Радиатор за гориво
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Авг 2012 20:08
Радиатор за гориво
Моля за малко помощ. Имам от скоро 1 седмица-Тойота Авенсис 2.2 дизел, D4D, 110 киловата, модел 2007 година. Оказа се че пропуска един радиатор за горивото, който се намира под купето, под шофьорското място. В момента е смъкнат и сложен байпас, но мисълта ми е каква му е целта за охлаждане на горивото при отиване към цилиндрите или на връщане към резервоара. Задължително ли е да е там щото струвал бая пари, алуминиев е. Моля за мнение.
Моля за извинение от админите, но търсих подобна тема във форума и не открих за това пуснах нова, имам и снимка на радиатора.
Моля за извинение от админите, но търсих подобна тема във форума и не открих за това пуснах нова, имам и снимка на радиатора.
Re: Радиатор за гориво
И аз наскоро изпаднах в недоумение като го видях тва ж'вотно. Ще следя темата, нека някой от по-просветените да ни открехне
Пачо Кардана - Президент !!!
- slowtraveler
- Мнения: 6185
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Re: Радиатор за гориво
Дали не е клапана за парите в резервоара (evap canister) , а не радиатор?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Авг 2012 20:08
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Авг 2012 20:08
Re: Радиатор за гориво
намерих какво е само някой да преведе - с номер №23917 и срещу него пише COOLER, FUEL
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200611 ... 701.6.html
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_200611 ... 701.6.html
- diesel_power
- Мнения: 469
- Регистриран на: 29 Май 2010 17:45
- Местоположение: Бургас
- Получена благодарност: 1 път
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Авг 2012 20:08
Re: Радиатор за гориво
TDI е съкращение от Turbocharged Direct Injection diesel engine, което в превод от англииски означава турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото. Това съкращение се използва главно от концерна Volkswagen за означаване на турбодизеловите двигатели с директно впръскване на автомобилите от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.
При по старите дизелови двигатели горивото се впръсква в предкамера или вихрова камера свързана с главната горивна камера чрез малки отвори. Този вид дизелови двигатели са с индиректно впръскване на горивото. Дизеловите двигатели с индиректно впръскване работят по-меко, могат да развиват повече обороти, но за сметка на това разходват повече гориво, по тежки са и се стартират по-трудно от дизеловите двигатели с директно впръскване. За това всички нови дизелови двигатели са с директно впръскване на горивото, които са по-икономични, по-мощни и се палят по-лесно при ниски температури.
Системата се състои от турбо компресор и специално топлоотделящо тяло (най-често радиатор). Това топлоотделящо тяло е разположено на място, където въздушната струя може лесно да го охлади - най-често в предницата на автомобила. За какво точно служи то? При засмукването от турбокомпресора на въздух същият повишава драстично температурата си поради високото налягане. От тук следва, че съдържанието на кислород, необходим за възпламеняването на горивото се намалява драстично. Ето защо, за да се намали температурата на въздуха е необходимо неговото охлаждане. На помощ идва топлооделящото тяло, което чрез въздушната струя, причинена от движението на автомобила, охлажда въздуха и съдържанието на кислород се увеличава. С това се увеличава и КПД на двигателя, а сместа изгаря пълноценно. Някои хора смятат, че означението TDi означава също "Turbo Diesel Intercooler", което е грешно.
При по старите дизелови двигатели горивото се впръсква в предкамера или вихрова камера свързана с главната горивна камера чрез малки отвори. Този вид дизелови двигатели са с индиректно впръскване на горивото. Дизеловите двигатели с индиректно впръскване работят по-меко, могат да развиват повече обороти, но за сметка на това разходват повече гориво, по тежки са и се стартират по-трудно от дизеловите двигатели с директно впръскване. За това всички нови дизелови двигатели са с директно впръскване на горивото, които са по-икономични, по-мощни и се палят по-лесно при ниски температури.
Системата се състои от турбо компресор и специално топлоотделящо тяло (най-често радиатор). Това топлоотделящо тяло е разположено на място, където въздушната струя може лесно да го охлади - най-често в предницата на автомобила. За какво точно служи то? При засмукването от турбокомпресора на въздух същият повишава драстично температурата си поради високото налягане. От тук следва, че съдържанието на кислород, необходим за възпламеняването на горивото се намалява драстично. Ето защо, за да се намали температурата на въздуха е необходимо неговото охлаждане. На помощ идва топлооделящото тяло, което чрез въздушната струя, причинена от движението на автомобила, охлажда въздуха и съдържанието на кислород се увеличава. С това се увеличава и КПД на двигателя, а сместа изгаря пълноценно. Някои хора смятат, че означението TDi означава също "Turbo Diesel Intercooler", което е грешно.
-
- Мнения: 5
- Регистриран на: 13 Авг 2012 20:08
Re: Радиатор за гориво
Разбрах вече, но ми беше интересно защо около входната и изходна тръбичка имаше гориво (дизелово) и първоначално помислих, че охлажда него.
- slowtraveler
- Мнения: 6185
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 337 пъти
- Получена благодарност: 367 пъти
Re: Радиатор за гориво
Иво, това което си описал обширно в предходния пост е охладителя на въздуха, който е повишил температурата си при сгъстяването от турбината (intercooler).
Описанието е доста неточно (и неправилно - например, че при загряването на въздуха количеството кислород в него рязко намалявало), но резултата/извода е правилен - при по-студен въздух можеш да вкараш по-голяма маса въздух (и съответно кислород) в един и същ обем.
Докато на чертежа, който си дал действително е охладител за горивото...
Каква е целта на охладителя на горивото - и на мен не ми е съвсем ясна.
Възможно е заради проблеми с кавитацията или поява на парни джобове в помпата високо налягане при повишена температура на горивото, но това са само мои догадки...
Описанието е доста неточно (и неправилно - например, че при загряването на въздуха количеството кислород в него рязко намалявало), но резултата/извода е правилен - при по-студен въздух можеш да вкараш по-голяма маса въздух (и съответно кислород) в един и същ обем.
Докато на чертежа, който си дал действително е охладител за горивото...
Каква е целта на охладителя на горивото - и на мен не ми е съвсем ясна.
Възможно е заради проблеми с кавитацията или поява на парни джобове в помпата високо налягане при повишена температура на горивото, но това са само мои догадки...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Re: Радиатор за гориво
Повишената температура на горивото сваля и без това ниския вискозитет и смазочни качества на новите нискосерни дизели.
Така че инсталирането на охладител може да предотврати повишеното износване и засядане на отделни компоненти от горивната система.Лично мое мнение предупреждавам
Така че инсталирането на охладител може да предотврати повишеното износване и засядане на отделни компоненти от горивната система.Лично мое мнение предупреждавам
Re: Радиатор за гориво
Колега, надявам се, че този пост просто си го копирал от форума на "високотехнологичните" и не си имал време да вникнеш в написаното. А може би си го прочел в Auto Bild.Иво Игнатов написа:TDI е съкращение от Turbocharged Direct Injection diesel engine, което в превод от англииски означава турбодизелов двигател с директно впръскване на горивото. Това съкращение се използва главно от концерна Volkswagen за означаване на турбодизеловите двигатели с директно впръскване на автомобилите от марките Volkswagen, Audi, Skoda и Seat.
При по старите дизелови двигатели горивото се впръсква в предкамера или вихрова камера свързана с главната горивна камера чрез малки отвори. Този вид дизелови двигатели са с индиректно впръскване на горивото. Дизеловите двигатели с индиректно впръскване работят по-меко, могат да развиват повече обороти, но за сметка на това разходват повече гориво, по тежки са и се стартират по-трудно от дизеловите двигатели с директно впръскване. За това всички нови дизелови двигатели са с директно впръскване на горивото, които са по-икономични, по-мощни и се палят по-лесно при ниски температури.
Системата се състои от турбо компресор и специално топлоотделящо тяло (най-често радиатор). Това топлоотделящо тяло е разположено на място, където въздушната струя може лесно да го охлади - най-често в предницата на автомобила. За какво точно служи то? При засмукването от турбокомпресора на въздух същият повишава драстично температурата си поради високото налягане. От тук следва, че съдържанието на кислород, необходим за възпламеняването на горивото се намалява драстично. Ето защо, за да се намали температурата на въздуха е необходимо неговото охлаждане. На помощ идва топлооделящото тяло, което чрез въздушната струя, причинена от движението на автомобила, охлажда въздуха и съдържанието на кислород се увеличава. С това се увеличава и КПД на двигателя, а сместа изгаря пълноценно. Някои хора смятат, че означението TDi означава също "Turbo Diesel Intercooler", което е грешно.
Извинявам се за лиричното отклонение, а сега по темата.
Този "радиатор" го забелязах преди около година, но без да се задълбочавам реших, че е предпазна кора за някакви по отговорни детайли намиращи се на пода. Сега наистина ми стана интересно за какво ли е. Предвид фактите, че нафтата в системата не може да се загрее чак толкова от връщащата се такава, и че колкото е по-топла нафтата толкова по-добре работи системата, не виждам защо да се охлажда. Ще следя темата с интерес!
TOYOTA AVENSIS 2.2 D-4D
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Радиатор за гориво
Основната причина е поддържане на по-ниска температура на горивото за да се понижи нивото на азотните окиси в отработилите газове - работи съвместно с EGR системата. Също за поддържане на работата на двигателя в по широк диапазон на съотношението гориво/въздух - горивните карти съдържат информация и за температурата на горивото. А не на последно място, както каза memorex по-горе за поддържане на смазочните качества на нафтата.misho09 написа:...Сега наистина ми стана интересно за какво ли е...
Re: Радиатор за гориво
" Предвид фактите, че нафтата в системата не може да се загрее чак толкова от връщащата се такава, и че колкото е по-топла нафтата толкова по-добре работи системата, не виждам защо да се охлажда. Ще следя темата с интерес!"
1.Нафтата в системата може да загрее и то доста повече отколкото всеки си мисли .Това е така защото всеки флуид под високо налягане и преминаващ през тесни участъци си повишава значително температурата.
2.Когато нафтата е по–топла системата не работи по–добре.Първо пада вискозитета и нито роторната помпа работи по–добре нито дюзите нито горенето и момента на самозапалване е както трябва да е
3.При по–ниска/оптимална/ температура на горивото мощността е по$висока
4.При температура на горивото над 80С някои материали като гуми и пластмаси се рушат и става лошо.
5.Има и още подробности но да не се задълбочаваме .Щом Японците са го сложили значи има защо.Както и ЕГР доколкото си спомням те го въведоха.
1.Нафтата в системата може да загрее и то доста повече отколкото всеки си мисли .Това е така защото всеки флуид под високо налягане и преминаващ през тесни участъци си повишава значително температурата.
2.Когато нафтата е по–топла системата не работи по–добре.Първо пада вискозитета и нито роторната помпа работи по–добре нито дюзите нито горенето и момента на самозапалване е както трябва да е
3.При по–ниска/оптимална/ температура на горивото мощността е по$висока
4.При температура на горивото над 80С някои материали като гуми и пластмаси се рушат и става лошо.
5.Има и още подробности но да не се задълбочаваме .Щом Японците са го сложили значи има защо.Както и ЕГР доколкото си спомням те го въведоха.
Re: Радиатор за гориво
biggrin.gifmisho09 написа:Колега, надявам се, че този пост просто си го копирал от форума на "високотехнологичните" и не си имал време да вникнеш в написаното. А може би си го прочел в Auto Bild.
Извинявам се за лиричното отклонение, а сега по темата.
Този "радиатор" го забелязах преди около година, но без да се задълбочавам реших, че е предпазна кора за някакви по отговорни детайли намиращи се на пода. Сега наистина ми стана интересно за какво ли е. Предвид фактите, че нафтата в системата не може да се загрее чак толкова от връщащата се такава, и че колкото е по-топла нафтата толкова по-добре работи системата, не виждам защо да се охлажда. Ще следя темата с интерес!




По- полека с лиричните отклонения и внимавай за умствените.......наистина ти е много интересно, щото не си разбрал нищо, а именно фактите са че горивото се загрява до много висока температура- особено през лятото при каране в градски условия(според последните изследвания до 130 -170 °C), така че това дето му викат радиатор е.... охладител и има доста добър ефект!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 10 госта