Здравейте , става въпрос за 7ма генерация Селика , 143 к.с.
Проблема ,който имам е при рязко подаване на газ след превключване на предавката докато колата е на ниски обороти (2 000) за секунда - две изревава , но не ускорява , а оборотите се вдигат. Все едно за 1-2 секунди подавам газ на свободна. След това падат отново и колата си ускорява.
При бавно ускоряване , може да се избегне това.На какво може да се дължи според вас ? Замърсен дебитометър или някакви предположения ?
Загуба на мощност Celica T23
nike14
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Загуба на мощност Celica T23
Мнение от spiridoncho » 04 Апр 2017 22:16
На мен ми мирише на заминаващ си съединител, или по точно омекнали пружини на притискателния диск. Общо взето това се получава като се прекали с газта т.е. приплъзва съединителя. Не разбрах само защо решихте, че дебитомера причинява повишаване на оборотите при включена предавка и подаване на газ?
spiridoncho
Загуба на мощност Celica T23
Мнение от nike14 » 04 Апр 2017 23:06
Понеже говорих със човек със същата селика , която е правила същия проблем , каза че е намерил решение , при почистване на дебитометъра. Не съм наясно със механиката, но и на мене не ми се вижда логично. Съединителя , точно преди 1 месец мислех ,че е проблемен и му правихме преглед , казаха , че е на половината си живот и за в близката 1 година нямало да се налага. (Доколко мнението е компетентно не мога да знам) .
nike14
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Загуба на мощност Celica T23
Мнение от spiridoncho » 04 Апр 2017 23:41
Проблема на човека със същата Селика, с който сте говорили, и е имал същият проблем от заглавието на темата т.е. "загуба на мощност", и си е решил проблема с почистване на дебитомера, е имал просто мръсен дебитомер. Значи ще ви перефразирам " Изревава, и се вдигат оборотите но не ускорява". Това не е точно загуба на мощност. При такава констатация няма друго обяснение освен загуба на сцепление и тяга(ускорение). Сега дали загубата на сцепление е с пътя или съединителя буксува само вие ще кажете. Съединителя като състояние на феродовия диск може да е ОК, но както горе споменах ако са омекнали ламелите притискателния диск може да е станал бавен, и да му трябват секунда-две докато притисне феродовия. Поне аз така си го обяснявам. Така или иначе, колкото по-често се случва приплъзването толкова по-бързо ще се износи съединителя и належащата смяна ще стане факт. Ако не те дразни си карайте така. Иначе състоянието на съединителя може да се види само след демонтирането му. А и ако притискателя е омекнал, но успява да създаде необходимото притискане макар и със закъснение, то съединителя би могъл да изкара още доста.
Това моето са някакви предположения разбира се. Необходим си е сервиз и компетентно мнение, в което да сте сигурен.
Това моето са някакви предположения разбира се. Необходим си е сервиз и компетентно мнение, в което да сте сигурен.
spiridoncho
Загуба на мощност Celica T23
Мнение от nike14 » 05 Апр 2017 11:57
Добре , видяло се е , че ще се сменя съединител .. да преминаваме към въпроса Какъв ? Ако сте смяняли , какъв ще ми препоръчате ? Мнение за LUK и VALEO ? Да е в средния ценови клас все пак , някак си не ми се дават 350-400 лв за съединител
nike14
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Загуба на мощност Celica T23
Мнение от spiridoncho » 05 Апр 2017 16:42
Защо не покарате така известно време? Ако има симптоми на влошаване тогава смяна. Това приплъзване (ако изобщо идва от съединителя) би попречило единствено при участие в Драг. Иначе съм чувал нелоши отзиви за съединители Aisin. Уж били Японски, че и по-нормални цени. Нека и по запознати да се изкажат. На мен това ми бяха предложили като бюджетно решение, но не стигнах до смяна. LUK мисля, че не е добра опция за Селика(поне така съм чувал). Мисля, че най-доброто е Exedy, но и там има доста варианти. Не е лошо да проверите каква е цената и в Toyota. Могат пък и да ви изненадат.
Обикновенно съединителя е за смяна когато на 3-та или 4-та (а защо не и на 5-та) се настъпи колата от ниски до максимални обороти с максимално ускорение. Ако тогава се вдигнат оборотите без да се увеличава скоростта, то съединителя си заминава.
Обикновенно съединителя е за смяна когато на 3-та или 4-та (а защо не и на 5-та) се настъпи колата от ниски до максимални обороти с максимално ускорение. Ако тогава се вдигнат оборотите без да се увеличава скоростта, то съединителя си заминава.
spiridoncho
Обратно към “Общи технически въпроси”
Иди на
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта