Avensis T22 2.0 D4D 110HP 2001 не пали
Avensis T22 2.0 D4D 110HP 2001 не пали
Здравейте колеги.Имам един голям проблем-за жалост до момента неразрешим.Надявам се вие да ми помогнете.Авенсис-а ми спря да пали.Колата е 2001г двигател D4D. 110к.с. Преди известно време започна да пали по-трудно.Прегледах подгряващи свещи и смених горивния филтър,почистих и цедката в резервоара.Никакво подобрение.Даже за много късо време нещата се влошиха повече.На диагностика ми казаха че бавно качва налягане в горивната система.В момента в който достигне необходимото налягане пали,и върви без проблем.Според майстора бяха SCV-клапанчетата.Смених ги с чисто-нови и колата въобще спря да пали.Върнах старите но няма палене.С дърпане запали от четвърт и в момента в който подадох газ светна чека и колата заработи на много малки обороти без да може да се изфорсира.Посъветвайте ме какво да правя.
- martod
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 15 Ное 2008 17:49
- Местоположение: Пловдив, което си е пак в страната на абсурдите .
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Освен SCV-клапанчетата на помпата имаш и клапан за налягането, провери и него, също така на рейката има датчик за налягането, може и той да се бъзика ..icoc написа:Посъветвайте ме какво да правя.
На тази диагностика някаква грешка не откриха ли ? ..
СВЕТЪТ Е КРЪЧМА........ДА СЕДНЕМ НА ЕДНА МАСА....
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Не никаква грешка не откриха.Само казаха че бавно достига нужното налягане на горивото.А то не трябва ли да си има налягане в системата при угасен двигател и при стартиране веднага да пали.А къде се намира този клапан за налягане на помпата?
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Как разбраха, че бавно достига налягане?icoc написа:Само казаха че бавно достига нужното налягане на горивото.А то не трябва ли да си има налягане в системата при угасен двигател и при стартиране веднага да пали.
След като изгасиш колата налягането в рейла спада след около 10 сек. Тъй като в системата няма въздух, течността е несвиваема, при първо завъртане помпата за високо налягане веднага качва налягане и пали.
Само да ти кажа ако не знаеш- когато сменяш SCV клапаните, след това трябва да обезвъздушиш системата с бутона върху гор. филтър.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Точно това би било причина за рудно палене на топъл двигател. Налягането трябва да остава дори и при изгасен двигател. Всеки спад над 0.1 атм за минута е висок и трябва да се търси откъде системата пропуска.JapCar написа:След като изгасиш колата налягането в рейла спада след около 10 сек...
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Аз това го казвам от опит- гледам го на Teckstreama...Никога не съм имал проблем с паленето на топло.Scott написа:Точно това би било причина за рудно палене на топъл двигател. Налягането трябва да остава дори и при изгасен двигател. Всеки спад над 0.1 атм за минута е висок и трябва да се търси откъде системата пропуска.JapCar написа:След като изгасиш колата налягането в рейла спада след около 10 сек...
Сигурен ли си в твърдението си? На пр. ход налягането е около 32000 KPa, на топло това не е ли 320 атм? Колко време трябва да го държи, няма ли нещо което го изпуска контролирано...?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Извинявай, мислех че говорим за системата за ниско налягане, преди рейката. Рейката има клапан за изпускане като се угаси двигателя или контролирано изпуска през инжекторите. Точно това може да е причина за "изплюване" на гориво в цилиндрите при изгасяне.JapCar написа:... На пр. ход налягането е около 32000 KPa, на топло това не е ли 320 атм? Колко време трябва да го държи, няма ли нещо което го изпуска контролирано...?
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Допускам , че има такъв клапан, но не знам къде е и как се нарича, че да го търся...Scott написа: Рейката има клапан за изпускане като се угаси двигателя или контролирано изпуска през инжекторите. Точно това може да е причина за "изплюване" на гориво в цилиндрите при изгасяне.
Но какво искаш да кажеш "или контролирано изпуска през инжекторите".Нали не трябва да отива в цилиндрите...?
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Не съм сигурен за твоя двигател, по принцип HPV се намира от едната страна на рейката, а датчика на налягането от другата. На картинките дето намерих има някакви компоненти от двете страни на рейката за твоя модел, но не е ясно дали едното е HPV или само тапа. По-скоро при теб е възприет втория принцип (няма HPV, а се освобождава налягането през инжекторите), защото не се вижда тръбичка за връщане на горивото директно от рейката, а само от инжекторите. Контролираното изпускане е всъщност връщане по тръбичката за излишно гориво обратно във филтъра. За целта се изпращат управляващи импулси с много малка продължителност, за да се отвори само клапата на инжектора, но не и да се задвижи самата игла. По този начин се осъществява връзка между рейката и магистралата за връщане на горивото за много кратко време. Точно този принцип е много критичен към износени инжектори, защото се получава изпразване в цилиндъра. Предполагам ти е ясно, че говоря по принцип, а не конкретно за твоя двигател и в частност за проблема дето си описал в другата тема.JapCar написа:Допускам , че има такъв клапан, но не знам къде е и как се нарича, че да го търся...
Но какво искаш да кажеш "или контролирано изпуска през инжекторите".Нали не трябва да отива в цилиндрите...?
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Разбрах какво искаш да кажеш и вероятно при мен е така, но за съжаление на тоя двг връщащото гориво не излиза навън за всяка дюза, както при някои дърти двг, а излиза само една тръбичка, която отива във филтъра...Така не мога да тествам всяка дюза по отделно за връщащо гориво както е описано на много места...Scott написа: Предполагам ти е ясно, че говоря по принцип, а не конкретно за твоя двигател и в частност за проблема дето си описал в другата тема.
Излиза, че няма начин без да се свалят дюзите на стенд да се разбере коя/ако прави мизерия.
Всичко това обяснява теоретично първия ми ефект с чукането на ниски обороти и сега при палене...-някоя дюза прогресивно се скапва и при ниски обор плюе повече гориво от необходимото (чукането), а сега вече и при контролираното изпускане пропуска малко и в цилиндъра...
В Тойота ми бяха казали, че за този двг се монтират 2 вида дюзи и единия вид може да се сменят, само 4-те наведнъж. А за да се види кой тип са моите трябва да се отвори, по VIN не могат да кажат...Малко тъпо ми звучи това, но така казаха.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
От любов към спорта можеш да вземеш от някоя морга тая тръбичка и да я срежеш между всеки две дюзи. Обаче махането на дюзите е най-голямата хамалогия, така че по-добре наистина да ги изпиташ на стенд.JapCar написа:... излиза само една тръбичка, която отива във филтъра...Така не мога да тествам всяка дюза по отделно за връщащо гориво както е описано на много места...
- JapCar
- Мнения: 965
- Регистриран на: 02 Май 2010 01:53
- Местоположение: Bristol,UK и Плевен, БГ
- Автомобил: Yaris 2010г., двг 1.33/1NR-FЕ
- Благодарил/а: 7 пъти
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Тръбичките се събират под капака и навън излиза общата...не ми се занимава да разглобявам.Scott написа:От любов към спорта можеш да вземеш от някоя морга тая тръбичка и да я срежеш между всеки две дюзи. Обаче махането на дюзите е най-голямата хамалогия, така че по-добре наистина да ги изпиташ на стенд.
Живей широко и художествено!
Yaris, 1,33, 2010
Yaris, 1,33, 2010
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Колеги,да разбирам ли че основния виновник за непаленето са дюзите.И ако е така има ли някакво лечение
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
Re: АВЕНСИС D4D не пали
Ако изпуска само една дюза към излишното се хваща лесно ,но ако и друга се е изпортила ще е проблем.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта