Радиатор за гориво
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Авг 2012 20:08
Радиатор за гориво
Мнение от Иво Игнатов » 13 Авг 2012 22:13
Моля за извинение от админите, но търсих подобна тема във форума и не открих за това пуснах нова, имам и снимка на радиатора.
Иво Игнатов
coolone
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Re: Радиатор за гориво
Мнение от slowtraveler » 13 Авг 2012 23:38
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Авг 2012 20:08
Re: Радиатор за гориво
Мнение от Иво Игнатов » 13 Авг 2012 23:50
- 13082012893.jpg (1.31 MiB) Преглеждано 1788 пъти
Иво Игнатов
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Авг 2012 20:08
Re: Радиатор за гориво
Мнение от Иво Игнатов » 14 Авг 2012 00:01
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200611 ... 701.6.html
Иво Игнатов
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
diesel_power
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Авг 2012 20:08
Re: Радиатор за гориво
Мнение от Иво Игнатов » 14 Авг 2012 01:11
При по старите дизелови двигатели горивото се впръсква в предкамера или вихрова камера свързана с главната горивна камера чрез малки отвори. Този вид дизелови двигатели са с индиректно впръскване на горивото. Дизеловите двигатели с индиректно впръскване работят по-меко, могат да развиват повече обороти, но за сметка на това разходват повече гориво, по тежки са и се стартират по-трудно от дизеловите двигатели с директно впръскване. За това всички нови дизелови двигатели са с директно впръскване на горивото, които са по-икономични, по-мощни и се палят по-лесно при ниски температури.
Системата се състои от турбо компресор и специално топлоотделящо тяло (най-често радиатор). Това топлоотделящо тяло е разположено на място, където въздушната струя може лесно да го охлади - най-често в предницата на автомобила. За какво точно служи то? При засмукването от турбокомпресора на въздух същият повишава драстично температурата си поради високото налягане. От тук следва, че съдържанието на кислород, необходим за възпламеняването на горивото се намалява драстично. Ето защо, за да се намали температурата на въздуха е необходимо неговото охлаждане. На помощ идва топлооделящото тяло, което чрез въздушната струя, причинена от движението на автомобила, охлажда въздуха и съдържанието на кислород се увеличава. С това се увеличава и КПД на двигателя, а сместа изгаря пълноценно. Някои хора смятат, че означението TDi означава също "Turbo Diesel Intercooler", което е грешно.
Иво Игнатов
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Авг 2012 20:08
Re: Радиатор за гориво
Мнение от Иво Игнатов » 14 Авг 2012 01:12
Иво Игнатов
- slowtraveler
- Мнения: 6193
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 371 пъти
Re: Радиатор за гориво
Мнение от slowtraveler » 14 Авг 2012 09:23
Описанието е доста неточно (и неправилно - например, че при загряването на въздуха количеството кислород в него рязко намалявало), но резултата/извода е правилен - при по-студен въздух можеш да вкараш по-голяма маса въздух (и съответно кислород) в един и същ обем.
Докато на чертежа, който си дал действително е охладител за горивото...
Каква е целта на охладителя на горивото - и на мен не ми е съвсем ясна.
Възможно е заради проблеми с кавитацията или поява на парни джобове в помпата високо налягане при повишена температура на горивото, но това са само мои догадки...
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
slowtraveler
Re: Радиатор за гориво
Мнение от memorex » 14 Авг 2012 13:56
Така че инсталирането на охладител може да предотврати повишеното износване и засядане на отделни компоненти от горивната система.Лично мое мнение предупреждавам
memorex
Re: Радиатор за гориво
Мнение от misho09 » 14 Авг 2012 21:07
Колега, надявам се, че този пост просто си го копирал от форума на "високотехнологичните" и не си имал време да вникнеш в написаното. А може би си го прочел в Auto Bild.Иво Игнатов написа:TDI е съкращение от Turbocharged Direct Injection diesel engine, което в превод от англииски означава турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото. Това съкращение се използва главно от концерна Volkswagen за означаване на турбодизеловите двигатели с директно впръскване на автомобилите от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.
При по старите дизелови двигатели горивото се впръсква в предкамера или вихрова камера свързана с главната горивна камера чрез малки отвори. Този вид дизелови двигатели са с индиректно впръскване на горивото. Дизеловите двигатели с индиректно впръскване работят по-меко, могат да развиват повече обороти, но за сметка на това разходват повече гориво, по тежки са и се стартират по-трудно от дизеловите двигатели с директно впръскване. За това всички нови дизелови двигатели са с директно впръскване на горивото, които са по-икономични, по-мощни и се палят по-лесно при ниски температури.
Системата се състои от турбо компресор и специално топлоотделящо тяло (най-често радиатор). Това топлоотделящо тяло е разположено на място, където въздушната струя може лесно да го охлади - най-често в предницата на автомобила. За какво точно служи то? При засмукването от турбокомпресора на въздух същият повишава драстично температурата си поради високото налягане. От тук следва, че съдържанието на кислород, необходим за възпламеняването на горивото се намалява драстично. Ето защо, за да се намали температурата на въздуха е необходимо неговото охлаждане. На помощ идва топлооделящото тяло, което чрез въздушната струя, причинена от движението на автомобила, охлажда въздуха и съдържанието на кислород се увеличава. С това се увеличава и КПД на двигателя, а сместа изгаря пълноценно. Някои хора смятат, че означението TDi означава също "Turbo Diesel Intercooler", което е грешно.
Извинявам се за лиричното отклонение, а сега по темата.
Този "радиатор" го забелязах преди около година, но без да се задълбочавам реших, че е предпазна кора за някакви по отговорни детайли намиращи се на пода. Сега наистина ми стана интересно за какво ли е. Предвид фактите, че нафтата в системата не може да се загрее чак толкова от връщащата се такава, и че колкото е по-топла нафтата толкова по-добре работи системата, не виждам защо да се охлажда. Ще следя темата с интерес!
misho09
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Радиатор за гориво
Мнение от Scott » 14 Авг 2012 21:58
Основната причина е поддържане на по-ниска температура на горивото за да се понижи нивото на азотните окиси в отработилите газове - работи съвместно с EGR системата. Също за поддържане на работата на двигателя в по широк диапазон на съотношението гориво/въздух - горивните карти съдържат информация и за температурата на горивото. А не на последно място, както каза memorex по-горе за поддържане на смазочните качества на нафтата.misho09 написа:...Сега наистина ми стана интересно за какво ли е...
Scott
Re: Радиатор за гориво
Мнение от memorex » 14 Авг 2012 21:58
1.Нафтата в системата може да загрее и то доста повече отколкото всеки си мисли .Това е така защото всеки флуид под високо налягане и преминаващ през тесни участъци си повишава значително температурата.
2.Когато нафтата е по–топла системата не работи по–добре.Първо пада вискозитета и нито роторната помпа работи по–добре нито дюзите нито горенето и момента на самозапалване е както трябва да е
3.При по–ниска/оптимална/ температура на горивото мощността е по$висока
4.При температура на горивото над 80С някои материали като гуми и пластмаси се рушат и става лошо.
5.Има и още подробности но да не се задълбочаваме .Щом Японците са го сложили значи има защо.Както и ЕГР доколкото си спомням те го въведоха.
memorex
Re: Радиатор за гориво
Мнение от extel » 14 Авг 2012 22:34
biggrin.gifmisho09 написа:Колега, надявам се, че този пост просто си го копирал от форума на "високотехнологичните" и не си имал време да вникнеш в написаното. А може би си го прочел в Auto Bild.
Извинявам се за лиричното отклонение, а сега по темата.
Този "радиатор" го забелязах преди около година, но без да се задълбочавам реших, че е предпазна кора за някакви по отговорни детайли намиращи се на пода. Сега наистина ми стана интересно за какво ли е. Предвид фактите, че нафтата в системата не може да се загрее чак толкова от връщащата се такава, и че колкото е по-топла нафтата толкова по-добре работи системата, не виждам защо да се охлажда. Ще следя темата с интерес!




По- полека с лиричните отклонения и внимавай за умствените.......наистина ти е много интересно, щото не си разбрал нищо, а именно фактите са че горивото се загрява до много висока температура- особено през лятото при каране в градски условия(според последните изследвания до 130 -170 °C), така че това дето му викат радиатор е.... охладител и има доста добър ефект!
extel
Обратно към “Общи технически въпроси”
- Всичко за TOYOTA
- ↳ Общи теми
- ↳ Клубни срещи
- ↳ Toyota Мания
- Технически въпроси
- ↳ Общи технически въпроси
- ↳ Двигатели
- ↳ Газови уредби
- ↳ Електрическа система, навигация, музика
- ↳ Хибридно задвижване - Hybrid Synergy Drive (HSD)
- ↳ Трансмисия
- ↳ Спирачна система
- ↳ Окачване
- ↳ Интериор/екстериор
- Електрически автомобили
- ↳ Общи разсъждения
- ↳ Електрически автомобили Тойота
- ↳ Зарядни станции
- LEXUS
- ↳ Общи теми
- ↳ Технически въпроси
- Отдел Subaru
- ↳ Subaru + MX5
- Пазар, магазини и услуги
- ↳ Купува части
- ↳ Продава части
- ↳ Купува / Продава автомобил
- ↳ Сервизи / Магазини / Услуги
- ↳ Черен списък на некоректни търговци и сервизи
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта