Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Мнение от goro_89 » 27 Фев 2018 20:44
Проблема в рашириъелния съд не виждам течност/червена е/налях около 0.5л в радиатора,тои се напълни а казанчето е отново празно ?
Моля за мнения за да не строшим моторчето
goro_89
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Мнение от slowtraveler » 27 Фев 2018 20:59
1. допълваш радиатора 'до ръб'...
2. Наливаш в казанчето до ниво между МИН и МАКС...
3. Загряваш автомобила и проверяваш дали нивото е ОК...
4. Ако е спаднало при следващото изстиване на антифриза - доливаш в казанчето (вече би трябвало да си обезвъзушил радиатора).....
Ако продължи да спада постоянно - почваш да търсиш причината...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Мнение от goro_89 » 27 Фев 2018 22:30
Да уточним само наливам До Ръб на радиатор догоре ли значи/да текне/ или по надолу .Тъй като познат гръмна разш.съд по този начин?
goro_89
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Мнение от slowtraveler » 28 Фев 2018 07:40
Разширителен съд просто няма как да гръмнеш при изправна система (а пък на този авенсис - май единствения начин е с взрив

Но в разширителния съд доливаш на студен двигател до МАХ, а ако е загрял - между МИН и МАХ (идеята е на студен двигател да остане между МИН и МАХ)..
Малко теория:
Охладителната система на съвременните двигатели е херметична. Температурата на кипене на антифриза/водата зависи от налягането. Колкото по-високо е то, толкова при по-висока температура кипи. Т.е. можеш да поддържаш по-висока температура в двигателя без кипване и свързаното с това рязко влошаване на охладителните качества и възможност за прегряване на ДВГ (намалява топлопреноса, влошава се работата на помпата в паро-водна среда и т.н.)..
Антифриза се разширява доста при нагряване, и затова при загряване на двигателя в охладителната система се повишава налягането от самосебе си.
За да се контролира доколко да се повишава налягането в системата се поставя предпазен клапан, който отваря при определено налягане. Същият клапан не позволява и създаването на вакуум в системата...
И тук системите се делят на два вида:
1. Към разширителното казанче отива само един шланг. Клапанът е в капачката на радиатора и той работи в антифризна среда. Казанчето не е под налягане - капачката му е с обикновена дупка за вентилация (или има допълнителен преливник, който си е нормално отворен).. Дори и да отвориш капачката на казанчето при загрял двигател няма да усетиш нищо. В долната му част има изход към преливника на радиатора. Т.е. ако клапана на капачката на радиатора изпусне част от антифриза (и евентуално въздух/пара), то по това маркуче излишният антифриз ще влезе в разширителното казанче, като парата/въздуха ще се отдели/изплува. Когато антифризът в ДВГ изстине и нивото се понижи - клапана на радиатора ще се отвори в обратна посока и ще засмуче (допълни системата) с антифриз без пара от дъното на разширителното казанче.
2. Клапанът е в капачката на разширителното казанче и работи основно с пара. В тази стема всичко е под налягане, дори и разширителния съд. Отварянето на капачката при загрят двигател води до опасност от изгаряне, защото горещите пари и евентуално антифриз ще се стараят да излетят от налягането. Обикновено има допълнителни шлангове за обезвъздушаване, подведени към горната част на казанчето (църцори струйка при работа на двигателя).
На Авенсиса мисля варианта бе т.1 - т.е. просто няма как да се е взривил разширителния съд, защото не е под налягане дори и охладителната система да е под налягане.
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Мнение от e 10 » 28 Фев 2018 09:12
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

e 10
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Мнение от slowtraveler » 28 Фев 2018 09:36

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Мнение от e 10 » 28 Фев 2018 09:44
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

e 10
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Мнение от slowtraveler » 28 Фев 2018 18:44
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
e 10
memorex
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Мнение от slowtraveler » 28 Фев 2018 20:33







Но става ясно за какво става въпрос де - клипчето е поучително... Но все пак е добре да ползвате правилните помощни средства - например фунийка за да не оливате всичко с антифриз

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Мнение от memorex » 28 Фев 2018 20:39

memorex
- slowtraveler
- Мнения: 6191
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 339 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Мнение от slowtraveler » 28 Фев 2018 21:04

Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Мнение от Двигателист » 01 Мар 2018 01:22
Има и трети вид. Системата и разширителния съд са под налягане, с две капачки с клапани. Едната е на радиатора, а другата на разширителният съд.slowtraveler написа: До ръб означава като поставиш капачката, да не остане никакъв въздух под нея...
Разширителен съд просто няма как да гръмнеш при изправна система (а пък на този авенсис - май единствения начин е с взрив), особено пък по този начин...
Но в разширителния съд доливаш на студен двигател до МАХ, а ако е загрял - между МИН и МАХ (идеята е на студен двигател да остане между МИН и МАХ)..
Малко теория:
Охладителната система на съвременните двигатели е херметична. Температурата на кипене на антифриза/водата зависи от налягането. Колкото по-високо е то, толкова при по-висока температура кипи. Т.е. можеш да поддържаш по-висока температура в двигателя без кипване и свързаното с това рязко влошаване на охладителните качества и възможност за прегряване на ДВГ (намалява топлопреноса, влошава се работата на помпата в паро-водна среда и т.н.)..
Антифриза се разширява доста при нагряване, и затова при загряване на двигателя в охладителната система се повишава налягането от самосебе си.
За да се контролира доколко да се повишава налягането в системата се поставя предпазен клапан, който отваря при определено налягане. Същият клапан не позволява и създаването на вакуум в системата...
И тук системите се делят на два вида:
1. Към разширителното казанче отива само един шланг. Клапанът е в капачката на радиатора и той работи в антифризна среда. Казанчето не е под налягане - капачката му е с обикновена дупка за вентилация (или има допълнителен преливник, който си е нормално отворен).. Дори и да отвориш капачката на казанчето при загрял двигател няма да усетиш нищо. В долната му част има изход към преливника на радиатора. Т.е. ако клапана на капачката на радиатора изпусне част от антифриза (и евентуално въздух/пара), то по това маркуче излишният антифриз ще влезе в разширителното казанче, като парата/въздуха ще се отдели/изплува. Когато антифризът в ДВГ изстине и нивото се понижи - клапана на радиатора ще се отвори в обратна посока и ще засмуче (допълни системата) с антифриз без пара от дъното на разширителното казанче.
2. Клапанът е в капачката на разширителното казанче и работи основно с пара. В тази стема всичко е под налягане, дори и разширителния съд. Отварянето на капачката при загрят двигател води до опасност от изгаряне, защото горещите пари и евентуално антифриз ще се стараят да излетят от налягането. Обикновено има допълнителни шлангове за обезвъздушаване, подведени към горната част на казанчето (църцори струйка при работа на двигателя).
На Авенсиса мисля варианта бе т.1 - т.е. просто няма как да се е взривил разширителния съд, защото не е под налягане дори и охладителната система да е под налягане.
Двигателист
goro_89
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта