Продължително охлаждане батерия
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
Продължително охлаждане батерия
Мнение от Chuk Spleskanovski » 07 Юли 2022 23:56
Колата цял ден беше на слънце и вътре беше 400 градуса ,но нито това и е първото море нито досега вентилатора е работил толкова много .
Тръгнахме си вечерта към 9.30 , не беше жега- някъде
Около 23гр външна!
Терена беше доста тежък - само тежки изкачвания и стръмни пускания.Не знам това има ли значение за батерията.
Почти към края на пътуването ми дойде на акъла - спрях и рестартирах колата и вентилатора спря
Та се чудя батерията ли е толкова прегряла през деня
или нещо е забил вентилатора ?!?
Chuk Spleskanovski
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Продължително охлаждане батерия
Мнение от BOz » 08 Юли 2022 09:10
Това е и причината вентилатора да продължи да работи, защото системата "знае" вътрешната темепратура на батерията, а не само повърхностната, която отчитат сензорите. С рестартирането започваш нов цикъл на охлаждане и "подмамваш" реакцията на охлаждането ѝ.

Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Продължително охлаждане батерия
Мнение от ufer » 08 Юли 2022 09:53

ufer
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
Продължително охлаждане батерия
Мнение от Chuk Spleskanovski » 08 Юли 2022 10:11
достатъчно за батерията.
Значи BOz да разбирам това като нещо нормално, а не
притеснително

Chuk Spleskanovski
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: 04 Мар 2014 06:41
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Auris Touring Sports Hy
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 13 пъти
Продължително охлаждане батерия
Мнение от xtratime » 08 Юли 2022 10:26
Според мен е нещо нормално, през целия ден колата(батерията) е акумулирала топлина, когато сте потеглили, темепратурата на батерията е била висока, което е наложило по сериозното пускане на вентилатора. С тръгването на автомобила, хибридната батерия започва да се зарежда и разрежда, което също повишава температурата и. Един въпрос, когато тръгнахте с автомобила пуснахте ли климатика да охлади по-бързо купето? И един съвет- проверка и почистване на вентилатора за охлаждането на батерията.

Toyota Auris Touring sports 1.8 Hybrid 2016
xtratime
-
- Мнения: 179
- Регистриран на: 19 Мар 2017 22:18
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 4 пъти
- Получена благодарност: 7 пъти
Продължително охлаждане батерия
Мнение от Enwor » 08 Юли 2022 11:48
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid
Enwor
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
Продължително охлаждане батерия
Мнение от Chuk Spleskanovski » 08 Юли 2022 13:07
Именно,

Климатик не пусках защото децата спяха ,а и в купето
беше норм температура приятна. Може би трябваше
преди тръгване да и пусна климатика на място за 20-30мин. ама не се сетих.
Мисля , че като цяло хибридите не обичат такъв тип терени- планински. Това си е мое мнение
Chuk Spleskanovski
-
- Мнения: 5668
- Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
- Местоположение: Козлодуй
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 169 пъти
Продължително охлаждане батерия
Мнение от Hursa » 08 Юли 2022 13:07
Hursa
- ufer
- Мнения: 2816
- Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
- Местоположение: Бургас
- Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
- Благодарил/а: 26 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Продължително охлаждане батерия
Мнение от ufer » 08 Юли 2022 13:17

ufer
- Chuk Spleskanovski
- Мнения: 45
- Регистриран на: 15 Ное 2020 20:57
- Местоположение: Перник
- Автомобил: Prius 3
Продължително охлаждане батерия
Мнение от Chuk Spleskanovski » 08 Юли 2022 13:46

Забравих да спомена ,че същия маршрут (на отиване) към обяд на 36гр външна температура вентилатора не се включи!! Но пък работеше климатик

Но както казваш ufer ,щом колата си е преценила…
Chuk Spleskanovski
ufer
- BOz
- Мнения: 4540
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Продължително охлаждане батерия
Мнение от BOz » 08 Юли 2022 16:46
Прочети тази тема от там, където започваме да си говорим за охлаждането на батерията.Chuk Spleskanovski написа: ↑08 Юли 2022 13:46 Въпросът е в това ,че ми стана чудно,странно и т.н как за 1ч 30мин не спря този вентилатор. Толкова топлина да е акумулирала
Забравих да спомена ,че същия маршрут (на отиване) към обяд на 36гр външна температура вентилатора не се включи!! Но пък работеше климатик
Но както казваш ufer ,щом колата си е преценила…
И сега го отнеси към твоя случай и ще намериш допирни точки.
И точно това твърдя там - ако искаш дълготрайност, няма как да зависиш от решението на шофьора дали батерията ще бъде охладена или не. Какъвто е и твоя случай с "вреда", защото ти просто така си си решил да си караш. Което няма лошо. Ама не и за автомобил, който разчита на тази батерия да го движи изцяло.


Разход на дизелов автоматик ->

BOz
- max-2
- Мнения: 2090
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 111 пъти
Продължително охлаждане батерия
Мнение от max-2 » 08 Юли 2022 17:24
Не съм забелязал да работи вентилатор някакъв. Това е за камри хибрид от последното поколение.
max-2
- WoLF
- Мнения: 3465
- Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
- Местоположение: Стара Загора
- Автомобил: Приус '07
- Благодарил/а: 699 пъти
- Получена благодарност: 276 пъти
Продължително охлаждане батерия
Мнение от WoLF » 09 Юли 2022 16:25
1.Батерията е била топла и е започнала да акумулира още топлина заради спецификата на терена. Щом си усетил вентилатора, батерията е била на около 40 градуса или повече. Ще е нужна доста ниска температура в купето и доста време да свали температурата до 35 и да спре вентилатора.
2.Батерията остарява, повишава си вътрешните съпротивления и по-лесно се нагрява при зареждане/разреждане.
Отделно от това колата при тази температура на батерията ще почне да избягва да я ползва и от там задържане на висок заряд, ниска динамика и повече пуснат двигател. Навярно си усетил тези неща.
Като резюме - нормално поведение при тези външни и вътрешни температури, начина на ползване на батерията(по-голямо натоварване) и възрастта на самата батерия.
Аз бих лично бих искал да видя по-добро охлаждане на сандвича и по-малко влияние на температурата на купето при паркирана кола(тези коли не обичат да седят на слънце)...
П.п. Един човек ми каза следната мъдрост - възрастта на батериите на хибридите се мери не в години, а в преживени лета





WoLF
Обратно към “Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта