Изнервящ проблем с свирене

satomov
Мнения: 38
Регистриран на: 27 Дек 2010 04:29

Изнервящ проблем с свирене

Мнение от satomov » 26 Яну 2012 13:32

Здравейте, колеги. Имам Тойота Селика 1.8 116кс 1998г, като до сега близо месец не ми е скръцвала, не ми е виела. Проблема е следния - като запаля двигателя на студено се чува едно триене като диск във диск (неравномерно във времето) и постепенно докато тръгна проблема изчезва. Като спра пак се чува, но по-леко. За това ми бе казано, че е нормално да се чува, защото колата е инжекцион.... Тръгна ли обаче, кача ли над 40 км/ч и мина ли през неравност (независимо дали е българска яма или просто лека неравност по пътя) се чува скърцане (или и аз нз как да го опиша), но все едно завиваш болт, който е неразработен. Бях на майстор, който първо ми каза, че е от пистовите ремъци (били износени), за смяна, даже ми демонстрира как ги провокира с масло и почват да свирят. ОК! Повярвах му и ги смених като видимо ремъците не бяха за смяна. Питах го дали ролката не трябва да се смени - каза не. След, което проблема продължи.. И накрая ми каза аз не го чувам този проблем! Едно е да не го чуваш, друго е да вземеш парите. Очевидно не си измислям (или вслушвам излишно както ми бе казано), защото 1 месец откакто я имам, а и преди това съм се качвал в нея това не съм го чувал. Ако някой може да помогне със съвет или сервиз, в който хората наистина разбират от японски коли, ще му бъда благодарен!

[edit] До сега е сменяно масло, филтри, масло на ск. кутия (ръчна), пистови ремъци - 3, накладки, дискове, ангренаж, ролки (всичко оригинално, само пистовите са на Гейтс и ангренажа е на Бош (май))
Последно промяна от satomov на 26 Яну 2012 13:44, променено общо 2 пъти.

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 26 Яну 2012 13:39

Сега от студа ти прави номер.Като се стопли сигурно няма да вие. Предполагам може лагерите на алтернатора да вият.Добре е да се смажат. Като изключваме хлабави ремъци.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

satomov
Мнения: 38
Регистриран на: 27 Дек 2010 04:29

Мнение от satomov » 26 Яну 2012 13:46

А присвирването през неравностите?

Аватар
CuMo
Мнения: 351
Регистриран на: 19 Авг 2009 21:46

Мнение от CuMo » 27 Яну 2012 14:54

А за Карина дали е препоръчително да се мажат лагерите на алтернатора?
Как става това?

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 27 Яну 2012 19:49

Колега и при мен има нещо подобно.
При палене, в момента когато мотора се накланя наляво от завъртането на стартера се чува едно ПРЕСКЪРЦВАНЕ все едно триеш гума в гума. В последствие при всяко преминаване през неравност и в момент на заклащане на мотора пак прескърцва. И така докато позагрее и поработи първите 10, 15 митути в движение и изчезва. След това се чува само при палене когато се заклаща мотора наляво и много слабо.

Какво ли не проверих. Смених тампони на мотора - преден и заден , страничните са добре. Притягах болтове и гайки защото имах усещането че скърца от някоя панта на преден капак или шофьорска врата смазвах и пръсках със спрейове и пак се чува.

Един от майсторите има съмнение че това се получава от аспуха и по точно от мястото където е хванат за колектора - имало някакъв пръстен или не знам как го каза и тои може да е износен при това положение при вибрация в мотора понеже връзката е с два болта и има пружина т.е. не е твърда е възможно да проскърцва. Не е от ремъци и ролки сто процента (поне при мен) , не е от съединителя защото е сменен целия комплект и когато паля паля с натиснат съединител. Не е и от тампоните на мотора така че ще сменям тази ЛЕЩА на аспуха (сетих се как и викаше майстора) и да видим , но като стане по - топличко .
Ще следя темата и ще пиша ако имам решение.

P. S. Не е и от алтернатора щото и там легерите ми са сменени.

satomov
Мнения: 38
Регистриран на: 27 Дек 2010 04:29

Мнение от satomov » 01 Фев 2012 11:21

LEXUS, днес сутринта беше студено и реших да помпам съединителя докато малко поработи колата. Това търкане което се чува, като два метала един в друг, докато загрее колата, изчезва като е натиснат съединителя. Предполагам, че е един от двата лагера на съединителя.... имаш ли представа г/у колко ще ме ужулят, ако трябва да се сменят? И въобще кое е по-добре - да се смени само лагера или целия механизъм

Аватар
slowtraveler
Мнения: 6199
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 341 пъти
Получена  благодарност: 375 пъти

Мнение от slowtraveler » 01 Фев 2012 13:00

@moloko, виж дали проблема не ти е в тампоните на стабилизиращата щанга.... Тъй-като не е много натоварена, не и обръщат много внимание за лагеруването, а и се мокри и цапа постоянно...
Скърца ли повече при преминаване на спящи полицаи?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

satomov
Мнения: 38
Регистриран на: 27 Дек 2010 04:29

Мнение от satomov » 01 Фев 2012 16:33

slowtraveler написа:@moloko, виж дали проблема не ти е в тампоните на стабилизиращата щанга.... Тъй-като не е много натоварена, не и обръщат много внимание за лагеруването, а и се мокри и цапа постоянно...
Скърца ли повече при преминаване на спящи полицаи?
при мене свиренето е отвреме на време при неравност в пътя.... еднакво е при всички видове неравности

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 02 Фев 2012 08:58

При мен е по-скоро "ПРОСКЪРЦВАНЕ" при заклащане на мотора , при преминаване през неравности и при отпускане на съединителя в ниски обороти ( първа втора) , когато колата поработи и загрее се чува единствено при паленето, защото тогава има най-голямо заклащане на мотора на ляво. Забелязъл сам също така че след автомивка също се чува извесно време - първите 5, 10 минути от тръгването от мивката и после го няма.

В топло време го няма и при палене сутрин на студено също го няма.
Абе въобще "тука има - тука нема".
Трудно ми е да ви го обясня. Трябва някои да се повози с мен ден два и ще му стане ясно laugh.gif laugh.gif laugh.gif . На пролет като сменя тази ЛЕЩА ще се разбере дали е от нея .
Не вярвам да е от тампони на стабилизиращата щанга . Ако беше от тях щеше да скърца постоянно.

Аватар
Vokil
Мнения: 663
Регистриран на: 03 Мар 2009 00:35
Местоположение: Варна
Обратна връзка:

Мнение от Vokil » 02 Фев 2012 20:24

Като се натисне съединителя спира да се върти първичния вал в скоростната кутия .
Човек и добре да живее умира .......

satomov
Мнения: 38
Регистриран на: 27 Дек 2010 04:29

Мнение от satomov » 03 Фев 2012 07:02

Смяташ, че е от вала? ohmy.gif

satomov
Мнения: 38
Регистриран на: 27 Дек 2010 04:29

Мнение от satomov » 06 Фев 2012 20:46

Проблемите леко задълбаха с колата... в момента като пусна съединителя на 2-ра не дърпа въобще на 2000 об и не иска да качи обороти.... не го прави винаги и като отидох в сервиза ми казаха, че си измислям. Свиренето се появява все по-често като мина през неравност даже понякога се появява на прав път... колеги моля за помощ, ако някой има идея какво може да е?

moloko
Мнения: 283
Регистриран на: 14 Окт 2010 22:23
Получена  благодарност: 1 път

Мнение от moloko » 07 Фев 2012 13:34

Колега можеш ли поне по слух да кажеш от коя страна на мотора го чуваш. Пред теб или пред пасажера. Щото наистина може да свири от лагери на алтернатора . И моите свириха и след смяната - тишина. после взе да писка ремъка и след смяната - тишина. Единственното което остана е това за което писах по-горе. имаше го преди смените на части , има го и сега. Скърцане, процъркване , незнам как да го опиша. ЦИТ ЦИТ ЦИТ ---- ЦИТ ЦИТ ЦИТ .

Явно твоя проблем е по различен щом го чуваш при движение на равно.

satomov
Мнения: 38
Регистриран на: 27 Дек 2010 04:29

Мнение от satomov » 08 Фев 2012 20:39

Това, което чувам е скърцане/свирене като звук, който най-много се доближава до завиване на винт към гайка (неразработени). Чувам го вдясно от себе си отпред - т.е като отвориш капака вляво на двигателя или може би посредата (не мога да определя точно защото е само при движение на автомобила). Откакто е при мен забелязах, че отделянето на съединителя става леко по-горе, отколкото беше в началото, също така почна при натискане леко и той да скърца, но не винаги. При студен двигател като запаля се чува отпред звук наподобяващ леко потръкване на 2 диска едно в друго - като натисна съединителя изчезва. Всичко това ми напомня проблем със съединителя, но къде точно не мога да кажа. В последните 100-150 км се появи 3-4 пъти и нещо което най-много ме притеснява - а именно като отпусна съединителя и подам гас колата в първия момент не ускорява и изведнъж изстрелва (само на втора се получава). Със старата селика имах проблеми с инжекциона като го реших като купих просто добавка за инжекцион, но сега и това не помага.... ходя при един човек който е в бившия сервиз на шкода в софия до г.м. димитров. Човека разбира, но явно не вижда къде е проблема в моя автомобил. Това е.... чудя се дали да изчакам да стане по-топло или да търся съдействие в сервиза на тойота, въпреки, че повечето момчета там едва ли са виждали такава, камо ли ремонтирали такъв автомобил. Благодаря, колега, че се отзоваваш.
ps И още нещо това прискърцване се чува над 30км /ч лично си правих експеримент през какви ли не неравности до тази скорост не се появява

[edit] също така се сетих това кога започна да се появява - след смяната на маслото на скоростната кутия (ако има някакво значение въобще). След това ми бе казано, че е от ремъците (пистовите) смених ги, но явно не е от тях (ролката казаха, че е перфектна и може да стои).

Аватар
LEXUS
Мнения: 3768
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 12 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Мнение от LEXUS » 08 Фев 2012 20:52

satomov написа:Това, което чувам е скърцане/свирене като звук, който най-много се доближава до завиване на винт към гайка (неразработени).
Между скърцане и свирене има много голяма разлика. Аз досега бях разбрал за свирене.

Отиди в Тойота, не една и две такива Селики са виждали.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта