Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Здравейте от седмица имам рав 4 2002г с мотор 1.8.125.кс код 1zz-fe
Проблема в рашириъелния съд не виждам течност/червена е/налях около 0.5л в радиатора,тои се напълни а казанчето е отново празно ?
Моля за мнения за да не строшим моторчето
Проблема в рашириъелния съд не виждам течност/червена е/налях около 0.5л в радиатора,тои се напълни а казанчето е отново празно ?
Моля за мнения за да не строшим моторчето
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Ами то какви мнения -
1. допълваш радиатора 'до ръб'...
2. Наливаш в казанчето до ниво между МИН и МАКС...
3. Загряваш автомобила и проверяваш дали нивото е ОК...
4. Ако е спаднало при следващото изстиване на антифриза - доливаш в казанчето (вече би трябвало да си обезвъзушил радиатора).....
Ако продължи да спада постоянно - почваш да търсиш причината...
1. допълваш радиатора 'до ръб'...
2. Наливаш в казанчето до ниво между МИН и МАКС...
3. Загряваш автомобила и проверяваш дали нивото е ОК...
4. Ако е спаднало при следващото изстиване на антифриза - доливаш в казанчето (вече би трябвало да си обезвъзушил радиатора).....
Ако продължи да спада постоянно - почваш да търсиш причината...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Благодаря за бързия и точен отговор Впечатлен съм от съформците
Да уточним само наливам До Ръб на радиатор догоре ли значи/да текне/ или по надолу .Тъй като познат гръмна разш.съд по този начин?
Да уточним само наливам До Ръб на радиатор догоре ли значи/да текне/ или по надолу .Тъй като познат гръмна разш.съд по този начин?
- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
До ръб означава като поставиш капачката, да не остане никакъв въздух под нея...
Разширителен съд просто няма как да гръмнеш при изправна система (а пък на този авенсис - май единствения начин е с взрив
), особено пък по този начин...
Но в разширителния съд доливаш на студен двигател до МАХ, а ако е загрял - между МИН и МАХ (идеята е на студен двигател да остане между МИН и МАХ)..
Малко теория:
Охладителната система на съвременните двигатели е херметична. Температурата на кипене на антифриза/водата зависи от налягането. Колкото по-високо е то, толкова при по-висока температура кипи. Т.е. можеш да поддържаш по-висока температура в двигателя без кипване и свързаното с това рязко влошаване на охладителните качества и възможност за прегряване на ДВГ (намалява топлопреноса, влошава се работата на помпата в паро-водна среда и т.н.)..
Антифриза се разширява доста при нагряване, и затова при загряване на двигателя в охладителната система се повишава налягането от самосебе си.
За да се контролира доколко да се повишава налягането в системата се поставя предпазен клапан, който отваря при определено налягане. Същият клапан не позволява и създаването на вакуум в системата...
И тук системите се делят на два вида:
1. Към разширителното казанче отива само един шланг. Клапанът е в капачката на радиатора и той работи в антифризна среда. Казанчето не е под налягане - капачката му е с обикновена дупка за вентилация (или има допълнителен преливник, който си е нормално отворен).. Дори и да отвориш капачката на казанчето при загрял двигател няма да усетиш нищо. В долната му част има изход към преливника на радиатора. Т.е. ако клапана на капачката на радиатора изпусне част от антифриза (и евентуално въздух/пара), то по това маркуче излишният антифриз ще влезе в разширителното казанче, като парата/въздуха ще се отдели/изплува. Когато антифризът в ДВГ изстине и нивото се понижи - клапана на радиатора ще се отвори в обратна посока и ще засмуче (допълни системата) с антифриз без пара от дъното на разширителното казанче.
2. Клапанът е в капачката на разширителното казанче и работи основно с пара. В тази стема всичко е под налягане, дори и разширителния съд. Отварянето на капачката при загрят двигател води до опасност от изгаряне, защото горещите пари и евентуално антифриз ще се стараят да излетят от налягането. Обикновено има допълнителни шлангове за обезвъздушаване, подведени към горната част на казанчето (църцори струйка при работа на двигателя).
На Авенсиса мисля варианта бе т.1 - т.е. просто няма как да се е взривил разширителния съд, защото не е под налягане дори и охладителната система да е под налягане.
Разширителен съд просто няма как да гръмнеш при изправна система (а пък на този авенсис - май единствения начин е с взрив

Но в разширителния съд доливаш на студен двигател до МАХ, а ако е загрял - между МИН и МАХ (идеята е на студен двигател да остане между МИН и МАХ)..
Малко теория:
Охладителната система на съвременните двигатели е херметична. Температурата на кипене на антифриза/водата зависи от налягането. Колкото по-високо е то, толкова при по-висока температура кипи. Т.е. можеш да поддържаш по-висока температура в двигателя без кипване и свързаното с това рязко влошаване на охладителните качества и възможност за прегряване на ДВГ (намалява топлопреноса, влошава се работата на помпата в паро-водна среда и т.н.)..
Антифриза се разширява доста при нагряване, и затова при загряване на двигателя в охладителната система се повишава налягането от самосебе си.
За да се контролира доколко да се повишава налягането в системата се поставя предпазен клапан, който отваря при определено налягане. Същият клапан не позволява и създаването на вакуум в системата...
И тук системите се делят на два вида:
1. Към разширителното казанче отива само един шланг. Клапанът е в капачката на радиатора и той работи в антифризна среда. Казанчето не е под налягане - капачката му е с обикновена дупка за вентилация (или има допълнителен преливник, който си е нормално отворен).. Дори и да отвориш капачката на казанчето при загрял двигател няма да усетиш нищо. В долната му част има изход към преливника на радиатора. Т.е. ако клапана на капачката на радиатора изпусне част от антифриза (и евентуално въздух/пара), то по това маркуче излишният антифриз ще влезе в разширителното казанче, като парата/въздуха ще се отдели/изплува. Когато антифризът в ДВГ изстине и нивото се понижи - клапана на радиатора ще се отвори в обратна посока и ще засмуче (допълни системата) с антифриз без пара от дъното на разширителното казанче.
2. Клапанът е в капачката на разширителното казанче и работи основно с пара. В тази стема всичко е под налягане, дори и разширителния съд. Отварянето на капачката при загрят двигател води до опасност от изгаряне, защото горещите пари и евентуално антифриз ще се стараят да излетят от налягането. Обикновено има допълнителни шлангове за обезвъздушаване, подведени към горната част на казанчето (църцори струйка при работа на двигателя).
На Авенсиса мисля варианта бе т.1 - т.е. просто няма как да се е взривил разширителния съд, защото не е под налягане дори и охладителната система да е под налягане.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Уф да
... Мисля компановките са еднакви, но все пак колегите да споделят дали на РАВ-ката казанчето е без налягане...

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Най-вероятно и при тази РАВ-ка системата не е под налягане. Аз бих огледал първоначално добре разширителния съд дали не сълзи от някъде в следствие на стареене на материала или на претърпян удар. Ако няма следи от теч, последващата градация е ясна - капачка, гарнитура, глава (не дай, Боже)!
Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Тя системата е под налягане, но разширителното казанче не е...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 707
- Регистриран на: 10 Мар 2015 10:44
- Местоположение: Ловеч
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 5 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Така е. Върна ми го
!

Toyota Corolla E10 2.0D 1994 г.
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш
)
Toyota Corolla E10 2.0D 1996 г. - функциониращ донор
Toyota Land Cruiser KZJ 70 3.0TD 1993 г.
ГАЗ 69М 1962 г. (вече бивш

- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Хахаха, голям палачор е тоя майстор
А английския му е
Но става ясно за какво става въпрос де - клипчето е поучително... Но все пак е добре да ползвате правилните помощни средства - например фунийка за да не оливате всичко с антифриз







Но става ясно за какво става въпрос де - клипчето е поучително... Но все пак е добре да ползвате правилните помощни средства - например фунийка за да не оливате всичко с антифриз

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Майстора направо кърти.Незнам пил ли е обаче ме изкефи . 

- slowtraveler
- Мнения: 6192
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Да да, като почна да обяснява къде се слага капачката - на чисто място и паднАх 

Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 555
- Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
- Местоположение: София
- Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
- Благодарил/а: 23 пъти
- Получена благодарност: 63 пъти
Няма антифриз в разширителния съд а радиатора е пълен
Има и трети вид. Системата и разширителния съд са под налягане, с две капачки с клапани. Едната е на радиатора, а другата на разширителният съд.slowtraveler написа: До ръб означава като поставиш капачката, да не остане никакъв въздух под нея...
Разширителен съд просто няма как да гръмнеш при изправна система (а пък на този авенсис - май единствения начин е с взрив), особено пък по този начин...
Но в разширителния съд доливаш на студен двигател до МАХ, а ако е загрял - между МИН и МАХ (идеята е на студен двигател да остане между МИН и МАХ)..
Малко теория:
Охладителната система на съвременните двигатели е херметична. Температурата на кипене на антифриза/водата зависи от налягането. Колкото по-високо е то, толкова при по-висока температура кипи. Т.е. можеш да поддържаш по-висока температура в двигателя без кипване и свързаното с това рязко влошаване на охладителните качества и възможност за прегряване на ДВГ (намалява топлопреноса, влошава се работата на помпата в паро-водна среда и т.н.)..
Антифриза се разширява доста при нагряване, и затова при загряване на двигателя в охладителната система се повишава налягането от самосебе си.
За да се контролира доколко да се повишава налягането в системата се поставя предпазен клапан, който отваря при определено налягане. Същият клапан не позволява и създаването на вакуум в системата...
И тук системите се делят на два вида:
1. Към разширителното казанче отива само един шланг. Клапанът е в капачката на радиатора и той работи в антифризна среда. Казанчето не е под налягане - капачката му е с обикновена дупка за вентилация (или има допълнителен преливник, който си е нормално отворен).. Дори и да отвориш капачката на казанчето при загрял двигател няма да усетиш нищо. В долната му част има изход към преливника на радиатора. Т.е. ако клапана на капачката на радиатора изпусне част от антифриза (и евентуално въздух/пара), то по това маркуче излишният антифриз ще влезе в разширителното казанче, като парата/въздуха ще се отдели/изплува. Когато антифризът в ДВГ изстине и нивото се понижи - клапана на радиатора ще се отвори в обратна посока и ще засмуче (допълни системата) с антифриз без пара от дъното на разширителното казанче.
2. Клапанът е в капачката на разширителното казанче и работи основно с пара. В тази стема всичко е под налягане, дори и разширителния съд. Отварянето на капачката при загрят двигател води до опасност от изгаряне, защото горещите пари и евентуално антифриз ще се стараят да излетят от налягането. Обикновено има допълнителни шлангове за обезвъздушаване, подведени към горната част на казанчето (църцори струйка при работа на двигателя).
На Авенсиса мисля варианта бе т.1 - т.е. просто няма как да се е взривил разширителния съд, защото не е под налягане дори и охладителната система да е под налягане.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 гост