Здравейте , става въпрос за 7ма генерация Селика , 143 к.с.
Проблема ,който имам е при рязко подаване на газ след превключване на предавката докато колата е на ниски обороти (2 000) за секунда - две изревава , но не ускорява , а оборотите се вдигат. Все едно за 1-2 секунди подавам газ на свободна. След това падат отново и колата си ускорява.
При бавно ускоряване , може да се избегне това.На какво може да се дължи според вас ? Замърсен дебитометър или някакви предположения ?
Загуба на мощност Celica T23
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Загуба на мощност Celica T23
На мен ми мирише на заминаващ си съединител, или по точно омекнали пружини на притискателния диск. Общо взето това се получава като се прекали с газта т.е. приплъзва съединителя. Не разбрах само защо решихте, че дебитомера причинява повишаване на оборотите при включена предавка и подаване на газ?
Загуба на мощност Celica T23
Понеже говорих със човек със същата селика , която е правила същия проблем , каза че е намерил решение , при почистване на дебитометъра. Не съм наясно със механиката, но и на мене не ми се вижда логично. Съединителя , точно преди 1 месец мислех ,че е проблемен и му правихме преглед , казаха , че е на половината си живот и за в близката 1 година нямало да се налага. (Доколко мнението е компетентно не мога да знам) .
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Загуба на мощност Celica T23
Проблема на човека със същата Селика, с който сте говорили, и е имал същият проблем от заглавието на темата т.е. "загуба на мощност", и си е решил проблема с почистване на дебитомера, е имал просто мръсен дебитомер. Значи ще ви перефразирам " Изревава, и се вдигат оборотите но не ускорява". Това не е точно загуба на мощност. При такава констатация няма друго обяснение освен загуба на сцепление и тяга(ускорение). Сега дали загубата на сцепление е с пътя или съединителя буксува само вие ще кажете. Съединителя като състояние на феродовия диск може да е ОК, но както горе споменах ако са омекнали ламелите притискателния диск може да е станал бавен, и да му трябват секунда-две докато притисне феродовия. Поне аз така си го обяснявам. Така или иначе, колкото по-често се случва приплъзването толкова по-бързо ще се износи съединителя и належащата смяна ще стане факт. Ако не те дразни си карайте така. Иначе състоянието на съединителя може да се види само след демонтирането му. А и ако притискателя е омекнал, но успява да създаде необходимото притискане макар и със закъснение, то съединителя би могъл да изкара още доста.
Това моето са някакви предположения разбира се. Необходим си е сервиз и компетентно мнение, в което да сте сигурен.
Това моето са някакви предположения разбира се. Необходим си е сервиз и компетентно мнение, в което да сте сигурен.
Загуба на мощност Celica T23
Добре , видяло се е , че ще се сменя съединител .. да преминаваме към въпроса Какъв ? Ако сте смяняли , какъв ще ми препоръчате ? Мнение за LUK и VALEO ? Да е в средния ценови клас все пак , някак си не ми се дават 350-400 лв за съединител
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Загуба на мощност Celica T23
Защо не покарате така известно време? Ако има симптоми на влошаване тогава смяна. Това приплъзване (ако изобщо идва от съединителя) би попречило единствено при участие в Драг. Иначе съм чувал нелоши отзиви за съединители Aisin. Уж били Японски, че и по-нормални цени. Нека и по запознати да се изкажат. На мен това ми бяха предложили като бюджетно решение, но не стигнах до смяна. LUK мисля, че не е добра опция за Селика(поне така съм чувал). Мисля, че най-доброто е Exedy, но и там има доста варианти. Не е лошо да проверите каква е цената и в Toyota. Могат пък и да ви изненадат.
Обикновенно съединителя е за смяна когато на 3-та или 4-та (а защо не и на 5-та) се настъпи колата от ниски до максимални обороти с максимално ускорение. Ако тогава се вдигнат оборотите без да се увеличава скоростта, то съединителя си заминава.
Обикновенно съединителя е за смяна когато на 3-та или 4-та (а защо не и на 5-та) се настъпи колата от ниски до максимални обороти с максимално ускорение. Ако тогава се вдигнат оборотите без да се увеличава скоростта, то съединителя си заминава.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: Semrush [Bot] и 5 госта