Или нормалното необходимо време за достигането на работна температура на маслото в ск.кутия...
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
- Akima
- Мнения: 7250
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 54 пъти
- Получена благодарност: 115 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
- spiridoncho
- Мнения: 335
- Регистриран на: 16 Юли 2016 12:07
- Местоположение: София
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
За температури под 0-та разбирам, но за положителни не мисля, че е нормално. Уви такива аномалии с други автомобили не съм имал, и то при температури доста по-ниски. Сменил съм 2 френски, една лада. 2бр Seat и един Nissan Primera. Ежедневно сменям 5-6 вида служебни от различни марки, и само моята тойота се държи така. Другият вариант е, скоростите на Toyota да работят на по-различен принцип от останалите за да са по дуракоустойчиви, или пък са с по-калпави синхронизатори и си трябва подмяна на по-къс пробег. Не съм проучвал подробности, но явлението е масово при скоростни кутии на Toyota. За сметка на това пък се говори, че били мега-здрави, пък нищо, че скоростите влизат по-трудно.
П.С. Моята кола винаги я изчаквам да поработи поне 2 минути на място за гъдел на двигателя, докато служебните дори и при -20 ги паля и ако не е заледено стъклото тръгвам, и пак проблеми с трудно влизане на скорости не съм усетил.
- Akima
- Мнения: 7250
- Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Altezza
- Благодарил/а: 54 пъти
- Получена благодарност: 115 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Проблемът е различен - най-вече е в резултат от колите с неясен пробег.
Доста здрави са според мен Toyot-ските ск.кутии - съдя по колите, които сме купували нови - правят по 170-250к км с оригинален съединител и няколко смени на трансмисионно масло - и то при преобладаващо градско шофиране.
Обикновено синхронизатора на 3-та предавка се предава първи - сами се сетете защо.
Нека не разводняваме темата.
Доста здрави са според мен Toyot-ските ск.кутии - съдя по колите, които сме купували нови - правят по 170-250к км с оригинален съединител и няколко смени на трансмисионно масло - и то при преобладаващо градско шофиране.
Обикновено синхронизатора на 3-та предавка се предава първи - сами се сетете защо.
Нека не разводняваме темата.
-
- Мнения: 587
- Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
- Местоположение: София и Пазарджик
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Би било интересно дали в други държави се появява този феномен. Най-вече от това, че трябва да се сменя на 120 000км. Т.е. кутията е обслужваема /за разлика о други конкурентни модели/. Независимо, че ние го сменихме в Тойота, почна да прави подобни неща след 180 000км. На другата ни Тойота T25 бе сменено на 120 000 с малсо купено от друго място марка Мотул, такова, каквото сложихме на проблемната кола на 182 000км. Само че на втората, не се появи подобен проблем до към ~200 000км (след това и двете коли бяха продадени). Статистически не мога да правя големи изводи само от две коли, но уви толкова имахме . Т.е. може в Тойота да не са сложили масло каквото трябва, а каквото са имали или пък да са забравили да го сменят (120 000 е голямо обслужване, като при нас май сменяха и накладки, та доста работа и нещо може да се забрави). И в двата варианта последици ще има. А може и да са си го сменили с правилното. Въпроса е колко често се случва подобно нещо в други Евро държави, където може би обслужването е на по-добро ниво. И от там да правим изводи за това какви са скоростните кутии. Друг интересен факт, е че когато гледах за този проблем в англисйкия форум намерих много малко писано и се оказа, че при тях на 120 000км, не е сменяно, хем обслужвано при дилъра. Странно защо поне в дилърите тук, нито един път не смениха спирачна течност на 2г (и на трите ни тойоти). Та не бих се учудил и за маслото в скоростите да забравят.
- iovkito
- Мнения: 2920
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 13 пъти
- Получена благодарност: 77 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Дали е фабричен дефект или не , със сигурност може да се каже , че тези скоростни кутии не са направени за спортно превключване на скоростите и такъв тип шофиране би им скъсил доста живота. Със следващата смяна на маслото на двигателя съм решил да подменя отново и това на скоростната кутия , досега съм го сменял 2 пъти . Предполагам , че с моя щадящ режим на шофиране няма да имам проблеми , но е хубаво да се презастраховам.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: 14 Юни 2018 18:49
- Местоположение: София
- Автомобил: Toyota Avensis 1.6 2000 T22
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Здравейте, да споделя и аз подобен проблем и "някакво" решени, което работи в моя случай.
Карам Avensis T22 бензин/газ на близо 300К километра и май от както го взеха си го има този проблем със трудната смяна при студено време. Всъщност проблемът е преди всичко в първа скорост. Колата я чакам обикновено да загрее докато прехвърли на газ (това означава някъде към 27 градуса), след което потеглям. И много често в момента, в който се опитам да сменя на втора скорост, лостът ми е блокирал и не мога да го издърпам. С натиснатия съединител натискам и газта за секунда, но по форсиращо (до към 3500 оборота сигурно). След това нямам проблем преминавам на втора без проблем. След едно такова "форсиране" проблем повече не съм имал до следващия студ. Възможно ли е да синхронизаторите да имат нещо общо?
Карам Avensis T22 бензин/газ на близо 300К километра и май от както го взеха си го има този проблем със трудната смяна при студено време. Всъщност проблемът е преди всичко в първа скорост. Колата я чакам обикновено да загрее докато прехвърли на газ (това означава някъде към 27 градуса), след което потеглям. И много често в момента, в който се опитам да сменя на втора скорост, лостът ми е блокирал и не мога да го издърпам. С натиснатия съединител натискам и газта за секунда, но по форсиращо (до към 3500 оборота сигурно). След това нямам проблем преминавам на втора без проблем. След едно такова "форсиране" проблем повече не съм имал до следващия студ. Възможно ли е да синхронизаторите да имат нещо общо?
Toyota Avensis T22 2000 4A-FE 1.6 110hp Бензин/Газ
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 38 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Изравям тази стара тема за да споделя за същия проблем и какво предприех. Моята кола е Avensis T22 с двигател 4A-FE и кутия C250 (вариант на C50 с по-високо предавателно число на 1-ва предавка), закупена от мен на 135 000км. На около 180 000 при температури под -2/-3 градуса при мен се появи същия проблем при студено масло в кутията като при колегата AlexVasilev, което ме накара да сменя маслото с Liqui Moly 75w90 GL4+/GL5 при пробег около 230 000. Проблема изчезна, но 35 000км след смяната започна да се чува шум от лагерите на входящ/изходящ вал на скоростната кутия, което отдавам на дизайна, а не на използваното масло. След ремонт при мехаННика кутията е напълнена със същата марка и модел масло като при предишната смяна. Чувствителната разлика между маслото, което първоначално беше в колата (незнайно, може и оригиналното от завода да е било преди първата смяна от мен) и смененото е, че след смяната е нужна малко по-голяма сила в лоста при превключване и в двата пъти, когато е налято ново масло. Сега кутията е тиха и предавките се включват с малко повече усилие, но без никакви съпътстващи шумове и вибрации. Най-студената температура след ремонта и втората смяна на масло беше -3, но при превключване на студена скоростна кутия не задържа първа предавка, както беше с първоначално налятото масло в кутията.
Следва казуса при избор на масло. Същата скоростна кутия (с дребни промени) продължава да се произвежда до 2008 година и да се вгражда в по-нови коли, например Avensis T25 (C250) и Corolla (там използват C50 и C59). В сервизните ръководства за Avensis T220 / Carina T190 / Avensis T250 / Corolla E120 е упоменато при смяна да се използва 75W90 GL-4. За Corolla E150 обаче е упоменато да се използва 75W LV GL-4 в същата скоростна кутия. Разликите между различните варианти на C50/C52 са във формата на камбаната, предавателни числа и други, но не и съществени конструктивни разлики. Тогава защо производителя предписва приблизително два пъти по-тънко масло при Корола?
Отговор на този въпрос нямам, но колегите от руския oil-club масово заменят оригиналното Toyota 75W LV GL-4 (заради цената му) и 75W90 (заради същите като нашите проблеми) със 75W80, като имат няколко безпроблемни случая с пробег над 100 000км. Аз също в близката седмица ще налея от тънкото масло в скоростната кутия и след това ще пиша дали има разлика спрямо два пъти по-гъстото 75W90.
Крайния извод е, че проблема с трудно превключване на студено време със сигурност е свързан с използваното масло в скоростната кутия. Предполагам, че по-тънкото масло (75W или 75W80) може значително да подобри ситуацията, ако няма механични проблеми.
Следва казуса при избор на масло. Същата скоростна кутия (с дребни промени) продължава да се произвежда до 2008 година и да се вгражда в по-нови коли, например Avensis T25 (C250) и Corolla (там използват C50 и C59). В сервизните ръководства за Avensis T220 / Carina T190 / Avensis T250 / Corolla E120 е упоменато при смяна да се използва 75W90 GL-4. За Corolla E150 обаче е упоменато да се използва 75W LV GL-4 в същата скоростна кутия. Разликите между различните варианти на C50/C52 са във формата на камбаната, предавателни числа и други, но не и съществени конструктивни разлики. Тогава защо производителя предписва приблизително два пъти по-тънко масло при Корола?
Отговор на този въпрос нямам, но колегите от руския oil-club масово заменят оригиналното Toyota 75W LV GL-4 (заради цената му) и 75W90 (заради същите като нашите проблеми) със 75W80, като имат няколко безпроблемни случая с пробег над 100 000км. Аз също в близката седмица ще налея от тънкото масло в скоростната кутия и след това ще пиша дали има разлика спрямо два пъти по-гъстото 75W90.
Крайния извод е, че проблема с трудно превключване на студено време със сигурност е свързан с използваното масло в скоростната кутия. Предполагам, че по-тънкото масло (75W или 75W80) може значително да подобри ситуацията, ако няма механични проблеми.
Последно промяна от r34c7 на 23 Фев 2023 15:16, променено общо 1 път.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1209
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 97 пъти
- Получена благодарност: 103 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Сложи си Ravenol MTF-2 75W80 за тойота това е най-подходящо .Маслото е PAO естери има много добри нискотемпературни показатели и 1b оценка за въздействие върху бронзови детайли -практически е напълно безопасно .
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 38 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Това е един от двата варианта, към които съм се насочил, благодаря за съвета. Ясно е, че сме чели един и същи чужд форум с анализи на маслаИвайло Димов написа: ↑23 Фев 2023 14:39 Сложи си Ravenol MTF-2 75W80 за тойота това е най-подходящо .Маслото е PAO естери има много добри нискотемпературни показатели и 1b оценка за въздействие върху бронзови детайли -практически е напълно безопасно .
Баба Яга -
- Ивайло Димов
- Мнения: 1209
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 97 пъти
- Получена благодарност: 103 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
То от анализи няма нужда .Пише го на сайта им ,ROWE Topgear FE 75W80 също е подходящо но трудно се намира в България
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 38 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Мина време и е редно да напиша за моето решение на проблема.
След размислите в предишния ми пост, на 24.2 (преди 20500км) замених наличното към онзи момент масло в кутията Liqui Moly 75W90 GL4+/GL5 с Ravenol MTF-2 75W80. Избрах Равенола заради многото положителни отзиви в Хонда форума, кутиите на Хонда са капризни към масло и реших да се доверя на личния опит на колегите. Реално 75W80 е около 2 пъти по-рядко от 75W90, сравнителна таблица долу.
Разликата след замяната на 75W90 със 75W80 е огромна. Предавките влизат с поглед дори когато кутията е студена и кутията значително утихна. Силно препоръчвам смяната на маслото в кутия от семейството на C50 с по-тънко такова и съм убеден, че след 2006-2007-ма Тойота са стигнали до същия извод и за това са сменили препоръчаното масло.
Чудя се дали след 10 000км да не източа Равенола и да налея някакво 75W за да продължа сравнението, но като му дойде времето ще го реша.
След размислите в предишния ми пост, на 24.2 (преди 20500км) замених наличното към онзи момент масло в кутията Liqui Moly 75W90 GL4+/GL5 с Ravenol MTF-2 75W80. Избрах Равенола заради многото положителни отзиви в Хонда форума, кутиите на Хонда са капризни към масло и реших да се доверя на личния опит на колегите. Реално 75W80 е около 2 пъти по-рядко от 75W90, сравнителна таблица долу.
Разликата след замяната на 75W90 със 75W80 е огромна. Предавките влизат с поглед дори когато кутията е студена и кутията значително утихна. Силно препоръчвам смяната на маслото в кутия от семейството на C50 с по-тънко такова и съм убеден, че след 2006-2007-ма Тойота са стигнали до същия извод и за това са сменили препоръчаното масло.
Чудя се дали след 10 000км да не източа Равенола и да налея някакво 75W за да продължа сравнението, но като му дойде времето ще го реша.
Баба Яга -
- Ивайло Димов
- Мнения: 1209
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 97 пъти
- Получена благодарност: 103 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Не бъркайте термина гъстотата на маслото с динамичния и кинематичния визкозитет !Тези наложили се гаражни лафове за "гъсто" и "рядко" масло са много подвеждащи .Всичко зависи от базата от която е направено дадено моторно или трансмисионно масло .
Второ, цитираното Лики Моли не е подходящо нито като вискозитет нито като GL за Тойота .Това масло е за вагаджийки произведени до към 2001 година .
Второ, цитираното Лики Моли не е подходящо нито като вискозитет нито като GL за Тойота .Това масло е за вагаджийки произведени до към 2001 година .
-
- Мнения: 267
- Регистриран на: 09 Фев 2017 18:43
- Местоположение: Дупница
- Автомобил: AT220 4A-FE
- Благодарил/а: 38 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
В много общи линии от базата зависи експлоатационния период на даденото масло.
Дефинирам "тънко/рядко" масло - да се разбира масло с по-нисък вискозитет от друго. Плътност - измерва се в кг/м3.
Лики Молито по книга е подходящо за автомобила, защото отговаря на GL-4 и на препоръчания вискозитет в сервизното ръководство.
Дефинирам "тънко/рядко" масло - да се разбира масло с по-нисък вискозитет от друго. Плътност - измерва се в кг/м3.
Лики Молито по книга е подходящо за автомобила, защото отговаря на GL-4 и на препоръчания вискозитет в сервизното ръководство.
Баба Яга -
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: 12 Мар 2023 00:15
- Местоположение: Yambol
- Автомобил: RAV-4 2.0 150 hp 2003
- Благодарил/а: 11 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Да се включа и аз. Писах в общата тема за маслата, но тук мисля е по-подходящо.
Автомобила е РАВ 4, второ поколение, бензин, ръчна трансмисия.
От една година го имам и веднага след придобиването му смених всички флуиди. Както е по предписание налях в скоростите Toyota MT Gear 75W90 GL-4. Колата беше на 98 000 км, аз съм втори собственик, от роднини е взета и километрите са реални. Последните години не се караше въобще, за това и я взех, както и да е. За съжаление не помня преди да сменя маслата как се държеше кутията. Напоследък взех да обръщам внимание как работи. От 1-ва на 2-ра почти винаги влиза с много леки прехрупвания (един вид с малко повече усилия от колкото да я вкараш с пръст). Понякога това се случва и 3-та, 4-та и 5-та. Ако изчакам 1-2 секунди м/у превключванията, лоста влиза като в масло. Разлика няма дали на студено или на топло, то и колата седи в топъл гараж, та това може и да не е много правилно наблюдение от моя страна.
Реших да сменя маслото с "по-тънко" Тойота LV 75 W, обаче в последния момент промених решението си и се спрях на Кастрол Синтрас Трансаксел 75W90 GL4+. Избрах него заради многото положителни отзиви както у нас, така и по Европа. От тогава съм минал 30-тина километра и разлика не забелязвам от старото тойотско масло.
Последва много четене из руски, английски, щатски и т. н. форуми за това, по-точно за проблеми със скоростните кутии при Тойота.
Меко казано се изненадах...
Има десетки, стотици теми с оплаквания за трудно превключване на скоростите, даже доста хора се оплакваха от това още след закупуването на колите от магазина.
Тук там някой беше пробвал с масло с по-нисък вискозитет и съобщаваха за положителен резултат, както колегата по-напред е писал.
Аз също съм на мнение, че Тойота се "усещат" за проблема и предвид многото оплаквания, които са получили сменят маслата след 2006 година с LV 75W.
Ето един цитат от друг форум, който намерих и до някъде може би хвърля светлина защо с по-тънкото масло при някои кутии нещата се получават.
"... за да сработи синхронизатора при нормално превключване на предавките му трябва време,за да изгони достатъчно количество масло от конусната повърхност.Когато му сменим маслото с такова,което е предвидено да се задържа по-добре по метала и същевременно е по-"хлъзгаво", ние го убиваме по чисто механичен път, вместо да работи примерно половин секунда, му се налага да работи една, оттам и скъсения му живот... "
Това лично за мен и обеснява защо при смяна на предавките с малко по-голяма пауза, лоста влиза лесно.
За в момента съм решил да покарам 1000-2000 км с този Кастрол и ако няма промяна, да пробвам с Равенол MTF-2.
Автомобила е РАВ 4, второ поколение, бензин, ръчна трансмисия.
От една година го имам и веднага след придобиването му смених всички флуиди. Както е по предписание налях в скоростите Toyota MT Gear 75W90 GL-4. Колата беше на 98 000 км, аз съм втори собственик, от роднини е взета и километрите са реални. Последните години не се караше въобще, за това и я взех, както и да е. За съжаление не помня преди да сменя маслата как се държеше кутията. Напоследък взех да обръщам внимание как работи. От 1-ва на 2-ра почти винаги влиза с много леки прехрупвания (един вид с малко повече усилия от колкото да я вкараш с пръст). Понякога това се случва и 3-та, 4-та и 5-та. Ако изчакам 1-2 секунди м/у превключванията, лоста влиза като в масло. Разлика няма дали на студено или на топло, то и колата седи в топъл гараж, та това може и да не е много правилно наблюдение от моя страна.
Реших да сменя маслото с "по-тънко" Тойота LV 75 W, обаче в последния момент промених решението си и се спрях на Кастрол Синтрас Трансаксел 75W90 GL4+. Избрах него заради многото положителни отзиви както у нас, така и по Европа. От тогава съм минал 30-тина километра и разлика не забелязвам от старото тойотско масло.
Последва много четене из руски, английски, щатски и т. н. форуми за това, по-точно за проблеми със скоростните кутии при Тойота.
Меко казано се изненадах...
Има десетки, стотици теми с оплаквания за трудно превключване на скоростите, даже доста хора се оплакваха от това още след закупуването на колите от магазина.
Тук там някой беше пробвал с масло с по-нисък вискозитет и съобщаваха за положителен резултат, както колегата по-напред е писал.
Аз също съм на мнение, че Тойота се "усещат" за проблема и предвид многото оплаквания, които са получили сменят маслата след 2006 година с LV 75W.
Ето един цитат от друг форум, който намерих и до някъде може би хвърля светлина защо с по-тънкото масло при някои кутии нещата се получават.
"... за да сработи синхронизатора при нормално превключване на предавките му трябва време,за да изгони достатъчно количество масло от конусната повърхност.Когато му сменим маслото с такова,което е предвидено да се задържа по-добре по метала и същевременно е по-"хлъзгаво", ние го убиваме по чисто механичен път, вместо да работи примерно половин секунда, му се налага да работи една, оттам и скъсения му живот... "
Това лично за мен и обеснява защо при смяна на предавките с малко по-голяма пауза, лоста влиза лесно.
За в момента съм решил да покарам 1000-2000 км с този Кастрол и ако няма промяна, да пробвам с Равенол MTF-2.
- Ивайло Димов
- Мнения: 1209
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 97 пъти
- Получена благодарност: 103 пъти
Трудно включване на скорост - студена кола - Avensis T25 M/T
Въпросния Catsrol се препоръчва за двигатели във VAG групата с надлъжни конфигурации на мотора ....но и там има проблеми зимата от 1-ва на 2-ра когато е много студено .Лечението е едно търсят се масла 75W80 с вискозитет Brookfield Viscosity at -40 °C 10 000mPa или по-нисък и тест за корозия 1а или 1b
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта