Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 19 Ное 2011 09:34
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Avensis Verso 2.0i бенз
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
Здравейте фенове,
Доста години карах ВАН бензин/метан, а последната година се измъчих с един СУВ, с който за радост се разделихме наскоро.
Оглеждам всякакви БЕНЗИНОВИ предложения след 2000г, но се оказва нелека задачата намирането на относително запазен ВАН до 10к, която да може да се газифицира нормално и да има реноме за прилична здравина и поносима поддръжка... Зафири и VW не гледам, френски/италиански еврованове отговарят на желанието ми, но отзивите са противоречиви, същото е и с Крайслер Вояджър..Добра алтернатива вероятно е Мицубиши Грандис, но предложенията не са интригуващи.
Харесвам Тойота Авенсис Версо, но бензинови съвсем не се предлагат и съответно нямам инфо за надеждност и поддръжка. Също харесвам Тойота Превия след 2003г, но двете актуални предложения са почти тотал щета.
И понеже явно ВАН е моята кола - Харесал съм една екзотика американка Тойота Сиена 3.3i 16V 230 коня 2004г.
Ходихме на преглед в официалния сервиз, където казаха, че за подмяна са няколко неща, но ме уплашиха с поне 5 х.лв потенциален ремонт (ако се прави при тях)
Установени части за подмяна:
1. Ангренажен комплект - ремък + ролки - това ясно
2. Други необходими ремъци - това ясно
3. Водна помпа - също ясно
4. Предни амортесьори с пружини - колата при спиране тропа яко
5. Воден радиатор - тече
6. Предни дискове - криви са
7. Накладки - предни и задни
8. Гарнитури капак клапани - вероятно са две - от задната страна на мотора
9. Карета за кардана - не зная колко са на брой (колата е 4х4)
Отделно от това има и грешки при компютърния тест, които тепърва ще разучавам кое какво е и дали е драма:
Engine and ECT - грешка Р1578
ABS/VCS/TRC - грешка С1336
SRS Airbag - грешка В0111
Air Conditioner - грешки B1421 и В1424
Зная, че това е екзотика за БГ, но колата продължава да ми харесва....
Ето защо моля за безпристрастни мнения - струва ли си да се прави и наистина ли доставката на части е драма като наличности и цена (ясно че ще се чака от USA доставка)?
! Този двигател може ли да се газифицира и къде - препоръки за сервиз в София?
!! Грешките от по-горе какво значат и притеснителни ли са? В Тойота София нямат достатъчно добър софтуер за американски автомобили, препоръчаха сервиза им в Пазарджик, но колата не е моя и едва ли ще стигне до там..
Благодаря на отзовалите се.
Доста години карах ВАН бензин/метан, а последната година се измъчих с един СУВ, с който за радост се разделихме наскоро.
Оглеждам всякакви БЕНЗИНОВИ предложения след 2000г, но се оказва нелека задачата намирането на относително запазен ВАН до 10к, която да може да се газифицира нормално и да има реноме за прилична здравина и поносима поддръжка... Зафири и VW не гледам, френски/италиански еврованове отговарят на желанието ми, но отзивите са противоречиви, същото е и с Крайслер Вояджър..Добра алтернатива вероятно е Мицубиши Грандис, но предложенията не са интригуващи.
Харесвам Тойота Авенсис Версо, но бензинови съвсем не се предлагат и съответно нямам инфо за надеждност и поддръжка. Също харесвам Тойота Превия след 2003г, но двете актуални предложения са почти тотал щета.
И понеже явно ВАН е моята кола - Харесал съм една екзотика американка Тойота Сиена 3.3i 16V 230 коня 2004г.
Ходихме на преглед в официалния сервиз, където казаха, че за подмяна са няколко неща, но ме уплашиха с поне 5 х.лв потенциален ремонт (ако се прави при тях)
Установени части за подмяна:
1. Ангренажен комплект - ремък + ролки - това ясно
2. Други необходими ремъци - това ясно
3. Водна помпа - също ясно
4. Предни амортесьори с пружини - колата при спиране тропа яко
5. Воден радиатор - тече
6. Предни дискове - криви са
7. Накладки - предни и задни
8. Гарнитури капак клапани - вероятно са две - от задната страна на мотора
9. Карета за кардана - не зная колко са на брой (колата е 4х4)
Отделно от това има и грешки при компютърния тест, които тепърва ще разучавам кое какво е и дали е драма:
Engine and ECT - грешка Р1578
ABS/VCS/TRC - грешка С1336
SRS Airbag - грешка В0111
Air Conditioner - грешки B1421 и В1424
Зная, че това е екзотика за БГ, но колата продължава да ми харесва....
Ето защо моля за безпристрастни мнения - струва ли си да се прави и наистина ли доставката на части е драма като наличности и цена (ясно че ще се чака от USA доставка)?
! Този двигател може ли да се газифицира и къде - препоръки за сервиз в София?
!! Грешките от по-горе какво значат и притеснителни ли са? В Тойота София нямат достатъчно добър софтуер за американски автомобили, препоръчаха сервиза им в Пазарджик, но колата не е моя и едва ли ще стигне до там..
Благодаря на отзовалите се.
- BOz
- Мнения: 4535
- Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 6 пъти
- Получена благодарност: 199 пъти
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
Това не се връзва с търсения автомобил. Екзотика на пазара няма как да има поносима поддръжка. Освен ако не си в състояние да оставиш колата на трупчета за неопределен на брой месеци и да търсиш и чакаш алтернативни части от някъде по света.
Това за мен въобще не се връзва с поносима поддръжка.
Разход на хибрид-> 
Разход на дизелов автоматик ->

Разход на дизелов автоматик ->

-
- Мнения: 116
- Регистриран на: 06 Юли 2018 15:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp
- Получена благодарност: 1 път
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
Като гледам какви части са за подмяна, оставам с впечатление, че тая кола е карана до последно и след това просто са решили да я изхвърлят. Не е станала изведнъж за дискове, накладки, амортесьори и радиатор. Гарантирано това не е подържана кола и не ти трябва.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 19 Ное 2011 09:34
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Avensis Verso 2.0i бенз
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
В конкретния случай като смяна на посочените части си представям мах 2000лв с доставка и работа, но дали е правилна преценката ми нямам идея? Знам ли?
И още 2-2200 за газова ако е възможно да се сложи...
Ясно ми е, че доставките биха се правили предварително и през интернет поръчка, например от Rockauto - но има ли утъпкана пътека?? И наистина ли от Тойота са прави за цената на ремонта с посочените горе части??
И още 2-2200 за газова ако е възможно да се сложи...
Ясно ми е, че доставките биха се правили предварително и през интернет поръчка, например от Rockauto - но има ли утъпкана пътека?? И наистина ли от Тойота са прави за цената на ремонта с посочените горе части??
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
Поносима поддръжка 15+годишна кола има само ако във всяка морга, в която влезеш, броят такива автомобили е по-голям от годините на които са
!

Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
има бензинки но в западна Европа Германия , Холандия, Франция или поне имаше когато аз търсех моята авенсис версо ( само че дизел ).
Тогава в техните сайтове имаше предимно бензинки 2,0 150 коня .
Toyota Avensis Verso 2001 2.0 D4D 116hp
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 19 Ное 2011 09:34
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Avensis Verso 2.0i бенз
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
Мда, и в момента в БГ има точно 2 бензинови Авенсис Версо 2.0 с газ да се продават. Със сигурност едната ще я прегледам.
Но пък си задавам въпроса - кое е по-добро и лесно:
Сиената със сигурност е екзотика, но дали Авенсис Версо бензин не е същата работа??
И при все, че за Авенсис Версо бензин 2002-03 год. се търсят едни 7,5-8к (надценени ми се струват) с какво пък да е толкова по-евтина за поддръжка от Сиената (освен с евентуалното чакане на доставка, може би)??
Също както споменах - ако Авенсиса е с вече монтирана газова - това добре ли е или не? (отивам да чета 53-те страници за Тойота и Газ
)
П.С. Някой няма ли да даде мнение за газификацията на Сиена 3.3 ??
Но пък си задавам въпроса - кое е по-добро и лесно:
Сиената със сигурност е екзотика, но дали Авенсис Версо бензин не е същата работа??
И при все, че за Авенсис Версо бензин 2002-03 год. се търсят едни 7,5-8к (надценени ми се струват) с какво пък да е толкова по-евтина за поддръжка от Сиената (освен с евентуалното чакане на доставка, може би)??
Също както споменах - ако Авенсиса е с вече монтирана газова - това добре ли е или не? (отивам да чета 53-те страници за Тойота и Газ

П.С. Някой няма ли да даде мнение за газификацията на Сиена 3.3 ??
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
Автомобилът е на К платформа заедно с Лексъс RX, споделяйки силови агрегати и може би ходова част. Двигателят е 3.3 L 3MZ-FE V6, а кутията е U151F, като и двата агрегата се славят с много висока надеждност и искат единствено редовна и правилна смяна на консумативи. OEM ангренажен комплект с водна помпа е под $400. Пистови ремъци - $30. Гарнитури капаци на глави - $20. Свещи - 70$. Дотук с евтините оригинални части. Предни дискове с накладки алтернативни може и да намериш до 300 лева. Радиатор алтернативен - пак толкова. Предни амортисьори с пружини алтернативни - над 600 лева. Каретата на кардана се продават само с негo на цена около $1000. Тази кола е занемарена, има проблем с ABS, дошла е в родината по неведоми пътища и ще Ви стъпи на цената на хубав Лексъс RX с доказан пробег в бяла държава. Малко е притеснителен факта, че гледате сравнително скъп автомобил, а питате за газификация, но да, доста успешно газифицирани коли има с тези мотори.
Последно промяна от Toshiro на 15 Авг 2019 13:57, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 19 Ное 2011 09:34
- Местоположение: Sofia
- Автомобил: Toyota Avensis Verso 2.0i бенз
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
Супер мнение Тоширо
Аз дали ще я купя е друга работа, но поне създаваме история на модела, каквато в БГ интернет пространството просто липсва
Като модели Сиената и Хонда Одисей са супер иначе...амаааа

Аз дали ще я купя е друга работа, но поне създаваме история на модела, каквато в БГ интернет пространството просто липсва

Като модели Сиената и Хонда Одисей са супер иначе...амаааа

-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
Кутиите на Хонда са по-слаби от Аисин на Тойота, защото били с друг принцип на работа. Чувал съм, че не са с планетарни предавки, а с първичен и вторичен вал и съединители-синхронизатори. Може и да греша. Куплирани с V6 двигатели над 200kW и 350Нм немедлено се предават, за което има сервизни кампании. За мен, може би силно субективно, Тойота винаги е пръв избор пред Хонда с оглед цена на експлоатация и надеждност. Емоции от екстри, финиш и лукс никога не съм имал.
Части по силовия тракт и консумативи се намират лесно и бързо за до 14 дни, но едрогабаритните части ще са проблем и то сериозен.
Части по силовия тракт и консумативи се намират лесно и бързо за до 14 дни, но едрогабаритните части ще са проблем и то сериозен.
-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
Твое лично мнение. Моето е точно обратното...

-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
Да. Точно така. Ето сега дори ще се самоцитирам
Офтопик
Когато си избирахме кола с жената и дилемата беше Джи Ес или Леджънд, направих кратко, но обстойно проучване и цените на оригиналните части бяха по-ниски при Тойота. Също така имах сериозни опасения за кутията на Леджънд-а и така и не разбрах как се сменя преден долен шарнир на тоя шлеп. С приятели сме сравнявали Акорд 7 и Авенсис Т25 - АНА ЛОГИЧЕН случай, дами и господа 

-
- Мнения: 2141
- Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
- Местоположение: Вършец
- Благодарил/а: 14 пъти
- Получена благодарност: 16 пъти
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
Грешиш. На Акорд 7 частите/консумативите са по-евтини от на Т25. Отделно, че частите на Акорд се сменят доста по-рядко...Това, че не си разбрал как се сменя шарнир, не прави Ледженда кофти кола, нали? Нали знаеш, в спора се ражда истината:). Поздрави!
- max-2
- Мнения: 2089
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 42 пъти
- Получена благодарност: 110 пъти
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
По темата: не знам дали е голяма драма да се изчака 1 седмица за част от САЩ. Като се има впредвид, че 90% от ремонтите са планирани, т. е колата ще си е в движение, докато пристигнат частите.
Carina E 4AFE LB 1992
-
- Мнения: 145
- Регистриран на: 15 Май 2018 11:58
- Местоположение: Димитровград
- Автомобил: Lexus GS300
Toyota Sienna 3.3i 16V 230коня 2004г - наистина ли е драма поддръжката
Явно държите да подчертаете, че греша в нещо, което ясно съм написал, че е лично и може би силно субективно мнение. Добре, Вашето обаждане е важно за мен


Не е драма и сигурно даже няма да е от Щатите, но за мен проблем остават калници, капаци, брони, врати...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта