Изнервящ проблем с свирене
Изнервящ проблем с свирене
Здравейте, колеги. Имам Тойота Селика 1.8 116кс 1998г, като до сега близо месец не ми е скръцвала, не ми е виела. Проблема е следния - като запаля двигателя на студено се чува едно триене като диск във диск (неравномерно във времето) и постепенно докато тръгна проблема изчезва. Като спра пак се чува, но по-леко. За това ми бе казано, че е нормално да се чува, защото колата е инжекцион.... Тръгна ли обаче, кача ли над 40 км/ч и мина ли през неравност (независимо дали е българска яма или просто лека неравност по пътя) се чува скърцане (или и аз нз как да го опиша), но все едно завиваш болт, който е неразработен. Бях на майстор, който първо ми каза, че е от пистовите ремъци (били износени), за смяна, даже ми демонстрира как ги провокира с масло и почват да свирят. ОК! Повярвах му и ги смених като видимо ремъците не бяха за смяна. Питах го дали ролката не трябва да се смени - каза не. След, което проблема продължи.. И накрая ми каза аз не го чувам този проблем! Едно е да не го чуваш, друго е да вземеш парите. Очевидно не си измислям (или вслушвам излишно както ми бе казано), защото 1 месец откакто я имам, а и преди това съм се качвал в нея това не съм го чувал. Ако някой може да помогне със съвет или сервиз, в който хората наистина разбират от японски коли, ще му бъда благодарен!
[edit] До сега е сменяно масло, филтри, масло на ск. кутия (ръчна), пистови ремъци - 3, накладки, дискове, ангренаж, ролки (всичко оригинално, само пистовите са на Гейтс и ангренажа е на Бош (май))
[edit] До сега е сменяно масло, филтри, масло на ск. кутия (ръчна), пистови ремъци - 3, накладки, дискове, ангренаж, ролки (всичко оригинално, само пистовите са на Гейтс и ангренажа е на Бош (май))
Последно промяна от satomov на 26 Яну 2012 13:44, променено общо 2 пъти.
Колега и при мен има нещо подобно.
При палене, в момента когато мотора се накланя наляво от завъртането на стартера се чува едно ПРЕСКЪРЦВАНЕ все едно триеш гума в гума. В последствие при всяко преминаване през неравност и в момент на заклащане на мотора пак прескърцва. И така докато позагрее и поработи първите 10, 15 митути в движение и изчезва. След това се чува само при палене когато се заклаща мотора наляво и много слабо.
Какво ли не проверих. Смених тампони на мотора - преден и заден , страничните са добре. Притягах болтове и гайки защото имах усещането че скърца от някоя панта на преден капак или шофьорска врата смазвах и пръсках със спрейове и пак се чува.
Един от майсторите има съмнение че това се получава от аспуха и по точно от мястото където е хванат за колектора - имало някакъв пръстен или не знам как го каза и тои може да е износен при това положение при вибрация в мотора понеже връзката е с два болта и има пружина т.е. не е твърда е възможно да проскърцва. Не е от ремъци и ролки сто процента (поне при мен) , не е от съединителя защото е сменен целия комплект и когато паля паля с натиснат съединител. Не е и от тампоните на мотора така че ще сменям тази ЛЕЩА на аспуха (сетих се как и викаше майстора) и да видим , но като стане по - топличко .
Ще следя темата и ще пиша ако имам решение.
P. S. Не е и от алтернатора щото и там легерите ми са сменени.
При палене, в момента когато мотора се накланя наляво от завъртането на стартера се чува едно ПРЕСКЪРЦВАНЕ все едно триеш гума в гума. В последствие при всяко преминаване през неравност и в момент на заклащане на мотора пак прескърцва. И така докато позагрее и поработи първите 10, 15 митути в движение и изчезва. След това се чува само при палене когато се заклаща мотора наляво и много слабо.
Какво ли не проверих. Смених тампони на мотора - преден и заден , страничните са добре. Притягах болтове и гайки защото имах усещането че скърца от някоя панта на преден капак или шофьорска врата смазвах и пръсках със спрейове и пак се чува.
Един от майсторите има съмнение че това се получава от аспуха и по точно от мястото където е хванат за колектора - имало някакъв пръстен или не знам как го каза и тои може да е износен при това положение при вибрация в мотора понеже връзката е с два болта и има пружина т.е. не е твърда е възможно да проскърцва. Не е от ремъци и ролки сто процента (поне при мен) , не е от съединителя защото е сменен целия комплект и когато паля паля с натиснат съединител. Не е и от тампоните на мотора така че ще сменям тази ЛЕЩА на аспуха (сетих се как и викаше майстора) и да видим , но като стане по - топличко .
Ще следя темата и ще пиша ако имам решение.
P. S. Не е и от алтернатора щото и там легерите ми са сменени.
LEXUS, днес сутринта беше студено и реших да помпам съединителя докато малко поработи колата. Това търкане което се чува, като два метала един в друг, докато загрее колата, изчезва като е натиснат съединителя. Предполагам, че е един от двата лагера на съединителя.... имаш ли представа г/у колко ще ме ужулят, ако трябва да се сменят? И въобще кое е по-добре - да се смени само лагера или целия механизъм
- slowtraveler
- Мнения: 6199
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 341 пъти
- Получена благодарност: 375 пъти
@moloko, виж дали проблема не ти е в тампоните на стабилизиращата щанга.... Тъй-като не е много натоварена, не и обръщат много внимание за лагеруването, а и се мокри и цапа постоянно...
Скърца ли повече при преминаване на спящи полицаи?
Скърца ли повече при преминаване на спящи полицаи?
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
при мене свиренето е отвреме на време при неравност в пътя.... еднакво е при всички видове неравностиslowtraveler написа:@moloko, виж дали проблема не ти е в тампоните на стабилизиращата щанга.... Тъй-като не е много натоварена, не и обръщат много внимание за лагеруването, а и се мокри и цапа постоянно...
Скърца ли повече при преминаване на спящи полицаи?
При мен е по-скоро "ПРОСКЪРЦВАНЕ" при заклащане на мотора , при преминаване през неравности и при отпускане на съединителя в ниски обороти ( първа втора) , когато колата поработи и загрее се чува единствено при паленето, защото тогава има най-голямо заклащане на мотора на ляво. Забелязъл сам също така че след автомивка също се чува извесно време - първите 5, 10 минути от тръгването от мивката и после го няма.
В топло време го няма и при палене сутрин на студено също го няма.
Абе въобще "тука има - тука нема".
Трудно ми е да ви го обясня. Трябва някои да се повози с мен ден два и ще му стане ясно laugh.gif laugh.gif laugh.gif . На пролет като сменя тази ЛЕЩА ще се разбере дали е от нея .
Не вярвам да е от тампони на стабилизиращата щанга . Ако беше от тях щеше да скърца постоянно.
В топло време го няма и при палене сутрин на студено също го няма.
Абе въобще "тука има - тука нема".
Трудно ми е да ви го обясня. Трябва някои да се повози с мен ден два и ще му стане ясно laugh.gif laugh.gif laugh.gif . На пролет като сменя тази ЛЕЩА ще се разбере дали е от нея .
Не вярвам да е от тампони на стабилизиращата щанга . Ако беше от тях щеше да скърца постоянно.
Проблемите леко задълбаха с колата... в момента като пусна съединителя на 2-ра не дърпа въобще на 2000 об и не иска да качи обороти.... не го прави винаги и като отидох в сервиза ми казаха, че си измислям. Свиренето се появява все по-често като мина през неравност даже понякога се появява на прав път... колеги моля за помощ, ако някой има идея какво може да е?
Колега можеш ли поне по слух да кажеш от коя страна на мотора го чуваш. Пред теб или пред пасажера. Щото наистина може да свири от лагери на алтернатора . И моите свириха и след смяната - тишина. после взе да писка ремъка и след смяната - тишина. Единственното което остана е това за което писах по-горе. имаше го преди смените на части , има го и сега. Скърцане, процъркване , незнам как да го опиша. ЦИТ ЦИТ ЦИТ ---- ЦИТ ЦИТ ЦИТ .
Явно твоя проблем е по различен щом го чуваш при движение на равно.
Явно твоя проблем е по различен щом го чуваш при движение на равно.
Това, което чувам е скърцане/свирене като звук, който най-много се доближава до завиване на винт към гайка (неразработени). Чувам го вдясно от себе си отпред - т.е като отвориш капака вляво на двигателя или може би посредата (не мога да определя точно защото е само при движение на автомобила). Откакто е при мен забелязах, че отделянето на съединителя става леко по-горе, отколкото беше в началото, също така почна при натискане леко и той да скърца, но не винаги. При студен двигател като запаля се чува отпред звук наподобяващ леко потръкване на 2 диска едно в друго - като натисна съединителя изчезва. Всичко това ми напомня проблем със съединителя, но къде точно не мога да кажа. В последните 100-150 км се появи 3-4 пъти и нещо което най-много ме притеснява - а именно като отпусна съединителя и подам гас колата в първия момент не ускорява и изведнъж изстрелва (само на втора се получава). Със старата селика имах проблеми с инжекциона като го реших като купих просто добавка за инжекцион, но сега и това не помага.... ходя при един човек който е в бившия сервиз на шкода в софия до г.м. димитров. Човека разбира, но явно не вижда къде е проблема в моя автомобил. Това е.... чудя се дали да изчакам да стане по-топло или да търся съдействие в сервиза на тойота, въпреки, че повечето момчета там едва ли са виждали такава, камо ли ремонтирали такъв автомобил. Благодаря, колега, че се отзоваваш.
ps И още нещо това прискърцване се чува над 30км /ч лично си правих експеримент през какви ли не неравности до тази скорост не се появява
[edit] също така се сетих това кога започна да се появява - след смяната на маслото на скоростната кутия (ако има някакво значение въобще). След това ми бе казано, че е от ремъците (пистовите) смених ги, но явно не е от тях (ролката казаха, че е перфектна и може да стои).
ps И още нещо това прискърцване се чува над 30км /ч лично си правих експеримент през какви ли не неравности до тази скорост не се появява
[edit] също така се сетих това кога започна да се появява - след смяната на маслото на скоростната кутия (ако има някакво значение въобще). След това ми бе казано, че е от ремъците (пистовите) смених ги, но явно не е от тях (ролката казаха, че е перфектна и може да стои).
- LEXUS
- Мнения: 3768
- Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
- Местоположение: София
- Благодарил/а: 12 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Между скърцане и свирене има много голяма разлика. Аз досега бях разбрал за свирене.satomov написа:Това, което чувам е скърцане/свирене като звук, който най-много се доближава до завиване на винт към гайка (неразработени).
Отиди в Тойота, не една и две такива Селики са виждали.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта