Здравейте колеги,
имам един странен проблем със Селика-та. Стрелката на оборотомера прави странни номера. Ще дам няколко примера.
На 2ра скорост 6500 оборота, включвам на 3та и оборотите падат да речем на около 4500. Тук идва проблемът- стрелката на оборотомера не се "закотвя" на 4500, а "играе", "трепери" около 4000- 4500 като на стара Лада скоростомера biggrin.gif След това, разбира се се самонаглася.
Друг пример- колата е изключена от скорост. Давам газ до около 4500- оборотомерът се покачва равномерно. Пускам газта и преди да изчакам да паднат оборотите до idle подавам отново газ- стрелката не се покачва плавно, а отново има едно треперене и играене.
Трети пример- стрелката не се движи плавно а някак си "насича".
Искам да отбележа, че това НЕ е от оборотите на мотора- той работи добре (замерван е). Чисто и просто оборотомерът не отчита правилно.
Търсих в newcelica.org и celicahobby но не намерих никакви отговори.
Вариант е да разглобя уредите и да почистя конекторите, но едва ли там се крие проблемът. Може би е в датчика на оборотомера, но си нямам идея къде да го търся. Всякакви идеи и съвети биха ми били от полза.
Извинявам се за идиотското обяснение на проблема, ако не ме разберете, ще направя клипче и ще го кача.
Celica VVT-i треперене оборотомер
-
- Мнения: 2710
- Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
- Местоположение: Bristol, UK
- Получена благодарност: 1 път
Re: Celica VVT-i треперене оборотомер
Датчика на оборотомера и датчика дето задава информация на ECU-то за момента на запалването е един и същ. Т.е. ако нямаш проблеми с оборотите на двигателя, можеш да изключиш тоя вариянт. Сигурно е нещо по таблото, то има собствено ECU, което може да прави този проблем поради нестабилно захранване или хлабава връзка (лош контакт), а може и да е механичен проблем (заяждане на стрелката, особено ако таблото е 'тунинговано'furnace написа:Може би е в датчика на оборотомера, но си нямам идея къде да го търся...

Днес почистих конекторите на таблото, въпреки че изглеждаха като нови, но проблемът остава.
Започвам да се замислям за следното- дали проблемът не се крие някъде в сензорите около Throttle Body- то (дроселовата клапа) например- Throttle Position Sensor-а? Дроселовата клапа я чистих доста детайлно началото на есента.
Започвам да се замислям за следното- дали проблемът не се крие някъде в сензорите около Throttle Body- то (дроселовата клапа) например- Throttle Position Sensor-а? Дроселовата клапа я чистих доста детайлно началото на есента.
Celica 2001 1.8VVT-i
Honda Accord 2007 2.4 VTEC Type S
Honda Accord 2007 2.4 VTEC Type S
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта