Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

s4etovod
Мнения: 5
Регистриран: 19 ное 2011 09:34
Репутация: 0

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от s4etovod » 14 авг 2019 10:46

Здравейте фенове,

Доста години карах ВАН бензин/метан, а последната година се измъчих с един СУВ, с който за радост се разделихме наскоро.

Оглеждам всякакви БЕНЗИНОВИ предложения след 2000г, но се оказва нелека задачата намирането на относително запазен ВАН до 10к, която да може да се газифицира нормално и да има реноме за прилична здравина и поносима поддръжка... Зафири и VW не гледам, френски/италиански еврованове отговарят на желанието ми, но отзивите са противоречиви, същото е и с Крайслер Вояджър..Добра алтернатива вероятно е Мицубиши Грандис, но предложенията не са интригуващи.

Харесвам Тойота Авенсис Версо, но бензинови съвсем не се предлагат и съответно нямам инфо за надеждност и поддръжка. Също харесвам Тойота Превия след 2003г, но двете актуални предложения са почти тотал щета.

И понеже явно ВАН е моята кола - Харесал съм една екзотика американка Тойота Сиена 3.3i 16V 230 коня 2004г.

Ходихме на преглед в официалния сервиз, където казаха, че за подмяна са няколко неща, но ме уплашиха с поне 5 х.лв потенциален ремонт (ако се прави при тях)


Установени части за подмяна:
1. Ангренажен комплект - ремък + ролки - това ясно
2. Други необходими ремъци - това ясно
3. Водна помпа - също ясно
4. Предни амортесьори с пружини - колата при спиране тропа яко
5. Воден радиатор - тече
6. Предни дискове - криви са
7. Накладки - предни и задни
8. Гарнитури капак клапани - вероятно са две - от задната страна на мотора
9. Карета за кардана - не зная колко са на брой (колата е 4х4)

Отделно от това има и грешки при компютърния тест, които тепърва ще разучавам кое какво е и дали е драма:
Engine and ECT - грешка Р1578
ABS/VCS/TRC - грешка С1336
SRS Airbag - грешка В0111
Air Conditioner - грешки B1421 и В1424

Зная, че това е екзотика за БГ, но колата продължава да ми харесва....

Ето защо моля за безпристрастни мнения - струва ли си да се прави и наистина ли доставката на части е драма като наличности и цена (ясно че ще се чака от USA доставка)?

! Този двигател може ли да се газифицира и къде - препоръки за сервиз в София?

!! Грешките от по-горе какво значат и притеснителни ли са? В Тойота София нямат достатъчно добър софтуер за американски автомобили, препоръчаха сервиза им в Пазарджик, но колата не е моя и едва ли ще стигне до там..

Благодаря на отзовалите се.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2228
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 312
Местоположение: София

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от BOz » 14 авг 2019 11:26

s4etovod написа:
14 авг 2019 10:46
и да има реноме за прилична здравина и поносима поддръжка
Това не се връзва с търсения автомобил. Екзотика на пазара няма как да има поносима поддръжка. Освен ако не си в състояние да оставиш колата на трупчета за неопределен на брой месеци и да търсиш и чакаш алтернативни части от някъде по света.
Това за мен въобще не се връзва с поносима поддръжка.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

IvoKrastev
Мнения: 58
Регистриран: 06 юли 2018 15:16
Репутация: 11
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от IvoKrastev » 14 авг 2019 11:39

Като гледам какви части са за подмяна, оставам с впечатление, че тая кола е карана до последно и след това просто са решили да я изхвърлят. Не е станала изведнъж за дискове, накладки, амортесьори и радиатор. Гарантирано това не е подържана кола и не ти трябва.
ИзображениеИзображение

s4etovod
Мнения: 5
Регистриран: 19 ное 2011 09:34
Репутация: 0

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от s4etovod » 14 авг 2019 11:42

В конкретния случай като смяна на посочените части си представям мах 2000лв с доставка и работа, но дали е правилна преценката ми нямам идея? Знам ли?
И още 2-2200 за газова ако е възможно да се сложи...

Ясно ми е, че доставките биха се правили предварително и през интернет поръчка, например от Rockauto - но има ли утъпкана пътека?? И наистина ли от Тойота са прави за цената на ремонта с посочените горе части??

Потребителски аватар
e 10
Мнения: 517
Регистриран: 10 мар 2015 10:44
Репутация: 95
Местоположение: Ловеч

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от e 10 » 14 авг 2019 21:36

Поносима поддръжка 15+годишна кола има само ако във всяка морга, в която влезеш, броят такива автомобили е по-голям от годините на които са rolleyes.gif !
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2-0D 1996 г.
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш sad.gif )

gaceto
Мнения: 35
Регистриран: 10 ное 2016 09:40
Репутация: 5
Местоположение: София

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от gaceto » 14 авг 2019 21:45

s4etovod написа:
14 авг 2019 10:46
.....Харесвам Тойота Авенсис Версо, но бензинови съвсем не се предлагат ....
има бензинки но в западна Европа Германия , Холандия, Франция или поне имаше когато аз търсех моята авенсис версо ( само че дизел ).
Тогава в техните сайтове имаше предимно бензинки 2,0 150 коня .
Toyota Avensis Verso 2001 2.0 D4D 116hp

s4etovod
Мнения: 5
Регистриран: 19 ное 2011 09:34
Репутация: 0

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от s4etovod » 15 авг 2019 11:01

Мда, и в момента в БГ има точно 2 бензинови Авенсис Версо 2.0 с газ да се продават. Със сигурност едната ще я прегледам.

Но пък си задавам въпроса - кое е по-добро и лесно:
Сиената със сигурност е екзотика, но дали Авенсис Версо бензин не е същата работа??
И при все, че за Авенсис Версо бензин 2002-03 год. се търсят едни 7,5-8к (надценени ми се струват) с какво пък да е толкова по-евтина за поддръжка от Сиената (освен с евентуалното чакане на доставка, може би)??

Също както споменах - ако Авенсиса е с вече монтирана газова - това добре ли е или не? (отивам да чета 53-те страници за Тойота и Газ wacko.gif )

П.С. Някой няма ли да даде мнение за газификацията на Сиена 3.3 ??

Toshiro
Мнения: 56
Регистриран: 15 май 2018 11:58
Репутация: 13
Местоположение: Димитровград
Автомобил: Lexus GS300

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от Toshiro » 15 авг 2019 11:53

Автомобилът е на К платформа заедно с Лексъс RX, споделяйки силови агрегати и може би ходова част. Двигателят е 3.3 L 3MZ-FE V6, а кутията е U151F, като и двата агрегата се славят с много висока надеждност и искат единствено редовна и правилна смяна на консумативи. OEM ангренажен комплект с водна помпа е под $400. Пистови ремъци - $30. Гарнитури капаци на глави - $20. Свещи - 70$. Дотук с евтините оригинални части. Предни дискове с накладки алтернативни може и да намериш до 300 лева. Радиатор алтернативен - пак толкова. Предни амортисьори с пружини алтернативни - над 600 лева. Каретата на кардана се продават само с негo на цена около $1000. Тази кола е занемарена, има проблем с ABS, дошла е в родината по неведоми пътища и ще Ви стъпи на цената на хубав Лексъс RX с доказан пробег в бяла държава. Малко е притеснителен факта, че гледате сравнително скъп автомобил, а питате за газификация, но да, доста успешно газифицирани коли има с тези мотори.
Последна промяна от Toshiro на 15 авг 2019 13:57, променено общо 1 път.

s4etovod
Мнения: 5
Регистриран: 19 ное 2011 09:34
Репутация: 0

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от s4etovod » 15 авг 2019 13:08

Супер мнение Тоширо :cheers:

Аз дали ще я купя е друга работа, но поне създаваме история на модела, каквато в БГ интернет пространството просто липсва :thumbsup:
Като модели Сиената и Хонда Одисей са супер иначе...амаааа guns.gif

Toshiro
Мнения: 56
Регистриран: 15 май 2018 11:58
Репутация: 13
Местоположение: Димитровград
Автомобил: Lexus GS300

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от Toshiro » 15 авг 2019 13:54

Кутиите на Хонда са по-слаби от Аисин на Тойота, защото били с друг принцип на работа. Чувал съм, че не са с планетарни предавки, а с първичен и вторичен вал и съединители-синхронизатори. Може и да греша. Куплирани с V6 двигатели над 200kW и 350Нм немедлено се предават, за което има сервизни кампании. За мен, може би силно субективно, Тойота винаги е пръв избор пред Хонда с оглед цена на експлоатация и надеждност. Емоции от екстри, финиш и лукс никога не съм имал.
Части по силовия тракт и консумативи се намират лесно и бързо за до 14 дни, но едрогабаритните части ще са проблем и то сериозен.

mirott
Мнения: 1486
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 23
Местоположение: Вършец

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от mirott » 15 авг 2019 15:08

Toshiro написа:
15 авг 2019 13:54
Тойота винаги е пръв избор пред Хонда с оглед цена на експлоатация и надеждност.
Твое лично мнение. Моето е точно обратното... :D

Toshiro
Мнения: 56
Регистриран: 15 май 2018 11:58
Репутация: 13
Местоположение: Димитровград
Автомобил: Lexus GS300

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от Toshiro » 15 авг 2019 20:17

Да. Точно така. Ето сега дори ще се самоцитирам
Toshiro написа:
15 авг 2019 13:54
За мен, може би силно субективно, Тойота винаги е пръв избор пред Хонда с оглед цена на експлоатация и надеждност.
Офтопик
Когато си избирахме кола с жената и дилемата беше Джи Ес или Леджънд, направих кратко, но обстойно проучване и цените на оригиналните части бяха по-ниски при Тойота. Също така имах сериозни опасения за кутията на Леджънд-а и така и не разбрах как се сменя преден долен шарнир на тоя шлеп. С приятели сме сравнявали Акорд 7 и Авенсис Т25 - АНА ЛОГИЧЕН случай, дами и господа :D

mirott
Мнения: 1486
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 23
Местоположение: Вършец

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от mirott » 16 авг 2019 10:53

Грешиш. На Акорд 7 частите/консумативите са по-евтини от на Т25. Отделно, че частите на Акорд се сменят доста по-рядко...Това, че не си разбрал как се сменя шарнир, не прави Ледженда кофти кола, нали? Нали знаеш, в спора се ражда истината:). Поздрави!

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1211
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 64
Местоположение: Пловдив

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от max-2 » 16 авг 2019 11:32

По темата: не знам дали е голяма драма да се изчака 1 седмица за част от САЩ. Като се има впредвид, че 90% от ремонтите са планирани, т. е колата ще си е в движение, докато пристигнат частите.
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009, Mazda cx-5 2.2 d skyactive 2014
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG.

Toshiro
Мнения: 56
Регистриран: 15 май 2018 11:58
Репутация: 13
Местоположение: Димитровград
Автомобил: Lexus GS300

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката

Мнение от Toshiro » 16 авг 2019 12:11

mirott написа:
16 авг 2019 10:53
Грешиш.
Явно държите да подчертаете, че греша в нещо, което ясно съм написал, че е лично и може би силно субективно мнение. Добре, Вашето обаждане е важно за мен :D И принципно ми е ясно на Леджънда как се сменя долния шарнир, но явно не разбрахте хумора ми. Нямам нужда нито от спор, камо ли от истина, но за да олекне напълно личното ми и субективно мнение :D може да назовете няколко често сменяни OEM консумативи и резервни части с цените им съответно при Акорд 7 и Авенсис Т25.
max-2 написа:
16 авг 2019 11:32
не знам дали е голяма драма да се изчака 1 седмица за част от САЩ
Не е драма и сигурно даже няма да е от Щатите, но за мен проблем остават калници, капаци, брони, врати...

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] и 10 госта