Мнение
от cnc82 » 06 Фев 2024 16:20
Да се включа и аз. Писах в общата тема за маслата, но тук мисля е по-подходящо.
Автомобила е РАВ 4, второ поколение, бензин, ръчна трансмисия.
От една година го имам и веднага след придобиването му смених всички флуиди. Както е по предписание налях в скоростите Toyota MT Gear 75W90 GL-4. Колата беше на 98 000 км, аз съм втори собственик, от роднини е взета и километрите са реални. Последните години не се караше въобще, за това и я взех, както и да е. За съжаление не помня преди да сменя маслата как се държеше кутията. Напоследък взех да обръщам внимание как работи. От 1-ва на 2-ра почти винаги влиза с много леки прехрупвания (един вид с малко повече усилия от колкото да я вкараш с пръст). Понякога това се случва и 3-та, 4-та и 5-та. Ако изчакам 1-2 секунди м/у превключванията, лоста влиза като в масло. Разлика няма дали на студено или на топло, то и колата седи в топъл гараж, та това може и да не е много правилно наблюдение от моя страна.
Реших да сменя маслото с "по-тънко" Тойота LV 75 W, обаче в последния момент промених решението си и се спрях на Кастрол Синтрас Трансаксел 75W90 GL4+. Избрах него заради многото положителни отзиви както у нас, така и по Европа. От тогава съм минал 30-тина километра и разлика не забелязвам от старото тойотско масло.
Последва много четене из руски, английски, щатски и т. н. форуми за това, по-точно за проблеми със скоростните кутии при Тойота.
Меко казано се изненадах...
Има десетки, стотици теми с оплаквания за трудно превключване на скоростите, даже доста хора се оплакваха от това още след закупуването на колите от магазина.
Тук там някой беше пробвал с масло с по-нисък вискозитет и съобщаваха за положителен резултат, както колегата по-напред е писал.
Аз също съм на мнение, че Тойота се "усещат" за проблема и предвид многото оплаквания, които са получили сменят маслата след 2006 година с LV 75W.
Ето един цитат от друг форум, който намерих и до някъде може би хвърля светлина защо с по-тънкото масло при някои кутии нещата се получават.
"... за да сработи синхронизатора при нормално превключване на предавките му трябва време,за да изгони достатъчно количество масло от конусната повърхност.Когато му сменим маслото с такова,което е предвидено да се задържа по-добре по метала и същевременно е по-"хлъзгаво", ние го убиваме по чисто механичен път, вместо да работи примерно половин секунда, му се налага да работи една, оттам и скъсения му живот... "
Това лично за мен и обеснява защо при смяна на предавките с малко по-голяма пауза, лоста влиза лесно.
За в момента съм решил да покарам 1000-2000 км с този Кастрол и ако няма промяна, да пробвам с Равенол MTF-2.