Въпрос за Supra

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Въпрос за Supra

Мнение от Bass_Man » 15 Сеп 2007 20:53

Здравейте на всички , това ми е първия пост в този форум happy.gif , надявам се да има и други , но не за проблеми biggrin.gif .

:help:

Предстои ми закупуване на една Supra МК3 . Би трябвало да е на около 150 000 КМ . И се появиха два момента при теста на колата .

Значи единия е , че при паленето се получи пушек като от военна димка ( ама сериозно е това ) . Колата не е била палена повече от 2 месеца ( може би 4 или 5 не е ясно ) . Димът беше по-скоро бял от колкото сив .
На следващия ден обаче , като отиваме пак да я палиме вече не е , димка но пак подпушва но по-сиво и смрадливо . И след 2-3 кръгчета може да се каже , че не пуши вече но газовете са много лютиви .

Второто нещо , което се появи след спирането на тестовете е , че колата изхвърли малко охладителна течност . Без да е била прегрявана. Стрелката за температурата беше малко под средата . Маркучите на пипане не бяха надути . Може би леко но много леко . И след това на място не изхвърли повече .

Това са двете неща , които ме притесняват .

Момчето казва , че докато я е карал не е имал грижи . С изключение на проблем с турбото от , което течало масло и пушела колата и то било сменено с ново. Но след , като го сменили с ново неясно защо избил водния радиатор . И е купен нов воден радиатор . И след това колата е карана безгрижно ?!?! Като също така били сменени и гумичките на клапаните .


Та , като за начало имам два въпроса :
за да се сменят гумичките на клапаните на този мотор 3.0 Turbo трябва ли да се сваля главата ?
и дали не е твърде възможно проблема да е в гарнитурата на главата за , който четох , че е , като детска болест за тези мотори и не карат повече от 100 000 мили с оригиналната гарнитура таман 150 000 км ?

Благодаря Ви предварително :thumbsup:

agent dust
Мнения: 2235
Регистриран на: 15 Авг 2005 23:26
Местоположение: София

Мнение от agent dust » 15 Сеп 2007 22:06

може и да е от гарнитура, но може и капачката на радиаторът да е ръждясала и да не държи налягане - огледай я внимателно. ако капачката е наред - погряваш колата да включи перката, подкарваш я, вдигаш над 140-150, караш я малко така, веднага спираш, отваряш капакът без да гасиш колата и гледаш как е положението там - гледаш и компенсационното казанче като форсираш на празен ход. гарнитурата може да е тръгнала лекичко и да духва само при добро натоварване - на празен ход на не прави номера. разбира се и ако след натоварване при отваряне на капачката на радиаторът по нея има полепнали боклуци. щом не пуши като се кара - да не ти пука дали аспухът люти или мирише на теменужки - даже ако не смърди трябва да се притесняваш. гумички се сменят, не е болка за умиране, може да е припушвала и от конденз или лошо масло. колата е много хубава - фен ли си, земай я, ще си я направиш като слънце - но не очаквай да я вземеш в перфектно здраве. оттук нататък Лорда да те поема, той е супро-енциклопедията тук laugh.gif
status: за БАН

Аватар
kristian
Мнения: 931
Регистриран на: 27 Авг 2006 17:09
Местоположение: Варна

Мнение от kristian » 15 Сеп 2007 22:29

maggkrabar написа:.....- даже ако не смърди трябва да се притесняваш. ...... laugh.gif
А сега де?!?! ohmy.gif
Мойта като смърди да и се радвам ли????
Нещо не ми е ясно .Не бях чувал за такава диагноза.........
http://www.vbox7.com/play:124bedab
TOYOTA PICNIC 3S-FE
"TOYOTA" 807

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 16 Сеп 2007 04:29

Ок , до тук мислиме еднакво biggrin.gif .

Обаче въпроса ми за гумичките го зададох с идеята , че ако трябва да се сваля главата за смяната им значи са сменили и гарнитурата и тогава проблема може да е по-сложен . Но ако гумичките може да се сменяват без да се сваля главата то тогава тя 100% си е с оригиналната гарнитура и най-вероятно проблема е там . Това ми е логиката и надеждата за сега .

Иначе аз съм фен на всичко истинско . И до сега карам все екзотики , които ми излизат , като S-класи после ама фенщината просто няма граници . Като ти хрумне нещо и докато не потрошиш една кофа пари не се сещаш да спреш biggrin.gif .

Лошото в случая е , че за да я взема трябва да разкарам всичко друго и ако стане някой малко по-сериозен проблем ще остана без кола за доста дълго време .
А ако ударжи една година без сериозни ядове се почват чудесата biggrin.gif biggrin.gif .

ЕДИТ:
Забравих да спомена в първия пост , че в колата има сипана и добавка , нещо от сорта на реметализант или някаква такава глупост. При което ефекта е , че като е студена работи все едно мотора е завит с юрган , чак не ти се вярва как тихо работи . Но като си загрее колата вече започва малко да си потраква но може би в рамките на нормалното .
Последно промяна от Bass_Man на 16 Сеп 2007 04:49, променено общо 1 път.

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 16 Сеп 2007 04:40

Bass_Man написа:Ок , до тук мислиме еднакво biggrin.gif .

Обаче въпроса ми за гумичките го зададох с идеята , че ако трябва да се сваля главата за смяната им значи са сменили и гарнитурата и тогава проблема може да е по-сложен . Но ако гумичките може да се сменяват без да се сваля главата то тогава тя 100% си е с оригиналната гарнитура и най-вероятно проблема е там . Това ми е логиката и надеждата за сега .

Иначе аз съм фен на всичко истинско . И до сега карам все екзотики , които ми излизат , като S-класи после ама фенщината просто няма граници . Като ти хрумне нещо и докато не потрошиш една кофа пари не се сещаш да спреш biggrin.gif .

Лошото в случая е , че за да я взема трябва да разкарам всичко друго и ако стане някой малко по-сериозен проблем ще остана без кола за доста дълго време .
А ако ударжи една година без сериозни ядове се почват чудесата biggrin.gif biggrin.gif .
Тва таз снията афтоматика ли е?

Иначе ТУРБО сменено със ново ,ми звучи уеко абсурдно. Колата звичи като да има BHG ,и освен това можеш напълно спокойно да очакваш проблеми главно от турбото щото тез турбини във БГ ги гледат като извънземни... ако случаино са се излъгали да опитват да сменят гарнитурата на главата - е безкрайно вероятно да не са я стегнали както требе ,а дори и да са я стегнали ако са използвали оргиналните шпилки много лесно са разтягат и все едно пак не е стегната. Решение има за проблема ,ма ша сака отавряне на мотора.

Гумички може да се сменят без да се сваля главата.

Ако мислиш да ти е единствена кола?? wacko.gif - забравиииииии тва зимъска ,ча ти се види родата посред бел ден да го караш wink.gif
Изображение

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 16 Сеп 2007 04:57

Дописах малко горе поста , че бях забравил някой неща . Погледни ги и тях да кажеш какво мислиш . Иначе аз годишно имам максимум 20 000 км така ,че няма да е голям проблем зимата .

Иначе не е синя и не е автоматик . Явно е друга колата за , която говориш .
Турбото било чисто ново доставено от реал турбо и било същото само дето вече модела се правел с малко по различни перки ама му казали , че няма грижи даже малко ще качи конете ( 20 коня примерно ) .
А какво е BHG ???

По принцип за една смяна на гарнитура не е проблем да се отвори мотора . Като време не би трябвало повече от 2-3 дена да отнеме ако е доставено всичко . Ама ако се почне от самото начало с бутала , сегменти и лагери ще трябва бая време да е на трупчета а аз пешеходец
ohmy.gif .

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 16 Сеп 2007 05:03

BHG = Blown Head Gasket

OK biggrin.gif

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 16 Сеп 2007 05:55

Bass_Man написа:Дописах малко горе поста , че бях забравил някой неща . Погледни ги и тях да кажеш какво мислиш . Иначе аз годишно имам максимум 20 000 км така ,че няма да е голям проблем зимата .

Иначе не е синя и не е автоматик . Явно е друга колата за , която говориш .
Турбото било чисто ново доставено от реал турбо и било същото само дето вече модела се правел с малко по различни перки ама му казали , че няма грижи даже малко ще качи конете ( 20 коня примерно ) .
А какво е BHG ???

По принцип за една смяна на гарнитура не е проблем да се отвори мотора . Като време не би трябвало повече от 2-3 дена да отнеме ако е доставено всичко . Ама ако се почне от самото начало с бутала , сегменти и лагери ще трябва бая време да е на трупчета а аз пешеходец
ohmy.gif .
Е какъв цвят е тогаз - да не е червената дето са пускаше на божура и даваше 16-ки?

Там дето си добавил ,вероятно тропат биалетките - напълно нормално за стар 7м мотор ,но може да изкарат още доста само дето после е вероятно да ти требе друг вал ако изкаш да праиш нещо сериозно. Карантиите са жестоко здрави ,камионски дизелови или както изкаш ги наречи. Моите бяха яко наказани и издъраха до края на якааа ръчка и реална мощност от над 50% над заводската. Като я взех също ми тропаха лагерите ,ма след като смених маслото почти не се чуваше. Също минах през изгърмяла гарнитура и я напраихме за нема и 2 дена и 3 нощи и така.

Ако не е автомат и та влече Тунинга - платформатра е много яка ,ма си изка и яките кинти да се наливат за да стане нещо смислено.
Изображение

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 16 Сеп 2007 11:27

Червена е и е с ръчни скорости. Ама не знам какви времена е давала и дали въобще е ходила на Божура .
Ама не би ли трябвало сток supra да дава по-добри времена ?

Колко би струвала и в БГ може ли да се намери въобще гарнитурка или трябва да се поръчва от вънка ? Да си направя някаква сметка .
И дали знаете някъде в БГ да има шлайф , които да може да се справи със задачата ?

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 16 Сеп 2007 19:31

Bass_Man написа:Червена е и е с ръчни скорости. Ама не знам какви времена е давала и дали въобще е ходила на Божура .
Ама не би ли трябвало сток supra да дава по-добри времена ?

Колко би струвала и в БГ може ли да се намери въобще гарнитурка или трябва да се поръчва от вънка ? Да си направя някаква сметка .
И дали знаете някъде в БГ да има шлайф , които да може да се справи със задачата ?
Ако изкаш да го направиш да издържа до около 12psi:

Гарнитура от Тойота - $100
ARP шпилки - $120

За да е вечна ,требе метална гарнитура която е около $250 ,отново ARP шпилки и наи-вече челосване на блока освен задължителния и във двата случая шлайф.

За МК3 - мога да съдействам за всякакви части ,да ги полувиш направо от тука (САЩ) само си плащаш квото платя аз + транспорта.

Иначе некъде беше писано по форума за таз червената - тва DVD дето се моташе из нета я има как се пуска срещу един голф на божура. По прицип требе да дава нещо като средни до виски 15-ки на божура ,ма все пак това е кола която е СТОК + 20 години wink.gif
Изображение

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 17 Сеп 2007 04:53

be to tva s metalnata garnitura dobre ama te garniturite zatva sa napraveni - da garmiat te a ne matora (butala, bieli i t.n.)

ne moga razbera na edna supara shto i triabvat takiva prigotovlenia kato moita tercelka bluska 14psi seki den na stock mator sas garnitura ot Beck&Arlney i boltove ot tiah. Ma lorda si gi znae suprite de, prosto iskam da kaja che sam iznenadan :)

inak sam saglasen che kolata she triabva da smenish garniturata zadalnitelno, pa moje da ima nujda i ot sigmenti, gumichki na klapanite i novo turbo
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 17 Сеп 2007 09:00

Ок Lorde , само да те питам дали си пращал на някой нещо до сега ( сигурно си пращал ) и горе долу за колко време и какви пари излиза . Ако качиме гарнитурка , болтове и някой други дреболийки евнтуално . Каквото има за смяна .

Иначе колата е с първа регистрация 1995 г. А кога е произведена точно не знам . Ама ще я видя по разни номера там на рами и тн.

Ако тръгна да я правя ще я правя , като хората . Няма да пестя 100$ .
Единственото нещо което много ме притеснява са БГ шлайфовете . И ако някой има впечатление от някой читав моля да каже защото аз колкото хора до сега съм питал все са някакви ИДЕОТИ . Не само , че машините са им стари колкото света ами и те не знаят да работят с тях и пестят от материали и консумативи .
Въртят ми се и разни варианти за шлайфане в Турция или Гърция . Въпреки , че ще ми излезе доста солено да го закарам блока до там . Ама в крайна сметка по-добре така от колкото да счупя мотора .
Ако някой има инфо и за този вариант може да сподели ако иска rolleyes.gif .

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 17 Сеп 2007 09:20

ugabuga написа:be to tva s metalnata garnitura dobre ama te garniturite zatva sa napraveni - da garmiat te a ne matora (butala, bieli i t.n.)

ne moga razbera na edna supara shto i triabvat takiva prigotovlenia kato moita tercelka bluska 14psi seki den na stock mator sas garnitura ot Beck&Arlney i boltove ot tiah. Ma lorda si gi znae suprite de, prosto iskam da kaja che sam iznenadan :)

inak sam saglasen che kolata she triabva da smenish garniturata zadalnitelno, pa moje da ima nujda i ot sigmenti, gumichki na klapanite i novo turbo
Problema pri suprata e osnovno designa na glavata i nai-veche zavodskata garnitura (koqto ima 3 dosta razlicni variacii prez godinite) ,leglata na boltovete na glavata (shpilkite) ,broqt im ,goleminata im i razbirase redoviq shestak koito obicha da nadiga pohlupaka... abe bolka si e na tez motori ,za syzalenie - priemi go kato dadenost. Na novata seria xJ sicki tez problemi sa razreseni
Изображение

Аватар
LordDigital
СупраДжия
Мнения: 3190
Регистриран на: 18 Окт 2004 17:04
Местоположение: Chicag0-Land

Мнение от LordDigital » 17 Сеп 2007 09:21

Bass_Man написа:Ок Lorde , само да те питам дали си пращал на някой нещо до сега ( сигурно си пращал ) и горе долу за колко време и какви пари излиза . Ако качиме гарнитурка , болтове и някой други дреболийки евнтуално . Каквото има за смяна .

Иначе колата е с първа регистрация 1995 г. А кога е произведена точно не знам . Ама ще я видя по разни номера там на рами и тн.

Ако тръгна да я правя ще я правя , като хората . Няма да пестя 100$ .
Единственото нещо което много ме притеснява са БГ шлайфовете . И ако някой има впечатление от някой читав моля да каже защото аз колкото хора до сега съм питал все са някакви ИДЕОТИ . Не само , че машините са им стари колкото света ами и те не знаят да работят с тях и пестят от материали и консумативи .
Въртят ми се и разни варианти за шлайфане в Турция или Гърция . Въпреки , че ще ми излезе доста солено да го закарам блока до там . Ама в крайна сметка по-добре така от колкото да счупя мотора .
Ако някой има инфо и за този вариант може да сподели ако иска rolleyes.gif .
Ne 100% ami 1000% ima koi da naprai super kachestven shlaif U bg ,stom kato motora na SkyLine-to e slaifosvan nekyde tam togaz mesto ima samo trebe da go nameris:)

Inache za charkolqk ,smetai grubo 5 dena do mene i oste 10 do BG. Da prastal sym tui-onui wink.gif
Изображение

Аватар
Bass_Man
Мнения: 5559
Регистриран на: 15 Сеп 2007 20:38
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от Bass_Man » 17 Сеп 2007 09:57

Еми значи да го смятам 15-тина дена.
Иначе шлайфове много и сичките са кой от кой . Ама до сега силна кола на повече от една смяна на масло май няма в БГ-то. Ядат лагери , чупат/кривят валове , хвърлят гарнитурки и какво ли още не . И то не защото колите са станали по 2000 BHP .
Успях да си сваля Repair Manual за 7М двигателите biggrin.gif . И ще почва якото четене .

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта