Страница 1 от 7
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 21 Сеп 2016 20:17
от kaizera_93
Здравейте, колеги!!! Вече съм горд собственик на така мечтаната Toyota Celica, обаче попаднах на такава със "закрепен" двигател. На кратко: купих си я, тръгнах да се прибирам с нея на ход, карах я пенсионерската ( до 3000 об. ), натиснах я на 2ра след като преминах прелез и тя стигна до 5500 об. зачуди се стигна до 6000 и заглъхна, изклопа и изгасна... Запалих я, но не държи ниски, а като и подам газ от 2500-3000 започва чукането на фуражомелка... Майстора констатира "изклопал вал" и каза да си търся друг двигател, защото този не подлежал на ремонт. Обадих се на един пич в Пловдив дето продава 15-16 селики на части и ми каза че тоя двигател наистина не е читав след ремонт на вал. Някой някакви идеи как да процедирам от тук натам? Нов вал с нови лагери ( от къде да си ги закупя ), или да си търся друг двигател? Поздрави!!!
п.с. Двигатела е 2zz-ge 1.8 192коня.
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 22 Сеп 2016 07:41
от мехаННика
kaizera_93 написа: Някой някакви идеи как да процедирам от тук натам?
Този вал има един шлайф 0,25, тоест има един ремонт. Естествено ако не излезе на 0,25 отиваш на нов или друг вал. Лагери си купи оригинални от колегата от форума и внимавай много защото има пет маркировки нормални основни лагери, трябва да се чете внимателно. Вади мотора и го разглобявай, какво да се купува се решава после, кой знае другите елементи в какво състояние са щом е изтропал преди да се прибереш в къщи.
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 22 Сеп 2016 08:56
от slowtraveler
kaizera_93 написа: . Някой някакви идеи как да процедирам от тук натам? Нов вал с нови лагери ( от къде да си ги закупя ), или да си търся друг двигател?
Преди да направиш диагностиката няма как да се дадат каквито и да е идеи и съвети... А след като я направиш - ще ти е ясно и без външни съвети кой път да хванеш....
Ако вземеш друг двигател, вероятността да се набуташ на такъв в същото състояние е много голяма...
Ако си ремонтираш твоя качествено - ще ти служи добре...
И тук вече е въпрос на калкулация - дали е икономически изгодно да ремонтираш твоя двигател, или е толкова тотализиран, че е за скрап...
А за да разбереш това - трябва да го разглобиш и диагностицираш...
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 22 Сеп 2016 12:27
от spiridoncho
Много кофти случка и късмет с мечтаната кола. Дано поне успееш да я ремонтираш, че с друг двигател не се знае знае ли се. Няма да се оправят нещата в тазя държава докато със закон не задължат автоджамбазите да дават гаранция на продадените коли. А пък да не говорим и за случаите в които и те не знаят какво продават.
Бях веднъж в подобно положение и се разминах леко т.е. бърз ремонт и разход под филядарка, но за сметка на това пък колата обикаля 3-4 месеца сервизи докато открият какво и е. Наскоро и със Селика се здобих и съм пред екстракция на скъсан лифт болт. Дано не ми изскочи и нещо сериозно, че и аз съм на малко километри.
Успех с ремонта колега. Искренно ти съчуствам

.
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 03 Окт 2016 09:29
от kaizera_93
мехаННика написа: kaizera_93 написа: Някой някакви идеи как да процедирам от тук натам?
Лагери си купи оригинални от колегата от форума и внимавай много защото има пет маркировки нормални основни лагери, трябва да се чете внимателно.
Тези маркировки какво означават? Има ли ремонтен комплект лагери за 1-ви или 2-ри ремонт? Благодаря!
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 03 Окт 2016 21:05
от мехаННика
мехаННика написа: Този вал има един шлайф 0,25, тоест има един ремонт.
Какво неясно има?
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 05 Окт 2016 14:42
от kaizera_93
Маркировките какво характеризират, не разбрах.

Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 05 Окт 2016 16:53
от мехаННика
Маркировките са важни когато слагаш нормален вал, за шлайфан вал няма.
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 05 Окт 2016 20:20
от kaizera_93
Значи, моят ако подлежи на шлайфане си търся ремонтни лагери без значение маркировка?
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 09 Окт 2016 20:52
от skydiver

Но както каза колегата - при теб няма да има значение.
Дано е повреден в допуските.
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 03 Ное 2016 12:41
от Kalibera
мехаННика, как мога да се свържа с вас. Телефонен номер, нещо? Замина ми коляновият вал.
izvinqvam se za latinicata . kak moga da se svirja s vas . telefonen nomer neshto? Zamina mi kolqnoviqt val
! | Съобщение от: slowtraveler |
Съобщението е 'преведено' на кирилица.
Надявам се в бъдеще да пишете на кирилица  |
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 03 Ное 2016 17:28
от Kalibera
Значи колата ми е тойота селика 1.8 143к.с 2006 модел. Колата беше останала без масло и я започна да трака яко. След което я закарах на сервиз и там ми казаха: трябва да сменим колянов вал. 2 и 4 бутало. Трябвало да купя цял блок или двигател
Та какво би ми препоръчал? Благодаря предварително
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 07 Ное 2016 11:16
от stefo91
kaizera_93 написа: когато слагаш нормален вал,
Колега, тези коли са много надецдни и здрави, явно колата е имала много тежко минало за да се повреди. Не знам какво трябва да означава "изтропал вал"? Имаи в предвид, че Селики с 2ZZ-GE мотор са много редки екземпляри, в България на дали има повече от 50 такива, което означава, че много малко "майстори" са имали досег с този двигател, което от своя страна означава, че "майсторите" нямат опит с този двигател. 2ZZ-GE има много сложна система на газоразпределениеро - променливо време на валовете и лифт на клапаните (валоветете на колата ти са с по 2 гъбици вместо с една като на обикновените коли и след 6000 оборота преввърля на по-голямата гърбица и колата откача). Не знам дали вече със сигурност си установил какъв е проблема, но ако не си поинтересувай се от майстор, който има опит с 2ZZ-GE не давай на всеки да ти пипа по колата, защото не всеки разбира от този двигател. Аз не съм механик, но имам някакви познания как работи 2ZZ-GE и ми се струва, че проблема ти идва от механизна за променливо газоразпределение, също така ако не ти включва лифта след 6000 оборота е възможно да имаш скъсани болтове на лифта, но това не предизвиква лоша работа в ниски обороти а просто след 6000 оборота не се влучва нищо. Не напоследно място ще ти кажа, че преди месец на един приятел му се счупи парче от свеща (за талова нещо преди това не бях чувал). Моля дай повече инфо за това как работи двигателя - на какви обороти работи на празем ход, работи ли равномерно, като подадеш газ веднага ли реагира, тресе ли, как пали, чукането кога се появява и кога спира (ако спира), има ли газова уредба? Кажи всичко което знаеш, аз имам сищата кола и се надявам, че мога да ти бъда полезем.
П.П. Моята Селика като я карам с нормалем 95 който по нашите бензиностанций всъщност е 93 се чува леко чукане на клапаните, но като сипа 100 октана двигателя засписа. Съвет от мен е да караш колата само с 100 октана, защото така двигателя ще се чувства много по-добре. Вярно е че е по-скъп, но щом си си взел такава кола нямаш оправдание - тази кола е направена да доставя удоволствие а не да пестиш пари.
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 07 Ное 2016 11:23
от slowtraveler
stefo91 написа: Моята Селика като я карам с нормалеН 95 който по нашите бензиностанциИ всъщност е 93
Това си го измервал, или просто така ти се струва 'на око'???
Защото съм чел няколко доклада за авиационни произшествия с леки самолети в България, където се ползва бензин от бензиностанцията.
В докладите имаше публикувани резултатите от изследвания в лаборатория на бензина от резервоарите....
И нямаше отклонения в октановото число...
Celica T23 VVTL-i "изклопал вал"
Публикувано на: 07 Ное 2016 13:01
от stefo91
slowtraveler написа: stefo91 написа: Моята Селика като я карам с нормалеН 95 който по нашите бензиностанциИ всъщност е 93
Това си го измервал, или просто така ти се струва 'на око'???
Защото съм чел няколко доклада за авиационни произшествия с леки самолети в България, където се ползва бензин от бензиностанцията.
В докладите имаше публикувани резултатите от изследвания в лаборатория на бензина от резервоарите....
И нямаше отклонения в октановото число...
Не съм го изследвал а е мое субективно мнение, но смея да твърдя че съм прав. Не съм специалист по горивата, но като се караше колата с "немски" 95 (баща ми беше с нея в Германия) не се чуваше "чукане" на аванса, докато с нашенския 95 това го има. Тези доклади за които говориш не се знае колко отговарят на истината, плюс това не твърдя, че на абсолютно всички нашенски бензиностанций 95 е некачествен, но със сигурност има много такива.
Поздрави и безавариина!