулира още топлина заради спецификата на терена. Щом си усетил вентилатора, батерията е била на около 40 градуса или повече. Ще е нужна доста ниска температура в купето и доста време да свали температурата до 35 и да спре вентилатора.
2.Батерията остарява, повишава си вътрешните съпротивления и по-лесно се нагрява при зареждане/разреждане.
Отделно от това колата при тази температура на батерията ще почне да избягва да я ползва и от там задържане на висок заряд, ниска динамика и повече пуснат двигател. Навярно си усетил тези неща.
Като резюме - нормално поведение при тези външни и вътрешни температури, начина на ползване на батерията(по-голямо натоварване) и възрастта на самата батерия.
Аз бих лично бих искал да видя по-добро охлаждане на сандвича и по-малко влияние на температурата на купето при паркирана кола(тези коли не обичат да седят на слънце)...
П.п. Един човек ми каза следната мъдрост - възрастта на батериите на хибридите се мери не в години, а в преживени лета





-
- Мнения: 5663
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 168 пъти
Продължително охлаждане батерия
Някой намирал ли е при каква температура се превключва към различните режими на охлаждането - във възходящ и в низходящ ред. (За кой да е модел.)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта