Celica VVT-i треперене оборотомер

furnace
Мнения: 25
Регистриран на: 24 Фев 2008 20:18

Celica VVT-i треперене оборотомер

Мнение от furnace » 26 Фев 2012 12:18

Здравейте колеги,
имам един странен проблем със Селика-та. Стрелката на оборотомера прави странни номера. Ще дам няколко примера.
На 2ра скорост 6500 оборота, включвам на 3та и оборотите падат да речем на около 4500. Тук идва проблемът- стрелката на оборотомера не се "закотвя" на 4500, а "играе", "трепери" около 4000- 4500 като на стара Лада скоростомера biggrin.gif След това, разбира се се самонаглася.
Друг пример- колата е изключена от скорост. Давам газ до около 4500- оборотомерът се покачва равномерно. Пускам газта и преди да изчакам да паднат оборотите до idle подавам отново газ- стрелката не се покачва плавно, а отново има едно треперене и играене.
Трети пример- стрелката не се движи плавно а някак си "насича".
Искам да отбележа, че това НЕ е от оборотите на мотора- той работи добре (замерван е). Чисто и просто оборотомерът не отчита правилно.
Търсих в newcelica.org и celicahobby но не намерих никакви отговори.
Вариант е да разглобя уредите и да почистя конекторите, но едва ли там се крие проблемът. Може би е в датчика на оборотомера, но си нямам идея къде да го търся. Всякакви идеи и съвети биха ми били от полза.
Извинявам се за идиотското обяснение на проблема, ако не ме разберете, ще направя клипче и ще го кача.
Celica 2001 1.8VVT-i
Honda Accord 2007 2.4 VTEC Type S

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: Celica VVT-i треперене оборотомер

Мнение от Scott » 26 Фев 2012 14:06

furnace написа:Може би е в датчика на оборотомера, но си нямам идея къде да го търся...
Датчика на оборотомера и датчика дето задава информация на ECU-то за момента на запалването е един и същ. Т.е. ако нямаш проблеми с оборотите на двигателя, можеш да изключиш тоя вариянт. Сигурно е нещо по таблото, то има собствено ECU, което може да прави този проблем поради нестабилно захранване или хлабава връзка (лош контакт), а може и да е механичен проблем (заяждане на стрелката, особено ако таблото е 'тунинговано' wacko.gif ).

furnace
Мнения: 25
Регистриран на: 24 Фев 2008 20:18

Мнение от furnace » 26 Фев 2012 15:46

Благодаря за отговора. Ще откача таблото и ще почистя конекторите, дано там се крие проблемът. Съмнявам се стрелката да не може да се движи свободно, понеже по таблото не е пипано, но ще проверя и това.
Celica 2001 1.8VVT-i
Honda Accord 2007 2.4 VTEC Type S

furnace
Мнения: 25
Регистриран на: 24 Фев 2008 20:18

Мнение от furnace » 03 Мар 2012 17:17

Днес почистих конекторите на таблото, въпреки че изглеждаха като нови, но проблемът остава.
Започвам да се замислям за следното- дали проблемът не се крие някъде в сензорите около Throttle Body- то (дроселовата клапа) например- Throttle Position Sensor-а? Дроселовата клапа я чистих доста детайлно началото на есента.
Celica 2001 1.8VVT-i
Honda Accord 2007 2.4 VTEC Type S

Аватар
jim_beam
Мнения: 2494
Регистриран на: 25 Юли 2007 23:01
Местоположение: Австрия
Автомобил: Honda HR-V RU
Благодарил/а: 11 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти
Обратна връзка:

Мнение от jim_beam » 03 Мар 2012 17:34

не можеш ли да вземеш за проба таблото от някой колега,поне да го изключиш като възможност?
Honda HR-V DTEC 2021
Made In Japan

Изображение

furnace
Мнения: 25
Регистриран на: 24 Фев 2008 20:18

Мнение от furnace » 03 Мар 2012 17:44

Имам го наум това, да и ще го пробвам тези дни :)
Celica 2001 1.8VVT-i
Honda Accord 2007 2.4 VTEC Type S

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Google [Bot] и 6 госта